نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تمشک تیغ‌دار - آنتون چخوف

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 چخوف یکی از معروف‌ترین روس‌هایی هست که میشه بهش اشاره کرد، اون یه پزشک، نویسنده ‌و یه روزنامه نویس تاثیر گذار هستش. توی بحث داستان‌های کوتاه سردمدار هست، توی نمایش نامه نویسی بعد از شکسپیر تاثیرگذاشته‌ترین شناخته شده، و همینطور پزشک برجسته‌ای هم بوده! و درمورد این داستان هم باید بگم، کوتاه ‌و مفید بود. داستان، داستان برادر ایوان ایوانیچ (نیکلای) بود که بسیار متاثر کننده بود! این که یه آدم همه‌ی جوونی ‌و زندگیش رو به بهای اینکه به آرزوش برسه، به عنوان بها بپردازه و درنهایت ببینه که خیلی خسته تر و بی آرزوتر از اونی هست که از هدفی که بهش به هر روش نادرستی رسیده، لذت ببره، بسیار سیاه ‌و دردناک بود. میشد خیلی یاد گرفت از داستان… میشد فهمید که زندگی می‌تونست همون لحظه‌هایی باشه که ایوان به خاطر رسیدن به هدف بی منطق تلف کرده! زندگی‌ای که حتی برادرش هم حاظر نبود اون و خونه ش رو بیشتر از یک شب تحمل کنه! موزیک متن بخش دوم رو‌ هم خیلی دوست داشتم که موزیک معروف ‘آخرین کریسمس’ جورل مایکل از گروه وام هستش! در کل کتابی بود خیلی خوب که خوندنش رو‌به دوستان توصیه میکنم. ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
آرش فرجامی
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
انتوان چخوف چه نیکو و نغز؛ آزمندی، نو کیسه ای، دریوزگی درون آدمی و نیز خو (عادات) ‌های بد و تکراری را بیان فرموده به ویژه اینکه برگردانِ صادق هدایت بزرگ است. در اصل گزینش صادق هدایت بزرگ بود که این کتاب را دوست داشتم.
Massi ,Ebi
۱۴۰۱/۸/۱۸
به نظر من تاثیر قلم صادق هدایت در داستان زیاد بود. طوری که بعضی جاها فک میکردم اثری از هدایت میخونم تا چخوف. فکر میکنم تاثیر گذاری چخوف رو از بین برده بود. ولی در مجموع کتاب قابل تاملی بود.
Masoumeh Yaghoubi
۱۴۰۰/۳/۲۷
کتاب بدی نبود اما هضم کردن داستان‌های کوتاه کار اسونی نیست من همه کتابهای کتابراه رو خوندم و به ناچار دارم داستان‌های کوتاه رو میخونم از خیلی‌ها هم راضی بودم
لطفا کتاب‌های بیشتری بگذارید
مریم مهدی
۱۴۰۰/۷/۴
در بزرگی آنتوان چخوف که جای بحثی نیست، منتهی من این کتاب را یک داستان ساده یافتم نه شاهکار ادبی خیلی خاصی. کتاب‌های بیشتری از چخوف را امتحان خواهم کرد.
Maziar Amini
۱۴۰۱/۵/۲۷
کتابخوان بسیار ضعیف هستش متاسفانه و بعضی جاها واقعا معنی جملات رو با نوع خوندنش تغییر میده و لذت کتاب رو از بین میبره.
حامد ستوده
۱۴۰۱/۵/۲
نظر خاصی ندارم.... شاید موقع خوندن حواسم جمع نبود... شایدم انقدر جذاب نبود ک حواص منو ب خودش جمع کنه
آرتین احمدی
۱۴۰۱/۸/۲
عالللللیییییییه
این کتابیه که معلمم پیشنهاد داد حفظ کنیم
س هدایتی
۱۴۰۱/۲/۲۷
کمک کننده به فن بیان