نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مرگ کسب و کار من است - روبر مرل

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Amirtaher Shahri
۱۴۰۱/۹/۱۷
واقعه هولوکاست و یهودستیزی واقعایکی شرمناک‌ترین واقعه‌های قرن ۲۰‌ام میباشد و بی شک برای همیشه مایه ننگ آلمان و آلمانی‌ها خواهد بود، کشوری مهد بزرگ‌ترین و نامی‌ترین فلاسفه تاریخ مانند هگل، کارل دومارکس، مارتین هایدگر، ارتور شوپنهاور و همچنین موسیقی دانان بزرگ مانند بتهوون که با روح لطیف و افکار بی نظیر خود در تاریخ اثر گذاشته‌اند که هرگز فراموش نخواهند…با درنظر گرفتن این لکه ننگ و تاثیرات دهشتناک نازیسم به مدت ۱۲سال بر جهان بویژه بر اروپا وتاثیرات سوء آن بر افکار انسان‌ها حتی در نسلهای آتی که تا به امروز هم دیده می‌شود و با تو ظهور توده‌های نژادپرست و افراط گرا مانند نئونازیسم‌ها با اعمال ضدبشری ‌و ترویج فرهنگ‌تروریسم در سطح جهان، همواره نام این مرز و بوم را آلوده کرده و مانند لکه خونی میباشد که هرگز از دامان آن‌ها پاک نخواهد شد. به امید فرارسیدن دورانی که انسان به سطحی از آگاهی برسد ریشه چنین مسایل ضد بشری و جامعه ستیز رخت بربسته و جایی برای رشد و‌گسترش نذاشته باشند و‌ریشه این افکار و توده‌های فتنه انگیز برای همیشه از جوامع انسانی زدوده شود.
با تشکر ویژه از گروه انتشارات نوار و انتشارات نگاه و بخاطر تهیه نسخه ارزنده صوتی این اثر زیبا و با احترام و گرامیداشت زنده یاد احمدشاملو‌ بخاطر ترجمه روان و بی نظیر اثر و نگارش مقدمه زیبا از قلم ایشان و‌نگاهی ظریف به تمام جنبش‌های ضد انسانی در طول قرن بیستم وجنگ جهانی دوم و‌ جنگ‌های پس از آن و تشریح جامع آنچه رخ داده و‌ همچنین سپاس ویژه بخاطر صدای رسا و پر راوی گرانقدر فریاد موسویان و نهایتا تشکر ویژه از کتابراه بخاطر تهیه و‌ تدوین بستر لارم برای دسترسی به این اثر و‌ هزاران کتاب ارزنده دیگر…
فاطمه خجسته
۱۴۰۱/۹/۱۷
قلم نویسنده کتاب گیرا هست، از کودکی و مشکلات شخصیت اصلی داستان یعنی رودلف شروع می‌کنه و باعث میشه بخاطر مشکلاتی که در روزهای کودکی و نوجوانی تجربه کرده، با وجود شواهدی از شرارت‌های کوچک روحی، حسی از همدردی در مخاطب ایجاد بشه، پدر رودلف یک کشیش دو آتشه‌ هست که نحوه‌ی تربیت کردنش و سخت‌گیری‌هاش باعث میشه در بزرگسالی نه تنها ردولف از وصیت کشیش بودن پدر، شانه خالی کنه که حتی مسیر متفاوتی رو پیش بگیره که بعدها منجر میشه در جنگ جهانی دوم به عنوان یک درجه دار نازی، گرداننده‌ی قتل‌های زنجیره‌ای بسیاری بشه. جان نزدیک به دو و نیم میلیون نفر رو در طول چند ماه، با برنامه ریزی دقیق، خونسردی و مطالعه پیاپی، بصورت دسته دسته می‌گیره.
اواسط کتاب، احساس می‌کردم حتی شنیدن دلایل چنین تصمیمی و روش‌های بهینه کردن نسل کشی که نویسنده با جزییات توضیحش داده بود تا سرعت و تعداد نفرات بیشتر بشه، انسان رو قسی القلب می‌کنه و اونقدر آشفته بودم که مدتی کتاب رو رها کردم و شنیدن #سمفونی_مردگان رو آغاز کردم و بعد دوباره ادامه‌اش دادم.
کاش مقدمه‌ی مترجم در انتهای کتاب آورده شده بود، احساس می‌کنم هم درک و جمع بندی کتاب رو بهتر می‌کرد و هم اینکه اجازه می‌داد با شخصیت‌های داستان، ارتباط بدون قضاوت‌تری بگیرم.
در کل کتاب حیرت انگیزی هست که شنیدنش خالی از رنج نیست اما در نوع خودش قابل تامل و آموزنده هست.
نیما امیدفر
۱۴۰۰/۶/۱۳
موضوع اصلی در این کتاب این است که بر سر رودلف لانگ چه آمد که به یکی از دهشتناکترین انسان‌های زمین تبدیل شد. کودکی شخصیت اصلی داستان نشان می‌دهد که او چقدر آدم با نظم و مرتبی است که در همه حال مراقب رفتارهایش است. بخاطر فشار‌های پدر از دین زده میشود و بالاخره به این نتیجه می‌رسد که در ارتش به خدمت در آید و یاد میگیرد که کارها را بدون درگیری وجدان مطابق دستور انجام دهد و تحت هیچ شرایطی از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکند و به زودی یاد میگرد که کلیسای واقعی شرافت، زندگی، امید و همه چیز او آلمان است. او شاید یک ماشین کشتار بی احساس باشد اما بالاخره اطرافیان او وخانواده ‌اش احساس دارند
آپادانا کوروش
۱۴۰۰/۲/۲۵
سپاس فراوان از کتابراه و تشکر ویژه از راوی خوب و خبره آقای فریاد موسویان
و اما کتاب بدرستی ظهور بربریت روشنفکر را در بیخ گوش کارل مارکس و نیچه بخوبی نشان می‌دهد و شاگردانی مثل رودلف، هیملر، هیتلر که در پای تدریس معلم اخلاق آرتور شوپنهاور
فارغ التحصیل شده‌اند جای شگفتی است و نشان می‌دهد انسان موجودی است که در هر قرنی می‌تواند سفاک باشد.
واهه یوسفی
۱۴۰۰/۶/۳۱
مقدمه شاملو بسیار خوب میباشد. داستان تا اواسط کتاب کاملا خسته کننده است. صدای گوینده خوب ولی سرعت کتاب خوانی بسیار کم است. من با سرعت 1. 2 گوش دادم. از اواسط کتاب جذاب و هیجان انگیز میشود. یک اشکال هم تعویض فصل‌ها و بخش‌ها بدون اعلام و بدون هیچ علامتی. تا حدی که اصلا متوجه نمیشوید که فصل کتاب عوض شده.
مریم مهرشاد
۱۴۰۱/۳/۴
زندگینامه کوتاه و مختصر ولی جذاب و گیرا که به زیبایی پس زمینه بسیاری از اتفاقات پس از به قدرت رسیدن هیتلر را بیان می‌کند. تا به حال کتاب‌هایی در مورد زندانیان آشویتس شنیده بودم اما این کتاب از دیدگاه روبرو و بسیار عجیب و جالب بود.
مریم جعفری
۱۴۰۲/۴/۱۶
با تشکر فراوان از عوامل کتاب راه
باید گفت گوینده طوری جملات را ادا میکند که داستان مثل فیلم از جلوی چشمان شنونده رد میشود و صدای گوینده تأثیر گذاری زیادی دارد و میشود به راحتی تصویر سازی ذهنی کرد.
میثم علاقمندی
۱۴۰۳/۱/۱۳
با خواندن این کتاب و کتابهای تو این دسته متوجه میشید تمام جانی‌های دنیا که جنایت علیه بشریت کردن از شروع زندگی شخصیتهای مذهبی بودن
Nil
۱۴۰۱/۶/۲۹
مقدمه‌ی شاملو بسیار قشنگ بود، در کتاب به خوبی نشان داده شده که والدین چه تاثیر عمیقی بر شخصیت فرزندان خود دارند. کتاب بسیار قشنگی بود‌.
Laya
۱۴۰۲/۵/۴
داستان در حالی که اوضاع جنگ رو نشون میده میزان حماقت یه آدم رو در اطاعت کورکورانه هم نشون میده واقعا خیلی تاسف آور بود
مهیار(محسن) جهان رخشان
۱۴۰۱/۷/۵
این کتاب عالیه. البته اگر به تاریخ علاقه داری و جنایات اشویتس نشان می‌دهد انسان تا چه اندازه می‌تواند نزول کند
نجمه پاشای
۱۴۰۲/۴/۲۸
اخر داستان فقط فکر میکردم چطور میشه یه انسان تا این حد مرگ براش یه چیز روتین وروزمره بشه
رضا
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
امان از آدمهای سلطه پذیر که اندکی به عقل خود رجوع نمی‌کنند. مثل خیلی از اطرافیان خودمان.
نرگس دیلمی
۱۴۰۲/۳/۲۱
من عاششق کتاب هاییم که تاریخ به صورت داستان و گفته میشه. خیلی لذت بخش بود
Masoumeh Yaghoubi
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
کتاب خیلی دلخراش است که وحشیگری نازی‌ها را نشان می‌دهد کتاب خوان خوب است
Mahtig shehni
۱۴۰۰/۶/۴
به عشق زمانی که پشت کنکور بودم و دزدکی اینو میخوندم گوشش دادم عالی
سید یونس کلالی
۱۴۰۱/۳/۵
جزو بهترین کتابهایی که تا بحال خوندم، خیلی خوب بود
حسن رضایی
۱۴۰۰/۸/۲۹
عالی بود
ترجمه و خوانش هم همینطور
easy mini
۱۴۰۰/۷/۲۱
بسیار عالى و ارزش چند بار مرور را دارد
احمد راستگار
۱۴۰۰/۶/۱
مهیج، غم انگیز و وحشتناک. آینه عبرت