نقد، بررسی و نظرات کتاب ملودی معجزه آسای انگشتان - نیک اورتنر

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
سروش میرزائیان خمسه
۱۴۰۱/۱/۱۰
سلام و احترام؛ این کتاب فوق العاده ست! متد‌ای اف تی، طب مکملی هست که میتونه با وجود بدیع خودش، زندگی هر انسانی رو، تاکید میکنم، زندگی هر انسانی رو متحول کنه؛ چرا که برای نتیجه گرفتن از اون، به هیچ عنوان نیاز به باورداشتن یا استفاده از تلقین نیست! فقط جواب میده... در حالیکه نه تنها عوارض جانبی نداره بلکه فواید جانبی هم به ثمر میاره.. یک تکنیک ۱۰۰ درصد تاثیرگذاره برای تغییر احساسات ما و از همه مهم تر غلبه بر هیجانات و باورهای محدود کننده! به عنوان کسی که تا الان حدود ۵ الی ۶ سال هست که مشغول بهره مندی ازین تکنیک هستم، این کتاب رو کاملا ارزشمند تلقی میکنم و به راحتی میتونه یکی از منابع مفید طرفداران EFT باشه. چه با‌ای اف تی آشنا باشید یا نه؛ آموزه‌های این کتاب، آچار فرانسه یا ابزار چندکاره شما در جعبه ابزار تکنیک‌های شما خواهد بود.
- با احترام، سروش میرزائیان خمسه، کارشناس روانشناسی
با تشکر ویژه از کتابراه، سرکارخانم نورا حسینی و نویسنده گرامی جناب نیک اورتنر
sara
۱۴۰۲/۹/۲۲
🌿تکنیک EFT
ایدهٔ اصلی تکنیک تیپینگ (ضربه‌درمانی) که به طب فشاری هم معروفه از اینجا می‌آد که ریشهٔ بعضی از مشکلات جسمی و روانی ما در درون احساسات و خاطراتی نهفته‌ست که تعادل ما رو بهم ریختن و ما با کمک ضربه درمانی این تعادل ازدست‌رفته رو به سیستم انرژی بدن بازگردونیم.
در درون ما احساسات ناگوار و تلخ تجربه شده‌ای هستن که در بدن گیر افتادن و باعث مسدود شدن جریان‌های انرژی ما شدن و مشکلاتی از جمله بیماری؛ اضطراب یا شکست‌های متوالی در جنبه‌هایی از زندگی رو بوجود آوردن و ما با تیپینگ می‌تونیم به این انرژی دسترسی پیدا کنیم و به بخشی از مغز سیگنال بفرستیم؛ باعث کاهش استرس و احساسات منفی بشیم و درنتیجه تعادل ازدست‌رفته رو به بدن برگردونیم.
به گفته‌ای تکنیک eft ترکیبی‌ست از روانشناسی و طب سوزنی. اما در حقیقت گویا بخش اصلی تاثیرگذاری بخاطر خودهیپنوتیزمی است.
ما بر روی نقاطی از طب سوزنی که به اسم #مریدین (meridian) یا جریان‌های انرژی بدن نام گرفتن؛ ضربه می‌زنیم و همراه با ضربه زدن جملات خاصی رو به زبان میاریم. به این ترتیب ریشه این احساسات گیر افتاده رو رها کرده و انرژی حاصل از این انسداد رو آزاد می‌کنیم.
هیپنوتیزم تیپینگ با تاثیرگذاری روی ذهن و ضمیر ناخودآگاه باعث پاکسازی برنامه‌های ناکارآمد و مخل گذشته و برنامه‌ریزی مجدد اون میشه.
"بنابراین گویا بیشتر‌ تاثیر eft بخاطر تلقین و هیپنوتیزم‌ آنست بخاطر طراحی خاصی که دارد. "
کتاب ملودی معجزه‌آسای انگشتان به بررسی تاثیر EFT بر روی بیماری‌ها پرداخته و خوندنش رو توصیه می‌کنم.
مریم سیستانی
۱۴۰۱/۷/۳۰
واقعا کتاب خوبی بود. توی همه‌ی جنبه‌های زندگی کمک میکنه به شرط اینکه واقعا تمریناتش رو انجام بدیم. توصیه میکنم حتما بخونید
مهدی احمدی
۱۴۰۲/۹/۹
برای اشنایی اولیه با eft فوق العادس ولی خب کامل نیست و به نظرم میتونید دوره‌های ویدیویی بخرید
حورا S
۱۴۰۲/۱۲/۷
کتاب خیلی خوبی برای کار و تمرین روش‌ ای اف تیه