معرفی و دانلود کتاب صوتی زمان دست دوم

عکس جلد کتاب صوتی زمان دست دوم
قیمت:
۱۳۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زمان دست دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زمان دست دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زمان دست دوم

سوتلانا آلکسیویچ برنده جایزه نوبل ادبیات در کتاب صوتی زمان دست دوم، تاریخی شفاهی در مورد تجزیه اتحاد جماهیر شوروی و ظهور روسیه جدید ارائه می‌دهد. این اثر پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز، برنده جایزه کتاب لس آنجلس تایمز و یکی از ده کتاب برتر سال 2017 به انتخاب هفته نامه پست و واشنگتن پست، بوستون گلوب، وال استریت ژورنال و دیگر رسانه‌هاست.

درباره کتاب صوتی زمان دست دوم:

تاریخ اتحاد جماهیر شوروی و سقوط آن در سال 1991 یکی از بزرگ‌ترین وقایع مهم تاریخی و سیاسی در جهان بود و تاثیرات فراوانی بر روی ملت شوروی و دیگر کشورها گذاشت. سوتلانا آلکسیویچ روزنامه نگار برنده جایزه نوبل در کتاب صوتی زمان دست دوم (Secondhand Time: The Last of the Soviets) بار دیگر با ده‌ها نفر از مردم عادی شوروی سابق مصاحبه کرده و صداهای آن‌ها را همچون یک پازل گرد هم آورده است تا بتواند برخلاف سایر روایت‌های رسمی، داستان‌های شخصی و واقعی مردم عادی را نیز به گوش جهان برساند.

کتاب زمان دست دوم درباره کمونیسم و سقوط شوروی است. شهروندان روسی در این کتاب سی سال گذشته را بار دیگر مرور می‌کنند و به شما نشان می‌دهند که زندگی در زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی به چه صورت بوده است و زندگی در روسیه جدید چه ویژگی‌هایی دارد.

مصاحبه‌های گرفته شده توسط سوتلانا آلکسیویچ به خوبی توانسته تصویری جامع از روسیه معاصر ارائه بدهد که هنوز هم خاطرات ظلم، وحشت، قحطی و قتل عام‌ها را به دوش می‌کشند اما با این حال برای آینده‌ای بهتر تلاش می‌کنند و امید دارند.

کتاب زمان دست دوم ترکیبی از غم‌ها و پیروزی‌های انسان‌هایی‌ست که یک ملت واحد را شکل می‌دهند و نویسنده با به چالش کشیدن مفاهیمی همچون طبیعت انسان و انتخاب‌های خوب و بد آدم‌ها، شما را با خود همراه خواهد کرد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی زمان دست دوم:

- شاهکار آلکسیویچ هم درمورد سقوط اتحاد جماهیر شوروی می‌گوید و هم مانند سایر کتاب‌هایش صداهای مختلف از مردم عادی را گرد هم آورده که هرکدام داستان‌های خارق العاده از عشق و استقامت را بیان می‌کنند. (نیوزویک)

- تحقیقی عظیم در مورد نسلی که باعث سقوط کمونیسم شد. کتاب زمان دست دوم تصویری کاملاً مبهوت کننده و عمیق از مردمی را نشان می‌دهد که گویی جایگاه خود را در تاریخ از دست داده‌اند. (سان فرانسیسکو کرونیکل)

- کتاب‌های بسیار ارزشمندی در مورد دوره پس از شوروی و قدرت گرفتن پوتین وجود دارد اما نوشته‌ای غیرداستانی که بتواند به درک عاطفی مردم روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی کمک کند، تاریخ شفاهی سوتلانا آلکسیویچ است. (نیویورکر)

- کتاب زمان دست دوم مانند بزرگ‌ترین آثار داستانی یک کاوش جامع و بی‌عیب و نقص از وضعیت انسان ارائه می‌دهد. سبک نگارشی آلکسیویچ با یک رمان نویس تفاوت دارد اما از جنبه‌هایی می‌توان این کتاب را با رمان جنگ و صلح تولستوی مقایسه کرد. (وال استریت ژورنال)

- زمان دست دوم به عنوان یک اثر شاهکار در سراسر اروپا شناخته می‌شود و تصویری جامع و صمیمی از مردمی ارائه می‌دهد که پس از رهایی از کمونیسم به سمت سرمایه داری رفته‌اند و هرکدام از آن‌ها در یک بحران گیر افتاده‌اند. این کتاب مجموعه‌ای از مونولوگ‌های مردم شوروی سابق است و هر کدام از مصاحبه‌ها نشان می‌دهد که تاریخ نه تنها توسط افراد بزرگ و قدرتمند تعیین می‌شود بلکه مردم عادی که در آشپزخانه‌هایشان مشغول صحبت هستند نیز در این تاریخ سازی نقش دارند. (نیویورک تایمز)

کتاب صوتی زمان دست دوم به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به تاریخ شفاهی علاقه دارید و می‌خواهید مهم‌ترین و جذاب‌ترین وقایع تاریخی و سیاسی را از زبان مردم عادی بشنوید، این کتاب برای شما مناسب است.

سوتلانا آلکسیویچ را بیشتر بشناسیم:

روزنامه نگار، مقاله‌نویس و مورخ شفاهی بلاروسی سوتلانا الکساندرا آلکسیویچ (Svetlana Alexievich) نام دارد. او به زبان روسی می‌نویسد و موفق شد جایزه نوبل ادبیات را در سال 2015 دریافت کند. آکادمی سوئد نیز او را به خاطر روایات چندصدایی که مظهر رنج و شجاعت در روزگار معاصر است، شایسته نوبل دانست. همچنین آلکسیویچ اولین نویسنده‌ای از کشور بلاروس به شمار ‌می‌رود که این جایزه را دریافت کرده است.

آلکسیویچ در سال 1948 در ایوانو فرانکیفسک، اوکراین متولد شد و بیشتر عمر خود را در اتحاد جماهیر شوروی و بلاروس امروزی گذراند و مدت طولانی در اروپای غربی تبعید بود. او با شروع کار روزنامه‌نگاری، ژانر داستان‌نویسی خود را توسعه داد و لحظات خاص تاریخی را مبتنی بر گفته‌ها و مشاهدات شاهدان توصیف و روایت کرد. در این روند، او تاریخچه‌ شفاهی چندین واقعه دراماتیک در تاریخ اتحاد جماهیر شوروی را نوشت که عبارتند از: جنگ جهانی دوم، جنگ افغانستان، سقوط اتحاد جماهیر شوروی و فاجعه چرنوبیل.

از جمله کارهای او می‌توان به «آخرین شاهدان (1985)، پسران زینکی (1990)، صداهایی از چرنوبیل (1997) و زمان دست دوم (2013)» اشاره کرد.

کتاب‌های آلکسیویچ از طریق کلاژ و چسباندن مصاحبه‌های دقیق شاهدان وقایع، تاریخ شوروی و مردم آن را ترسیم می‌کند. به گفته دیمیتری بیکوف نویسنده و منتقد روسی، کتاب‌های این نویسنده مدیون ایده‌های نویسنده بلاروسی آلس آداموویچ است، چرا که او احساس می‌کرد بهترین راه برای توصیف وحشت قرن بیستم با نوشتن داستان رقم نمی‌خورد، بلکه ثبت شهادت شاهدان بهترین روش است.

کتاب‌های او پس از سال 1993 توسط انتشارات دولتی بلاروس منتشر نشده، در حالی که ناشران خصوصی در بلاروس فقط دو کتاب او یعنی صداهایی از چرنوبیل و زمان دست دوم را منتشر کرده‌اند. در نتیجه سایر نقاط جهان او را بیشتر از بلاروس می‌شناسند.

او خود را یک روزنامه‌نگار نمی‌داند بلکه به قول خودش ژانر انتخاب شده‌ی او ادبیات مستند است؛ یعنی ارائه هنری از اتفاقات واقعی با چاشنی تعبیرهای شاعرانه.

در بخشی از کتاب صوتی زمان دست دوم می‌شنویم:

نمی‌دانم مردم چه می‌خواستند؛ از آنجا رد می‌شدند و نگاه می‌کردند ولی هیچ مرگی بدون دلیل نیست؛ همیشه دلیلی دارد؛ مرگ دلیل خودش را می‌یابد. پیرمردی در باغچه خیارش خودسوزی کرد. روی سرش استون ریخت و با کبریت خودش را آتش زد.

نشسته بودم و تلویزیون تماشا می‌کردم که صدای جیغ و داد توجهم را جلب کرد. صدای پیرمردی بود؛ او را می‌شناختم. نامش الکساندر بود اما ساشکین صدایش می‌‎‌‌‌کردیم. کم کم صدای جوانی هم به گوش رسید. در نزدکی خانه‌ی ما دانشکده فنی است و از اقضا دانشجویی از محل حادثه رد می‌شد که پیرمرد را در حال سوختن دید. به سمت پیرمرد دوید و سعی کرد او را خاموش کند ولی خودش هم دچار سوختگی شد.

زمانی که خودم را سراسیمه رساندم، ساشکین پیر روی زمین دراز کشیده بود و ناله می‌کرد. سرش زرد شده بود. چرا مردم دوست دارند بایستند و بدبختی مردم را تماشا کنند؟ آدم‌ها نگاه کردن به مرگ را دوست دارند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
56 دقیقه
مقدمه مترجم / مقدمه نویسنده، یادداشت‌های یک همسر نوشت
33 دقیقه
فصل اول: آرامشی آخرالزمانی
38 دقیقه
درباره آنکه چگونه همه چیز با ایده‌ها و واژگان اداره می‌شدند
59 دقیقه
ده داستان در جو و فضایی سرخ - بخش یک
44 دقیقه
ده داستان در جو و فضایی سرخ - بخش دو
32 دقیقه
ده داستان در جو و فضایی سرخ - بخش سه
54 دقیقه
برادران و خواهران؛ جلادان و قربانیان و رای دهندگان
58 دقیقه
نجوا و فریاد؛ درباره شور و شعف
55 دقیقه
مارشال تنهای سرخ و سه روز انقلابی فراموش شده - بخش یک
58 دقیقه
مارشال تنهای سرخ و سه روز انقلابی فراموش شده - بخش دو
53 دقیقه
خوبی خاطرات و عمق مفاهیم
38 دقیقه
از زبان دوستانش؛ با این چسب فوق العاده هر چیزی می‌چسبد
43 دقیقه
تورات و مومنانی از جنس دیگر - بخش یک
42 دقیقه
تورات و مومنانی از جنس دیگر - بخش دو
54 دقیقه
خشونت آتش و نجات در اوج - بخش یک
31 دقیقه
خشونت آتش و نجات در اوج - بخش دو
60 دقیقه
حلاوت رنج و درد و سلیقه روح روس - بخش یک
42 دقیقه
داستان یک کودک؛ ماریا وایتیشینوک، 57 ساله، نویسنده
49 دقیقه
آنگاه که کشتن مخلوق خدا، خدمت به خدا محسوب می‌شود
45 دقیقه
پرچم کوچک سرخ و لبخند تبر - بخش یک
55 دقیقه
پرچم کوچک سرخ و لبخند تبر - بخش دو
31 دقیقه
پرچم کوچک سرخ و لبخند تبر - بخش سه
52 دقیقه
فصل دوم: جذابیت توخالی
57 دقیقه
ده داستان بدون جو و فضایی خاص
59 دقیقه
مردمی که پس از کمونیست، مردم دیگری شدند
49 دقیقه
تنهایی یعنی خود خوشبختی
57 دقیقه
میل به کشتن و ترس از داشتن چنین آرزویی
45 دقیقه
پیرزنی با موهای بافته و دختری زیبارو
37 دقیقه
از عشق چیز زیادی نمی‌دانیم
51 دقیقه
غمی ناشناس؛ ودیعه خداوند در ورودی خانه شما
41 دقیقه
زندگی نکبت بار و صد گرم خاکستر نرم در گلدانی سفید
43 دقیقه
وسواسی نبودن مردگان و سکوت گرد و غبار - بخش یک
37 دقیقه
وسواسی نبودن مردگان و سکوت گرد و غبار - بخش دو
38 دقیقه
تاریکی افسونگری که زندگی دیگری می‌توان از آن ساخت
40 دقیقه
حرف‌های اهالی روستا
60 دقیقه
شجاعت و پیامدهایش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زمان دست دوم
نویسنده
مترجمشهرام همت زاده
راویمریم محبوب
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲۸ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زمان دست دوم

سیده زهرا سعادتی
۱۴۰۰/۳/۲۴
شاهکاری که خواندش را به شدت توصیه میکنم، ابعاد پنهان روح انسان را بخوبی نمایان میکند، وقایع بسیار تلخ و هولناکی که در ابتدا به سختی باورپذیر هستند، با ریتمی یکپارچه و‌منسجم ارائه شده، و با مستنداتی که مرتبا ضمیمه‌ی داستانها میشود، تصویری کمتر دیده شده از انسان آشکار میشود. ترجمه‌ی آقای همت زاده بسیار روان است، اجرای راوی، خانم مریم محبوب هم درجه یک است.
سعید خراسانی
۱۴۰۰/۵/۶
کتاب جالبیه ولی بشدت افسرده کننده، بنظر من این کتاب جوایزی که برنده شده بیشتر علت سیاسی داشته، این کتاب درواقع مجموعه مصاحبه‌هایی است که با افراد مختلف در جمهوری‌های تازه استقلال یافته شوروی سابق می‌باشد، در بعضی از مصاحبه خط داستانی شخصیت از دست آدم خارج می‌شود، به هیچ عنوان این کتاب قابل مقایسه با شاهکارهای ادبیات روسیه نمی‌باشد.
مهرناز نورآذر
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
تو این چهارسال از کتابراه خیلی استفاده کردم، اخیرا راوی هاتون بیسواد شدن، به آتئیست میگه آئتیست! خیلی جاها اشتباه‌های خنده داری دارن! به نظر شما لازمه راوی بودن این نیست که خود روای کتابخون و باسواد باشه؟
واهه یوسفی
۱۴۰۰/۴/۱۲
کتاب‌های این نویسنده عالی هستند. شرح وقایع از زبان افرادی که در ان زمان حضور داشتند. صدا گوینده عالی و کاملا مناسب متن است. خواندن یا شنیدن این کتاب را پیشنهاد میکنم.
ستار سهرابی
۱۴۰۲/۵/۶
کتابی بسیار خوبی بود، دیدگاهی نسبت به زندگی مردم شوروی و روسیه کنونی را به می‌دهد، من مسافرت کردم حس آشنایی نسبت به مطالب کتاب پیدا می‌کنی
L A
۱۴۰۰/۱۲/۲۴
عالی بود واقعا شیفته کتاب شدم، خاطراتی واقعی از افرادی که هر کدام به نوعی درگیر جنگ بودند. به شدت توصیه میکنم!
امیر گودرزی
۱۴۰۱/۱۰/۸
فوق العادست این کتاب, شجاعت و پیامدهایش واقعا واسه ما ملموس و تداعی کننده هست.
M .
۱۴۰۱/۵/۵
بیان واقعیتهای تلخ
خوانش زیبایی دارد
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زمان دست دوم

برای دریافت کتاب صوتی زمان دست دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.