نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زمان دست دوم - سوتلانا آلکسیویچ

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
سیده زهرا سعادتی
۱۴۰۰/۳/۲۴
شاهکاری که خواندش را به شدت توصیه میکنم، ابعاد پنهان روح انسان را بخوبی نمایان میکند، وقایع بسیار تلخ و هولناکی که در ابتدا به سختی باورپذیر هستند، با ریتمی یکپارچه و‌منسجم ارائه شده، و با مستنداتی که مرتبا ضمیمه‌ی داستانها میشود، تصویری کمتر دیده شده از انسان آشکار میشود. ترجمه‌ی آقای همت زاده بسیار روان است، اجرای راوی، خانم مریم محبوب هم درجه یک است.
سعید خراسانی
۱۴۰۰/۵/۶
کتاب جالبیه ولی بشدت افسرده کننده، بنظر من این کتاب جوایزی که برنده شده بیشتر علت سیاسی داشته، این کتاب درواقع مجموعه مصاحبه‌هایی است که با افراد مختلف در جمهوری‌های تازه استقلال یافته شوروی سابق می‌باشد، در بعضی از مصاحبه خط داستانی شخصیت از دست آدم خارج می‌شود، به هیچ عنوان این کتاب قابل مقایسه با شاهکارهای ادبیات روسیه نمی‌باشد.
مهرناز نورآذر
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
تو این چهارسال از کتابراه خیلی استفاده کردم، اخیرا راوی هاتون بیسواد شدن، به آتئیست میگه آئتیست! خیلی جاها اشتباه‌های خنده داری دارن! به نظر شما لازمه راوی بودن این نیست که خود روای کتابخون و باسواد باشه؟
واهه یوسفی
۱۴۰۰/۴/۱۲
کتاب‌های این نویسنده عالی هستند. شرح وقایع از زبان افرادی که در ان زمان حضور داشتند. صدا گوینده عالی و کاملا مناسب متن است. خواندن یا شنیدن این کتاب را پیشنهاد میکنم.
ستار سهرابی
۱۴۰۲/۵/۶
کتابی بسیار خوبی بود، دیدگاهی نسبت به زندگی مردم شوروی و روسیه کنونی را به می‌دهد، من مسافرت کردم حس آشنایی نسبت به مطالب کتاب پیدا می‌کنی
L A
۱۴۰۰/۱۲/۲۴
عالی بود واقعا شیفته کتاب شدم، خاطراتی واقعی از افرادی که هر کدام به نوعی درگیر جنگ بودند. به شدت توصیه میکنم!
امیر گودرزی
۱۴۰۱/۱۰/۸
فوق العادست این کتاب, شجاعت و پیامدهایش واقعا واسه ما ملموس و تداعی کننده هست.
M .
۱۴۰۱/۵/۵
بیان واقعیتهای تلخ
خوانش زیبایی دارد