نقد، بررسی و نظرات کتاب 7 اختاپوس پزشکی - جان تیلدن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
جواد رحیمی
۱۴۰۲/۱/۷
کتاب بسیار ارزشمند با ترجمه‌ای به شدت ضعیف و نارسا. استفاده بی رویه از ضمایر، ترجمه تحت اللفظی و... مترجم یا اطلاعی از زبان مبدا و مقصد نداشته یا اینکه از مترجم آنلاین استفاده نموده.
نمونه‌ای از ترجمه:
«هرچند که یک دلیل مهم وجود دارد که چرا این امکان پذیر نیست، آن اینکه ایده آن‌ها این بود که تمام مجموعه علائم بیماری‌ها از شروع تا پایان معلول‌ها هستند و مطالعات جدی در هر مرحله از فرآیند بیماری کوچکترین توجهی به علّت نمی‌کرد.»
انسیه انارکی
۱۳۹۹/۶/۳۱
تمرکز بر طبیعت همواره نتایج سودمندی به دنبال دارد و احتمال سلامت ما نیز با انتخاب سبک زندگی سازگار با طبیعت وجودمان افزایش می‌یابد، در موارد نادر بیماری هم درمان‌های طبیعی روند درمان را تسهیل خواهد کرد. کتاب هفت اختاپوس پزشکی با همت و ترجمه سرکار خانم الهویی نظری، کوششی برای بسط و تفسیر این دیدگاه است. با تشکر از نویسنده و مترجم گرامی.
وحید فرشیدپور
۱۴۰۱/۶/۲۶
وقتی یک پزشک درباره اثرات تغذیه بر روی سلامتی می‌نویسه باید پشتش ایستاد و نماز خواند. این کتاب با این قدری به مسایل علمی نگاه می‌کنه ولی در کل بسیار مفیده برای کسانی که می‌خوان از تغذیه طبیعی برای رسیدن به تغذیه تلاش کنن.
محبوبه بهاری
۱۳۹۹/۶/۳۰
این کتاب اشاره به درمان غیر دارویی دارد که بسیار مورد توجه و نیاز جوامع امروز است با توجه به افزایش موارد مضر در محیط زیست برای انسان و خطر ابتلا به انواع بیماری‌های لاعلاج این کتاب بسیار مفید و چاره ساز است
فریبا صدری
۱۳۹۹/۶/۳۰
این کتاب برای علاقه مندان به درمان توسط گیاهان دارویی پیشنهاد می‌شود. سپاسگزارم از خانم نظری مترجم گرامی این کتاب🙏