نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دختر بخت - ایزابل آلنده

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
فاطمه خجسته
۱۴۰۱/۳/۲۶
کتاب فوق العاده زیبا و شیرینی بود. داستان در بازه‌ی زمانی سالهای ۱۸۴۳ تا ۱۸۵۳ به تصویر کشیده شده و آداب و رسوم کشورهای مختلف مثل انگلستان، چین، شیلی، آمریکا و... رو در آن زمان از نگاه شخصیت‌های داستان، توصیف کرده.
خیلی زیبا نحوه برخورد با زنان و مردان در جوامع مختلف، تامل برانگیز و با مستندات تاریخی و با بیانی داستانی به تصویر کشیده شده، بیان تفاوت‌های فرهنگی و باورهای عرفی، اختلاف در دیدگاه جنسیتی نسبت به زن و مرد در جوامع مختلف، چگونگی تبعیض جنسیتی در جوامع مختلف و... از مواردی که مطالعه و تفکر راجع به اونها جالب و تامل برانگیز هست.
از سوی دیگر، چگونگی ایجاد تک تک شهرهای آمریکا، چگونگی قانونمند شدن و مدنی شدنشان، انگیزه مهاجرت خارجی‌ها به آمریکا، سرنوشت جویندگان طلا، چگونگی ارتباط با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف، انواع پوشش، آداب و رسوم و عادات غذایی و... روال داستان رو شیرین‌تر کرده.
در قلب داستان، پدید آمدن فرصت دوباره برای ساخت یک زندگی جدید در شرایطی که انتخاب‌های آدم‌ها، در جوامع پیشین منجر به پرداخت تاوان سنگین و محرومیت‌های شدید خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و... میشه و ایجاد ذره ذره یک عشق عمیق، با شناخت و در گذر چند سال که آمیخته با دوستی و رفاقت هم هست، از زیبایی‌های آرامش‌بخش این داستان بود.
در بسیاری از جوامع با بافت سنتی، گاهی گام‌هایی که افراد در سنین نوجوانی و جوانی، خلاف پذیرش عرف و هنجارهای اون جامعه برمی‌دارند، مشکلات سنگینی رو برای ادامه زندگیشون برجای می‌گذاره، شخصیت اصلی داستان، بجای اینکه تسلیم این شرایط بشه، قدم‌های محکی رو به سمت ساخت زندگی جدید برمی‌داره و با وجود مشکلات بسیاری که پشت سر می‌گذاره، نهایتا موفق میشه مسیر خوبی رو برای ادامه‌ زندگی انتخاب
Amirtaher Shahri
۱۴۰۲/۷/۴
اثر فوق العاده جذاب و با روایتی عالی…به همه عزیزان علاقه من. به مطالعه پیشنهاد میکنم و به زیبایی جوامع و اعتقادات و فرهنگهای مردم در نیمه اول قرن۱۹ رو به تصویرکشیده و البته با گستره‌ای بی نظیر از چین تا شیلی … همراه با داستان عاشقانه‌ای که در کنار عشق و محبت همواره منطق نیز جایگاه خودش رو به محکمی حفظ کرده است. با سپاس فراوان از کتابراه
مهشید مهشید
۱۴۰۲/۹/۲۳
کتابی بسیار زیبا و جذاب، ترجمه روان و خوانشی پرکشش
قلم خانم آلنده بسیار گیراست و آدم غرق در کتاب می‌کنه به تمام جزئیات میپردازه که باعث میشه جذابیت کتاب بیشتر بشه
دوستان پیشنهاد میکنم کتاب پائولا هم حتما بخونید و لذت ببرید
نگار حداد
۱۴۰۱/۷/۱۰
به نظرم کتاب رو میشه به دوبخش شیلی و کالیفرنیا تقسیم بندی کرد... بخش اول یکم کسل کننده بود ولی با اومدن شخصیت تائو و اتفاقاتی که توی کالیفرنیا افتاد رمان جذاب تر شد... صدای خانم پاک ذات هم که مثل همیشه شنیدنی بود...
فاطمه سلیمانى
۱۴۰۱/۶/۳۱
نمیدونم چطور دوستان کم لطفى کردند و امتیاز پایین دادند، داستان بسیار پرکشش و آموزنده بود، خوانش خانم محبوب هم محشر بود. اینها همه به کنار اطلاعاتى که از شیلى و چین و آمریکا و انگلستانِ وقت میده خیلى باارزش هستند
Maryam M
۱۴۰۰/۱۱/۲۶
کسل کننده، اصلا حرفی برای گفتن نداشت متاسفانه. و برای کسانی که رمان‌های طولانی رو می‌پسندن انتخاب ناامیدکننده‌ای میتونه باشه.
Mehdi Nik
۱۴۰۰/۸/۲۸
کتابی خوب از نویسنده‌ و مترجمی زبردست است که متاسفانه صدای راوی، شنیدنش ‌را کسالت‌بار کرده است. صدای خانم پاک‌ذات اصلا برای این کتابها مناسب نیست.
Samira Noorishirazi
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
خوب بود اما کتاب دیگر خانم آلنده را بیشتر می‌پسندم، منظور کتب صوتی ایشان است که در کتابراه دو مورد وجود دارد.
آرزو جمالان
۱۴۰۲/۷/۲۳
بسیار جذاب و گیرا بود اجرای گوینده هم عالی بود تاریخ غرب و آداب رسوم کشورهای مختلف
Omid Yousefi
۱۴۰۰/۷/۱۱
خیلی خوب بود و داستان از عمق و زوایای خوبی برخورداره و پر کششه.. حتما پیشنهاد میکنم
فرنوش ف
۱۴۰۰/۷/۵
صدای گوینده عالی من هر کتابی خانم پاک ذات گوینده‌اش باشه میخونم واقعا بی نظیرند داستان هم زیبا بود
سهران امیرسالاری
۱۳۹۹/۱۲/۱۶
خانم پاک ذات لطفا هرکتابی رو شما انتخاب نکنید.. حیف از صدای شما. داستان بی محتوایی بود
مریم سپهری
۱۴۰۱/۱۱/۲
داستان جذابی بود. شنیدنش را به دوستان پیشنهاد می‌کنم.
مرجان علیزاده
۱۴۰۲/۴/۱۰
سلام فصلهای این کتاب خیلیاشون باز نمیشن
مرجان عسگری
۱۳۹۹/۱۲/۱۰
هم داستان عالی بود هم خوانش عالی داشت