نقد، بررسی و نظرات کتاب ماموریت شبح - 5: چشمی در آسمان - پژمان سهرابی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Amin Ghasemi
۱۴۰۲/۱۰/۹
کاش این کتاب در مدرسه‌ها تدریس میشد داستان مردان مردی که در امتحان مردانگی سربلند بیرون آمدند.
تیمسار فرسیابی جمله ایی دارند که از زبان خودشان شنیدم که به فرزندان پزشک و تحصیلکرده خود در جواب اینکه میخاستند در اروپا و سویس زندگی کنند و ساکن شوند گفته بودند"پدرتون چشمش رو تو جنوب جا گذاشت اگر می‌خواهید من راضی باشم بروید چشم پدرتون رو تو مناطق محروم ایلام و خوزستان پیدا کنید".
که البته فرزندان شهید فرسیابی به وصیت پیدر خود عمل کردند و با وجود مدرک تحصیلی و پزشکی در اروپا هر کدام به گوشه ایی محروم از ایلام و خوزستان رفته و در حال خدمت هستند.
روح الله عرفانی
۱۳۹۹/۵/۱۴
سبک نگارش بسیار زیبا عالی وهوشمندانه بود وبر جذابیت کتاب افزوده بود. خاطرات جناب فراسیابی هم بسیار آموزنده وپر بار و ارزشمند بود و بسیاری واقعیتهارا برای خواننده روشن می‌سازد وصد افسوس که افرادی همانند جناب فراسیابی که باید در بالاترین ردها قرار بگیرند برای اصلاح وآموزش نسلهای آینده به فراموشی سپرده شده اندو هزار حیف که شایسته سالاری در این سرزمین جایی ندارد همانگونه که بارها در متن این واقعیت دیده می‌شود.. درود به شرف تمام مدافعان وطن.
ممنون از کتاب راه برای انتخابهای عالی
محسن امیری
۱۴۰۰/۲/۱۹
کتابی بسیار ارزشمند و با نوشتاری متفاوت. فقط چقدر خوب میشد که ناگفته‌های جناب فرسیابی و همرزمانش دلاورش در نیروی هوایی از گنجینه‌ی سربه مهرشان خارج میشد، یا حداقل کمی لای درب آن باز میشد. و عجیب اینکه حتی آنهایی که از کشور خارج شده‌اند نیز مایل به واگویه کردن محتوای این گنجینه نیستند. برای شما و جناب فرسیابی شادکامی، تندرستی و سربلندی از یزدان پاک خواهانم.
پیمان هنرور
۱۴۰۰/۸/۲۶
کتاب خوبی هست. خواندنش رو به همه توصیه می‌کنم. همه باید بفهمند که کار دفاع از سرزمین چقدر مشکل و در مواردی مهلک بوده است، کتاب روایتی است از رشادتهای خلبانان ایرانی در طول جنگ است. همچنین اطلاعاتی راجع به برخی اصطلاحات و فنون رزم هوایی هم ذکر شده که میتواند مفید باشد. نثر کتاب هم زیبا و پرمایه است.
حسام صیادی
۱۴۰۱/۶/۲۰
عالی بود خاطرات جناب فرسیابی خیلی قشنگ هستش خلبان آر اف فور باشخصیت وباکلاس و باعشق من واقعا خودم عاشقشم همه خلبانارو دوست دارم مخصوصا خلبانای جنگنده نیروهوایی وخلبانای هوانیروز اونایی که شهید شدن و فوت شدن روحشون شاد وقرین رحمت الهی واونایی که هستن خداحفظ شون کنه
mohammad meghrazi
۱۴۰۰/۱۱/۱۷
خیلی عالی و خواندنی‌ای کاش مردم و مخصوصا جوانان بجای وقت گذرانی‌های بیهوده در فضای مجازی چنین کتابهایی را مطالعه می‌کردند. من باز تاکید به مطالعه این کتاب دارم بسیار دلچسب و شیرین نگاشته شده است. من فکر نمیکردم نیروی هوایی اینقدر در جنگ تاثیر گذاربوده است.
Mehran Saeedi
۱۳۹۹/۴/۲۰
واقعا کتابی به یاد ماندنی از روزهای پر تلاطم دفاع با نثری زیبا و ساختارمند است. درود میفرستیم به تمام رزمندگان غیور این سرزمین در هر لباس و درجه و جایگاه که مردانه و بی ادعا ایستادند تا ایران بماند. شدیدا خواندنش توصیه می‌شود.
عبدالرضا سبحانی
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
کتابی بسیار ارزشمند لذت بردم از خواندن این کتاب درجای گریه کردم درجای خندیدم ودر جای افسوس برای ایرانم خوردم که با این هم اسطوره چرا کودکان وجوانان ما بیشتر از آنکه این میهن پرستان واقعی را بشناسند با جومونگ آشنایی بیشتر دارند.
hadi ghasemi
۱۴۰۰/۳/۱۷
شاید در ماه یک بار باید حتما مرور کنم زیرا بسیار قلم زیبا و روایت داستانش با آنچه خوانده اید متفاوت است. نویسنده چیره دست درکنار خلبان باهوش شناسایی که گاهی اشک انسان را بجوش می‌آورد مثل روایت شهادت ذوالفقاری دلاورمرد ایران
علیرضا حسینی
۱۳۹۹/۱۲/۳
کتاب خوب و جذابی بود. همیشه احترام خاصی برای دلاور مردان ارتشی قائل بوده‌ام ولی قبول کنیم که گل سر سبد نیروهای نظامی کشور نیروی هوایی ارتش است ولی دریغ و صد افسوس که با آن‌ها مانند بچه سر راهی رفتار می‌شود.
Sadegh mhd
۱۴۰۲/۳/۹
بی‌نظیر بود، اما‌ای کاش فقط یک جلد نمی‌بود وادامه داشت چون از عنوان کتاب اینجورذهنیتی پیش میادکه ماموریت شبح۴, ۳, ۲, ۱هم بوده که بعدش ۵اومده ولی متاسفانه همچنین خبری نبود
وحید رشیدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
وقتی کتاب خاطرات خلبانها رو میخوندم همیشه دوست داشتم خلبانها ماموریتشان رو با جزئیات بیان کنن، مطلبی که توی این کتاب به بهترین نحو بیان شده
محمد قرایی خضری
۱۴۰۱/۸/۷
سلام
لذت بردم از خواندن این کتاب قشنگ
همش به خودم میگم‌ای کاش میشد آقای فرسیابی رو از نزدیک میدیدم و یه دل سیر باهاش حرف میزدم کاش
روح همه شهدا شاد باد
هادی حسن ابادی
۱۳۹۹/۳/۲۹
حرف نداشت مخصوصا نثر روان و جذابش که نفهمیدم چطور یک روز کامل رو یک نفس نشستم و خوندمش. عالی بود ممنونم
عادل عذاری
۱۴۰۳/۱/۱۳
عالی وبسیار هیجان انگیز بود من نمیدانستم که شناسایی هوایی چه نقش مهمی در جنگ دارد
M.R Farzadi
۱۴۰۰/۷/۱
درود بیکران بر جناب تیمسار فرج‌الله فرسیابی
از مردان مرد نیروی هوایی و گردان شناسایی
حمید نجاری
۱۴۰۱/۲/۲۸
کتاب بسیار پر محتوا وخوب بود خواندن اون رو به تمام کتاب دوستان توصیه می‌کنم
حمید حیدری
۱۴۰۰/۴/۱۶
عالی، پر از قهرمان‌های واقعی با تمام اشتباهات لازمه بشر اما دلیر و مایه افتخار
Amir Mohammad Gilani
۱۴۰۰/۱۱/۲۶
با ذکر جزییات کامل حال و هوای اون روزها رو درک میکنم
مرتضی عباسلو راد
۱۴۰۳/۱/۲
خیلی دوست داشتم به خصوص نوشتارش