نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه مراقبه کنیم: یک راهنمای عملی برای دوست شدن با ذهنمان - پما چودرون

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
سعید رجبی
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
میتونم بگویم بی نظیر بود، خیلی این کتاب رو دوست داشتم، قبلا یک کتاب از پما چودرون خوندم به اسم زندگی در شرایط سخت، و کتاب با تردید و تغییر زیبا زندگی کنید رو هم از این نویسنده در صف کتاب هایی که باید بخونم دارم، ترجمه کتاب خوب و روان و قابل فهم بود، که به دلیل متن سخت و پیچیدگی های مفاهیم بودایی چنین ترجمه‌ای قابل تقدیر بود. من به شخصه نوشته‌های پما چودرون رو خیلی دوست دارم و این کتاب رو به همه توصیه می‌کنم، البته اگر به فضا و تعالیم بودا، مراقبه و ذن علاقه‌مند باشید. کتاب در مورد روش‌های مراقبه با تکنیک های ذن هست، نویسنده که در اصل اهل تبت هست اما ساکن امریکا است، بسیار دلنشین نوشته و تجارب خودش رو با ما در میان گذاشته است. جمله کلیدی که برداشت من از کتاب بود و در یادداشت هایم نوشتم که هر روز و هر ساعت و هر لحظه از خودم بپرسم جمله زیر از کتاب بود که هر روز، هر ساعت، هر لحظه و هر ثانیه از خود بپرسید: چه قدر از این (موضوع) واقعا در خارج از من اتفاق می‌افتد و چه قدر در ذهن من است؟ خیلی از احساسات بد روزانه من فقط ناشی از ذهن و افکاری هست که در ذهن من اتفاق می‌افتند، اما واقعیت ندارند و در خارج از من وجود خارجی ندارند. ممنون از نویسنده و مترجم همچنین ممنون از تیم اپلیکیشن کتابراه بابت این فضای عالی که امکان خوندن کتاب ها رو فراهم می‌کنند. شاد باشید.
Amir Mehrafza
۱۴۰۰/۱/۲۱
بسیار کتاب خوب و روانی بود
من هر وقت کتاب یا مطلبی در مورد مدیتیشن میخواندم من رو بسمت چیزهایی میبرد که خیلی درکشان نمیکردم منظورم انرژی و چاکرا و...
این کتابی بود که بسیار ملموس و عینی در مورد مدینیشن صحبت می‌کرد
بسیار از خواندن این کتاب خوشنودم و ممنون از نویسنده و مترجم و کتابراه که این مسیر رو فراهم کردند
علی مراد
۱۳۹۹/۱۲/۱۳
با این کتاب با روشی ساده ولی عمیق برای مراقبه آشنا می‌شوید. کتاب به زبانی ساده و همه فهم ولی نه سطحی و زرد نوشته شده است. ترجمه کتاب روان و دقیق است.
سهیل سرائی
۱۳۹۹/۱۲/۱۷
ب نظر من کتاب جالبیست ولی ضرورتی ندارد برای خواندن و من که حوصلم در اواسط کتاب سر رفت و دیگه نخوندمش
حسن رنگرز
۱۴۰۱/۱۱/۷
خوب بود ولی چند شب اول که انجام می‌دادم هیچی متوجه نشدم افکارم متمرکز نمیشد،
Zahra Hashemi
۱۴۰۰/۱/۱۵
به نظرم که عالی بود👌❤
Wahab Yaqobi
۱۳۹۹/۱۲/۱۰
من میخواهم یک کتاب عالی مطالعه کنم تشکر