نقد، بررسی و نظرات کتاب زوزه‌ی گرگ بیهوده نیست - مهرزاد جبه دار

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
مهرزاد جبه دار
۱۳۹۹/۶/۳۱
شاید ظلم و ستم باشد چرا که وقتی اثری در هر زمینه‌ای که باشد خلق میشود باید بر اساس فرم و محتوایی که دارد آن را مورد نقد و بررسی قرار داد نه آن که صاحب خلق اثر زیر سوال رود. در نقد هر اثری دیدگاه شخصی افراد بیان نمیشود تا بخواهد نسبت به اثر خلق شده سو گیری کند.
اگر گفته میشود اثری بد هست خیل خب دلیلش هم باید گفته شود، اگر هم گفته میشود اثری خوب هست باز هم باید دلیلش گفته شود. کلمات جایگاهی برای خودشان دارند که نمیتوان نام هر نظری را در جایگاه نقد قرارش داد. به خاطر همان نقد زیر سوال رفته؛ درک درستی هم از نقد به وجود نیامده هست. نقد بار سنگینی را بر دوش میکشد که نام هر کس را نمیتوان منتقد گذاشت. در بیشتر مواقع هم جواب سازنده خلق اثر داده میشود تا آن که براساس فرم و محتوا نقد شود.
منتقدی فیلمی را نقد میکند میگوید خیانت به درستی در نیامده هست، منظور منتقد چیست؟ باید توضیح دهد. یا در مثال دیگری میگوید آدمها واقعی نیستند یعنی چه که واقعی نیستند.
در بعضی اوقات هم افراد بیشتر از پاتکهایی که به صورت موشک پرتاب میشود تا سازنده اثر را بکوبند متاسفانه استفاده میکنند
اگر نقد در جایگاه درستی قرار بگیرد خالق اثر یاد میگیرد و از تجربیات آن‌ها هم استفاده میکند و مخاطب هم با دیدگاه بهتری به اثر نگاه میکند.
در خلق آثار هنری غرور جایگاهی ندارد و افراد در تلاش هستند تا پخته تر و سنگین تر کار کنند که در خلق آثار بعدی اشتباهات قبل را نکنند.
با آرزوی موفقیت و سربلندی برای همهٔ عزیزان.
A
۱۳۹۹/۶/۲۹
نویسنده از بالا به مخاطبش نگاه میکنه و این واقعا آززززاررر دهندست جمله‌های زیادی مثل این تو کتابه مثلا این کتابی که تو دستت گرقتی رو من بچه بودم خوندمش واقعا این جملات تاسف باره