نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قصه عشق: نظریه‌ای جدید در روابط - رابرت استرنبرگ

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
غزاله سیدآبادی
۱۴۰۱/۵/۲۳
ایده‌ی کلی کتاب می‌تواند در درک پیچیدگی‌های روابط عاطفی و احساسات خود و شریک احساسی بسیار موثر باشد.
این کتاب بخشی از یک نظریه‌ی ناتمام است اما نگاه مولف به روابط انسانی باعث می‌شود مخاطب دیدی ساده‌تر نسبت به مسائل دشوار عاطفی داشته‌باشد.
کتاب چند الگو از قصه‌های عاشقانه که افراد در ناخودآگاه خود می‌سازند و بر اساس آن سناریوها به دنبال روابط منطبق با قصه‌هایشان می‌گردند را معرفی می‌کند و همچنین نویسنده و محققان این کتاب معتقدند که هرچه قصه‌ی افراد به هم نزدیک‌تر باشد شانس موفقیت رابطه‌ی آن‌ها بیشتر خواهد‌بود. همچنین در کتاب تست‌هایی طرح شده که مخاطب بتواند قصه‌ی عشق خود یا شریک عاطفی خود را از میان این الگو‌ها تشخیص دهد؛ گرچه خود مولف اشاره می‌کند که قصه‌های عاشقانه تنها محدود به همین چند الگو که در کتاب آمده نمی‌شود اما این چند قصه رایج‌ترین و پرطرفدار‌ترین الگوها میان زوج‌ها هستند. البته انجام تست‌ها در نسخه‌ی صوتی دشوار است.
انتخاب موسیقی همانطور که سایر دوستان هم اشاره‌کرده‌اند اصلا مناسب نیست و گاهی بسیار آزاردهنده می‌شود.
به طور کل اگر دوست دارید دقیق‌تر مطالعه کنید یا از تست‌های داخل کتاب برای تشخیص قصه‌های عاشقانه‌ی خودتان بهره‌بگیرید به نظرم از آن دست کتاب‌هایی‌ست که نسخه‌ی چاپی و کاغذی آن مفید‌تر خواهد بود.
داود اکبردخت
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
سلام
مفهوم عشق دراین کتاب با مفهوم عشق در داستان‌های سنتی وعرفان متفاوت است ولفظ عشق، مشترک لفظی است در این کتاب عشق بیشتر به معنای رابطه دو انسان ازجنس نر وماده است وقصه، قصه رابطه است با رویکردی داستانی، ساده، جدید، هوشمندانه، مفید و کابردی
ماندانا عطایی
۱۴۰۲/۲/۲۴
اگر تصمیم گرفتید هرگز وارد هیچ رابطه‌ای بشید و سر درگمو گیج بشید این کتاب را بخوونید من که از خوندن این کتاب فقط سر درگمو گیج شدم امیدوارم خود نویسنده به هدفش رسیده باشه ضمن اینکه نویسنده تمام کتاب‌ها و رپابط را هم زیر سوال میبره واقعا بد بود
سعید تبریزی
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
خیلی کتاب خوبی بود. روانشناسم بهم گفت بخونمش برای شناخت داستان خودم و پارتنرم. من موسیقیشو بر خلاف بقیه دوس داشتم چون گیتار الکتریک و درام رو دوس دارم. خواننده کتاب هم عالی و با لحن‌های درست و مربوط و صدای فیکس و بدون تپق. کار عالی‌ای بود.
محمد حسین .
۱۴۰۰/۸/۲۰
دوستمون از آزار دهنده بودن موسیقی گفت
آزار دهنده مال یه لحظه‌اش بود
سر درد گرفتیم بابا
امتیاز کامل میدم چون کتابی است واجب برای افرادی که وارد رابطه میشن
دانش روابط، بسیار مهمه
ساینا کردی
۱۴۰۰/۳/۲۵
موسیقی متنی که گذاشته شده بود به خصوص بین دو متن زمانی که گوینده چیزی نمی‌گفت و فقط موسیقی پخش میشد جالب نبود و آزاردهنده بود.
کیمیا پیغان
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کتاب عالیست. صدای گوینده و نحوه خوانش ایشان هم عالی است و باعث میشود با علاقه به گوش کردن ادامه داد.
فرحناز یوسفی
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
برای رساله دکتری از این کتاب استفاده می‌کنم و صوتی آن در روند کارم بسیار موثر است. سپاسگزارم
یاوری گوگولی
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
واقعااااا نمیدونم چه فکری با خودتون کردید همچین موزیکی گذاشتید وسط این کتاب
دیوونه میکنه ادمو
حسن
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
حیف به تن درخت عشق آدم‌ها کثیف‌ترین حالتشونه
Hamze Aelami
۱۴۰۰/۹/۱۶
موسیقی متن بسیار ازار دهنده و احمقانه انتخاب شده بود.