نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قاشق چای خوری - هوشنگ مرادی کرمانی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
محمود اژدری
۱۴۰۱/۳/۲۸
با سلام و احترام
باز هم کتابی عالی از هوشنگ مرادی کرمانی با نام قاشق چای خوری. کتابی که از مجموعه داستان تشکیل شده و هر داستان حال و هوای خودش را دارد که این خود به بلاغت آن افزوده است و در هر لحظه در یک داستان دیگر زندگی می‌کنید و این عالی است. مرادی کرمانی با اینکه به گفته خیلی‌ها از ادبیات کودک پیروی می‌کند ولی به نظر من کتاب‌های ایشان را همه باید مطالعه کنند زیرا تجربیاتی را منتقل می‌کند که خود، خود زندگی است.
هوشنگ مرادی کرمانی با علم به اینکه ایشان خود در زندگی پدر و مادر نداشته‌اند و با سختی خاص خود به دنیا نگاه کرده‌اند و برای همین فضای هر داستان فضای خاص خود آن است. مطالعه آثار هوشنگ مرادی کرمانی را به همه پیشنهاد میکنم از کتاب خاصی نام نمی‌برم چون همه آثار ایشان در جایگاه خود بسیار آموزنده و زیباست.
همچنین چون ایشان هم در محیط روستا و شهر کوچک و هم کلان شهر تهران زندگی کرده است قلمی شیوا و موثر دارد برای همین آثاری را خلق کرده که با گوشت و پوست مردم هماهنگ است و داستان به عمق روح می‌نشیند.
هر داستان مجموعه از زبانی نقل شده است که این خود باعث می‌شود که داستان به یک سیر ادامه پیدا نکند و با موجودیت داستانها به یکباره در فضای دیگری قرار می‌گیرید که گاهاً با داستان قبلی 180 درجه تفاوت دارد که این خود به فصاحت آن افزوده است. حتی در خیلی از موارد ردپای معماری را هم به خوبی در آثار او نمایان است که حتی یک دانشجوی معماری می‌تواند در حین مطالعه از روی صحنه‌ها طراحی دست آزاد کرد که برای خودش یک نگاه دقیق و عمیق است. با این صورت نوشته ایشان تعریف فضای معماری را با فضای داستان یکی کرده است که خود اشتیاق برای مطالعه را چندین برابر می‌کند.
Aafsan Saeedikia.m
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
با سلام داستانهای کوتاهی بود و به نظر من داستان قشنگترش خونه خودم و پتوس نگار بود و با صدای خانم نجف زاده زیباتر شده بود و صدای اقای رضا بابک هم خوب بود ولی فکر میکردم داستانهای با سرانجام مثبت رو بشنوم که ناتمام بود اغلب نتیجه گیری نداشت ولی در هر حال به خاطر داستانهای زیبا و الخصوص قصه‌های مجید، اقای مردای کرمانی و شخصیتشون برام خیلی قابل احترام وبا تجربه هستن ب اشون آرزوی بهترینها رو دارم
س هدایتی
۱۴۰۱/۳/۳
داستان‌های کوتاه که تا آخر داستان با علاقه گوش میدادم باصدای جناب آقای بابک که فوقالعادس
فضای جنگ ایران و عراق هم در بعضی از داستان‌ها هست که خب من خیلی ظرفیت شنیدن و بودن در اون دوران رو نداشتم و این قسمت برای من خیلی جذاب نبود
نگار پورزادی
۱۴۰۱/۳/۳
موضوعاتش جالبه ولی بهترین قسمتش اینه که انقدر خوانش قشنگ و جذابی داره که انگار داری فیلم نگاه میکنی😋
El Rah
۱۴۰۰/۲/۳
صدای آقای رضا بابک چقدر خوب نشسته روی داستان. عالی عالی عالی.
قلم دلنشین مرادی کرمانی هم که بی نیاز از هر توصیفه.
اسما داعی
۱۴۰۱/۶/۹
من عاشق داستان هستم صدای اقای بابک هم خیلی دل دنشین هست🌱🌱ممنون نوشته اقای کرمانی هم که معرکه
ب.ز
۱۴۰۱/۳/۱۲
اجرای خوب استاد بابک و نویسندگی عالی استاد کرمانی که بیشتر ایشان را به قصه‌های مجید می‌شناختم.
اذر مقصودی
۱۴۰۱/۷/۱
گاها موزیک حین داستان اذیت کننده بود ولی عاروسو بیشتر به دلم نشست
شادی حبیب
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
اصلاً قابل مقایسه با کتابی مثل غریبه از این نویسنده نبود
فرزانه ترابی
۱۴۰۰/۲/۲۷
صدای اقای بابک روح به داستان‌ها داده بود
نفس Haghighi
۱۴۰۲/۸/۲۴
خیلی متن صمیمی و دلنشینی داشت