نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ارباب و بنده - لئو تولستوی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
مهدی خالد
۱۴۰۱/۴/۳
علاوه بر محتوای جالب و قابل تاملش، صدای شیهه و سم اسب و وز وز باد شما را با داستان همراه می‌کند به گونه‌ای که انگار با آن‌ها در این سفر همراه هستید و آن‌ها را از نزدیک می‌بینید.
در این رمان تولستوی می‌بینید که وقتی انسان به بن بست می‌خورد همان جاست که ذات انسان بودن خود را به نمایش می‌گذارد که در واقع هم ارباب و هم بنده‌ی او هر دو انسان و هردو حق زندگی دارند و زندگی برای هر دوی آن‌ها شیرین است اما وابستگی آن‌ها نسبت به دنیا و مادیات و دل کندن آن‌ها از این دنیا متفاوت است.
و در این رمان به دو دید متفاوت نسبت به زندگی و مرگ با توجه به جایگاه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی متفاوت آنها، آشنا می‌شوید. اگر به رمان‌های روسی و کتاب‌های تولستوی علاقه دارید بدون تردید کتاب را خریده و به آن گوش دید.
مصطفی احمدی
۱۴۰۰/۲/۲۶
ارباب وقتی از همه تعلقات دنیا نا امید میشه تازه میتونه ذات واقعی وانسانی خودش رو ببینه واونوقته که خودش رو با نیکیتا یکی میبینه وواسه زنده موندن نیکیتا جونش رو به خطر میندازه انگار تو لستوی میخواد بگه حتی اینه وجود بد‌ترین افراد هم شفافه فقط باید شرایط طوری باشه که زواید کنار بره تا این شفافیت نمایان بشه
SaraShrbtdr
۱۴۰۱/۹/۵
فوق العاده‌ست. با این که لحن کتاب و ترجمه کمی سنگینه، ولی گفتار، سرعت خوانش و مکث‌ها انقدر درست و به جاست که اصلا شنونده گیج نمی‌شه و به خوبی متوجه می‌شه. صدا گذاری اطراف و تفاوت خوانش شخصیت‌های متفاوت هم عالی بود. در کل کیفیت بسیار بالا بود، خیلی لذت بردم. ممنونم و خسته نباشید.
سیده زهرا سعادتی
۱۴۰۱/۲/۱
تولستوی همواره درجه یک است، و‌اجرای صوتی این کتاب واقعا عالی بود، بسیار بسیار لذت بردم. شیهه‌ی اسب و زوزه‌ی باد و صدای بوران و … اجرای دقیق و‌ صحیح راوی، واقعا بر لذت بخشی این اثر افزوده‌اند. متشکرم کتابراه.
واهه یوسفی
۱۳۹۹/۹/۸
داستان معنی دار و واقعی با صدای زیبا و مناسب گوینده. صدا گذاری بسیار جالب مثل صدای راه رفتن اسب و صدای باد لذت شنیدن این کتاب را بیشتر کرده. این کتاب واقعا ارزش شنیدن را دارد.
Arman Azimi
۱۴۰۳/۱/۷
یک داستان درام کوتاه از تولستوی. چه قدر با این جمله حس همزاد پنداری دارم... نمی‌دانست دارد می‌میرد یا به خواب می‌رود، هرچه بود او خود را برای هر دو آماده می‌دید.
Debora
۱۴۰۲/۱۰/۵
کتاب جملات تامل بر انگیزی داشت ولی من ارتباط برقرار نکردم و برام خسته کننده بود. نمیدونم صدای راوی یا داستان کسل کننده بود! با این وجود ممنون از کتابراه.
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۰/۵/۳
به خوبی با شکستن غرور ارباب موفق می‌شود در ذات او کاوش کندو نشان دهد که ذات همه پاک وخوب است ولی شرایط، مکان، دارایی وغیره باعث میشه این ذات پاک رو فراموش کنیم
Masoumeh Yaghoubi
۱۳۹۹/۱۰/۱۴
کتاب بسیار قشنگی است و نشان میدهد انسان در شرایط خاصی با هر تفکری به اصل خود بر میگردد و اوج انسانیت را به نمایش میگذارد
Eti Atshani
۱۴۰۰/۷/۱۶
عالی بود، در قالب داستانی ساده پیچیده‌ترین احساس انسان را میشناساند، و دیگران را قضاوت نکنید مفهوم میشود
Sajad taghdiri
۱۴۰۱/۱۲/۲
یکی از بهترین کتابای تولستوی من که شخصن با فضا و خط داستانی و مفهوم کتاب خیلی حال کردم
نازنین شریفی
۱۴۰۰/۹/۲۹
بسیار زیبا احساسات بشری توصیف شده بود وهمچنین دیدگاه انسان به مرگ که نشاط آور و آرامش بخش بود
Azadeh Akbari
۱۴۰۰/۹/۸
کتاب معنی داری بود و جذاب بود در ضمن صدا گذاری خوبی داشت که جذابترش کرده
و خوانش روانی داشت
ممنون
رضا اکبری
۱۴۰۲/۲/۲
من لذت بردم از این داستان پر از درس زندگی و سرنوشت چیزی که انتظار داریم نیست
جابر اخلاقی
۱۴۰۱/۳/۳
کتاب که تولستوی نوشته برای چند بار خواندن واقعا خسته‌کننده نیست
وحید سحری
۱۴۰۲/۲/۱
کتاب زیبا و‌تاثیر گذار
تولستوی بینظیر است
مهدی دیرانلوئی
۱۴۰۰/۹/۵
سلام. نسبت به کتابهای دیگه‌ی داستایوفسکی ضعیف تر بود
davood rahimi
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
معمولی، من زیاد نپسندیدم
ندا آذری
۱۴۰۰/۷/۱۶
کوتاه جذاب و تاثیر گذار
سولماز رهنما
۱۴۰۰/۷/۷
جالب بود خواندنش رو توصیه میکنم