نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آرزوهای بزرگ - چارلز دیکنز

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Hirad Moghaddam
۱۴۰۱/۹/۱۰
طنز موجود در تشبیهات او از چیزهای عادی روزمره، استادانه بود. مثلا برای اینکه آن لحظه خاصی که در داستان توصیف میشود و شاید تصویرش در ذهن سخت باشد دیکنز به استادی ان لحظه را تشبیه به موقعیتی اشنا میکند که مطمئن است ما ان تصویر را قبلا دیدیم و باعث میشود ان لحظه خاص را بهتر درک کنیم.
داستان عشقی پیپ با استلا مانند بقیه رمان‌ها جذابترین بخش کار است. در این جا شخصیت استلا قلب ندارد و نسبت به عشق قهرمان داستان بی اعتنا است و میل به عیش و نوش با مرد‌های دیگر میبندد درحالیکه هیچ احساسی به انها ندارد
کاراکترهای دوست داشتنی زیاد دارد که بخاطر وفاداری زیادشون به پیپ دلنشین هستند مثل جو و هربرت و بیدی.
البته تاثیر صداگذاری‌ها خیلی به مثبت بودن نظر من کمک کرد.
چیزی که من از خوندن این رمان یاد گرفتم اینکه
قدر داشته‌های خودمون و خانواده و دوستانمون رو بدونیم که بی منت دوستمون دارند و در هاله ارزوهای دست نیافتنی گم نشیم و چیزی که نیس که واقعا ما رو خوشبخت کنند. دیکنز این را در سرگذشت پایانی پیپ نشان میدهد جایی که او همه چی و پول باداورده خود را از دست میدهد و از طرفی میفهمد چقدر خانواده‌اش برای او معنا دارد و به همان روستا برمیگردد.
با اینکه ممکن است هرکس ارزوهای بزرگی داشته باشد و اوقات خوشی هم در رسیدن به انها داشته باشد اما همان برگشتن به اصل خود و همان خانواده و خانه خود.
نیما امیدفر
۱۴۰۰/۳/۱۹
داستان حول زندگی یک پسر بچه میگردد، وقایع نگاری دقیق، طنز تلخ پنهان در گفتار و سمبولیک بودن برخی وقایع، وجود مسائل انتزاعی، شیرینی بیان داستان، به روز بودن مناسبات زندگی، همچین نثر ساده به دور از پیچیدگی‌های شخصیت‌ها یا مسائل پیچ در پیچ که نشانه آثار دیکنز بزرگ است، باعث می‌شود این کتاب مانند دیگر آثار او جزو بهترین آثار فاخر دنیا واقع شود، گویندگی و ضبط هم به بهترین صورت ممکنه ادا شده، ازین که انتشارات صوتی آثار فاخری مانند این کتاب را گویا می‌کنند بسیار خرسندم، امیدوارم این روند ادامه پیدا کند
پری سا
۱۴۰۱/۹/۷
با درود به کتابراه نازنین؛ توانمندی صداپیشه داستان در قالب شخصیت‌های مختلف از کودک تا سالخورده جای تقدیر و ستایش داره. هنر چارلز دیکنز در شخصیت پردازی افراد و همینطور توصیف دقیق اختلاف طبقاتی در آن دوره از زندگی مردم بریتانیا بسیار برجسته و کاملاً ملموس هست. کشش داستانی عالی ست و خواننده رو درگیر می‌کنه. داستان همون‌طور که با سادگی و زیبایی شروع میشه با همون وقار و زیبایی هم به اتمام می‌رسه. الحق که شاهکار بود.
فرخ شعاعی
۱۴۰۱/۱/۴
یه داستان کلاسیک
اگه خواننده حرفه‌ای هستید چاره‌ای ندارید و باید کلاسیک‌ها رو مرور کنید
به نظرم این اثر چارلز دیکنز شروع و پیشروی آرومی داره اما به سمت آخر داستان (مثلا در ۳۰ درصد پایانی داستان) خیلی به سرعت داستان اضافه می‌شه. از این نظر خیلی شبیه برادران کارامازوف داستایوفسکی بود!
خوانش اثر هم خوب بود و من دوست داشتم
شعری اولیا
۱۴۰۲/۹/۲
من فیلم این داستان را دیده بودم اما ذات داستان درست در ذهنم شکل نگرفته بود. فکر می‌کردم داستان را می‌دانم اما بسیار خوشحالم که تصمیم گرفتم دوباره بشنوم. قطعات داستان که در که در ذهنم نامربوط می‌نمود الان در جای درستی کنار هم نشسته‌اند و از پیام داستان باخبر شدم.
و اما اجرای فوق العاده‌ی جناب قناعت پیشه! عاالی ست!!!
سعید خراسانی
۱۴۰۱/۳/۲۰
نویسنده عالی، داستان گیرا، راوی بسیار عالی، ترکیب اینها میشه کتاب صوتی که نباید اونو از دست داد، من به هرکسی که نظر اینجانب را مشاهده می‌کند توصیه میکنم حتما این کتاب را گوش کنند، به هیچ عنوان پشیمان نمی‌شوید، در کتابهای چارلز دیکنز، آرزوهای بزرگ جزو بهترین هاست
محمدرضا
۱۴۰۰/۹/۲۶
داستان خیلی خوبی بود و من به شدت لذت بردم. این رمان طولانی دارای فراز و نشیب‌های بسیاری بود و همچنین صحنه‌های متفاوتی داشت اما اواخر داستان به شدت حس برانگیز و جذاب بود. اما به نظرم بخش آخر رو نویسنده باید بیشتر توضیح میداد تا خواننده بتواند به خوبی سرنوشت شخصیت اصلی داستان را تصور کند.
سهیل صفاری
۱۴۰۱/۹/۲۲
خوب بود. نه عالی مشکلم هم با قلم نویسنده بود با همه بزرگی و شهرتش اون چیزی که فک میکردم نشد عالی جزییات رو عنوان میکرد اما نمیتونستم خودم رو جای شخصیت‌های داستان بذارم. البته بگم که راوی عالی بود و صدای شخصیت‌ها کاملا نمایانگر خصوصیاتشون بود ممنون
فاطمه براری
۱۴۰۰/۱۰/۳
میشه بگم یکی از بهترین رمان‌های کلاسیکی بود که تا به حال خوندم. همینطور ترجمه‌ی اقای بلوچ به نظرم یکی از بهترین ترجمه‌هایی هست که از این کتاب موجوده. صدای اقای قناعت پیشه بسیار عالی و موسیقی متن کاملا مناسب فضای داستان بود، فقط صداگذاری بعضی شخصیت‌ها بخصوص در ابتدای رمان کمی نامتناسب به نظرم اومد.
رضا میرزائی مطلق
۱۴۰۱/۱/۲۹
با تشکر از کتابراه
کتاب بسیار زیبایی بود مانند بقیه کتاب‌های دیکنز
همونطوری که یکی از دوستان توی کامنت‌ها نوشته اگه اهل خوندن آثار کلاسیک هستید بهتره که این کتاب رو از دست ندید
baes hashemi
۱۴۰۲/۱/۹
درود
کتاب پر محتوا و دلنشینیه اینهمه درس زندگی با این زبان طنز شیرین واقعا آفرین و دمت گرم داره
دوستان عزیز حتما این کتاب رو گوش بدین با جون و دل
پاینده ایران 🌷
M.A.D م.ع.د
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
واقعا کتاب خوبی هست و داستان جالبی داره ترجمه و گویندگی عالی هست و به شدت پیشنهاد میکنم.
مخصوصا عوض شدن رفتار آدم‌ها وقتی شخصیت اصلی پولدار میشه خیلی خیرت انگیز و واقعی هستش.
Maryam Rajabi
۱۴۰۱/۱۰/۵
یبار شنیدنش کمه هیچ وقت فیلم و سریال نمیتونه جای کتاب و بگیره اینجا یبار دیگه ثابت شد اونم صدای مهبد قناعت پیشه که بیظیره
ایمان گرجی
۱۴۰۱/۸/۱۵
کتابش معمایی جنایی خوبی بود
نگارش و بیان روانی دلشت
فقط مشکلش این بود پایان مشخصی داشت و از وسطا به بعد همه چی مشخص میشود
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۲/۹/۲۳
کتاب دیکنز نیاز به تمجید ندارد اما بعضی از گویندگان این کتاب صوتی صدای آبله‌ات را در می‌آورند این کتاب که جوک نیست.
رضا اکبری
۱۴۰۲/۴/۱
لذت بردم اول فکر کردم مثل فیلمشه ولی خیلی بهتره از این نویسنده کمتر از این نمیشه انتظار داشت صدا هم عالی بود
امیر انوری
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
یکی از بهترین رمان‌هایی که تا حالا خونده بودم با صدا پیشگی خفن مهبد قناعت پیشه، عالی عالی
حسن صبری
۱۴۰۲/۳/۱۷
بارها انیمیشن این کتاب را دیده بودم ولی گوش دادن به کتاب هنوزم برام لذت بخش بود
باران
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
روند داستان و اتفاقات خیلی خوب بود، گویندگی و تغییر صداها عالی بود
پرستو احمدی
۱۴۰۰/۶/۸
دیکنز تمام داستانهاش عالین
Neda
۱۴۰۲/۳/۲۲
داستان بی نظیر بود گوینده عالی
Dr. Anahita Akbari
۱۴۰۱/۹/۲۸
بسیار شیرین و غیر قابل پیش بینی
Hani Khodadadian
۱۴۰۱/۴/۱
کتابی که باید خوانده شود
محمدرضا هوشمند
۱۴۰۰/۹/۱۹
عالی، عالی، بینظیر