نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند - شری آرگو

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Ali
۱۴۰۰/۱/۲۱
نویسنده خانم‌ها رو به نقش بازی کردن دعوت می‌کنه تا به یه سری اهدافشون برسن. این عدم خلوص نیت و سوءاستفاده رو نشون میده که اصلا جذاب نیست و نهایتاً قصد واقعی دیر یا زود آشکار میشه و به رابطه لطمه میزنه.
نویسنده زندگی رو مثل داستان روباه و کلاغ می‌بینه. یکی از زشت‌ترین جمله‌های کتاب اونجایی هست که میگه: «متقاعدش کن همه‌چیز تحت کنترل اوست، درحالی‌که همه چیز را در مشت خودت داری»
این دورویی و ریا کاری، چه از طرف مرد و چه از طرف زن مخرب هست و عشق رو به تنفر تبدیل می‌کنه. مهمترین ستون‌های هر رابطه‌ای «اعتماد و صداقت» هست.
خواهش میکنم روی مسائل مهمتر زندگیتون مثل عزت‌نفس و اعتماد به نفس کار کنین تا خود واقعیتون باشین. نه بازیگر‌. هیچ زنی جذاب‌تر از کسی که خود واقعیش رو نشون میده نیست.
h. tehrani
۱۴۰۰/۲/۲۸
به نظرم واقعا کتاب ارزش خواندن رو داره. متاسفانه بیشتر خانمها در زندگی پس از مدتی عزت نفس خودشون رو از دست میدن و به اسم ایثار، ارزش کمی برای خود در زندگی قائل میشن. خواندن این کتاب برای آقایون اصلا درست نیست، چون ممکنه دچار سوء ظن نسبت به رفتار همسرشون بشن. درحالیکه بکار بردن این روشها، دروغ و عدم صداقت در زندگی نیست، بلکه راهکارهایی برای بهبود زندگیست که نتیجه آن برد برد است.
بنظرم در بعضی قسمتهای کتاب کمی افراط تو بعضی راهکارها هست، که فکر میکنم خواننده عاقل میتونه اون رفتار رو بصورت متعادلتر بکار بگیره و این شاید بخاطر اختلاف فرهنگ نویسنده و ما باشه
fateme 10
۱۳۹۹/۱۱/۷
من نسخه‌ی نمونش رو مطالعه کردم
کتاب خوبیه و مطالب صحیحی رو اشاره میکنه اما من باتمام مطالبش موافق نیستم
به نظرم برای مثال نظرش راجع به رفتار وقتی مرد شخصیت زن رو معطل سر قرار میگذاره درست نیست چرا که زن شخصیت خودش رو داره و فرد به خاطر بی احترامی به شخصیت زن با نیامدن سر قرار باید پاسخگو باشه و پرسش و نشان دادن عصبانیت نشانه مطیع بودن یا ضعیف بودن نیست
Sobhandoost
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
کتاب بسیار عالیی بود و مناسب برای همه خانم ها. بارها و بارها باید این کتاب و این دسته از کتاب‌ها خونده بشه و تو زندگی عملی بشه تا انسان احساس خواری نکنه. در واقع باید این رو بپذیریم که این رفتار ماهست که باعث میشود چگونگی رفتار دیگران با ما را رقم بزند.
هر چیزی اندازه‌ای دارد و زندگی دقیقا مثل یک زمین بازی است این رو باید یاد بگیریم که چطور بازی گر ماهری باشیم و با سیاست عمل کنیم این ربطی به موزی گری ندارد چون نیت خوب پشت سیاست ماهست نه نیت بد.
انسانی موفق است که عزت نفس داشته باشد اگر شخصی خودس برای خودش احترام نذارد کس دیگری این کار را نخواهد کرد. خانم‌ها باید یادبگیرند با ترس خودشون مقابله کنند و به خودشون اهمیت بدن تاریخ و زندگی اطرافیانمان به ما ثابت کرده زیادی که خوب باشی زیادی میشی. پس متقابلا باید محبت کنیم.
این کتاب کتابی بود که من تجربش کردم و شاید شماهم تجربه کرده باشید و دیده باشید تو اطرافیان
مارال علوی
۱۴۰۲/۶/۲۴
کتاب خوبیه حتما مطالعه کنید که برای تمام دخترانی که ذره‌ای سیاست و زیرکی ندارند لازمه مانند زدن مسواک روزانه هر روز و هر روز مطالعه کنید تا بفهمید علت شکست هاتون در روابط چی بوده.
بسیار جالبه که بدونیم علت این همه روابط ناموفق فقط یک سری نکته است که با رعایت کردن اونها میتونی با هر مردی که وارد زندگیت میشن؛ بهترین روابط رو بسازی از دوست پسرت تا شوهرت؛ از پدرت تا برادرت؛ از پسرت تا پدر شوهرت؛ از همکارت تا کارفرمات و با مشتریت؛ از راننده‌ی تاکسی تا مردی غریبه به طوریکه تا وقتی یادت میوفتن؛ یاد یک دختر با شخصیت و قابل احترام بیوفتن شما با راهکارهایی که حتی تا الان نمیدونستی انقدر ساده هستندو ابتدایی میتونید بهترین روابط رو بسازید و بیشترین احترام و جایگاه رو داشته باشید چون مردان فقط یک چیز میخوان و اون اینه که به عنوان یک زن به خودت احترام بزاری و بتونی حد و مرز را تعیین کنی و در کنار اون یاد گرفته باشند ظریف و مهربون باشند. و البته تمام اینها رو چنان ظریف در رفتارهای جاگذاری کنی که در رابطه‌هایی که داری این قسمتی از شخصیت و منش تو باشند.
لیلی
۱۴۰۱/۹/۸
یکی از دوستان با همسرش چالش داشت.
لینک کتاب رو براش فرستادم. هرنکته‌ای رو که می‌خوند انقدر هیجان زده بود که می‌گفت دقیقا فلان روز این اتفاق افتاد و حالا می‌فهمم چرا او فلان عکس العمل رو داشت... اونجا بود که متوجه شد کجاها داره به بیراه میره.
مواردی رو می‌گفت که از نظر خودش داشت لطف و محبت می‌کرد در حق همسرش، اما توی طولانی مدت نتیجه کاملا عکس داشت.
توی کتاب مثال‌های خیلی خوبی از این اشتباهات رایج اورده و بعدش راهکار ارائه داده.
مواردی که اینجا گفته، اشتباهاتی هست که هم خودم گاها انجام دادم و هم اینکه زیاد توی روابط اطرافیان می‌بینم🌺
در کل بنظر من کتاب خوبی بود. البته باید تفاوت فرهنگی رو توی بعضی موارد در نظر گرفت. 🌷
فکر می‌کنم توصیه‌های این کتاب و عملی کردنش تا حد زیادی شما رو از مشاور بی نیاز کنه🌹
mitra.mh. 46
۱۴۰۱/۵/۱۲
محتوای کتاب عالی بود زیرا بر اساس تجارب و تحقیقات نویسنده نوشته و منتشر شده است، اینکه زن عزت نفس، هنر همسرداری و استقلال مالی داشته باشد خیلی خوب است، نویسنده سعی دارد ادامه‌ی زندگی را از حالت تکراری و خمودگی نجات دهدو این توانایی را در زن میبیند که منجی زندگی خودش باشد اما اینجا یه کم اغراق شده است تا مردی نخواهد که اشتباهات رفتاری خودش را بپذیرد، تلاش زن بی نتیجه خواهد بود، جامعه‌ی ما از نظر فرهنگی و مذهبی خیلی فرق میکند زن ایرانی نمیتواند تا اوضاع بر وفق مرادشان نبود به رابطه زناشویی به سادگی پایان دهد، تکلیف روحیه‌ی بچه‌ها چه میشود؟ انگ بچه‌های طلاق باعث میشود بچه‌ها ازدواج نکنند یا خواستگار شایسته نداشته باشند. اجرای این کتاب بیشتر در جوامع اروپایی که از نظر فرهنگی بینش بالاتری دارند قابل اجرا است اما در ایران فکر نکنم.
ستایشziآ
۱۴۰۱/۴/۱۸
عالی بود من شخصا فکر میکردم فقط خانما و اقایون ایرانن که این مدل مشکلاتو دارن اما با خوندن این کتاب فهمیدم همه جای دنیا یه سری مشکلات بین زن و مردا مشترک و با یکم مطالعه میشه حلش کرد از وقتی این کتاب و خوندم همش حسرت اینو میخورم که ایکاش 4سال پیش میخوندم که بخاطر اشتباهات خودم عشقمو از دست ندم اما الان به اینده امیدوارم و مطمئنم همه چیز برای من فوق العاده پیش میره سعی دارم چندبار دیگه این کتاب و بخونم چون به نظرم درس زندگی یاد میده و درس زندگی بایه بار خوندن ادم یادنمیگیره به تمام خانومای که عشقشون و زندگیشون و همسرشونو دوست دارن و دوست ندارن از دستش بدن شدیدا پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید موفق باشید
Ghazal Yousefi
۱۴۰۱/۵/۲۷
تکنیک‌هایی که نویسنده داخل کتاب استفاده کرده کاربردی هستند اما نه همه‌ی اونها و تحت یکسری شرایط و با توجه به رفتار پارتنرتون.
یه جاهایی واقعا افراط شده و ظاهرا بیشتر باعث دورتر شدن و سردشدن طرفین تو رابطه میشه
پایه و اساس رابطه‌ی سالم صداقت و اعتماده
اینکه نویسنده مدام از خواننده میخواد که تمام کارهایش باسیاست و برنامه باشه حتی یه ابراز محبت ساده
واقعا عجیبه
یه جاهایی آدم فکر میکنه نویسنده خصومت شخصی داره با آقایون
از طرفی مدام داره میگه نظر آقایون در هر مسئله‌ی مربوط به خانمها چیه و اونها چی دوست دارن
و از طرف دیگه میگه خانما مستقل باشید وخودتونو برای کسی تغییر ندید که کاملا ضدونقیض هستن گفته‌های نویسنده
Mari K
۱۴۰۱/۱۲/۳
این کتاب رو مخصوص خانمها نوشته نیازی نیست اقایون بخونن و دچار سوتفاهم بشن اتفاقا تمامی نکات کتاب قابل لمس و مواردی که اکثرشون توی رابطه اتفاق میفته
نکته‌ی کلیدی و کلی کتاب از نظر من همون داشتن اعتماد بنفس و عزت نفس اینکه یک رابطه باعث نشه خودتو بزاری کنار و فقط گدایی عشق کنی اینکه عشق خالصانه بدی ولی زندگی خودتو داشته باشی لذت‌ها و تفریحات و روابطتت رو به طور کامل فدای رابطه نکنی
درسته که بعضی جاها راهکارها با فرهنگ ما منطبق نیست اما ازدل همون نکات هم میشه مساعل رو با شرایط خودمون تحلیل کرد
از نظر من کتاب فوق العاده‌ای و خوندنش رو به همه‌ی خانمها توضیه میکنم
ghoghnoos _psh
۱۴۰۰/۲/۸
خیلی عالی بود از زاویه‌ی بسیار جالبی به رابطه‌ی زن و مرد نگاه کرده بود.... البته در جاهایی تضاد فرهنگی هم به چشم میاد... ینی مثلا در مسایل اقتصادی دیدگاهاش مقداری با فرهنگ ایرانی تضاد داره... اما این مورد از ارزش این کتاب کم نمیکنه چون نویسنده برمبنای جامعه‌ی خودش نوشته... به یک خانم یاد آوری میکنه که یادش نره خانومه واحترام داره، از عزت نفسش در هر شرایطی یادش نره ویاد میده که چطور از موهبتی که خداوند در وجودش قرار داده استفاده کنه، که همان سیاست زنانه است.... خوشحالم برای خوندنش وقت گذاشتم
فرزانه ...
۱۳۹۹/۹/۳۰
کتاب خوبیه مخصوصا برای افرادی که زیادی مهربونن برا همسرشون به یه سری نکات ریز پرداخته بود که اصلا فکر نمیکردم اون کارا اشتباه باشه ولی وقتی واقعا دقت میکنی میبینی خیلی جاهای زندگی رو اشتباه رفتی کلا کتابو به همه پیشنهاد میکنم چه کسایی که خیلی مشکل دارن تو زندگیشون چه اونایی که فکر میکنن مشکلی ندارن.
mohammad hosein rahmani
۱۴۰۱/۳/۲۹
صادقانه بگم اصلا از این کتاب خوشم نیومد چونکه به هیچ عنوان از اینکه کسی ازم سو استفاده کنه خوشم نمیاد، توی این کتاب به زن‌ها پیشنهاد میده که در زندگی سیاست داشته باشند و سیاست البته به معنای سیاست غربی یا سیاستی که جدا از اخلاق منطقی است و به عنوان یک مرد میگم برای من که بعضی از مطالب این کتاب در مورد ما مرد‌ها درست نیست شاید بعضی چیزهایی که نویسنده نوشته درسته باشه ولی کتاب مطالب نادرستی هم گفته که اصلا به نظر من برای مرد‌ها صادق نیست، اگر نویسنده یک مرد بود کتاب بهتری از آب در میومد، و به عنوان یک مرد تاسف خوردم که دیدم یک زن در مورد ما مرد‌ها کتاب نوشته، این قدر مرد هست باید مرد‌ها در مورد خودشون کتاب بنویسند نه یک زن، و برام اعصاب خورد کن بود که دیدم دخترامون با چنین تفکراتی ارتباط برقرار کردن، البته شاید بعضی از حرف هام غلط باشه‌ها اما به هر حال، موفق باشید
مژگان رکنی
۱۴۰۰/۱/۴
بسیار کتاب جامع و کاملی هستش و من از خوندن چند باره ش سیر نمیشم. البته به کار بردن قوانینش در زندگی، نیاز به جسارت بسیار زیادی داره. به هرکسی که دوستش دارم معرفیش کردم و میکنم. در حال خواندن دوباره و نکته برداری از کتاب هستم. دقیقا اشتباهاتی که در زندگی مشترک گذشته م داشتم رو داخل کتاب گفته و راه برخورد درست رو هم قرار داده. من از این زن فوق العاده ممنونم. و از مهربانان زحمتکش کتابراه؛ و برایتان یک دنیا مهر و خوشبختی آرزو میکنم.
Melika Khajeh
۱۳۹۹/۹/۲۱
هر زنی توی زندگیش یک بار #باید این کتاب و بخونه. توضیحات خیلی خیلی جالبی در مورد روان شناسی مردها ارایه می‌کنه و بهتون توضیح میده چی میشه که یه رابطه به آخرش می‌رسه وخیلی از باورهاتون و تغییر میده.
من نسخه زبان اصلیشو خوندم ولی خوندن کتاب به زبان فارسی خالی از لطف نیست. #به شدت توصیه میکنم#
Maryam
۱۴۰۲/۱۰/۲
من داشتم کامنتا رو میخوندم و دیدم کسایی که امتیاز کمتری دادن علتش این بوده که کتاب گفته زیرک و با سیاست باشین، نه صادق و... یا اینکه نویسنده زن بوده
اول بگم که کتاب گفته سیاست داشته باشین ولی نگفته صادق نباشین
دوم اینکه دقیقا همین حرفایی که تو این کتاب هست مشاور معروف «آقای طحان» هم گفته
که هم ایرانیه و هم مرد
نکته سوم اینکه تجربه و مطالعه ثابت میکنه زندگی‌هایی که با یه مقدار سیاست (از نوع سالم) پیش میرن خیلی شانس بیشتری برای ادامه دادن و موفق شدن دارن
سعیده
۱۴۰۲/۵/۱۵
کتاب خیلی خوبیه و مردها رو خوب می‌شناسه و توضیح میدهمنکه تازه فهمیدم زیادی خوب بودن به هیچ وجه خوب نیست اما باید بدونیم که پیش رفتن به روش این کتاب ممکنه سردی زیادی توی رابطه به وجود بیاره و از این بابت باید حواسمون جمع باشه که هیچ جبهه گیری توی رابطه دیده نشه و فقط از نظر روحی و فکری بتونیم ذهن خودمون رو مستقل کنیم و خیلی راحت تر خواسته هامون رو به مردهامون بگیمخواهرانه بگم: توی ذهنتون به خیلی از اتفاقا و مشکلات بگید هیچ مهم نیست و حتی به زبون نیاریدشخودبخود یادتون میره
Mobina
۱۴۰۱/۲/۱۹
به طور کلی در این کتاب نویسنده سعی داره راه و روش‌هایی رو آموزش بده و شما بکار ببرید که همشون در آخر منجر به عزت نفس و بالارفتن اعتماد به نفس زنان میشه. اما خب تنها مشکلی که‌وجود داره این هستش که "تمام راهکارها" مناسب فرهنگ ما نیست... توصیه میکنم هنگام خوندن ایده و روش‌ها، سعی کنید خودتون رو در اون موقعیت تصور کنید و با استفاده از راهکارهای کتاب ببینید چه برخوردی بهتره برای شما. اینطوری میتونید بیشترین بهره رو از کتاب ببرید.
فرشته ابراهیمی
۱۳۹۹/۱۲/۱۷
یاد داده شده که به عنوان یه زن رفتار معکوسی رو باید نشون بدم تا شاید مرد به چالش کشیده بشه و زندگی حفظ بشه و این خیلی دردناک بود؛ همیشه باید فکر کنم که چیکار کنم تا خودم نباشم... چی بگم و چی رو باید پنهان کنم.......
زینب عرب
۱۴۰۰/۱/۶
کتاب خوبی هست، خوانش این کتاب را به همه خانم‌ها توصیه می‌کنم، البته در ارتباط با مسائل مالی نکاتی عنوان میشود -همانطور که مترجم کتاب در انتها ذکر کردند- در ارتباط با فرهنگ غرب است و هماهنگی با فرهنگ ما ندارد، اما در مجموع در ارتباط با مستقل بودن هست که به زعم بنده به شدت برای خانم‌های ایرانی که در این زمینه ضعیف و وابسته به همسر هستند، مفید و کاربردی هست.
فاطمه شیاسی
۱۴۰۱/۱۱/۶
سلام، وقت بخیر. من از خوندن کتاب لذت بردم چون دقیقا در زمانی به دستم رسید که خیلی بهش نیاز داشتم، البته به خاطر تفاوت فرهنگ جامعه شاید گفته‌های خانم آرگو زیاده روی باشه برای یک خانم ایرانی اما به نظر من پایه‌ی گفته هاشون که استقلال و عزت نفسی که حق هر انسانی هست جدای از زن و مرد بودن بسیار درسته. و در کل من انقدر دوست داشتم که بازهم میخونم این کتاب رو چون درسهاش با یک بار خوندن تثبین نمیشن، سپاس🙏
محبوب *
۱۴۰۱/۸/۱۳
سلام بسیار کتاب خوبی بود. دلیلیش اینه که بهت یاد میده که اگر میخوای برای مردی جذاب باشی باید یک زن مستقل و قوی باشی..
نویسنده درکتاب گفته دونوع زن وجود داره یک زن وابسته و یک زن مستقل. که زن مستقل میتونه قبل ازدواج و بعد ازدواج مردها رو با رفتار و عملش به خودش جذب کنه
و همچنین در کتاب نکات زیادی گفته که اگه اونارو انجام بدی تبدیل به یک زن مستقل میشی...
خلاصه کتاب بسیار خوبی و عالی بود
کتی تاجیک
۱۴۰۱/۴/۲۹
وای خدای من. بالاخره کتابی رو که به درده یه زن بخوره پیدا کردم. انقدر آموزنده و هیجان انگیزه که ۱۵۰ صفحه اشو، یکسره خوندم. الان ساعت نزدیک به ۳ شب هست. نمیتونم کتابو یا همون گوشیمو زمین بزارم بخابم. من تازه فهمیدم که چرا تو رابطه هام شکست میخوردم. من ازنویسنده کتاب و مترجمش واقعا سپاسگذارم. این کتاب رو باید تمام دختران و زنان دنیا مطالعه کنن. مرسی واقعا مرسی.
مهوش سعیدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
جامعه‌ی ما و فرهنگ خانوادگی ما مرد سالار هستش... اکثر زنان ما بغیر از محدودی از آن‌ها که درس خوانده‌اند این باور را دارند که از مرد‌ها پایین تر هستند شاید بیان نکنند ولی در رفتار مشخص می‌باشد. نمی گویم صد درصد این کتاب درست می‌باشد... و همه گفته هایش باید اجرا بشود تا یک رابطه‌ی خوب داشته باشی.... ولی بنظرم همه‌ی خانم لازم هست که آن را یک بار مطالعه کنند، تا دیدگاه بهتری نسبت به خودشان داشته باشند.
نازنین فراتی
۱۳۹۹/۱۱/۷
بر هر زنی واجببببب است این کتابو بخونه... نکات طلایی و مهارت‌هایی که باعث نجات روابطتون میشه... رابطه من در مرز بهم خوردن بود ولی با به کار گیری این مهارت‌ها فوق العاده شد و هنوزم بعد گذشت 2 سال مثل روزای اول سرشار از عشقه... ساختن رابطه مهارته که اینجا به خوبی یاد میده
رویا را
۱۴۰۲/۲/۲۵
برای من این کتاب منبع خوبی برای پیدا کردن اعتماد به نفس و شناخت جایگاه یک زن در رابطه بود،
پیشنهاد میکنم که حتما مطالعه کنین،
ما زن‌ها با برخورد‌هامون هم میتونیم جایگاه خودمونو بالا نگه داریم هم اینکه متقابلا مهره سوخته توی رابطه باشیم،.
هیچ چیزی بالاتر از عزت نفس نیست و من با خوندن این کتاب تونستم تقویتش کنم🙏🏼🙏🏼
سپاس فراووون از زحماتتون برای ارائه این کتاب❤️🤍🍃🌱
نیلوفر معتبر
۱۳۹۹/۹/۶
اگه به عنوان یک زن، این کتاب رو خوندین و خوشتون اومد، عالیه اما کافی نیست. چون الآن وظیفه من و شماست که این کتاب رو به زنان دیگه پیشنهاد بدیم تا اونا هم روش درست رو یاد بگیرن:)
معصومه رفیعی
۱۴۰۱/۹/۳۰
اینکه ساده بودن در زندگی نشانه خوب بودن هست اشتباهی هست که همیشه در وجودمان نهادینه شده و برترین ضربه به خودمونه ما باید یاد بگیریم از خودمون به درستی محافظت کنیم این کتاب روح زنانه فکر زنانه رو به زنان که سادگی نشانه خوب بودن پیدا کن بسیار مفیده همونطوری که مردان دنیایی مردانه دارن ما زنان هم با آموزش میتوانیم دنیای زنانه خود را بشناسیم
سارا احمدی
۱۴۰۱/۴/۱۲
من خیلی کتاب در زمینه روابط و مسائل و مشکلات زندگی زناشویی خوندم ولی هیچ کتابی به این روشنی و شفافی مسائل رو بیان نکرده بود، با خوندن این کتاب متوجه رفتارهای نادرستت توی رابطه میشی
شما خانم متاهل، یا کسی که توی دوران نامزدی هستی یا شمایی که تازه میخواید وارد رابطه بشید حتما این کتابو بخونید
این کتاب شمارو به یک ملکه تبدیل میکنه
زینب وفایی
۱۴۰۲/۱۲/۲
واقعا عالی بود. بعد از مطالعه‌ی این کتاب زندگی زناشویی من وارد مرحله‌ی جدیدی شد و فهمیدم خیلی از رفتارهای اشتباه که به خیال خودم خوبی و محبت در حق شوهرم بود چه قدر به رابطمون لطمه زده بود و با چند تا تغییر کوچیک زندگیمون خیلی بهتر شد. به همه‌ی خانم‌ها به خصوص ان هایی که خودشون رو در رابطه فدا می‌کنن پیشنهاد می‌کنم حتما این کتاب رو بخونن
ف.م
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
یکی از دوستام این کتاب رو بهم معرفی کرده بود من خریدم و خوندم که اصلا ازش خوشم نیومد توی کتاب دختران و زنان رو دعوت میکنه به دروغ و سیاست و نقش بازی کردن و بیشتر به درد زندگی غربی‌ها میخوره تا ما ایرانی ها
به نظر من توی زندگی برای اینکه دوست داشته بشیم صادق باشیم و خودمون باشیم نه اینکه زیرک باشیم.
Samira Farzi
۱۴۰۱/۸/۱
به عنوان یه زن متاهل
به خانم‌ها توصیه میکنم صد در صد این کتاب رو بخوانید اون هم نه یک بار بلکه همیشه باز باشه و شده هر شب چند صفحشو مرور کنید.
خیلی از حرف هاشون با دکتر حبشی یکسان بود و این نشانه عملی بودن صحبت‌های نویسنده در ایرانه.
کتاب بی نظیر نکته بین و ظریفی بود لذت بردیم🥰
Mhdsh
۱۴۰۱/۷/۲۱
بعضی چیزهایی که گفته شده درسته مثل احترام و ارزش گذاشتن آدم برای خودش و اعتماد به نفس یا زیاد چک نکردن همسر یا مزاحم نبودن ولی خیلی چیزایی که گفته شده بنظرم میتونه به احساسات و مخصوصا غرور‌ی مرد خیلی صدمه بزنه و حداقل توی فرهنگ ما اصلا پذیرفته نیست، خوندن احادیث معتبر راجب این موضوعات و عمل کردن بهشون خیلی بهتر و بوجود آورنده زندگی زیباتریه مطمئنا
سعیده ترابی
۱۴۰۱/۳/۴
کتابی بغایت بینظیر که اطلاعات ناب و بسیار نویی به بانوان ارائه میدهد که بهتر بتوانند روابط عاطفی خود را و البته احساسات خود را در رابطه با مردان مدیریت کنند. این کتاب به تفصیل در صدد است درک درستی از احساسات مردانه به خانمها ارائه دهد و شناخت بسیار خوبی از نیازهای آقایان در رابطه‌ی عاطفی ارائه میدهد.
راضیه صمیمی
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
کتابی بسیارمفید همراه باآگاهی از شخصیت زن و مرد البته من خوشم نیومدکه گفت شام سوسیس درست کن و بعضی جاها یکم افراط داشت اما در کل کاملا درست و مفید بود خیلی وقتا باید بخودمون تلنگر بزنیم و عشقمون را در رابطه حفظ کنیم بهترین شیوه‌ی حفظ عشق سیاست هست گاهی اگه فقط خود واقعیمون باشیم رابطه را ناخواسته تخریب میکنیم
باران فاتحی
۱۴۰۱/۴/۲۴
من برعکس حرف دوستان عزیز فکر میکنم این کتاب واقعا داره راه درست زندگی کردن رو نشون میده و ما چون اینجوری آموزش ندیدیم فکر‌میکنیم اینا نقش بازی کردنه و صداقت نداره درصورتی این چیزها رو باید توی رفتار مادر مادر بزرگمون میدیدیم و ندیدیم حالا برامون آشنا نیست
فاطمه حسینی
۱۴۰۰/۳/۲
فوق العاده بود یعنی هرآنچه که تو ذهنم داشتم رو دگرگون کرد. اینکه به عنوان یه خانم با ۳۴ سال سن خیلی از این نکات رو هنوز نمیدونستم برام خیلی جالب بود. کلی نگرش من رو تغییر داد و طی همین دو روزی که مشغول خوندنش بودم از نکاتش به صورت عملی تو زندگیم استفاده کردم و کلی برام مفید بود. ممنونم
Maria
۱۴۰۲/۶/۲۸
به نظرم نویسنده خیلی خوب تونسته بود تفاوت میان افکار زن‌ها و مردان رو بیان کنه و خیلی خوب زن مستقل رو تعریف کرده در بعضی موارد البته تفاوت میان فرهنگ کشور نویسنده و فرهنگ کشور ما وجود داره که هنگام مطالعه باید در نظر گرفته بشه درکل متن خیلی ساده و روان هست و کتاب تاثیر بسزایی می‌تونه داشته باشه
Neg.S
۱۴۰۲/۴/۱۴
کتاب خوبیه بعد از دو سال دوباره خوندش و مفهوم کلیش اینه که آهای خانوما توجه تون فقط و فقط به خودتون باشه و نکته‌ای که واسه م جالب بود اقایونی که کتاب رو مطالعه کرده بودن زیادی گارد گرفتن و کلی از کتاب بد گفتن اما باید بگم خیلی از نکاتی که توی کتاب تاکید شده بود به نفع آقایون بود.
Mh
۱۴۰۱/۷/۱۵
کتاب بسیار عاااالیه از خوندنش لذت بردم برای من که همیشه چگونگی ارتباط با مردان یک علامت سوال بود بسیار عالی بود از تک تک جملات این کتاب درس گرفتم و از نتایجی که در زندگی م میبینم خدا رو شاکرم که این برنامه و این کتاب مفید رو سر راهم قرار داد تا به آنچه که نیاز داشتم برسم کتابی بی نظیر بود
ریحانه خاوری
۱۴۰۱/۱/۳۰
به نظرم کتاب عالیه چون من تک تک حرفای نویسنده رو درک و تجربه کردم. ب خانوما توصیه میکنم حتما بخونید و بهتون میگم خانوما برای خودتون ارزش قائل بشید نویسنده میگه خانوما ب جای اینکه خودشونو اولویت قرار بدن بقیه اولویت قرار میدن مثل این می‌مونه که به جای عدد 1. 2برعکس رفتار می‌کند میگن 2. 1
Maryam Karimi
۱۴۰۰/۵/۶
بنظر من کتاب خوبیہ۔مخصوصا واسہ دخترخانمای جووون جامعہ ک فکر میکنن اگر ب ھمہ خواستہ ھای یہ پسر اھمیت بدن واسش عزیز میشن! فصول آخر کتاب ھم واسہ خانمای متاھل خیلی خوبہ۔طرز فکر منو واقعا عوض کرد و الان احساس میکنم در برابر ھمسرم بھتر میتونم رفتار کنم
فرزانه نجاری
۱۴۰۰/۱/۵
کتاب جالبی بود بیشتر برای زنهای مجرد
از اینکه نکاتی رو ک برای انجام شون نیاز به جسارت زیادی دارن رو در غالب طنز بیان کرده واقعا خوشم اومد اینکار باعث میشه که پذیرش انجام این دسته از کارها در عموم افراد مخصوصا زن‌های مطیع و خجالتی بهتر و موثر تر باشه. ممنون از کتابراه
مهدیه سلیمانی
۱۴۰۲/۲/۲۰
واقعا کتاب خوب و کاربردی هست برای کسانی که واقعا دوست دارن یک خانم کاریزماتیک باشن و نوع رفتار درست کردن همیشه براشون دغدغه بوده. این کتاب با ارائه قوانین و مطالب حاصل از مصاحبه با مردان مختلف به شما راهکار‌های کاربردی برای رفتار درست در مقابل مردان و بقیه ارایه میکند
فاطمه
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
دوستان نظر بر این داشتن که کتاب خانم هارو تشویق به دو رو بودن میکنه به نظرم وقتی کسی به این کتاب روی آورده یعنی مشکلاتی داره که شاید با چند تکنیک ساده حل بشن بعضی وقتا از خودگذشتگی زیاد باعث مشکلاتی میشه که اگه جلوش رو نگیریم برای شخص پیامد‌های خیلی سنگینی رو داره
پریسا
۱۴۰۱/۹/۱۱
کتاب خیلی خوبی هست و به نکاتی اشاره کرده که متاسفانه ما درزندگی مشترک اصلا رعایت نمی‌کنیم، متاسفانه بع محض ازدواج بله قربان گو طرف مقابل میشیم و روز روز اعتماد به نفسمون ازدست میدیم ممنونم از نویسنده کتاب واقعا عالیه وهر خانمی نیاز داره مطالعه کنه
فاطمه منصوری
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
عالیه این کتاب ارزش زن بودن رو نشون میده و این که یاد بگیرید که به خودتون ارزش بدید نه این که با ارایش و تیپ از این نوع کارها بخواهید توجه دیگران رو به خودتون جلب کنید بلکه اون چیزی که بیشتر حائز اهمیت هست شخصیت و مهارت و استعداد و توانایی‌های شماست
فاطمه قربانی
۱۴۰۲/۳/۱۳
یک بار خوندنش برای همه دخترا نیازه به نظرم.
من تا الان سه بار خوندمش خییلی خییلی کتاب آموزنده ایه. چیزایی رو بهت یاداوری میکنه که تو زندگی و روابط ایندت لازمه
برای کسایی که تا حالا رابطه نداشتن هم خوبه و مفیده.
ارزش بارها خوندنو داره...
N Sh
۱۴۰۲/۲/۲۳
چقدر بازی با کلمات زیاد در این کتاب دیدم یا بهتره بگم جملات متفاوت با مفهوم متشابه
بنظرم همه اینا رو میتونست توی نهایت 30-40 صفحه توضیح بده
و اینکه شاید جالب باشه که بدونید ایقدر که زنان بدنبال چنین مطالبی هستند مردان نیستن
ولی در کل اصلا کتاب جالبی نبود
فاطمه ظریف نیا
۱۴۰۲/۱/۱۶
به نظرم این کتابو همه دختران و خانم‌ها باید بخونن باعث میشه دید بهتر و عقلانی تری نسبت به رابطه و زندگی مشترک داشته باشی
راهکارهای مناسبی هم ارائه شده تا تصمیمات درست و منطقی داشته باشیم
این کتابو باید چندین بار خوند و هرسری بیشتر لذت برد
1 2 3 4 5 6 >>