نقد، بررسی و نظرات کتاب من نی هستم - هاکان منگوچ

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Nilou O
۱۴۰۲/۱/۴
این کتاب یک دنیای جدید را به روی انسان بازمی کند. و درواقع یه پنجره‌ای برروی انسان باز می‌کند تا بتواند توانایی‌های از یاد رفته خود را به یاد بیاورد. اگر بخواهم در این کتاب دقیق تر شوم می‌توانم بگویییم که خالق انسان همیشه بوده و انسان‌ها یاری می‌رساند و این انسان بوده که به خاطر صداهای عقلش و دید محدودی که به جهان دارد در شنیدن حرف‌های خالق نا توان بود. در واقع این کتاب کمک می‌کند تا انسان دست ازقضاوت‌های خود بردارد و بالاخره با دید باز تری جهان را بببیند. درواقع این کتاب به انسان می‌آموزدکه دید بازتری روابط، زندگی، شغل و روابط خود را ببییند و برای موفقیت و به درجات بالا رسیدن چیزی کم نبیند. شما همیشه برای پیروزی و موفقیت در زندگی تلاش می‌کنید، اما نمی‌توانید چیزی بدست آوریدزیرا زمان اکنون شما را اسیر کرده است. شما آنقدر سریع هستید، آنقدر شلوغ که بدن شما اکنون در مقابل روح شما قرار دارد. در این کتاب یاد خواهید گرفت که هنگامی که کندی را کشف می‌کنید، به روح بدن می‌رسید، و با شور و شوق زندگی خواهید کرد. در اینجا یاد خواهید گرفت که تنفس صحیح انجام دهید و روابط، کار، درآمد و سلامتی خود را مجددا بازسازی کنید. هرچه را فراموش کردید را به یاد خواهید آورد. شما یک نفس جدید خواهید داشت. وقت آن است که هر چیزی را که از آن راضی نیستید، تخریب و بازسازی کنید. نترسید، شما در حال حاضر قدرت مورد نیاز خود را دارید. و به عنوان سخن آخر این کتاب به تمام کسانی که در زندگی خود احساس کمبود می‌کنند و می‌اندیشند که باید زندگی را با دید بهتری بببیند توصیه می‌شود. این کتاب برای باز شدن دید انسان و رسیدن به انجایی که بتواند دور از استرس چیزهای دیگر زندگی کند کافی به نظر می‌رسدو تمام.
...
۱۴۰۲/۳/۱۳
بسیار کتاب عالی و پر محتوای
کتابی که دری به سمت زیبایی‌ها به سمت آدمی باز میکند کتابی که پر از نکات عالی است که آدمی غرق در خودش میکند آنقدر زیبا و خواندنی است که زبانم از وصف این کتاب گویا نیست.
از این کتاب چیزهای جدیدی یاد گرفتم و این یاد و تعلیم گرفتن تنها با عمل کردن میسر می‌شود و امیدوارم که بتوانم به تمامی نکاتی که گفته شده‌است عمل کنم
و اولین نکته‌ای که باید خیلی ب ان توجه کنم این نیست حرف مردم را زیر پا بزارم و ارزش خودم به هرکسی نفروشم ولی متاسفانه امروزه آدما به خودشان این اجازه را میدهند که در موضوعی دخالت کنند و آرامش را از آدم بگیرند. و آنقدر این کتاب اصول نی زنی را بسیار زیبا توصیف کرده بود که تصمیم گرفتم نی زنی را یاد بگیرم.
ممنون از نویسنده خوب این کتاب و مترجم گرامی این کتاب که بسیار روان و سلیس ترجمه شده بود.
ممنون از کتابراه ««هیچ یک از دردهام برای سردرگم شدنم نبود، همه چیز برای به بلوغ رسیدن و کمالم بود»»
ali mahroghi
۱۴۰۲/۲/۸
سلام به همه کتاب دوستای عزیز
من نی هستم اولین اثری بود که از هاکان منگوچ خوندم.
برای کسی که اولین بار کتب‌های کمک روانشناسانه است می‌خونه، خوندن این کتاب خالی از لطف نیست.
اما بعد از مدتی متوجه می‌شید که این کتاب‌ها می‌خوان به خواننده القا کنند با یه فرمول کلی که شاید برای شخصی خاص جواب داده می‌شه همه مشکلات اینچنینی افراد مختلف رو حل کرد.
در حالی که صد در صد این جواب غلطه و هر دردی دوای مخصوص خودشو داره.
برای همین در ابتدا، این کتب جذابن اما بعد مدتی می‌فهمید، این سری کتاب‌ها بیشتر برای در آمدزایی نویسنده‌ها و ناشرا به وجود اومدن و به خاطر مشکلات عدیده مردمی که حاضر به مراجعه به روانپزشک‌ها نیستن با استقبال هم روبرو می‌شن. اما در مورد اقای منگوچ و این کتاب این حدود حتی به درجات پایین تری هم نزول کرده بود و ایشون در بسیاری جاها به داستان‌ها و گفته‌های دیگران اشاره و از اونا وام گرفته بودن و راه حل‌های دیگران رو برای رفع معضلات پیشنهاد کرده بودن.
در بعضی جاها هم مشغول توجیه کارهای خودشون شدن.
در کل من زیاد نپسندیدم.
Meti
۱۴۰۲/۱/۳
در این کتاب سفری به بلوغ، جایی که نی‌ها آغاز می‌کنند و روح را با نفسشان می‌یابند... تکاملی که درهای خود را به روی شما باز می‌کند، در شما شروع می شود و در شما پایان می‌یابد... شما تلاش‌های زیادی برای برقراری تعادل در زندگی، روابط، بدن، ذهن و درآمدتان می‌کنید و این کتاب راهنمای شما برای فراتر رفتن از دروازه‌هایی است که شما به تنهایی قادر به جست و جوی آن نیستید. تمام اطلاعاتی که لازم دارید همیشه واضح بوده. خالق هر لحظه با شما صحبت می‌کند، اما شما نمی‌توانید آن را بشنوید، زیرا صدای ذهنتان بسیار بلند بوده. همیشه افرادی وجود داشتند که می‌توانستند به شما کمک کنند، اما شما آن‌ها را در زندگی خود نگنجاندید زیرا قلب شمافراموش کرده که به دیگران اعتماد کند. شما از هر مانعی که با آن روبرو شدید دوری کردید، زیرا قبلا از مقابله با آن چشم پوشی کرده اید. شما باور خود را به این از دست داده اید که همه چیز در واقع امکان پذیر است. شما همیشه برای پیروزی و موفقیت در زندگی تلاش می‌کنید، اما نمی‌توانید چیزی بدست آوریدزیرا زمان اکنون شما را اسیر کرده است. شما آنقدر سریع هستید، آنقدر شلوغ که بدن شما اکنون در مقابل روح شما قرار دارد. در این کتاب یاد خواهید گرفت که هنگامی که کندی را کشف می‌کنید، به روح بدن می‌رسید، و با شور و شوق زندگی خواهید کرد. در اینجا یاد خواهید گرفت که تنفس صحیح انجام دهید و روابط، کار، درآمد و سلامتی خود را مجددا بازسازی کنید. هرچه را فراموش کردید را به یاد خواهید آورد. شما یک نفس جدید خواهید داشت. وقت آن است که هر چیزی را که از آن راضی نیستید، تخریب و بازسازی کنید. نترسید، شما در حال حاضر قدرت مورد نیاز خود را دارید فقط این کتاب در این مسیر شما را کمک میکند.
مهدیه نظری
۱۴۰۲/۱/۹
تصورم از کتاب چیز دیگری بود ولی با خواندن اولین متن‌ها و این جمله که من برای یادآوری الماسی که فراموش کرده ایی آمده‌ام تا انتهای کتاب را خواندم کتابی عالی بود و خیلی از مطالب تکراری بود ولی طرز بیان این نویسنده متفاوت و زیبا بود، کتاب آمیخته ایی از روانشناسی نوین و عرفان شرق، قسمت آخر کتاب هم که دلایل روانی جهت بیماری‌های جسمی بود البته نویسنده توضیح داده است که هر جا بشر از پیدا کردن دلایل فیزیولوژیک برای بیماری‌ها عاجز بوده دلایل روحی روانی را مطرح کرده است امروزه بیماری‌های جسمی روان زاد نیز به رسمیت شناخته شده‌اند،، تمامی کتاب در راستای فلسفه حیات یعنی امیدواری نوشته شده است، مطالعه کنید و از مطالعه کتاب لذت ببرید ممنون از کتاب راه
اسرا حیدری
۱۴۰۲/۱/۱۲
کتاب‌من نی هستم باعث میشه انسان به فکر فرو بره و به مسیر و دلیل زندگی خودش نگاهی دوباره بندازه و در جایی با مقایسه انسان با نی باعث درک بهتر این موضوع میشه مثلاً بیان میکنه که نی برای اینکه نی بشه و آوای خوشی ازش بیرون بیاد باید از پوسته‌ها رها بشه، درونش خالی بشه و روی بدنه‌اش ۷ سوراخ ایجاد بشه در این صورت به کمال میرسه و نفسی که ما در اون میدمیم صدای خوشی رو به گوش میرسونه، انسان هم همینطوره برای به کمال رسیدن باید از پوسته‌هایی که برای خودش درست کرده رها بشه و از زشتی‌ها و پلیدی ها (مثل حرص، حسد، کینه و...) خالی بشه تا بتونه اون نفسی که خدا در انسان دمیده رو آشکار کنه و به کمال برسه.
محمد نوبری
۱۴۰۲/۱/۳
هاکان صوفی اهل دیار صوفیان است، ترکیه به سبب اتفاقات تاریخی و حضور عرفای به نام باعث شده تا عده زیادی در این کشور به موضوع عرفان علاقه مند باشند هاکان در این کتاب به دنبال یافتن پاسخی بر چیستی خود و راهی برای دستیابی به تعالی و آرامش روحی انسان است. او از چگونگی راه یابی‌اش به سوی نور معرفت می‌گوید، از مراحل شش گانه یک رابطه و چگونگی رسیدن به تعادل و دوری از افراط و تفریط، وی پیرامون انرژی‌های درونی انسان و تاثیرشان بر جسم سخن می‌راند و مراحل کمال انسانی را از نظر فردی و اجتماعی همراه با تطبیقی بر مراحل کمال نی وا می‌کاود.
somayyeh sabouhi
۱۴۰۲/۱/۷
در کتاب من نی هستم، راه‌های رشد و تعالی را خواهید آموخت. در این کتاب توجه ویژه‌ای به روابط شده و متذکر اشتباهاتی که نادانسته از ما در روابط بین فردی خصوصا روابط عاشقانه سر می‌زند می‌شود. راه تبدیل شدن به انسانی مستقل از لحاظ احساسی را خواهید آموخت. تشبیه زیبایی از تکامل انسانی را به ۷ مرحله تبدیل شدن یک شاخه نی به سازی که نت‌های زیبایی از آن طنین انداز عالم می‌شود، خواهی خواند.
طاهره قهرمانی
۱۴۰۲/۱/۴
من نسخه زبان اصلی این کتاب رو خوندم و به نظر شخص خودم دوست دارم هر کتاب رو با زبان اصل خود نویسنده بخونم، و کتاب خوب و جالبی هست، مخصوصا اینکه در مورد یکی از داستان‌های مثنوی و نی نامه هست، و اون رو با به کمال رسیدن انسان مقایسه میکه، واقعا ارزش خواندن رو داره، من تا حالا دوبار خود کتاب رو خوندم، و وقتی دیدم کتاب راه برای نوروز اون رو رایگان گذاشته، خواستم برای بار سوم نسخه ترجمه شده رو هم امتحان کنم
نجمه کریمی
۱۴۰۲/۴/۲۷
به خوبی خاطراتش رو برای مخاطب بیان میکنه، ولی مشکلی که وجود داره انتخاب عنوان کتاب و محتوای درونیش هست ادم وقتی اسم کتاب من نی هستم رو میخونه تصور ذهنیش خوندن یک زندگی نامه یا رمان هست نه اینکه فهرست کتاب پر باشه از راهنمایی‌های عاطفی! اگر قرار بر مشاوره و راهنمایی بود کاش در قسمت اسم کتاب بهش اضافه میشد، بنظرم اسم کتاب با موضوعو محتواش کمی فاصله داره که این خوب نیست
Fatemeh Naji
۱۴۰۱/۳/۲۹
با سلام و تشکر از نویسنده، مترجم، انتشارات و کتابراه بابت انتشار این کتاب بسیار مفید
کتابهای این نویسنده بسیار کاربردی است و مترجم هم خیلی روان آن را ترجمه کرده‌اند.
بخش آخر کتاب که دلایل ذهنی بیماریها را بیان می‌کنند، در زمینه خودشناسی و خودمراقبتی بسیار کاربردی است. در حوزه روانشناسی سلامت و بالینی (بیماریهای روان تنی) از این کتاب می‌توان استفاده برد.
نازنین شریفی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
بسیار آموزنده و حاوی نکات مهم زندگی و حل مشکلات به آسانی که متاسفانه ما از ان غافلیم
در این کتاب یاد میگیرید که ببخشید و رها باشید گذشته را دور بریزید و در حال زندگی کنید
روی نکات مثبت افراد و زندگی خود تمرکز کنید و منفی بافی را کنار بگذاریدو خشم را مهار کنید و عطوفت و مهربانی را جایگزین کنید درضمن نکات بسیار خوبی برای زوجها و پدر و مادرها دارد
علی مشفقی
۱۴۰۲/۶/۸
سلام من تمام کتاب‌های هاکان منگوچ (که تا حالا دوتاش رو خوندم) دوست دارم چون واقعا به نظرم زندگی را راحت تر و زیباتر می‌کند، خب بخش‌های اول کتاب که مناسب همه‌ی سلایق هست و توصیه‌های درباره‌ی روابط و اخلاق و … بخش بعدی هم هفت مرحله‌ی رسیدن نی به کمال هست که حتی برای افرادی که علاقه‌ای به رسیدن به کمال ندارند توصیه‌های خوبی دارد، در کل به نظرم مفید است
افشار حبیبی
۱۴۰۲/۱/۸
یه تیکه از کتابو مینویسم بنظرم این یه تیکشو بخونین میفهمین که از کتاب خوشتون میاد یا نه
محبت فرکانسی بسیار متفاوت است. چیز دیگری است. باید انسان‌ها را دوست داشته باشیم. در کنار این خودمان را هم دوست خواهیم داشت. هر چیزی را که می‌خواهید جذب زندگی‌تان شود، دوست داشته باشید. یک لحظه به این فکر کن که چگونه چیزی را که دوست نداری می‌توانی به زندگی جذب کنی؟
تیتکا مرید جوادی
۱۴۰۲/۱/۳
قلم قدرتمند، نگاه معنوی و بیانی جذاب... مهمتر از همه اینکه روانشناسی مدرن در این کتاب با زمینه عرفان شرقی غنی شده، به نظر من این کتاب واقعا یک گنجینه ارزشمنده.... بسیاری از نقاط ابهام من در زمینه عرفان و خودشناسی غربی، با برداشت و تفسیر ارزشمند نویسنده و مثالهای ملموسی که از مثنوی ذکر کرده، حل شد. با تشکر از خانم پورعلی برای ترجمه روانی که ارایه دادن.
مهدی شجاعی صوفیانی
۱۴۰۲/۱/۱۰
یکی از بهترین کتابهایی که تا حالا مطالعه کردم همین کتاب من نی هستم، هستش، از نویسنده ترک تبار آقای هاکان منگوچ، که دیدگاه بسیار خوبی به اکثریت انسان‌ها میده و مطالب این کتاب بسیار سازنده و کاربردی هستش و پیشنهاد می‌کنم به همه که حتماً مطالعه بکنند و با عملکرد مغز آشنایی داشته باشندو غیرو موفق باشید و سربلند
شجاعی
میلاد غلام زاده بایگی
۱۴۰۲/۱/۴
کتاب خوبیه
این کتاب به خوبی در به روایت کودکی که در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کند، موفق است. هر کسی که این کتاب را می‌خواند، براساس این داستان، تاثیر قابل توجهی به لحاظ شفافیت و نگرش شخصی به خواندندگان خود ایجاد می‌کند. من به شدت به خواندن "من نی‌هستم" توصیه می‌کنم به شرط تأمل کردن و خودگردانی و نه فقط تعجب و شگفتی بیش از حد.
کاربر sha
۱۴۰۱/۱/۱۰
فوق العاده عالی بود در زمینه‌های مختلف شخصیت شناسی, روابط اجتماعی', مسئولیت پذیری, تعهد و... توصیه‌های بسیار ارزشمندی ارائه میدهد برای یکبار هم که شده مطالعه شود واقعا ارزشش را داره اتفاقات بیان شده دراین کتاب برای همه ما رخ داده یا خواهد داد بهتر است از راهنماییهای ارائه شده استفاده کنیم
mitra.mh. 46
۱۴۰۲/۵/۲۱
بهترین‌ها در حوزه‌ی خودباوری و خودسازی این کتاب است که با نثری روان، قلمی شیوا و داستان‌های آموزنده ذره ذره روح و روان خواننده را می‌نوازد، نویسنده تمام این هفت گام را خود تجربه کرده است و هر گامی را با مثال‌های واضح توضیح داده است. فلسفه‌ی سفر نی و سفر انسان با هم یکسان است. با تشکر از کتابراهی‌های عزیز
بهار حمیدیان ثانی
۱۴۰۲/۵/۲۰
ممنونم از کتابراه بخاطر انتخاب خوبتون. کتاب خوبی بود، جذب خوندنش شدم داستان تکامل نی (مولانا) بود، پراز نکات فلسفی و روانشناسی و عرفانی بود... چند تا از داستان‌هایی که آورده بود تکراری بودن، و مطالب انگیزیش یادآوری اطلاعاتی بود که قبلا بارها خونده بودم.. در کل خداقوت به مجموعه کتابراه. ممنون
|ayn Af
۱۴۰۰/۲/۲۶
اواسط کتاب فصل‌هایی در رابطه با زنان و مردان هست که من با این هدف این کتاب رو نخریده بودم ولی فصل‌های اول و همینطور اخر خیلی مفید هستن برای اشنایی بیشتر با صوفیسم
در کل اگه به تصوف و اشنایی بیشتر با اون علاقه مندین خیلی میتونه خوب باشه 🌾🌱
Yalda B
۱۴۰۲/۱/۱۱
این کتاب درباره‌ی سفر در مسیر زندگیست، تغییر. انسان بودن و انسان ماندن. هاکان منگوچ در این کتاب داستان زندگی خودش را به زبانی ساده ولی دلنشین تعریف می‌کند و به زیبایی مسیر ناهموار "شدن" و "چگونه شدنش" را تعریف می‌کند.
بشنو از نی چون شکایت می‌کند از جدایی‌ها حکایت می‌کند
الهه حسین زاده
۱۴۰۲/۱/۸
یکی از کتاب‌های که هم باعث شناخت خود هم خدایمان ٫ در راه عرفان این کتاب هم یکی از کتابهای لازم است برای پیشرفت برای صلح با خود صلح با جهان صلح با مشکلاتی که در جهت امادگی لازم انسان برای به کمال رسیدن است همانند نی که طی تبدیل شدن به کمال مراحل مختلفی را میگذراند٫
Z
۱۴۰۲/۱/۸
تا 50صفحه اول کتاب کاملا مشابه کتاب درد راه را نشان میدهد هست و بعدش در مورد روانشناسی رابطه و شکست عشقی و سلامتی و انرژی مثبت و قانون جذب صحبت میکنم و چون من همه رو ازکتابای دیگه خونده بودم مطلب جدیدی نداشت برام. درواقع این کتاب ترکیبی از کتاب‌های دیگه است.
زهرا کریمی
۱۴۰۲/۱/۴
با تشکر از کتابراه بابت هدیه این کتاب.
این کتاب بیشتر شبیه عرفان و دیذگاه مولانا و شمس تبریزی و منصور حلاج و... هست. عرفان صوفی! خوبی‌هایی داره بدی‌هایی هم داره به همین دلیل به افراد بالای ۲۵ سال توصیه‌ش میکنم بخونن که دچار سردرگمی نشن و بتونن خوب و بدش رو تا حدی تشخیص بدن
hadil shad3
۱۴۰۱/۵/۱
کتاب خوبیه، تصوری دیگه ازش داشتم، داخل متن کتاب و توی توضیحاتش خوندم که پر از تمرین و راهکار برای رفع مشکلات تقویت عزت نفس، تمریناتی برای یادگرفتن نه گفتن و... ولی تا انتهای کتاب رو خوندم با اینکه نویسنده مرتب گفته بود تمرینات گذاشتم برای این توضیحات
ولی هیچ تمرینی پیدا نکردم
mohsen n
۱۴۰۲/۸/۱۶
کتاب عالی بود راهنمایی کلی و پر متحوا برای زندگی فردی و ارتباط بادیگران چه درزمینه دوستی یا ازدواج. راه کارایی که میده بسیار ساده عالی وقابل درک هست توصیه میکنم که حتما ساده از این کتاب نگذرید وحتما مطالعه کنید چون از هر نظر عالی هست تشکر از کتابراه عزیز
احمد دهانی
۱۴۰۲/۱/۳
کتابی خوب وآرامبخش دلها وبهتون راه ورسم زندگی رو یاد می‌ده هاگان. منگوچ بهترین نویسنده دنیا امید وار بازهم هم ازهمین کتابها داشته باشه بسیار تاثیر گذار بود بر روی ذهن بهتون پیشنهاد می‌کنم. که این کتابو بخوانید عالی وتاثیر گذار مرسی از تیم کتابراه
Arshya Sadeghi
۱۴۰۲/۱/۳
کتاب فوق العاده عالی... که می‌تونه دقیقا موقعی که از خودت دنیا و از خدای مهربونت نا امید شدی به کمکت بیاد و تورو از تاریکی به روشنایی هدایت کنه پیشنهاد می‌کنم حتما بخونیدش حتما کتاب‌های هاکان منگوچ برای یک زندگی پر از ارامش بسیار مفید و کاربردی هستن
Mahsa Saeedi
۱۴۰۱/۵/۲۲
کتاب فوق العاده عالی... که می‌تونه دقیقا موقعی که از خودت دنیا واز خدای مهربونت ناامید شدی به کمکت بیاد وتورواز تاریکی به روشنایی هدایت کنه پیشنهاد می‌کنم حتما بخونیدش حتما کتاب‌های هاکان منگوچ برای یک زندگی پراز ارامش بسیار مفید وکاربردی هستن
Kiana Zd
۱۴۰۱/۱/۸
اواسط این کتاب درمورد روابط زوجین توضیحات مفصل و جالبی ارائه کرده درمورد خصوصیات هر کدوم گفته شده، برای کسایی که می‌خوان رابطشون رو بهتر کنن یا تازه وارد رابطه‌ای بشن، خیلی توصیه‌های مهمی داره. فصل اول و آخر هم در مورد صوفیسم هست که اونم عالیه
مهسا کریمی
۱۴۰۲/۵/۲۳
کتاب خوب و جامعی بود از نویسندش تشکر میکنم واقعا میتونه خیلی اموزنده باشه تو زندگی اگر به کار بلریم مراحل نی شدن هم بسیار زیبا و تاثیر گذار بود همینطورعلت بیماری‌ها که واقعا ٩٠ درصدش از دوست نداشتن و کم ارزش دونستن خود ادم به وجود میاد
افسانه سنگری
۱۴۰۲/۲/۲۷
از بهترین کتابهایی بود که خوندم واقعا ازش تاثیر گرفتم به زبان خیلی شیوا و نزدیک به تمدن ایران نوشته شده است از مولانا اشعار خیلی خوبی داشت واقعا لذت بردم دوست دارم بارها و بارها بخونمش پیشنهاد میدم برای یک بار هم که شده بخونید عالی بود
AliReza Nasabolhosseini
۱۴۰۲/۱/۷
هاکان منگوچ نویسنده ترک تبار بسیار فعالی است در مدت کوتاهی کتابهای مختلفی تالیف کرده و هم در ترکیه و هم در ایران شناخته شده است. دستمایه هاکان منگوچ همان میراث عرفانی فرهنگ ایران است که توسط بزرگانی چون مولوی به یادگار گذاشته شده است‌.
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱/۳
به این اثر به چشم یک سفر نگاه کنید، سفر شاخه‌ی نی از تی زار است که از نی به نوازنده جان میدهد، تکاملی که مسیرش به روی شما باز میشود، افرادی که قادر بودن به شما کمک کنند همیشه در کارتان بودند، از موانعی که جلوتان است پیشی میگیرید
فرشته الیاسی
۱۴۰۲/۱/۳
با سلام و دعای خیر؛
دیدن اثرات این نویسنده ترک، مرا بسیار خوشحال می‌کند. عیدی بس زیبایی است. کتاب را هنوز مطالعه نکردم اما با جهان بینی و علم نویسنده از طریق کلیپ‌های آموزشی پربار ایشان آشنا هستم.
سپاس ویژه از عوامل کتابراه.
روشنک مروج
۱۴۰۱/۱۲/۹
خدا رو شاکرم از اینکه چنین کتابی را سر راهم قرار داد و سپاسگزارم از هاکان منگوچ که چنین کتابی را نوشته زیرا بزرگترین تصمیم زندگی‌ام را توانستم با این کتاب بگیرم.
امیدوارم برای تک تک خواننده‌ها خواندن این کتاب پر از خیر باشد
Behnaz Kiani
۱۴۰۰/۱۱/۲۸
ممنون ازینکه این کتاب را در اختیار قرار دادید فوق العاده بود پراز مفاهیم عمیق و در زمینه خودشناسی بسیار مفید است من این کتاب را چندین و چند بار خوندم واقعا عالیه در زندگی همه روز مره داره رخ میده واقعا تاثیر گذاره خیلی عالی بود
کاربر matin bld
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
از اونجایی که من به مباحث عرفانی وامثال اون علاقه دارم اولاش تا حدودی تونست منو درگیر کنه اما بعد دیگه واقعا حوصله سربر شد شاید به خاطر ترجمه باشه، مطمئن نیستم درکل زیاد اتباط نگرفتم از یه جایی به بعد.
نجمه غفاریان
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
به تمامی کسانی که از مشکلات زندگی فردی و اجتماعی به نوعی رنج میبرند و توان مقابله بلکه آن را ندارم توصیه میکنم برای بهبودی حال خودشون وقت بزارن و این کتاب رو نه یک بار بلکه چندین بار مطالعه کنند. (یا حق)
Dehghan
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
کتاب از اون کتاب هاست که جذابیت داره و تا آخر خونده میشه، باعث ایجاد حال خوب و تفکر بیشتر میشه، مقایسه نی و انسان زیبا بود. شاید برای خیلی‌ها مطالبش یه مدت بعد از خوندن فراموش میشه ولی ارزش خوندن داره.
سمیرا شریفی
۱۴۰۲/۵/۱۲
کتاب خوبیه، برای من حرف تازه‌ای نداشت ولی همون چیزهایی که شاید خیلی هامون میدونیم رو با زبانی شیرین و روان توضیح میده طوری که آدم دوست داره به کتاب خوندن ادامه بده. من ترغیب شدم آثار دیگه‌ی این نویسنده ارو مطالعه کنم.
hassan keshavarz
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
می دونید هر کتابی بر اساس حال روحی شخصی که کتاب رو مطالعه می‌کنه خوب و بد است بنابر این من نمیتونم کتابی که تا اعماق وجود کن رخنه می‌کنه رو به کس دیگه‌ای سفارش کنم یا نهی کنم از خواندنش.
یدالله مافی
۱۴۰۲/۲/۱۱
سلام این کتاب فراتراز یک کتاب است بیشتر شبیعه یک سمینار عالی است. ونویسندش واقعا انسان خیلی بزرگی است وتجربه هاشو خیلی زیبا بیان کرده و این کتابوهرچه بیشتر بخونی چیزهای بیشتری یادمیگیری
یکتا قدوسی
۱۴۰۲/۱/۲۱
متن روان و گیرایی داشت تکنیک‌های بسیار کاربردی داشت خیلی از مطالب تکراری بود ولی در کنار هم هنرمندانه و جذاب چیده و نوشته شده بود و آدم رو جذب خودش نگه میداشت. من خوندنش رو توصیه میکنم
Samira Zamani
۱۴۰۲/۱/۱۹
عنوانش ربطی به محتواش نداره ولی هینت‌های خوبی درباره رابطه زن و مرد ارائه میده، هاکان منگوچ تو این کتاب به نکات خوبی در مبحث جذب انرژی اشاره میکنه که البته یک بعدش همون جذب انرژی در روابط هست.
Ghashangi
۱۴۰۲/۱/۱۲
کتاب فوق العاده‌ای است مطالب مفید دارد بامتنی ساده و روان نگارش شده در این کتاب تکامل نی تشابه شهد به کمال رسیدن انسان عرفان صوفی شعرهای مولانا و شمس و ▪︎▪︎▪︎ خلاصه ارزش خواندن دارد ممنون
Sahel
۱۴۰۲/۱/۷
توصیه‌های کتاب جالب و قابل تامل هست
توصیه‌هایی در زمینه شخصیت شناسی /روابط /مسئولیت پذیر بودن و.... کلا کتاب جالبیه البته بعضی از این موارد رو خیلی شنیدیم ولی مجدد خواندش خالی از لطف نیست
Mina
۱۴۰۲/۱/۳
کتاب آموزنده و خوبی بود نکات خوبی رو بیان شده بود که توی زندگی روزمره خیلی مفیده و داستان‌های آموزنده خوبی هم بیان شده بود کلا قلم و نگرش هاکان منگوچ رو من خیلی دوست دارم بهترین هستند و دل دل نشین
سلما کشتکار
۱۴۰۱/۹/۲۵
به نظر من کتاب‌های آقای هاکان منگوچ یکی از بهترین کتاب‌هایی بوده که تا حالا خوندم خیلی ساده و روان نوشته شده و واقعا باعث میشه خودمون رو بشناسیم و بشتر به خودمون توجه کنیم از کتابراه متشکرم
1 2 3 4 >>