نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر همچون درمان - جان آرمسترانگ

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ندا شیرخانی
۱۴۰۰/۱۱/۱۴
نظر من مختص آن دسته از علاقمندان هنر است که دانشجوی هنر یا فعال زمینه هنری نیستند. چون اگر هنرمند یا دانشجوی هنر باشید و یا بخواهید به این وادی وارد شوید، این کتاب برایتان ضروری و عالی بنظر می‌رسد.
از گوش دادن به این کتاب رضایت دارم، چون مطالب خوبی یاد گرفتم.
مطالب کتاب در حالت کلی درباره این هست که یک تابلو نقاشی یا یک عکس، چه پیامی رو ممکنه در خودش داشته باشه، از چه تفکری بیاد، و جذب شدن یا نشدن به اون اثر هنری، به دلیل اینه که ایا اون اثر با خلاء درونی یا نیاز ما همخوانی دارد یا نه. و اینکه چشمانمان را به روی فهم پیام یک اثر هنری تا حدودی باز میکند.
و درباره اینکه چگونه باید هنر رو ارج نهاد یا آن را ارائه کرد و یا اثر سرمایه داری و سیاست و تجارت روی آن چه بوده...
اما درباره اینکه اسم کتاب واقعا گویای مطالب داخل اون هست یا نه، شک دارم، چون خود من رو گمراه کرد. من کنجکاو نکات روانکاوی یا روانشناسانه یا آثار درمانی هنر بر روان بودم که این کتابو انتخاب کردم، اما نهایتا کتاب در این راستا نبود.
اگر اهل هنر هم نیستید، اما علاقمندید و عطش یادگیری دارید، احتمالا از گوش کردن به این کتاب راضی خواهید بود. بخصوص که وقت اضافه بهش تخصیص ندید و هنگام غذا خوردن، ظرف شستن، آشپزی یا رانندگی بهش گوش کنید.
گوینده کتاب، بسیار مسلط بود و خوانش و صدای مناسبی داشت ازنظر من و حتی جملات طولانی و گاها با الفاظ پیچیده را طوری ارائه کرد که به فهم اون کمک شایانی نمود.
ضمنا کتابیه که واقعا باید هنگام گوش کردن، ذهنتون روش متمرکز باشه، وگرنه بعضی جاها به سختی چیزی عایدتون میشه.
مجتبی م
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب بسیار جالبی برای من بود. یادمه سال ها پیش دوستی علاقمند به فلسفه اما دانشجوی مهندسی به من گفت که موسیقی هیچ خدمتی به بشریت نکرده و من نتوانستم جواب فلسفی بهش بدهم و این کتاب جوابهای فلسفی به این موضوع داده است در این کتاب هم نویسنده شعری از دبیلو اچ اودن آورده "شعر باعث هیچ اتفاقی نمیشود" و آن را نقد کرده. به نظرم بهتر است قبل از گوش کردن به این کتاب، کتاب اصلی هنر همچون درمان به زبان انگلیسی را دانلود کنید چون نصف کتاب تصاویری است که نویسنده درباره آن‌ها بحث میکند (Art As Therapy - Alain de Botton) و این که مستند قدرت هنر را که دوبله شده است را ببینید. در این کتاب به آثار کاراواجیو، برنینی، میکل آنژ، پیکاسو و ادوارد مانه و... پرداخته است که در آن مستند درباره این گونه هنرمندان کاملا بحث شده است. در نهایت فکر میکنم اگر کسی علاقمند به کار هنری تخصصی است این کتاب دید متفاوتی به خلق اثر هنری‌اش میدهد.
zahrasharifi sharifi
۱۴۰۲/۱/۲۹
این کتاب شاید به اندازه‌ی «هنر سیر و سفر» مشهور نباشه اما به لحاظ سبک نوشتاری، کتاب جالبی محسوب می‌ شه... ایشون به ساده‌ نویسی اعتقاد داره و معتقده فلسفه باید در خدمت زندگی هر فرد باشه. به راحتی می‌توان اذعان کرد که این سبک شخصی تر از همکاران خودشه. او ن در تمامی آثارش از جمله این اثر، اتفاقاتی که برای خودش نیز رخ داده رو بازگو می‌ کنه و راجع به آن‌ها با مخاطب خود حرف می‌ زنه... این کتاب به ترغیب و تسلی شنوندگان کمک میکنه... حتما پیشنهاد میکنم مطالعه کنید
فرناز الف
۱۴۰۰/۱/۲۶
خواندن این کتاب را به همه دوستداران هنر پیشنهاد میکنم. آلن دوباتن که یک روانشناس و فیلسوف بینظیر در عصر ماست در این کتاب سعی داره به انسان کمک کنه تا به کمک علاقه به هنر و غرق شدن در زیبایی‌های آن راهی برای بیرون آمدن از دنیای درونی خود و ارتباط مؤثر با دیگران مخصوصا ارتباط عاطفی با شخص دیگر و یافتن عشق برسد.
زینب ندری
۱۴۰۰/۱/۶
خیلی کتاب خوبی هست. این کتاب رو استاد ما (دانشجوی دکتری فلسفه هنر) معرفی کردند، برای مطالعه بیشتر. دوستم بهم هدیه‌اش داد. بارها تشکر‌کردم، اگر می‌تونستم تصاویر کتاب رو همببینم عالی می‌شد و توی سایت نتونستم پیدا کنم. من توصیه می‌کنم این کتاب رو، نویسنده رو از قبل می‌شناختم.
Debora
۱۴۰۲/۹/۷
من خود این کتاب رو هم دارم اما انقدر زیبا و دلنشین و واقعی از هنر صحبت میکنه که صوتی اونو خریدم تا بتونم تک تک کلماتشو به خاطر بسپارم و مدام در دسترسم باشه و گوش کنم. برای من این کتاب مثل لالایی بود. فکر میکنم خواندن این کتاب برای همه خصوصا هنرمندان و هنر دوستان ضروریست.
افسان
۱۴۰۱/۶/۴
کتاب جالبی بود.. خوانشی زیبا از هنر. اجتماع ومخاطب.. شاید اگه کتاب متنی رو میخوندم برام کمی کسل کننده میشد.. ولی متن صوتی کتاب در خلال کار کردن برام بسیار جالب بود.. هر کدوم از فصل‌ها رو بیش از یکبار گوش دادم.. نثری روان که طبعا مدیون مترجمی قابل است
دلا
۱۴۰۲/۳/۲۱
کتاب که عالی بود، نیما رئیسی هم مثل همیشه خوب و مسلط خونده بود، اینکه تصویر هارو همزمان نداشتیم یکم چالش داشت اما شنیدنی بود، سپاسگزارم
مهدی عباسی
۱۴۰۱/۷/۲۱
کلا آلن دوباتن قلم شیوایی دارد و این کتاب هم از این قاعده مثتثنی نیست.
در واقع نگرشی عمیق برای پرسش چرا هنر؟ ایجاد میکند.
Javad Ahmadyan
۱۳۹۹/۱۱/۲۰
همه چی عالی بود نگاهی عام و فلسفی به هنر و کلیات هنر دارد من ناآگاه در زمینه هنر خیلی لذت بردم. ممنونم.
ارزو موسیوند
۱۳۹۹/۸/۱۸
کتاب مفیدی است. دید کلی و جامعی در باره هنر به هنرمندان و هنردوستان می‌دهد.
Elham Zaerzadeh
۱۴۰۱/۴/۲۰
موشکافی هوشمندانه در مورد اثر هنر بر زندگی، مفهوم واقعی هنر و نقش اون در زندگی
elahe Abdoli
۱۴۰۰/۷/۲۰
عالی بود فقط کاش عکس هارو میذاشتن نتونستم پیدا کنم
گلناز دادگستر
۱۳۹۹/۴/۲۶
کتاب خیلی خوبیه برای همه، مخصوصا برای کسانی که هنرمندن
ترلان تبار
۱۴۰۱/۳/۲۲
بخش عشق یکی از جذاب‌ترین قسمت‌هاش بود
اعظم اکبری
۱۴۰۰/۱/۲۸
عالی بود هم صدا هم کتاب
مرتضوی زاده
۱۳۹۹/۵/۸
سلام. کتاب خوبی است