نقد، بررسی و نظرات کتاب سیر عشق - آلن دوباتن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
فاطمه بیابانی
۱۴۰۲/۸/۱۳
به نظرم کتابی بینظیر بود. نویسنده در قالب یک رمان شما را به سفری میبره که در اون دو انسان کاملا معمولی در تلاشی طاقت فرسا برای زندگی کردن با هم هستند. جذابیت کتاب در اینه که آدم به راحتی میتونه با بازیگران نقش اصلی کتاب همذاتپنداری کنه. نگاهی واقع بینانه و شاید کمی ظالمانه به سیر زندگی در روابط عاطفی می‌اندازه. این کتاب به آن دسته از افراد که زندگیشان را به خاطر ضعف‌های شخصیشون و عدم شناخت طرف مقابل در خطر فروپاشی قرار میده کمک میکنه که بهتر خودشونو و شریک زندگیشونو بشناسن و درک واقع بینانه‌ای از ازدواج میده. داستان منو یاد یک ضرب المثل قدیمی میندازه که به غلط میگه خدا در و تخته رو با هم جور میکنه، که به نظرم بسیار غیر واقع بینانست. هیچ در و تخته‌ای باهم جور نمیشه اگر مهارت یک نجار با سابقه وجود نداشته باشه که با ظرافت و دقت فاق و زبونه رو در نهایت به هم بچسبونه. هیچ مکمل واقعی برای انسان وجود نداره و با تلاش میشود به هماهنگی در زندگی دست یافت. در نهایت نتیجه همه زحماتمان به عنوان زن و شوهر مارا به مکمل هم بودن تبدیل میکنه.
علی زندی فر
۱۴۰۲/۳/۱۹
این کتاب یه دید کاملا واقعی نسبت به روابط و ازدواج به آدم میده و در پایان هم نتیجه گیری میکنه که زمانی ما آمادگی ازدواج رو داریم که کمالگرایی رو کنار بذاریم و بجای دوست داشته شدن، به دنبال دوست داشتن باشیم. واقعا کتاب عالی بود این ایده که این مسائل به صورت رمان گونه بیان شدن باعث جذابیت بیشتر این کتاب شده. به نظر من این کتاب در نوع خودش یه شاهکاره!
Davoud Tofighipour
۱۴۰۰/۲/۳۱
تعابیری که در مورد عشق بکار برده خیلی کلیشه‌ای بنظر میرسه وپیداست کهعشق رو تجربه نکرده وبرای همین فکر میکنه عشق یعنی پذیرش صددرصد طرف مقابل، بله ولی این عشق کوره که فقط از احساسات نشات میگیره وزمانی که لذت جنسی برطرف شد آنوقت واقعیات چهره خودرا نمایان خواهند ساخت وانوقت ماهستیم که باید با آنهادست وپنجه نرم کنیم.
ماریان جی
۱۴۰۲/۲/۳
این کتاب علاوه بر طرح موضوع و مسائل زندگی زناشویی به بیان راه حل‌ها جهت ممانعت از تکرار دوباره اشتباهات رفتاری زوجین می‌پردازد و اینکه چگونه میتوان بالغانه تر و آگاهانه تر به تحلیل رفتار خود بپردازیم.
بیتا
۱۴۰۳/۱/۶
فلسفه عشق در قالب داستان آنچه نویسنده در تلاشه که بعنوان فلسفه عشق بمن برسونه، چون در قالب داستان هست برام کاملا قابل درک و ملموسه. به خوبی جستارهایی در باب عشق نیست اما باز هم عالیه.
نیلوفر معتبر
۱۳۹۹/۸/۶
ایده اصلی کتاب بسیار جالب و جذابه که فرآیند عشق رو ضمن یه داستان توضیح میده و بررسیش میکنه ولی ترجمه کتاب یه جاهاییش، واضح نبود!
neda shadi
۱۴۰۲/۹/۱۷
این کتاب با یه روایت داستانی گیرا باید و نباید‌ها و چالش‌های روابز تو دنیای امروزی رو خیلی قشنگ مطرح میکنه و نثر ساده و روانی هم داره
شهلا شعیبی
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
شاید این کتاب معنی واقعی عشق باشه توی این دنیای مادی ولی وقتی ایمان باشه مطمئنا عشق خیلی قشنگتر میشه. و داستان ربیع و همسرش قشنگتر میشد
مریم عزیزی
۱۴۰۱/۲/۵
این کتاب خیلی به من کمک کرد ارزش خودمو بدونم و اشتباهاتم درک کنم و سعی کنم کاری که درسته انجام بدم
سارا محمدپور
۱۴۰۰/۵/۲۸
برای حل تعارضات زناشویی مفید بود وهمچنین سردی بعد از چندین سال ازدواج
فروغ فروغی فر
۱۴۰۰/۱/۱۰
سیر عشق و خیلی خوب به تصویر کشیده
ترجمه دلچسب نبود
Roshanak R
۱۳۹۹/۸/۲۶
کتاب فوق العاده ایی بود. با نگاه جدید به مقوله عشق و روابط
davood alimoradi
۱۳۹۹/۵/۱۰
خیلی خوب وآموزنده من حال کردم
علی مینابی
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
سواد رابطه رو بالا میبره
فاطمه رحمانپور
۱۴۰۱/۵/۱۰
متن کتاب بسیار جذاب و گیراست. متاسفانه ترجمه خوبی نداشت.
Mehri Valipour
۱۴۰۱/۱/۱۳
ارزش خوندن داشت خوب بود.
شبنم یزدان پناه
۱۴۰۰/۷/۱۲
کلا کتابهای آلن دو باتن بسیار عالی هستن
atena Majd
۱۴۰۰/۲/۲
تازه شروع کردم به خوندنش و منو جذب کرده.