نقد، بررسی و نظرات کتاب همه‌ی آنان از خدایان بودند 1: رستگاری - امین فرد

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
FH
۱۴۰۱/۶/۱۰
ساختار بسیار جالبی داره و نسبت به کتاب‌هایی که تاکنون خوندم که همگی پس از نابودی جهان رو به تصویر میکشیدن، اما این کتاب بازه‌ی خاصی از زمان رو بیان میکنه که انگار قبل از رستگاری و نابودی دنیاست. اسامی و القاب خاص مانند باگاسور و... جالب به نظرم اومد و این نشون دهنده‌ی ذهن خلاق نویسنده هستش که چند زبان و اشاره و نقاشی‌ها و موجودات عجیبی رو خلق کرده...
و این کتاب آقای فرد نسبت به کتاب جوینده شون غلط املایی بسیارکمی رو داشت.
در کل کتاب فوق العاده‌ای هستش و لذت بردم.
(خطر اسپویل) در بعضی از اپیزود‌ها حقیقتی برملا میشد، نقصی در اون وجود داشت که خواننده کاملا متوجه اون اتفاق نمیتونست بشه. مثل پدر دگار و آگیرا که من متوجه نشدم دقیقا چه کاره هستش و چرا روز آخر وحشی شده و حتی به فرزندانش میخواست آسیب برسونه..؟!
چرا خاطرات خفر به اسم دیگری دیده شد؟!
چرا خفر در محفل پدر دگار بود؟!
شاید اون استخوان متعلق به خفر نبوده؟!
امیدوارم در فصل بعدی مشخص شده باشه...
Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۱/۸/۲۵
واقعا انتظار چنین داستانی از نویسنده‌ای گمنام نداشتم من چند کتاب فانتزی از نویسنده‌های ایرانی خونده‌ام ولی چنداد رغبتی به خوندن جلد‌های بعدی نداشتم کتاب‌ها خام مصنوعی و مغلته‌ای از چند رومان بود ولی این کتاب واقعا از لحاظ سبک که داشت منو شکه کرد تا اخر خوندم و جلد دوم خریدم شدیدا پتانسیل این رو داره که به یک کتاب مشهور و جهانی تبدیل بشه بشرطی که نویسنده عزیز دست از عجله برداره و دستی به سر کارکتر‌ها بکشه و ویک ویراستار حرفه‌ای کتاب ویرایش کنه حیف این نبوغ خلاقیت که در چرخه غلت هزر میره کاش اسپانسری برای اقای فرد پیدا بشه و با برسی بیشتر کتاب چاپ بشه اسامی جالب بودن بدلیل خاص بودن حس کپی به مخاطب دست نمیداد قضیه دیوار و هوراکس کمی منو به یاد انیمه تایتان‌ها انداخت ولی مابقی داستان کاملا نو بود غلط املایی و غلط‌های دستوری در جمله‌ها کمی ازار دهنده بود کارکتر‌ها جالب انتخاب شده بودند ریتم داستان دوست داشتم نه زیاد تند بود که متوجه اتفاقات نشیم و نه کند بود که حوصله سر بره کمی رابطه دو برادر جای کار داره میشد کمی صمیمی تر و پر فراز و نشیب تر تصویر بشه در داستان خیلی با عجله از رابطه دگار و اگیرا رد میشن در حالی که میشد لحظات خاص عاطفی تصویر کرد در کلیت رمان حس میشه نویسنده برای اتمام و انتشار عجله داشته و جزییات در نظر نگرفته میشه به عنوان پیش نویس نگاه کرد و امیدوارم به زودی پاکنویس شده چاپ بشه و تبدیل به کتاب صوتی بشه به مراتب قوی تر از بقیه اثار ایرانی در این سبک عمل کردن خسته نباشید و دستمریزاد
لیلی ش
۱۴۰۲/۱/۳۱
در ابتدا تشکر ویژه دارم از آقای امین فرد عزیز و کتابراه که این اثر را به صورت رایگان عرضه کردن، این حجم از خلاقیت و ارتباط دادن اتفاقات داستان به یکدیگر واقعا بی نظیره، به نظرم وجه تمایز این اثر با آثار مشابه این است که خواننده با اینکه درطول داستان با حجم بالائی از اسامی نا آشنا از شهرها، شخصیت‌ها و موجودات و... مواجه میشود ولی به هیچ وجه دچار سردر گمی نمیشود.
یکی دیگر از نقاط قوتی که در این رمان به چشم میخورد سوالات و معماهای حل نشده ایست که ذهن خواننده را به طرز شگفت انگیزی با خود همراه میکند.
به شخصه از خواندن این کتاب و دیگر آثار آقای فرد بسیار لذت میبرم به گونه‌ای که وقتی به اواخر داستان نزدیک میشود علاوه بر اینکه مشتاق هستم معماهایی که در ذهنم ایجاد شده حل شود دوست ندارم کتاب تمام شود. و مطلب آخر اینکه چقدر تاسف میخورم که سینمای ایران در جایگاهی نیست که بتواند آثار نویسندگانی این چنین با استعداد را در غالب فیلم به دنیا عرضه کند.
Ahmad
۱۴۰۲/۷/۶
این کتاب در واقع کتابی است که به نظر من خوب داستان پردازی شده است و البته بیشتر شبیه چند تا فیلم سینمایی است که باهم ترکیب شده‌اند و یک ماجرای تخیلی را این می‌کنند که من فکر می‌کنم که مایه اصلی کتاب مشابه فیلم ارباب حلقه‌ها است و نویسنده سعی کرده مدام شخصیت خلق کند و قسمتی را در یک جا تعریف می‌کند و آن ا‌ها منی کند و بعد شخصیت بعدی و بعدی و بعدی و این کار ندارم تکرار می‌شود به طوری که آن قادر شخصیت‌ها زیاد می‌شوند که داستان گم می‌شود و کمکی به خاطر سپردن اسامی خیالی که مدام هم بر تعداد آن‌ها اضافه می‌شود زیاد. می‌شود و در جاهایی هم انگار بعضی افراد دو اسم دارند و تشخیص اینکه این فرد همان نفر است سخت است و درک خط داستان در بعضی جاهاسخت می‌شود.
اصل داستان یک جای خیالی با موجودات خیالی وجود دارند که اصلا معلوم نیست برای چه با هم جنگ دارند و همه با هم پدسمن هستند و یک سرزمین با پادشاهان افسانه‌ای وجود دارند که همه سرزمین‌ها تحت فرمانروایی آن‌ها هستند و یک سرزمین دیگر که به آن‌ها نگرون می‌گویند با آن‌ها دشمن هستند و با خیانت افراد پول پرست چندین شهر از آن‌ها ویران می‌شود و بعد از گذشت بیست سال موفق می‌شوند آن‌ها را شکست دهند و دوباره قدرت بگیرند در این جنگ‌ها موجبات وحشی خیالی دیگری هم هستند که به همه حمله می‌کنند و آن‌ها را شبیه گرگ و سگ که خیلی بزرگ هستند و. فقط در روزهای ماه نو به مردم حملهه می‌کنند و در روزهایی که ماه کامل است بیرون نمی‌آیند.
در نهایت شخصیت. ‌های اصلی داستان با کمک هم می‌توانند مانع از سقوط شهر اصلی شوند و به کمک هم دوباره سرزمین‌های خودشان را پس می‌گیرند و کسانی را که خیانت کرده آن. آخر داستان معرفی می‌کنند و داستان با سفر دریایی شخصیت‌های اصلی پایان می‌گیرد.
محمد پوران دوست
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
با سلام. کتاب بسیار خوبی بود. داستان از یک شیب کم شروع شد و به سمت شیب زیاد و هیجان پیش رفت. نویسنده رو شخصیتی کار کرده که یه قدرت خاص داره و داستان هول محور این شخص میچرخه. در نهایت شخصیت‌های جذاب پشت سر هم وارد داستان میشن و با شخصیت نقش اول گره میخورن. حس معما گونه‌ی کتاب عالی طراحی شده و خواننده رو جذب میکنه. اسامی اشخاص به طور خاص انتخاب شدن و تکراری نبودن. الفاظ و لغب‌ها خیلی جالب بودن مثل باگاسور و کاردوسا و نقطه متفاوتی با سایر کتاب‌ها بود و موجوداتی مثل هورکس‌ها داستانو جذاب کرده بودنند. ولی یک نکته وجود داره که به شخصیت آگیرا به اون اندازه که باید و شاید پرداخته نشده. شخصیتی که میتونست نقش خیلی تاثیر گذار تری رو در داستان ایفا کنه و بیشتر بهش توجه بهش. شخصیتی که برادر نقش اول داستان هست ولی به رابطه دو برادرِ تنها اونقدر پرداخته نشده و ضعفی در این رابطه دیده میشه.
Zahra _qrgzlo
۱۴۰۱/۲/۷
خیلی قشنگ بود😍 اعتراف می‌کنم اولِ رمان نتونست منو کنجکاو کنه برای ادامه اما در نهایت اعتماد کردم و چون بسیار به این ژانر علاقه دارم میدونستم که در ادامه رمان من رو به وجد میاره و قسمت‌های هیجان انگیزش مونده هنوز، که همین‌طور هم شد و حسابی از خوندنش کیف کردم و به اصطلاحی روحم شاد شد😅این همه برنامه ریزی و داستان‌های مرتبط به همدیگه به علاوه زبان باستانی مخصوص رمان توانمندی نویسنده و تخیلش رو نشون می‌ده و بسیار خرسندم از اینکه با چنین اثر و نویسنده‌ای آشنا شدم. بی صبرانه منتظرم که بقیه آثار ایشون رو بخونم. 🤭ضمن خسته نباشید به آقای امین فرد عزیز آرزوی بهترین‌ها رو دارم براشون و از همه مهم‌تر پیشرفت‌های بیشتر در زندگیشون و حیطه نویسندگی. امیدوارم ما رو با نوشتن داستان‌های بیشتر با ژانر تخیلی و فانتزی دوباره خوشحال کنید. 😁🌸🌺
Kamran Aein
۱۴۰۲/۲/۲۶
سلام. این دومین اثری است که از امین فرد عزیز خواندم. همچون کتاب جوینده سرتاسر کتاب پر از تخیلات و داستان‌هایی بود که گویی تماما واقعیات دنیا را ترسیم می‌کرد.
قلم رسا، ساده و بی آلایش نویسنده در کنار تصویر سازی‌های بی نقص باعث شد خودم رو لحظه به لحظه در کنار قهرمان بپندارم گویی تمام آن وقایع را با او زیسته ام.
فراز و نشیب‌های داستان در کنار پیوستگی و یکپارچگی آن چنان من را شیفته و مجذوب هیجانات کتاب کرد که تا زمانی که کتاب را به آخر نرسانده بودم گویی کار بزرگ ناتمامی بر دوشم سنگینی می‌نمود.
تصویر سازی‌های نویسنده آنچنان دقیق و زیبا بود که من هر لحظه بیشتر بر این باور می‌رسیدم که تمام آنچه در کتاب آمده تاریخی مسجل و واقعی از دنیای اطراف من است.
از امین فرد عزیز بی نهایت سپاس گذارم که این لحظات زیبا را در این کتاب به من عطا کرد. امیدوارم نویسنده بزرگوار در پناه خداوندگار عالم روز به روز موفقیت‌های بیشتری را کسب نماید.
الهه شاکری
۱۳۹۹/۱۲/۱۵
این کتاب تبدیل شده به دنیایی ک من هرشب قبل خواب خودم رو در اون با خوندن تک تک کلمات غرق میکنم، بقدری همه چیز زیبا و دقیق توصیف شده ک خواننده خودش رو یک شاهد عینی در تمام صحنه‌ها میبینه و همراه تک ب تک شخصیتهای داستان زندگی میکنه و تمام اون لحظات با اون همه هیجان، ترس، شادی، استرس رو با تمام وجود زندگی میکنه، این کتاب تبدیل ب دنیای خیالی من برای دور شدن از هرچیزی شده و نگرانیم از اینه ک تموم بشه، واقعا بابت همچین اثر زیبایی به شما و ذهن خلاقتون تبریک میگم جناب فرد، سرتون سلامت
حسینی
۱۴۰۱/۴/۱۱
این کتاب جز اون دسته از رماناییه که آدم اولش هیچی نمیفهمه و اصلا براش جالب نیست راستش من اینو خیلی وقت پیش دانلود کرده بودم ولی نخونده بودمش تا اینکه همین اواخر نظرات کاربر هارو خوندم که راجبش خیلی خوب توضیح داده بودن منم بهش جذب شدمو شروع کردم به خوندن راستش الان که دیگه اواخر کتابم خیلی بهش علاقه مند شدم واقعا یکی از بهترین کتاباییه که خوندم پر از اتفاقات عجیبو جالبه هرچی جلو تر میره راز‌های مرزموزه بیشتری رو فاش میکنه واقعا در حیرتم که یه نویسنده چقد خوب میتونه انقدر خوب از تخیلات خودش استفاده کنه گفتم بیام به شماهم بگم که اگه فکر میکنید این کتاب جذاب نیست در اشتباهید شروع کنید به خوندن تا متوجه بشید
ممنون از جناب فرد و کتابراه
☽𝒮𝑒𝓁𝑒𝓃𝑜𝓅𝒽𝒾𝓁𝑒☾
۱۴۰۳/۱/۸
نویسنده متن را در ابتدا با جذابیت فراوان آغاز کره بود و هر چه پیش می‌رفتیم به جذابیت آن افزوده میشد و داستان به حدی سرگرم کننده بود که ذره‌ای باعث کسالت و رها کردن آن نمیشد ایجاد چالش برای شخصیت‌ها و معما‌های که وجود داشت از نکات قوت این نوشته بود در واقع روایت طوری بود که آدم رو غرق در خواندن میکرد به طوری که نه دیگر زمان و نه دیگر مکان برایم معنی داشت در واقع من برای انتخاب کتاب‌های تخیلی بسیار وسواس دارم اما با این حال این کتاب و این نوشته از زیبا‌ترین اثر‌هایی بود که خواندم در واقع فراز و نشیب داستان رو به خوبی نمایان کرده بود این خود نمایانگر قوه تخیل قوی نویسنده است بابت این اثر زیبا از نویسنده عزیز جناب آقای امین فرد واقعا تشکر میکنم.
Seyed Majid Barekati
۱۴۰۰/۲/۲۸
تا اینجا دو کتاب از امین فرد خوانده ام.
هر دو داستان آخرالزمانی، کلاسیک، روایتش در زمان قهقرایی به عصر کشاورزی و خوشه چینی بودند.
اما، روایت داستان، از سطح و با معرفی یک خانواده و دورنمایی از مردم دهکده شروع شد، و سپس داستان عمیق، عمیقتر و عمیقتر شد و نویسنده این سرعت را تا انتهای داستان حفظ کرده است.
احساس شخصی من از نویسنده در هر دو کتابش این است که سرعتی که داستان در ذهن ایشان الهام می‌شود از سرعت نوشتن داستان خیلی بیشتر و سریعتر است.
به هر صورت، بعد از سالها این کتاب مرا تا پاسی بعد نیمه شب بیدار نگه داشت.
علیرضا رجبی
۱۴۰۱/۹/۹
سلام، عالی بود. به قدری زیبا جزئیات در داستان عنوان شده که هنگام خواندن تمام آن را در ذهن میتوان تجسم کرد. میتوان براحتی با کتاب ارتباط برقرار کرد و از خواندن آن لذت برد. لحظاتی احساسی و لحظاتی پر هیجان و لحظاتی معمائی که واقعا نمیتوان حدس زد که چه خواهد شد و خواننده را به ادامه خواندن داستان تحریک میکند. از خواندن این کتاب واقعا لذت بردم و پیشنهاد خواندن آن را به سایر دوستان میکنم و بدون درنگ آن را بخوانند و مطمئن باشند لحظات خوبی را با خواندن این کتاب سپری خواهند کرد. با تشکر از نویسنده گرامی و کتاب راه عزیز برای استفاده رایگان این کتاب.
رضا تحقیقی
۱۴۰۱/۵/۱۵
اگر دوست دارید لحضه‌های از زندگی خودتون رو نبینید و غرق در داستان بشید، این کتاب رو توصیه میکنم، و یه خواهش از آقای نویسنده، خواهش میکنم قسمت بعدی، یاقسمتهای بعدی رو لطفا سریعتر منتشر کنید راستش من اعتیاد پیدا کردم به کتاب الکترونیک، اونقدر که نمیتونم بیکار بشینم، و دوست ندارم نشئه گی داستان شما از سرم بپره😁😁، از همه دوستان عذر میخوام این کلمات رو بکار بردم ولی واقعا زیبا و دوست داشتنی، حیف که تو مملکتی زندگی میکنیم که هرروز به کتاب و کتابخوانی کمتر و کمتر ارزش میذارن و حیف از این همه استعداد و زیبایی
نالان خسته
۱۴۰۰/۱۱/۴
باسلام خدمت عزیزان و بخصوص آقای امین فرد
کتابی که پیش روی شماست ابتدا با کمی حوصله بایستی پراکندگی موضوعات را تحمل کرد اما بعد از چندین صفحه داستان ریتم خاصی به خودش میگیره و گیرایی لازم برای ادامه خواندن را نویسنده به منه خواننده القا کرد؛ البته باید اضافه کنم که هر چه در داستان پیش تر میرید اصلا دوست ندارید به پایان کتاب نزدیک بشید.
قلم گیرای نویسنده در کنار حجم بالای اتفاقات و زیبایی داستان و نحوه به تصویر کشیده شدن کلمات در ذهن، خواننده را به وجد میاره.
موفق و پیروز باشید.
Mona Mirzaee
۱۳۹۹/۴/۱۴
درست مثل همون معرفی کتابتون وقتی آدم میخوندش باس چشمهاشو ببنده و یک رویای قشنگ و پرازهیجانو ببینه پراز حسای خوب پراز اتفاقای هیجانی پراز حس خوووب بینظیره بینظیر فقط میتونم بگم تا ب الان تنها کتابی بود ک یک دیدگاه متفاوت داشت با یک داستان متفاوت تو زمینه تخیلی بهتون تبریک میگم بابت این قلم جادووییتون بابت این ذهن فعال و گستردتون بی شک منتظر کتابهای بعدیتون هسدم خسته نباشید و ازته دلم براتون آرزوی موفقیت دارم آقای فرد.
آریا آزادپور
۱۴۰۲/۹/۶
کتاب بسیار خوب به نوشتار در اومده و داستان‌ها منظم به دنبال هم اتفاق می‌افتند در برخی قابلیت‌های شخصیت‌ها میفهمیم که نویسنده خلاقیت خودش رو بسیار زیبا به کار برده اما بعضی جاها فضای داستان خشک و بی روح میشه به هر حال یکی از آینده دار‌ترین نویسندگان ایرانی هستن آقای فرد در بین کتاب‌های ایشون من کتاب جوینده رو بیشتر بهش علاقه مند شدم و اون بیشتر با فضای روحی جامعه سازگار بود این کتاب در سطح خوبی نوشته شده و لایق دریافت پنج ستاره بود آقای امین فرد به قدرت به کارتون ادامه بدین صد در صد پیشرفت روبه روی شماست.
علی حامی
۱۴۰۲/۵/۹
سلام، در این کتاب، سبک جدیدی مشاهده می‌شه که بسیار جذاب و تخیلی هست. نویسنده با خلاقیت خود، شخصیت‌هایی با قدرت‌ها و تخیلات فوق العاده خلق کرده و با روایت روانش می‌تونه خواننده‌ها رو به دوست داشتن این داستان ترغیب کنه. با این حال، شاید به نظرتون هم اشاره‌ای به نیاز به بهبود فن بیان و املای نویسنده و هم توجه بیشتر به جزئیات راستش اضافه مجموعه باشه ولی در نهایت اگه به دنبال داستانی هستید که باعث تحریک تخیل شما می‌شه، به همراه ترسناک طراحی شده و تازگی‌اش رو داره، این کتاب می‌تونه گزینه‌ی خوبی برایتون باشه.
Naghmeh P
۱۴۰۲/۱/۴
با درود و عرض ادب. به نظر من کتاب یک دانستان سرایی بی هدف با اسامی عجیب و غریب و نمادهای خود ساخته و بی هدف بود. خیلی دیر روال پیش بردن قصه به خواننده نشان داده می‌شد و گیج کننده و سوال برانگیز بود که بالاخره هدف نویسنده از شرح یک افسانه با انواع فضاهای نامأنوس و شخصیتهای عجیب و قصه‌های پس و پیش و فلش بک‌های متعدد و پایان ناتمام آن چیست. راستش نتوانستم با کتاب ارتباط برقرار کنم و پیام أن را دریافت کنم. ضمن سپاس از نویسنده گرانقدر باید بگویم که کتاب جوینده بسیار متفاوت از این کتاب بود. با تشکر
من
۱۴۰۱/۷/۲۳
به نظر من اصل موضوع کتاب واقعا عالی هست و نویسنده بسیار عالی همه چیز رو جلو میبره به جز یکسری اشکالاتی که در کتاب هست بعضاً اذیت کننده هست مثل اینکه توصیفات خیلی کم هست (توصیفات مکان، چهره‌ها و اتفاقات)
و یا اینکه لحن صحبت‌ها گاهی بسیار رسمی هست و گاهی نه.
و بعضی اشکالات داستانی مانند این مورد که شخصیت اصلی داستان بسیار ضعیف جلوه داده شده و یا بعضی اتفاقی رو که در خاطره افراد مرده می‌بینه و یا در دیواره نگار‌ها رو به هیچ کس نمیگه.
اگر اشکالات اینچنینی رفع بشه کتاب فوق‌العاده می‌شه.
Fatemeh
۱۴۰۲/۱۱/۱
باسلام من به این نوع ژانر علاقه‌ای نداشتم ولی با خوندن فقط یک صفحه بهش علاقه مند شدم و همچین فصل‌های بعدشم خوندم، اقای امین فرد با نوشتن این کتاب بهترین حس ممکن رو به خواننده القا میکنه با این که این کتاب از دیدگاه شخصی که زمان‌های خیلی قدیم زندگی میکرده نوشته اما خواننده باتمام وحود درکش می‌کنه جوری که انگار در اونجا حضور داره
پیشنهادش میکنم اما جوون‌هایی که به رمان‌هایی با قلم عامیانه علاقه مندن ممکنه خوششون نیاد اقای فرد بازم از این رمان‌های زیبا برامون بنویسین
وحید کریمی‌زاده
۱۴۰۲/۲/۲۷
داستان جالب و گیرایی داره اما به نظر من نویسنده رو بعضی جزئیات توجه خاصی نداشته مثلا یه جا که مردم تو میدون شهر جمع شدن و داره برف میباره و هوا خیلی سرده میگه مردم عرق کرده بودن و خیلی رو این قضیه عرق کردن خیلی از جاهای داستان فوکوس کرده بود. یا مثلا یه جا دیگه که داشتن از دروازه شهر فرار میکردن از تو برف و سرما یه جاده‌ای رو میرن که میخوره به یه بیابون خشک و بی آب و علف که حرارت از زمین بلند میشه اونم با فاصله زمانی کم. و خیلی چیزای دیگه
محمد مهدی مظفری
۱۴۰۱/۱۱/۵
بیشتر کتاب‌های آقای فرد رو مطالعه کردم و واقعا باید بگم که خیلی عالی هستند.
من به کتاب‌های فانتزی علاقه دارم و واقعا خیلی خوبه که یک نویسنده ایرانی همچین داستانی رو نوشته.
در مورد داستان بگم فضای داستان خیلی خوب نوشته و طراحی شده و ساختن زبان خیلی خوب بود البته اوایل شاید خواننده باهاش ارتباط برقرار نکنه ولی بعد از چن وقت درست میشه (لاقل برای من اینطور بود)
دوستانی که به ژانر فانتزی دارک علاقه دارند حتما پیشنهاد میکنم که این داستان رو بخونند
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۱/۷/۱۷
عجب داستان نابی بود!!!
من به هر کتابی پنج ستاره نمیدم....
اما این داستان چیز دیگری بود، واقعا خیلی خیلی زیبا کار شده!!!
منکه تا آخر کتاب دل توی دلم نبود و اگه داستان هزاد صفحه دیگه هم داشت بازهم دست از خوندنش بر نمیداشتم....!!!
خیلی داستان گیرائی بود وآدم رو به عمق داستان میکشید.
اگر دنباله داستان نوشته ومنتشر نشه واقعا بی انصافی در حق افسانه نویسی محسوب میشه!!!!!
امیدوارم که از این نویسنده وبا همین کیفیت داستانهای بیشتری بخونم...
mahmod tamirkari
۱۴۰۱/۱/۲۱
باسلام به همه کتاب دوستان من برای اولین بار کتاب تخیلی خواندم وباخواندن این کتاب واقعن لذت فراوانی بردم آقای امین فرد دراین کتاب رستگاری لوح اول ودوم که خواندم خیلی عالی وقایع وداستان واتفاقات گوناگون دراین دوکتاب رامجد کرده وبا تکرار بعضی ازخاطرات ‌و اتفاقات شخصیت‌های بسیار زیاد این افسانه به خواننده کمک کرده که اتفاقهای که برای هرشخصیت خیالی می‌افتد راازیاد نبرده و ازخواندن لذت ببره
با آرزوی موفقیت برای آقای امین فرد وتشکر از کتاب راه
Sara Sadeghi
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
داستان کتاب بسیار جالب و هیجان انگیز بود و یکی از کتاب‌هایی هست که میتونم بگم واقعا از خواندنش لذت بردم، در طول داستان چیز‌های زیادی بود که در عین تخیلی بودن جوری توصیف شده بودن که به راحتی میشد صحنه‌های داستان را در ذهن تصور کرد اینکه دگار توانایی دیدن خاطرات را داشت و وجود موجودات افسانه‌ای و یکسری وقایعی که ذهن خواننده را به چالش می‌کشید، همه و همه زیبایی داستان را دو چندان کرده بود😄.
واقعا خسته نباشید میگم به نویسنده بابت خلق این اثر بسیار زیبا💛
vahid seidy
۱۴۰۰/۸/۲۲
چرا دوتا داداش مکالمشون انقدر کتابیه... دوتا پادشاهم اینطوری باهم حرف نمیزنن یجا یکمی باز از حالت خیلی سنگین در میاد بد جمله بعدی یهو انگار دوتا... نمیدونم چی مثال بزنم دیپلمات هم اینجوری نیستن
احساس راحتی ندارم. واقعا شب هایش نفرین شده است؟
یا جمله میزدی احساس راحتی نداشته‌ام
یا ادامش میگفتی واقعا شب هاش نفرین شده
این مکالمه دو برادر فاجعس لحن راوی سبک تره تا صحبت این دوتا داداش مشکل اینجاست یجا رعایت هم نشده همون لحن گفتار سنگین
Regina
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
کتاب از نظر داستانی، جذابیت بسیار بالایی داره، اما به دلیل استفاده از کلمات و جملات پیچیده، کلاف ماجرا از دست خواننده در می‌ره. برخلاف دیگر نوشته‌های آقا امین فرد بخصوص مجموعه جوینده، این نوشته قلب خواننده رو متحول نمیکنه. کتاب دارای یک سردرگمی برای خواننده هست که بخش زیادی از داستان همراه خواننده می‌مونه و همین باعث میشه که خواننده زده یا خسته بشه. با این حال قلم جناب امین‌فرد محترم، قوی و عالیه. خداقوت
Mohsen Maksim
۱۳۹۹/۴/۱۴
جناب فرد تبریک میگم بابت چاپ کتاب تون
با شخصیت پردازی و داستان پردازیِ عالی خواننده رو به دنیای جادویی کتاب میبرید و خواننده حس متفاوتی رو تجربه میکنه: هیجان، دلهره و همزادپنداری.
من شخصا سبک مورد علاقه م فانتزی هست و کتاب شما جزء بهترین کتاب‌هایی هست که تو این سبک خوندم.
بی صبرانه منتظر جلدهای بعدی و دیگر آثارتون هستم.
کیانا نوروزصفت
۱۴۰۱/۸/۲۰
زیبا و جذاب مثل بقیه آثارتون آقای امین فرد واقعا جا داره که بازم این قدرت قلم رو تحسین کنم و بهتون بابت این قلم طلایی و قوه تخیل بالاتون تبریک بگم البته اینم بابد اضافه کنم که یه موضوع دیگه هم به صورت ویژه نظر منو جلب کرد واون هم اسامی شخصیتهای داستانتون بود که بسیار زیبا و باستانی بودش و این جلوه ویژه‌ای به داستانتون داده و برای من جذابیت خاصی داشت و ممنونم بابت داستان خوبتون❤
乙.ɦ メメ
۱۴۰۰/۳/۲۷
خیلی کتابه عالی‌ای بود
من واقعا لذت بردم اینکه کتاب به یک سیر ثابت یه سری سوالات رو در ذهن خواننده به وجود میاره و به مرور جوابه تمام اون سوالات مشخص میشه
اما بعضی جاها من فکر میکنم شخصیت پردازی خیلی قوی نبود و بعضی صحنه‌ها خوب تصویر سازی نشده بود
اما با همه‌ی این وجود من قلم اقای فرد رو دوست دارم و این کتاب رو به کسانیکه شک دارن بخونند یا نه پیشنهاد میکنم میدونم از خوندنش پشیمون نمیشید
ریحانه
۱۴۰۰/۱/۲۶
من تازه کتاب رو دانلود کردم موضوع کلیش چیه یعنی چه ژانری نوشته شده؟
خیلی تعرف ازش شنیده بودم و در فروشگاه‌ها دنبالش گشتم جایی فروخته نمی‌شد اومدم از کتابراه تهیه کردم ممنون که رایگان هست و ممنون از نویسنده‌ی کتاب
فکر نمی‌کردم نویسنده‌اش ایرانی باشه چون سبک نوشتاری‌اش خیلی خوبه
کتاب جوینده‌ی آقای فرد رو هم خوندم پیشنهاد می‌کنم بخونید
انشالله به موفقیت‌های زیادی دستیابید
اکرم السادات حسینی زری
۱۴۰۱/۷/۱۴
ذهنت بسیار عالیِ آقای امین فرد، واقعا قشنگ ذهن آدمو درگیر میکنی..... هرشب دلم میخواد زودتر کتابو دست بگیرمو تخته گاز جلو برم و واقعا فقط خواب باعث توقف خوندنم میشه، فقط یک ایراد به کتابهای آقای فرد میگیرم، اونم غلط زیادی که در تایپ نوشته هاشون شده، حیف این متون جذاب که گاها باید با سواد خودمون تصحیح و بخونیمش امیدوارم نوشته‌های بعدی این چالش ضعیف رو نداشته باشن.
منیر تیموری
۱۴۰۰/۵/۲
خسته نباشید خدمت نویسنده عزیز بینظیربود هرچقدر از محاسن قلم وموضوع رمانتون تعریف کنم کم خواهد بود من به همه توصیه میکنم حتما حتما بخونن مانند جوینده بینظیر بود قسمت دوم این کتاب توی سایت قرار گرفته که حتما حتما خواهم خوند وامیدوارم قسمت دوم جوینده هم خیلی زود به دستمون برسه امیدوارم توی زندگی شخصیتون هم مانند کتابهاتون بدرخشین واقعا خدا قوت
مریم عطایی
۱۳۹۹/۶/۲۱
با تشکر از جناب امین فرد بابت داستان بینظیر وزیباشون، داستان بقدری جذاب وگیرا بود که پس از خوندن جلد اول مدتها به دنبال جلد دوم اون گشتم تا اینکه خود ایشون لطف کردند ونسخه کامل بازنویسی شده رو دراختیارم گذاشتند جا داره اینجا از ایشون تشکر ویژه کنم وبا ارزوی موفقیت روز افزون ایشون بیصبرانه به انتظار جلدهای بعدی داسنانشون هستم
اسما
۱۴۰۲/۳/۸
سلام من خیلی از خوندن این کتاب به وجد اومدم و واقعا یه خسته نباشید و عالی بود به نویسنده میگم این اولین کتابیه که اصلا برام مهم نیست آخرش چی میشه چون تمام اون چیزی رو که آدم میخواد درش وجود داره هیجان تخیل معما عشق و... و این خیلی عالیه و جداً از قوه تخیل و قلم زیبای این نویسنده عزیز خیلی خوشم اومد خیلی خیلی ممنون آقای امین فرد همیشه پیروز و موفق باشید
nargill talla
۱۴۰۰/۷/۹
کتاب خوبی هست. نویسنده تخیلات قوی داره و کتابی هست که ترجیح میدی تمام فصلها رو بخونی تا اینکه فقط اول و وسط و آخر کتاب رو بخونی. از نظر من تنها ایرادش اینه که نمیشه پشت فرمون بشینی و یه سر برونی. گاهی خیلی یکنواخت میشه شاید قسمتهایی که خیلی توصیفی میشه. شخصا کتابهایی خوندم که تو دوروز بکسره تمومشون کردم اما تموم کردن این کتاب یک هفته زمان برد.
مهسا .
۱۴۰۰/۲/۱
من تازه اپلیکیشن کتاب راه نصب کردم و اولین کتابی که خوندم کتاب جوینده از همین نویسنده بود که خیلی هم جذاب بود به همین خاطر اومدم سراغ کتاب دیگه‌ای ازهمین نویسنده و بازهم از انتخابم پشیمون نشدم خیلی خیلی کتاب قشنگی بود و شدیدا منتظرم جلد بعدی کتاب هم منتشر بشه
آقای فرد امیدوارم دربقیه آثارتون هم همین اندازه حتی بیشتر موفق باشید
kazem rahimi
۱۴۰۲/۹/۲۴
بسیار عالی عالی عالی بود. آنقدر لحظه به لحظه به جذابیت کتاب اضافه میشد که من طی دو روز کتاب رو خوندم. نام‌ها بسیار زیبا استفاده شده بود ولی بعضی از نام‌ها به هم بودند که گاها خواننده دچار اشتباه میشد. واقعا اگر میشد ازاین کتاب‌ها فیلم‌های اسطوره‌ای در آورد. مطمئناً از فیلمهایی چون بازی تاج و تخت و هابیتها و... پرفروشتر میشد.
Sheyda bavarhazh
۱۴۰۱/۳/۸
میشه گفت یک نمونه کتاب فانتزی هست که میشه با اشتیاق با جریانات و هیجاناتش همراه شد از اینکه یکی از شخصیت‌های داستان میتونست گذشته‌ی مردگان رو درک کنه هیجان زده شدم من عاشق تاریخ و گذشتگان هستم بدم نمیومد همچین قدرتی داشته باشم البته قبل از این هم کتاب سقط مرگبار و بمب خیس رو از همین نویسنده شندیم که جالب بود منتظر جلد سوم اون هم هستم
Shirin Zamzam
۱۴۰۰/۳/۲۰
با تمام وجودم از خواندن این کتاب لذت بردم. مثل این بود که بخشی از یک تاریخ گم شده رو میخونی. بخشی که کسی از اون خبر نداره و فراموش شده یا عده کمی ازش خبر دارن و قسم سکوت خوردن و الان با شروع هزاره جدید قرار است همه چی تکرار بشه. و این کتاب یه هشدار است. مثل نوشته‌های روی دیوار. مشتاقانه منتظر فصل دوم هستم.
💜 Hasti 💜
۱۴۰۱/۹/۱۷
من خیلی خیلی خیلی خیلی کتاب‌های تخیلی و ترسناک رو دوس دارم، اونایی که دنبال یه داستان در باره نابودی زمین هستن حتما این کتاب رو تا آخر بخونند داستان از یه پیشگوی مردی شروع میشه که تا به حال پاش رو از قبرستون بیرون نذاشته بود و دو برادری که همه از اون‌ها فاصله میگرفتن و اونا باید دنیا رو از کام نابودی نجات می‌دادند.
Zahra Z.N.D
۱۴۰۱/۵/۱۳
از کتاب شما باید فیلم بسازن. حوادث داستان شما عالی و حتی شخصیت‌ها هم خوب هستند. بهتر است روی کاراکتر یا همان شخصیت هایتان از لحاظ روانشناختی بیشتر کار کنید تا از درجه مصنوعی بودن آن‌ها کاسته شده و زنده تر جلوه کنند. با این حال من شخصیت‌های داستانتان را هم دوست داشتم به ویژه آزتورگ. پیروز باشید و خدا قوت
t. r. kazemi
۱۴۰۰/۲/۵
تبریک میگم به آقای امین فرد، کتاب بسیار جالب با نثری روان رو نوشتن اونهم به سبکی که در میان نویسندگان ایرانی چندان رایج نیست. اما انتقادی به کتابراه داشتم. متاسفانه متن کتاب پر از غلطهای نوشتاری است و کاملا مشخصه که اصلا ویراستاری نشده. بهتره قبل از قرار دادن متون کتابها ویراستاری روشون انجام بشه. ممنون
پیمان رفیعی
۱۳۹۹/۱۲/۳۰
سلام آقای امین فرد
خدا قوت
من این سبک داستانی رو دوست دارم
فکر نمی‌کردم نویسنده ایرانی باشه که تو این سبک داستان خوبی بنویسه
با وجود پاره‌ای از مسائل مثل این که بعضی جاها داستان خیلی سطحی به کمک شخصیت‌ها پیش میره اما در کل بعدا من نشست
نظر من بود آقای امین فرد
جور دوم کی قراره منتشر بشه..
mr
۱۴۰۲/۴/۳۰
این کتاب به خوبی دنیا جدید که ما برای اولین بار درباره آن می‌دانیم را جوری برای ما گفته است که تصویر سازی را در ذهن ما آسان کرده است. دلیل دوم خوب بودن کتاب توصیف خیلی خوب از اتفاقات که رخ می‌دهد بود و دلیل سوم این بود که با پیش بینی آینده ما را به فکر کردن زمان و مکان اتفاق افتادن آن می‌کشید.
Dark
۱۴۰۲/۴/۲۳
کتابی بس تخیلی و در ژانر خود لیاقت 5 ستاره را دارد برای من جذاب بود من اصولا کتاب‌های جنایی میخونم اما این کتاب در ژانر تخیلی خوب بودنه مثل داستانی که سرو ته ندارد در این سبک، خلاقیت ذهن نویسنده قابل تحسین است. امیدوارم باشند چنین نویسنده‌هایی در کشور که بتوانند چنین سبک‌هایی را پرورش دهند
سمیه ..
۱۴۰۱/۹/۲۱
عالی عالی. من عاشق این مدل داستانهام😍. از این گذشته اینقدر نویسنده صحنه‌ها وفضای داستان را زیبا به تصویر کشیده که به راحتی میشه فضا را تجسم کرد. پر از تشبیهات زیبا
ممنون و خداقوت به این نویسنده‌ی پرتوان من داستان جوینده را هم از ایشان خوانده بودم و واقعا لذت و افری بردم.
مانا باشید آقای فرد 💐
Mahla Lotfinejad
۱۴۰۱/۵/۱۸
راستش قسمت‌های اول این رمان نتونست منو کنجکاو کنه برای ادامه دادنش اما در نهایت به قلم نویسنده کتاب اعتماد کردم و واقعا مجذوبش شدم👌🏾✨ به قدری همه چیز زیبا و دقیق توسط نویسنده توصیف شده که خواننده خودش رو یک شاهد عینی در تمام صحنه‌ها میبینه...
امیدوارم شما هم از خوندش لذت ببرید
yasaman kahrizi
۱۴۰۰/۵/۳
واقعا داستان جذابی بود واسه خواننده توصیف‌های دقیق و زیبا داشت و با سلیقه زیاد؛ بطوری داستان پر مغز و زیباست که میشه برای هریک از شخصیت‌های داستانی نوشته شده‌ی، یه رمان خوب ساخت. گرچه همه شخصیتها سرگذشت‌های تلخی داشتن ولی امیدوارم در جلد بعدیش این سختی‌ها بایه پایان خوب جبران بشه.
hamid jafari
۱۴۰۰/۳/۲
با کمال افتخار تا نیمه شب گذشته (۱۴۰۰. ۳. ۱) خوندن کتاب رو تموم کردم. هرچند خوندن کتاب با گوشی موبایل لطف آنچنانی همچون ورق زدن کتاب رو نداره ولی اینقد داستان جالب بود که هیچ چاره‌ای جز ادامه دادن روایت هیجان انگیز کتاب رو نداشتم. بسیار خرسندم که با همچین نویسنده خلاق و خوش فکری آشنا شدم.
1 2 3 4 5 6 >>