نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آرامش - آلن دوباتن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
محمود یوسفی
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
با سلام وخسته نباشید برا تمام دست اندرکاران کتابراه و عوامل ایجادکننده وگرداننده این برنامه‌ی به شدت مفید وموثر خودم اهل افغانستانم واز فارسی زبان بودنم بخاطر آشنایی با کتابراه و ترویج فرهنگ کتابخوانی که فقط دنبال بهانه میگرده که ازین رهگذر وکوره راه موجوده بتونه یه لیول بر دانش عامه مردم بیفزایه و به همه آزادی و آزادگی و استقلال فردیت روبیاموزانه به خودم می‌بالم توسط همین کتابراه بود که با خیلی عظیم اطلاعات ودانش وبینش درست مقبول جهانی آشنا شدم و علی الخصوص با شخصیت بارز و برجسته یی چون آلن دوباتن هر روز و هرشب و ثانیه به ثانیه‌ی عمرم رو با آلن دوباتن و اندیشه هایش همگرایی دارم واین هدیه‌ی شما با خوبیهای تمام دنیا در مقابل این کم ارزش تره
ممنون ازت کتابراه نمیدونم با چه لحنی ازشما تشکری کنم
امید صباغ رنجبر
۱۴۰۱/۱/۶
کتاب پر محتوا و ارزشمندی است. چکیده کتاب:
دو راه برای رسیدن به آرامش، فلسفه و هنر است.
راه مطلوب برای رسیدن به آرامش این نیست که ذهن خود را خالی کنیم بلکه باید به شکلی دقیق تر و آهسته تر به تجارب ناراحت کننده خود بنگریم با این هدف که نگرانی‌های بنیادین را کشف و روشن کنیم. ظرافت برخورد در مسائل آسیب پذیر طرفین
روابط بخاطر مسائل بزرگ و درماتیک ساخته می‌شوند یا فرو می‌پاشد.
راه رسیدن به رابطه آرامش بخش تر لزوما حذف کردن نقاط اختلاف نظر و مشاجره‌ها نیست بلکه راهش این است که پیشاپیش بپذیریم مشکلات اتفاق می‌افتند و به ناچار نیازمند فکر و زمان بسیار زیادی برای رسیدگی به آن‌ها می‌باشد.
آموزش عملیات روانشناختی بنیادینی است که سلامت جامعه، روابط و خدمات وابسته به آن است. آموزش هنر پیچیده انتقال یک ایده، بینش، احساس و مهارت است از ذهن یک انسان به ذهن انسانی دیگر.
بلند پروازی یعنی برای اینکه بهترین استفاده از استعداد‌های خود بکنیم و سهمی در بهبودی زندگی دیگران باشیم.
رم یک شبه، رم نشده است. (شکیبایی)
همان قدر که نیاز داریم ذهنمان را با منطق آرامش بخش شست و شو دهیم نیاز داریم چشمان هراسان مان را با هنر آرامش بخش آشنا کنیم.
سرچشمه‌های آرامش بخش: نگاه، صدا، مکان، زمان، لمس
شناخت رویدادهای گذشته برایمان سودمند است.
آغوش تصدیق مثبت وابستگی و شکنندگی مان هست.
سپهر ناصری
۱۴۰۳/۱/۱۶
چرا آرامش نایاب شده؟ به عنوان یک انسان برای هرکدام از ما پیش می آید که احوال خوبی نداریم و در دنبال لحظه ای آرامش زمین و زمان را دشنام می دهیم، دچار حمله عصبی می شویم و سعی میکنیم نفس عمیق بکشیم، شاید این موضوعات در روزگار نسل های پیشین ما کمتر پیش می آمد و در این اندازه که قشر بزرگی از جامعه با آن آشنایی دارد یا آن را تجربه کرده. کودکی که با لالایی مادر گوش می دهد و کلام مادر را درک نمی کند اما از آوای آن آرام می گیرد و می خوابد. آسمانی که روزگاری صفحه نمایش انسان برای شب بود تبدیل به علمی مخصوص ستاره شناسان شده و جز اندکی علاقه مند کسی به این سیاه و سپید درخشان نگاه نمی کند. موسیقی، آسمان، طبیعت، مذهب و بسیاری چیزهای دیگر که می توانند زندگی ما را ساده تر و آرام تر از امروز کننده، از موضوعاتی هستند که می توانند در این کتاب برای خواننده مفید باشند، همه ی توصیه ها برای افراد از جذابیت یکسانی برخوردار نیستند اما هرکسی می تواند آنچه برای اوست پیدا کند
نبی والی
۱۴۰۲/۶/۲۱
یه کتاب خوب که نویسنده تجربیاتش رو بخوبی با مخاطب به اشتراک میذاره، ترجمه‌ی خوب صدای خوب گوینده..، خودم از جمله کسانی بودم ک دردوران نوجوانی کلا خیلی زود و بعضی اوقات بدون دلیل دچار اظطراب، پریشانی میشدم و آرامشمو گم کرده بودم، البته اون دوران کتاب میخوندم و بیشترش رمان وبخصوص رمانهای ژول ورن.... مدونستم باید سراغ کتاب برم اما نمی‌دونستم دنبال چه ژانری باشم و اینا خیلی مهمه که کتابخونی رو از کجا و باچه کتابایی باید شروع کرد...، یه کتاب در مورد افسردگی گرفتم اما کمکی نکرد تااینکه فروشنده‌ی مهربان کتابفروشی شهرمون وقتی جریانو فهمید کتاب ضمیر ناخودآگاه ژوزف مورفی رو بهم پیشنها داد و انقدر ازخوندنش لذت بردم که تقریبا بقیه‌ی کتابای مورفی رو هم گرفتم وتازه فهمیدم دنبال چی بودم، وازاون پس شروع به خرید کتابای اندیشه‌های مثبت، خودسازی و موفقیت..... وحالا در مورد این کتاب خوب،...، این کتابا در ظاهر اسم سادشون بسیار مهمن وما که سرانه‌ی کتابخونی پایینی داریم واقعا نباید همچین کتابای پرمفهومی رو که اونم به لطف کتابراه ویا بقیه با مبلغی کم در دسترس ما گذاشتن رو به این راحتی ازدست بدیم اونم مقوله‌ای بنام آرامش ک درجهان شلوغ امروزی متاعی کمیاب شده و خیلی از ما این گوهر گرانبهارو از دست دادیم، این کتابا تلنگریه برای اینکه به خودمون نگاهی بیندازیم وایراد کاررو در وهله‌ی اول بفهمیم و سپس قدم به قدم رو خودمون کار کنیم دوباره این گوهر گرانبهارو ک نبودش زندگیه آدمو مختل میکنه، ووقتی دوباره بدست میاریم تازه باز معنی زندگی رو میفهمیم که این عناصر بظاهر ساده، احتیاج به توجه دارن و خوندن این دست کتابا آدمو آماده نگه میداره، وکیه ک ندونه زندگی بدون آرامش کسل کننده و جهنمیه، باتشکرازکتابراه🙏🙏🙏
امیرحسین فراهانی
۱۴۰۱/۸/۲۰
کتاب هرچقدرهم که خوب باشه اگه ترجمه‌ای که ازاون ارائه میشه اشکالاتی به همراه داشته باشه لذت خواندنش رو کاهش میده وازمیزان کاربردی بودنش کم میکنه... این کتاب باوجود اینکه ترجمه قابل قبولی نداشت اماهمچنان برای من جذاب بود وبه نظرم ارزش خواندن داشت وحتى باوجود اشکالات ترجمه‌اش دوست دارم اون روبه بقیه معرفی کنم. کتاب طبقه بندی شده وابتدا درمورد چیزهایی صحبت میکنه که ممکنه آرامش آدم روتوی رابطه توی کار وبقیه چیزها بهم بریزه وبعدازاون شروع میکنه به تحلیل راه‌هایی که میشه ازاونا به آرامش نسبی رسید (که من این قسمت روخیلی دوست داشتم وبرام ازهمه‌ی بخش‌ها جذاب تر به نظر میرسید) ودر آخرهم توی همون چند صفحه پایانی درمورد خود تفکر درمورد رسیدن به آرامش صحبت میکنه واینکه خود فکر کردن زیاد برای رسیدن به آرامش میتونه یکی از راه‌های مخل آرامش یک فرد باشه. وقتی قسمت مربوط به عواملی که باعث به آرامش رسیدنمون رسیدم فقط دلم میخواست یک نفر این طور بامنطق واستدلال برامون یه سری مسائل رودرمورد خلقت، درمورداسلام تبیین میکرد. مثلا همین ساده‌ترین چیزهاکه باعث آرامش مون میشه وازهمین چیزهای به ظاهرساده است که میشه حکمت خدارودرک کرد.
سیدمهدی حسینی
۱۴۰۱/۶/۱۵
سلام کتاب در مجموع بنظرم خوبه اما یه نکته‌های ریزی داره که حائز اهمیته و تو منظور کتاب و نویسنده، مخاطب رو به اشتباه یا دچارمشکل میکند.
نقد: بنظرم فصل اول کتاب نباید رابطه میبود و وجود بخش اول رابطه یعنی انتظارات همسرها از یکدیگر، القای این رو میکنه که نویسنده مخاطبین خودش رو متاهلین درنظر گرفته... و مخاطب مجرد دلیلی برای ادامه کتاب نمیبیند.
نقد: برای گفتن پدیده‌ها بعضا دو صفحه توضیح میده که طولانی شدن مطلب، از حواس مخاطب میکاهد و رشته کلام از ذهن مخاطب میرود.
نقد: تو سه فصل اول به بیان معضلات و مشکلات و انتظارات و ابهامات و پدیده‌ها میپردازه و تحلیل میکنه و راه حل و راهکار و پیشنهادشو میذاره برای فصل آخر (سرچشمه‌های آرامش)... انصافا بنظرتون بهتر نبود هر معضل و مشکلی که در هر فصلی بیان میشد راهکار و راه حل اون مشکل هم دراون فصل بیان میشد.
آنیتا ارزانی
۱۴۰۱/۱/۵
درود
توصیه میکنم حتما کتاب را بشنوید، به این دلائل:
۱. سبک رئال کتاب، کاملا بروز و مفید است.
۲. نام کتاب را پسندیدم، ولی چون جنبه آموزشی دارد، مدرسه زندگی بهتر است.
۳. پرداخت کتاب، کاملا سنجیده است
۴. پایان بندی منطقی است
۵. مخاطب کتاب، از نظر من، جوانی است که میخواهد پایه‌های زندگی همراه با احترام متقابل بسازد، و بزرگسالی که اشتباهات گذشته را جبران کند. نویسنده پایه نظرات خود را بر نوع تفکر غربی ساخته، احترام دو طرفه؟؟!!!!
۶. هدف: رسیدن به آرامش با مدیریت صحیح مشکلات
۷. نگاه کتاب: روانشناسی و موفقیت، نه از نوع تبلیعاتی،
۸. زاویه دید: تاثیر گذاری بر روابط انسانی
۹. محتوی: اجتماعی و فرهنگی. پیام اصلاح کاستی‌ها در روابط، برای رسیدن به تفاهم
۱۰. ترجمه و راوی فوق العاده
سوگند یونسی
۱۳۹۹/۱۲/۲۸
بسیار کتاب جذاب و عالی بود. خوانش کتاب هم بسیار روان، زیبا و با تسلط کامل بود.
در واقع به ما یادآوری میکند که کامل گرایی همیشه تاثیر مطلوبی در زندگی ندارد و باعث میشود فرصت لذت بردن از زندگی کامل (شامل نقص و قوت ها) را از دست دهیم و احساس گیجی وسرخوردگی کنیم... و یاد میدهد تا برای حفظ آرامش و احساس خوب در کنار جنبه‌های منفی بخش‌های مثبت را هم ببینیم.
ممنون از کتابراه💙
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۱۴
تا بحال ۳ کتاب از آلن دوباتن خوندم و با توجه به مطالعات‌ام و همچنین نظرات دیگران، باید بگم این نویسنده، سعی می‌کنه در آثارش دید واقع‌گرایانه‌ای رو به مخاطب ارائه کنه و آموزش بده. در این کتاب هم به‌ همچنین. دوباتن به جای این‌که به خواننده یک دید فانتزی بده (که خیلی از نویسنده‌ها بویژه نویسندگان آثار خودیاری این نوع نگاه رو به خواننده‌هاشون القا می‌کنن) یک جهان واقعی رو به تصویر می‌کشه و اتفاقا، مخاطب‌ش رو از فانتزی‌ای که در اون گیر کرده، نجات میده. فانتزی‌هایی که ناشی از توهماتی هستن که بدست رسانه‌ها و تبلیغات، ایجاد شدن و مسبب مشکلات و دغدغه‌هایی شدند که آرامش رو از ما سلب کردن.
پرواز حسینی
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
طبق برداشتم کتاب خوبی هستش البته فعلا بخش۱ رو
شنیدم و دقیقا واقعیت‌ها رو گفته بود و حالات من هم تقریبا هینطوره ک گفته شد. دوس داشتم راجب هر بخش نظر جداگانه بگم و احساسی ک از شنیدنش داشتم، خیلی ب من کمک کرد چون من همیشه از اینده‌ای ک قراره در کنار همسر اینده‌ام داشته باشم نگرانم و اینک همیشه ب این فک میکنم ایا میتونم خوشبخت باشم نگرانی‌های من بیش از حد معقول هستش اونم ب خاطر زندگی‌های ناموفقی هستش ک همیشه شاهدشون بودم اما در کل حس خوبی از شنیدن این بخش داشتم.
مچکرم از وقت و انرژی ک برای ما میذارید و بستری
برای همه افراد فراهم کردین تا بتونن از کتاب‌های مفید استفاده کنن🙏🌸🌺🤍
ملیکا صدر
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
انتظارت را از دیگران کم کن ما پر دنیای ایدال زندگی نمی‌کنیم توی دنیای واقعی ماشین‌ها تصادف می‌کنن کلید‌ها گم میشن و نمی‌شه همیشه اروم بود حتی اگر تمام عمرت سعی کنی ارامش داشته باشی یک موقع‌هایی تو زندگی هست که ارامشت رو از دست میدی در دنیای واقعی نمیشه همیشه اروم‌بود ولی می‌تونی با انتظار کم تر از دیگران بهتر بودن با همراهت (همسرت یا دوستت) یکم بهتر باشی می‌تونی با نفس عمیق یک لیوان اب یکم اروم باشی.
امیدوارم با خواندن این کتاب یه کم هم که شده اروم باشید. سپاس از کتاب راه.
مروارید صابریان
۱۴۰۱/۸/۲۸
سلام. به نظرم کتاب خوبیه اما ترجمش یا نوشتار اصلی اصلا جذاب نیست و گاها تو درک جملات دچار مشکل میشه و علاقه به ادامه کتاب رو دچار مشکل میکنه. نکات کلیدی رو بهش اشاره میکنه اما میتونست خیلی شیوا تر بیان بشه. اواسط کتاب یه کم خسته کننده بود اما فصلهای آخر بهتر شد. دسته بندی که برای عوامل تاثیر گذار بر آرامش انجام داده بود رو قبول داشتم. و در کل میگه هر چه بیشتر خودمون رو درگیر مسائل کنیم آرامشمون کم میشه و هرچه محیط و پیرامون و مشکلات و رو ساده تر کنیم خوب قطعا آرامش بیشتری خواهیم داشت.
Zinat karimi
۱۴۰۱/۳/۲۳
آلن دو باتن در کتاب آرامش به زبانی ساده و بدون حاشیه‌رفتن‌های خسته‌کننده، خوانندگان را درزمینه انواع اضطراب آگاه می‌کند. هدف اصلی او در این کتاب، تغییر شیوه نگرش در راستای غلبه بر اضطراب است. در کتاب آرامش، مانند سایر آثار دو باتن و مدرسه نویسندگی، ترکیبی هیجان‌انگیز از فلسفه، روانشناسی، هنر و مثال‌های تاریخی به‌جا و مناسب را می‌بینیم که همگی به‌اندازه استفاده شده‌اند و ما را به آرامش دعوت می‌کنند.
نویسنده در این کتاب بر این باور است که برای رسیدن به آرامش دو راه وجود دارد: فلسفه و هنر
آمین
۱۴۰۱/۳/۵
بسیار عالی 💜چندین بار گوش دادم و باز هم تا رسیدن به آرامش مدنظر و دور کردن مزاحمت‌های افکار منفی و تعدیل کامل گراییم ادامه میدم. توصیه می‌کنم حتما گوش کنید. در کل نویسنده متعادل کردن انتظارات از خود و طرف مقابل (همسر، والدین، همکاران، جامعه) و درک بجا و استفاده درست از فناوری و لزوم تربیت درست فرزندان و بازنگری افکار رو با ظرافت
مطرح و در پایان به تفکر و آرامش ختم کرده... اجرای گوینده خوب و مسلط بود. خواندن دیگر آثار این نویسنده رو در نظر دارم. سپاس کتابراه عزیز
زینب رامی
۱۴۰۰/۱۲/۲۹
سلام. امیدوارم همگی در آرامش باشید. به نظر من خلاصه این کتاب چیزی نیست جز این ک به دنبال آرامش نباشید زندگی در لحظه پر از چالش و استرس هست در کمال ثروتمند بودن شما بازم به دنبال چیز فراتری هستی. هر لحظه در هر زمان و مکانی ک زندگی بکنی حتی وقتی در یک خانه زیبا کنار ساحل دریا باشی و به نظر همه چیز روییایی باشه بازم بادی نا ملایم ممکنه باعث آزارت بشه از همینی ک هستی لذت ببر بی خودی تو این دنیا دنبال آرامش نباش 😆😅آرامش خیلی نسبی و زودگذر😉
r. Karimiyan
۱۴۰۱/۵/۱
کتاب مفیدی است و به این موضوع میپردازد که آرامش امری اکتسابی است و عواملی را بیان میکند که باعث از بین رفتن یا ایجاد آرامش در زندگی میشوند. قطعا آرامش داشتن این نیست که وضعیت همیشه بر وفق مراد، جالب و قابل پذیرش است و اینکه از کوره در رفتن باعث اضافه شدن بر مشکلات می‌شود و در عین حال به جایی هم نخواهیم رسید. پذیرش مسائل و مشکلات و تلاش برای بهبود شرایط در رسیدن به آرامش اهمیت زیادی دارد. کتاب را بخوانید و از خواندن آن لذت ببرید.
مهدی همایی
۱۴۰۳/۱/۲
فوق‌العاده هستش یکی از بهترین‌های کتاب‌های مربوط به حوزه روحی وتسکین دهنده دردهای روحی بشریت. به واقع نه زیاد قلو شده و خواننده مجبور به معجزه کردن ودر آنی همه چیز تغییر کند ونه پوچ وبی معنی که بعضی نویسندگان صرفا جهت چاپ کتاب وقت گذاشته‌اند. دوباتمن باسواد بالا‌ی که دارد توانسته این کتاب را خیلی نزدیک به فهم انسان‌های دارای احساسات ظریف وشکننده هستند نگاشته و خیلی ارتباط خوبی و سریع برقرار میکنه.
Muzzammil Abbasi
۱۴۰۱/۹/۲۹
دقت کردی خیلی زندگی پراسترس داریم
همیشه از همه چیز شکایت داریم
از همه چیز گله داریم
اگه بخواهی به ریشه تمام گلایه‌ها و شکایت‌هایی که داری پی‌ببری
اگه میخواهی بفهمی چرا آرامش ندارم
اگه بخواهی بفهمی چه چیزی آرامش مارو از ما می‌گیره و چطور ما میتونیم به ساحل آرامش برسیم این کتاب رو از دست ندین
توی این روزهای پرتلاطم و پر استرس این کتاب شما رو خیلی کمک میکنه تا زندگی آرام تری داشته باشید.
قاسم انصاری
۱۴۰۱/۱/۱۰
متن و گویش عالیه اما باتوجه به اینکه سلیقه‌ها متفاوت است بنظرمن بجای این صدای پس زمینه سکوت باشد بهتر است چون حواس من بیشتر پرت صدای موسیقی میشود تا متن کتاب. درکل خوبست اما نیاز به بازنگری بخصوص حذف صدای موسیقی زمینه می‌باشد در اینصورت باتوجه به موضوعیت کتاب که رامش است من با انتخاب موسیقی ملایم تر همراه این کتاب صوتی که مورد نظر خودم باشد بهتر به مطالب گوینده توجه میکنم.
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۱/۱/۶
نویسنده دربخش روابط باتوجه به فصل‌ها عامل‌های برهم زننده آرامش وراه حل برای برطرف کردن این عامل ها
را بیان می‌کند؛ دربخش سرچشمه‌های آرامش به ما کمک می‌کند تا به صورت تغریبا ریشه‌ای به آرامش برسیم وبا به کارگیری این بخش می‌توانم بهتر از بخش اول استفاده کنیم همچنین بخش‌های دیگر کتاب در زمینه‌های دیگر به ماکمک می‌کند ودرآخر هم صدای راوی با متن مناسب است واز نقطه‌های مثبت وخوب کتاب است.
Eli Khazraei
۱۴۰۰/۱۱/۱۳
کتاب خوبی هستش از بابت اینکه شرح کلی میده که زندگی توام با کمالگرایی (همه چیز خوبو بی نقص) موجب استرس میشه تو دنیای امروزی استرس‌های زیادی پیش میاد که دست هیچ کدوممون نیست، ولی من دنبال کتابی بودم که راهکار برای ارامش بده نه شرح استرس‌های پیش امده، در کل کتاب خوبیه👍
majid saman
۱۴۰۱/۹/۲۰
سلامبااحترام به دیدگاه دوستانی که از کتاب تعریف کردن بنظرم اسم این کتاب اشتباه انتخاب شده.. آرامش زوجین بنظرم اسم مناسبی باشه.. زیاد ارتباط برقرار نکردم.. شاید شرایط نوشتن این کتاب و سطح بینش و دید نویسنده مربوط به منطقه خاصی باشه و از نظر بنده خیلی سطح پایین میاد.. بنظر بنده آرامش شامل بینشی نسبت به خودشناسی و جامعه شناسی و مسائل‌ی عمیق هست..
Sepid Mmm
۱۴۰۱/۶/۱۵
کتاب آرامش برای کسایی که دنبال آرامش هستند مناسب است چرا که نشان می‌دهد دغدغه‌های ذهنی می‌توانند خاموش شنوند صدای گوینده و لحن او و البته سبکی که در ترجمه کتاب بود بسیار مناسب است و سبک نگارش نویسنده برای این کتابی با این محتوا خوب بود چرا که به حاشیه‌های دور نپرداخته بود تا حوصله آدم سر برود و طبقه بندی خوبی نیز داشت و البته که آرامش حقیقی نزد خداست
Dariush Kral
۱۴۰۱/۵/۲۱
کتابی عالی برای کسانیکه در دنیای متکثر امروزی در پی آرامش درون هستند. صداگذاری، خوانش و موسیقی از کیفیت عالی برخوردار است. ترجمه می‌توانست کمی با سبک و سیاق موضوعی کتاب هماهنگ تر روانتر باشد. گوش دادن به این کتاب را به همه دوستان عزیز توصیه میکنم همچنین انتخاب مناسبی برای هدیه دادن است.
سپاس از عوامل تهیه این اثر و کتابراه.
مصطفی فقیه
۱۴۰۲/۱/۵
دو باتن در این کتاب از ابعادی در زندگی صحبت میکند که با کمالگرایی خرابشان میکنیم. گاهی تعریف درستی از دور و برمان نداریم و با تعاریفی که رسانه‌ها و دنیای شلوغ و کم عمق بیرون به ما میدهند خود و شرایط خود را میسنجیم. این کتاب گویای آنست که کمی راحت بگیریم. بخوانید و لذت ببرید و به آرامش برسید...
ابراهیم زبیری
۱۴۰۱/۷/۱۰
کتابی برای انسان‌هایی که از عوام فاصله گرفته‌اند و رسیدن به سعادت و خوشبختی و آرامش هدف آنهاست. کسانی که حقیقتا در مقابل عوامل بیرونی ایمن شده‌اند و هیچ موضوعی آن‌ها را دچار لغزش نمی‌کند و آرامش آن‌ها را برهم نمی‌زند. راوی بسیار عالی روایت می‌کند. سپاسگذارم از خداوند مهربان بخاطر نعمت‌های بی پایانش
(◠‿◕) ΛЛłT͎Λ
۱۴۰۱/۳/۱۹
خیلی فوق العاده بود. ممنون از کتابراه. اگه واقعا دنبال آرامش هستین، یکی از اصلح‌ترین انتخاب هاتون میتونه باشه این کتاب.
دو کتاب سیرعشق و خود شناسی آلن دوباتن رو هم حتما سعی کنید بخوانید. ترجمه‌ی کتاب هم بسیار خوب و قابل فهم بود. ضمن اینکه راوی کتاب هم خیلی خوب روایت کردن، اصلا خسته کننده نبود.
Foad Abdollahpour
۱۴۰۲/۶/۲۵
در این کتاب مهمترین مساله اینه که اول از همه چیز انتظاراتتون رو بیارید پایین، از دیگران از شغل‌تون از زندگی از هر چیزی که هست. تا برآورده‌نشدن این انتظارات باعث نشه که بهم بخورید. دوم آرامش زیادی در همین چیزهای کوچک و معمولی و زندگی هست که می‌تونیم بیشتر بهشون دقت بکنیم
Kimia Omidvar
۱۴۰۱/۲/۲۲
واقعا کتاب خوبیه 😍😍ارزش وقت گذاشتنو داره... چیزایی از این کتاب یاد میگیری که بسیار پیش پا افتاده ومعمولی به نظر میرسه ولی هیچ وقت نه بهش فکر کردی ونه برات مهم بوده... در یک کلام خیلی خوب بود مخصولا صدای گرم ودلنشین گوینده عالیترش کرده بود... ممنون از کتابراه👏👏👏
Sasan Sasani
۱۴۰۰/۱۲/۲۸
کتاب‌های آلن دوباتن همیشه حرف برای گفتن دارند، به دوستان گرامی پیشنهاد میکنم بجای خوندن کتاب‌های موفقیت و سری کتبی که به اندازه یک مسکن حالشون رو خوب میکنه، رو به کتاب‌های روانشناسیِ این مدلی بیاورند. آلن دوباتن گرامی حتما تا بسیاری از مسیر کفایت خواهد کرد.
حسین عباسی
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
البته دوستان اشتباه برداشت نکنید اون قسمتی که میگه کمالگرایی باعث میشه زندگی کامل (همراه با نقص) تجربه نکنیم و دچار یکنواختی شیم بنظر من این برای کسانی گفته شده دیگه در زندگی تاحالا سختی و چالشی نداشتن نه برای مثال خود من که دهه جوونیم رو مداما دچار استرس و چالش‌های زیادی بودم
sara damghani
۱۴۰۰/۲/۱۴
بسیار عالی. باتوجه به اینکه در دوران استرس زای مدرنیسم زندگی میکنیم، دیدگاه نویسنده و توضیحات راجع به جنبه‌های مختلف زندگی میتونه باعث اسودگی نسبی در انسان بشود. متن کتاب بسیار روان و ساده و قابل درک هست. توصیه میشود
David
۱۳۹۹/۱۲/۲۷
این کتاب هم مثل آثار دیگه آلن دوباتن با نگاه خاص، واقع بینانه و ظرافت‌های همیشگی این نویسنده همراه هست. کتابی خوب که برای دستیابی به آرامش در زندگی عادی و روزمره (و نه آرمانی) میتونه مفید و موثر باشه.
Hamid Mahdian
۱۳۹۹/۸/۱۸
متن کتاب کاملا با عنوانش همخونی داره واقعا و اصل آرامش رو ریشه‌یابی و در نهایت راهکارهای مفیدی میده که مناسب زندگی امروزه هست. محتوا قابل درک و روان هست و از محتوای به‌روزی برخورداره...
لیلی مظفری
۱۴۰۳/۱/۱۵
کتاب آرامش از مجموعه مدرسه زندگی است که هدف آن در بخشی از کتاب چنین بیان شده است: «هدف از انتشار مجموعه‌ی مدرسه زندگی پرورش هوش عاطفی به یاری فرهنگ است. باورمان این است که طیفی از جدی‌ترین معضلات ما نتیجه‌ی فقدان خودشناسی، همدلی و ارتباط است.»
L H
۱۴۰۲/۴/۲۹
کامل گوش نکردم ولی تا همون جایی که شنیدم خوب بود. الان در حال گوش کردن به کتاب دیگه‌ای همین نویسنده هستم- جستارهایی در باب عشق با خوانش نیما رئیسی عزیز که واااقعا عالیه. برای من که خیلی مفید بوده. نکته‌های ریزی گفته و توصیف شده که بنظرم همه تجربه کردیم.
Golsa Abasi
۱۴۰۲/۱/۲۳
یکی از قدرتمندترین کتابهاست برای اینکه انسان رو یاری کنه تو این دنیای شلوغ و سرسام‌آور اطرافمون که پراز آدما و اتفاقات عجیبه، آرامش بهترین مقدمه‌ست برای شروع خودشناسی و افزایش آگاهی که دوباتن این رو خیلی زیبا آموزش میده و دنیارو قابل درک‌تر میکنه
تینامون
۱۴۰۱/۵/۲۴
آلن دوباتن واقعا نویسنده خوبیه و قبل اینکه نویسنده خوبی باشه روانشناس خوبیه
اینکه به ادم اگاهی میده از شرایط زندگی هر فرد و نگاه فلسفی به هر قضیه‌ای داره، همین همون کمک بزرگیه که به ما میکنه. نتیجتا چه این کتاب چه بقیه کتابهای دوباتن خوندن داره.
ناهید محمدی
۱۴۰۱/۵/۲۰
کتاب کوچک و دوست داشتنی با متنی روان و جذاب، یادمون میره توقعات و انتیارات باعث رنج خودمون میشه. جای راسل میگه: مسئله مهم آینده یادگیری مداراکردن با هم نوعانمون هست:. هیچ هنری بالاتر از هنر زندگی کردن نیست و بدون هنر زندگی انسان محکوم ب فناست
مهشید ستاری
۱۴۰۱/۳/۸
من تو ماشین و مسیری که دخترم رو میرسوندم مدرسه گوش میکردم و واقعا تا پایان روز با آگاهی کتاب پیش میرفتم و خیلی از رفتارهای نادرستم رو دیگه انجام نمیدهم و دیدگاهم به شرایط عوض شده. کتاب تأثیرگذاری بود. ممنون از کتابراه برای رایگان ارائه دادن همچین کتاب مفیدی🙏
yoga yogl
۱۴۰۱/۱/۱۱
اجرا و خوانش عالی، محتویات کتاب بسیار آموزنده، کاربردی و کاملاً نو و متفاوت از سایر کتاب‌های مشابه.
توصیه‌ی شخصی من این است که کسانی که مضطرب، نگران، دچار چالش‌های سخت زندگی و... هستند حتماً این کتاب را مطالعه و از نتایج قویا موثر آن برخوردار گردند.
فتانه خلیلی
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
آرامش و دلایل استرس و راههای دستیابی به آرامش را بصورت علمی و پایه‌ای بیان کرده. با روانشناسی زرد خیلی متفاوته البته حقایقی رو عنوان کرده که درسته تلخه ولی باید پذیرفت. ممنون از کتابراه
بهاره
۱۴۰۲/۶/۱۷
داشتن این کتاب‌ها برای زندگی لازم شاید گاهی هیچکس رو نداشته باشی که بهت روحیه بده اما به خوندن این کتاب خیلی آروم میشی و خوشحال میش از انتخابت ممنون از کتابراه که اینطور کتاب‌ها رو به عرضه میکنه خیلی مهربونی کتابراه عزیز
ب رییسی
۱۴۰۲/۱/۷
مثل بقیه کتابهای آلن دوباتن کاربردی و عالی است. هیچ کس نمیتونه انتظار داشته باشه که همیشه در آرامش باشه، زندگی پر از تلاطم و هیجانات مثبت و منفی است. این کتاب یاد میدهد که چجوری در این شرایط بتونیم، طعم آرامش و آسودگی را بچشیم.
Elham Kazemi
۱۴۰۱/۱/۷
صداگذاری عالی و صدا و بیان از بهترین کتاب‌های صوتی هست که تا حالا من گوش کردم. کتاب به خوبی منسجم و مرحله به مرحله منظور و مفهوم کلی نویسنده رو شرح میده و هم کاربرد آن توی زندگی روزمره رو میگه. برای من مفید و آرامش بخش بود.
A M
۱۴۰۰/۱۲/۲۹
بسیار مفید و دیدگاه متفاوت در نگاه به مسائل زندگی
به نظرم خیلی کمک کننده هست بخصوص در برخی قسمت ها
خیلی خوبه که اطرافیانمون رو تشویق به گوش کردن کنیم حتی شده یکبار یا مستقیم و غیر مستقیم باهاشون در مورد اون صحبت کنیم
Mahsa Saeedi
۱۴۰۱/۵/۲۹
این کتاب فوق العاده عالی وبینظیر است الن دوباتن با نشان دادن سرچشمه ترس‌ها واضطرابهایمان مارا در مواقع سختی راهنمایی و راه رسیدن به ارامش را برایمان اشکار می‌سازد ممنون از نویسنده این کتاب وصدای خوب راوی کامبیز خلیلی
ساحره خراسانی
۱۴۰۱/۵/۱۲
چقدر جذاب که متوجه شدم این کتاب جزو ۵ کتابی است که در کتابراه توصیه به خواندن آن شده است. خیلی کتاب اموزنده و عالی بود و برای من جزو کتابهایی شد که مثل کتاب درسی بارها و بارها آنرا گوش بدم و مطلبش رو برای خودم مرور کنم.
Majid Salehi
۱۴۰۱/۲/۲۸
کتاب جالبی است به مطالبی اشاره می‌کند که در حالت عادی انسان به آن‌ها توجه نمی‌کند. مسأله‌های که ممکنه در زندگی زناشویی بسیار پیش بیایند و باعث اختلافات جدی در زندگی همسران بشوند. توصیه می‌کنم اونرا بخوانید یا بشنوید.
الهه سلمانی
۱۴۰۱/۱/۴
واقعا دقیق صحبت کرد و احساس خوبی میده وقتی از مسائل مختلف اختلافات صحبت میکنه حس میکنی کاملا یک نگاه از راه دور به زندگی داری و بحث دو طرفه و نگاه دو جانبه داره مرسی از کتاب زیبا و انتخاب خوب برای صوتی کردن این کتاب
1 2 3 4 5 6 >>