نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جسارت رانندگی: زن جوان سعودی که مقابل پادشاهی مردان ایستاد - منال شریف

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Sara Asadpour
۱۴۰۲/۸/۱۵
این کتاب از زن شجاعی میگوید که انقلابی بر پایه‌ی فمنیست در بین جامعه عربستان به پا کرد، جامعه‌ای که در آن به اسم دین زنان را نادیده میگرفتند‌ و کمترین حق و حقوق را به زنان میدادند. نویسنده صادقانه از زندگی کودکی، نوجوانی و جوانی پرده برمیدارد، او اسلام را مانع پیشرفت زنان نمیداند. بلکه افکار افراطی را مانع میبیند، خوشونت خانگی میبیند، فقر را تجربه میکند، نامهربانی از سمت همسر میبیند. تهدید میشود. میله‌های زندان را تحمل میکند، از فرزندش دور میشود، ولی هیچکدام از پانمی اندازتش، جسورانه تر پای خواسته هایش می‌ایستد. کسی که اعتقادات مذهبی شدیدی داشت به یکباره افکاراتش عوض میشود و در برابر برتری مردان می‌ایستد و نبرد خود را برای حقوق برابر آغاز میکند. نام منال شریف به عنوان ۱۰۰ انسان تاثیر گذار جهان در نشریه‌ی تایم چاپ شد.
فاطمه آفتابی
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
جالب بود انگار که یک جعبه سیاه مرموزی به نام عربستان سعودی که درباره‌اش فقط چند چیز ساده مثل ظهور اسلام نفت حج و.... را می‌شناختیم برایمان رمز گشایی شد. لذت بردم هیچ وقت همزمان این قدرت لذت و حسرت و غم را باهم تجربه نکرده بودم لذت از شناختن چیزی که نمی‌شناختم از حل شدن پازل تکه‌ای مخدوش در ذهنم که چیزی از آن نمی‌دانستم و حسرت و غم از سنت‌های عاریه‌ای که تا بند بند وجودمان نفوذ کرده و سدی محکم سر راه هر نوع تقلای انسانی برای پیشرفت است. امید دارم سد سنتی که حتی به ما هم تعلق ندارد را بیش از این بشکنیم و دیگر سنگی که روزی متجاوزی در این سرزمین رها کرد را به سینه نزنیم.
سید یداله پناهی عزیزلو
۱۴۰۰/۱/۴
به نام خدا
من این کتاب صوتی را از اول تا آخر گوش دادم و بارها و بارها همراه با آن بر حال و احوال آنان و خودمان گریستم، گاهی کارهای خانم منال شریف را تحسین می‌کردم و به او از ته دلم آفرین می‌گفتم.
به هر حال برای من کتاب تأثیرگذاری بود و خواندن آن را به آنانی که علاقمند به ایجاد تغییر در جامعه و جهان هستند توصیه می‌کنم.
سید یدالله پناهی دبیر
ترکان شایان
۱۴۰۰/۳/۶
با سلام، کتابراه عزیز لطفا به این مشکل رسیدگی کن🙏💙فصل ۱۵ از دقیقه ۵: ۲۶به بعد نمیاره و میره فصل بعدی لطفا اگر کاربری هستید که فصل ۱۵ کتاب رو خوندید به من بگید به طور خلاصه اون فصل چی شد واقعا از لطفتون ممنون میشم💙🙏🙏🙏کتابراه من الان در فصل۲۲ هستم و باز هم همون اتفاق در دقیقه ۱۱: ۴۶ دقیقه افتاد لطفا به این مورد رسیدگی کن🙏💙
مرضیه مهجوری
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
کتاب خوبیست. فضای تاریک داستان با نور قدرت زنانه نور گرفته، ترس‌هایش بسیار دقیق به تصویر کشیده شده است و چقدر زیبا در این فضای خفقان و سرد منطق‌های انسانی خودش را حفظ می‌کند. واقعا دیدگاه من‌ را به زنان عرب تغییر داد
فرشته اکبری
۱۴۰۱/۳/۲۴
کتاب بسیار عالی و تاثیر گذار مخصوصا با صدای زیبای راوی داستان
Lunasa
۱۴۰۰/۱۱/۸
برای اشنایی با وضعیت زنان در عربستان واقعا کتاب خوبی بود
ممنون کتابراه
معصومه موسوی
۱۴۰۱/۷/۲۰
گره گشای بسیاری از تبعیض ها👍
مهناز هستم
۱۴۰۰/۸/۱۱
بسیار عالی بود و درجه یک واقعا عالی بود
Aaa Asss
۱۳۹۹/۱۰/۲۰
حیف پول و وقتم که حروم شد اصلا توصیه نمی‌کنم