نقد، بررسی و نظرات کتاب دختری از بروکلین - گیوم موسو

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
پانته آ خیری
۱۴۰۱/۴/۲۳
کتاب متوسطی بود. اول اینکه من نیمه‌ی اول کتاب فهمیدم داستان اصلی چیه و این برای یه کتاب معمایی خوب نیست.
مورد بعدی اینکه کتاب حفره زیاد داشت. زمان بندی‌ها خوب توضیح داده نشده بود. مارک ۵ سال با رافائل دوست بود آنا شش ماه بود که با رافائل بود پس چرا مارک هفته‌ی آخر میره اثر انگشت کلر رو پیدا میکنه؟ وقتی کلر رو دوباره دزدیدن چرا بلافاصله نکشتنش؟ ۴ روز طول کشید تا رافائل پیداش کنه. وقتی کیفر دخترا رو دزدید چیکارشون میکرد اینم اصلا توضیح داده نشده یا شاید سانسور شده. خونه چطور آتیش زده شد اینم گفته نشده. چرا کیفر باید خودشم آتیش بزنه مگه اسگله؟ همینطور در پایان به نظر اومد رافائل در ازای آزاد شدن کلر از کل جنایت‌هایی که تاد و زورکین مرتکب شده بودن گذشت و لوشون نداد. که این خودش یه خطر بالقوه هست و هر لحظه اونا بیان و بخوان دوباره بکشنش. و در ضمن اصلا انسانی نیست که خون کسایی مثل جویس و فلورانس پایمال شد. همینطور این اصلا توجیه جالبی نیست که یه دختر پونزده ساله بعد از فرار از کلبه جنگلی به جای اینکه بره پیش پلیس و برگردونده بشه پیش خاله هاش بره تنهایی و غیرقانونی زندگی کنه فقط به خاطر اینکه خبرنگارا نیان سراغش.. کلا داستان مشکل زیاد داشت و زیاد هوشمندانه نبود. و به کسایی که خواننده حرفه‌ای ژانر جنایی معمایی هستن پیشنهاد نمیکنم.
فرزانه نجاری
۱۴۰۰/۹/۸
این سومین کتابی هست ‌ک از این نویسنده میخونم واقعا عالی بود یه داستان جالب جنایی ک تا آخر ش پر از غافلگیری بود ترجمه خوب و روان بود کارهایی دیگه‌ای هم از این مترجم خوندم ک واقعا دوستشون داشتم. پیشنهاد میکنم بخونیدش حتما.
راستی درباره سوالی ک دوستان داشتن در مورد کلبه جنگلی ب نظر من کار خود کیفر ه ک وقتی پی ب اشتباه ش برده و نتونسته کلر رو پیدا کنه خونه رو آتیش زده تا بقیه دخترا بمیرن نتونن اونو لو بدن. و کلر‌ام در واقع با نشون دادن اون عکس میخواسته عذاب وجدان خودش رو نشون بده ک اگر ب پلیس میگفت شاید اون دخترا زنده بودن.
.𝑽𝒊𝒄𝒕𝒐𝒓𝒊𝒂.
۱۴۰۱/۳/۳۰
کتاب خیلی خیلی جذابی بود.
تمام لحظاتش پر از استرس و هیجان و آدرنالین خالصه:>
تمام کلماتی که می‌خوندم و تمام شخصیت‌هایی که توی داستان وجود داشتن رو تصور می‌کردم مثل این بود که دارم فیلمی رو تماشا می‌کنم.
برای دوستانی که براشون سواله که خونه جنگلی رو کی آتیش زده می‌تونم بهتون بگم خود کیفر بوده به خاطر اینه نمی‌خواسته دیگه کسی زنده از اون کلبه بیرون بره و همه جا رو آتیش زده.
البته من انتظار داشتم پایان بهتری داشته باشه ولی هنوزم مارک شخصیت مورد علاقه منه⁦⁦:)))
Faranak Javaheri
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
کتاب دختری از بروکلین، با ترجمه‌ی خوب و داستان جذاب برای کسانی که به ژانر جنایی و معمایی علاقه دارند، پیشنهاد مناسبی است. کتاب از نظر ادبی اثری فاخر محسوب نمی‌شود، با این حال برای کسانی که دوست دارند، با کتاب‌های معمایی و جنایی وقتشان را پر کنند و افرادی که تازه مطالعه را شروع کردند، می‌تواند جذاب و سرگرم کننده باشد. کتاب بیشتر جنبه سرگرمی و وقت گذارنی دارد، با این حال داستان در کششی است و معمای کتاب، شما را وادار می‌کند، قهرمان داستان را تا آخر دنبال کنید.
ژاسمن شاهنظری
۱۴۰۲/۵/۹
داستان جنایی خوبی بود. ولی به نظر من اسامی زیادی داشت به صورتی که بعضی از انها یکهو مطرح میشد و خواننده را گیج میکرد. وقایع را خوب در کنار هم قرار داده بودو با پیگیری خوبی به نتیجه میرسید. ترجمه خیلی خوب و سلیس بود بخصوص با توضیحات مربوطه اطلاعات کافی در اختیار خواننده میگذاشت. این کتاب مشوق خوبی برای خواندن سایر کتابهای همین نویسنده است و مطمئنن کتابهای دیگر او را نیز مطالعه خواهم کرد. ممنون از کتابراه.
نرگس
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
سلام
اول اینکه می‌خوام از ناشرین محترم خواهش کنم، یه زحمتی بکشن اول کتاب رو بخونن بعدش جلد رو طراحی کنن، خیلی از کتاب‌ها رو دیدم که مثل این کتاب، تصویر جلدشون هیچ ربطی به خودشون ندارن. و اینکه ژانر کتاب رو فقط از روی دو سه جمله اول مشخص نکنین. مثلا این کتاب به هیچ عنوان عاشقانه محسوب نمیشه.
و در مورد خود کتاب... عالییییه! معرکس، خیلی کشش داره و واقعا جذابه. حتما بخونینش👌👌
ناهید خ
۱۴۰۰/۷/۱۷
خود کیفر از ترس لو رفتن کلبه و خودش و دخترا رو آتیش زده... منظور آنا یا همون کلر از این که به رافائل عکس جنازه‌ها رو نشون داده و گفته که من این کار رو کردم این بوده که کاش از وجود اونا خبر داشت و به پلیس خبر میداد... این که گفته من این کار رو کردم منظورش این بوده که با فرارش و خبر ندادن به پلیس باعث شده کیفر خودش و دخترا رو آتش بزنه... حس عذاب وجدان داشت
N M
۱۴۰۰/۷/۱۴
کتاب خیلی عالی بود، نثر بسیار خوبی. داشت، ترجمه هم که خیلی درست و روان بود....
فقققطططط من یه چیزایی رو هنوز درک نمی‌کنم، یعنی همه اونا کارِ.....
مشخصه خیلی داستان پیچ در پیچیه و به همین دلیل هم خیلی عالیه
نویسنده خیلی خیلی ذهن خلاقی داره
تقریبا به همه توصیه می‌کنم، بخونند
من خودم یکبار دیگه هم می‌خونمش تا بهتر جا بیفته☺️
F.Molaei
۱۴۰۱/۳/۱۵
با سپاس از شما، مثل بقیه‌ی کتاب‌های این نویسنده، واقعا عالی بود. پیشنهاد من برای کسانی که میخواهند اوقات فراغت شون رو پر کنند، کتاب مناسبیه، البته ترجمه یکمی ایراد داشت، ولی چیزی نبود که مانع لذت بردن از مطالعه‌ی کتاب بشه. 👍
بانو اسکندری
۱۴۰۰/۷/۱۲
داستان خوب شروع شده بود و خیلی خوب ادامه داشت اما تو کتابهای پلیسی جنایی نباید هیچ نکته‌ای در آخر کتاب نگفته بمونه که تو این کتاب موند و معلوم نشد که خونه جنگلی رو کی آتیش زد ولی به هر حال داستا بدی نبود واسه سر گرمی خوب بود
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۱/۹/۷
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت عوامل و دست اندرکاران کتابراه، نظر من خرید نمایشنامه این اثر بود و سهوا"کتاب متنی رو خریداری کردم اما این اثر واقعا ارزش وقت گذاشتن و خواندنش را روی صفحه ۹ اینچ گوشیم روداشت. خسته نباشید سپاس وبدرود.
Am Sn
۱۴۰۱/۴/۲۴
روال کتاب مناسب بود و مثل برخی از داستان‌های جنایی دچار کندی و سردرگمی نبود. شخصیت پردازی برای بعضی از کاراکترهای داستان که تاثیر مهمی در داستان داشتند کم و ناقص بود اما در مجموع داستانی جذاب روالی منطقی و پایانی باورپذیر داشت.
صدیقه نصراللهی
۱۴۰۰/۶/۶
کتاب بسیار خوبی بود. به علاقه مندان رمان‌های معمایی و جنایی توصیه می‌شود آن را مطالعه کنند. تا انتهای داستان واقعیت مشخص نمی‌شود و از گزافه گویی در کتاب پرهیز شده است. ماجرای داستان تا آخر خواننده را با خود می‌برد.
Samira Az
۱۴۰۱/۱۱/۲
کتاب خوبیه و داستان معما گونه شما رو به خودش جذب میکنه اما بنظرم یه ایرادی که ترجمه‌اش داشت و کمی تو ذوق میزد استفاده از اصطلاحات و تکیه کلام‌های فارسی بود که اصلا با متن کتاب جور نبود اما در کل خوب بود
Neda Afshar
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
ساعت ۸ امشب این کتاب رو گرفتم و الان ساعت یک بامداده که تمومش کردم تو این مدت اصلا نتونستم از صفحه گوشی جدا بشم
خیلی هیجان انگیز بود ارزش خوندن داره البته برا کسایی که علاقه دارند به این طرز داستان ها
معصومه نادری
۱۴۰۱/۵/۱۸
کتاب خوبی بود، پر از هیجان و معما ولی خیلی جاهاش پر از ابهام بود و خوب جمع بندی نشده بود و خیلی از مسائل در پرده ابهام باقی ماند، بخصوص جمع بندی و پایان کتاب اصلا خوب نبود و سرنوشت بعضی از شخصیتها مشخص نشد.
aniSss tr
۱۴۰۰/۷/۱۰
کتاب بسیار مهیجی بود تا در طول خوندن داستان اصلا متوجه گذر زمان نشدم... ولی یه سوالی ذهنمو مشغول کرده که نویسنده بهش نپرداخته! چه کسی اون خونه جنگلی رو آتیش زده؟ خود کیفر؟ یعنی از ترس لو رفتن اینکارو کرده؟
محمدحسین محمدی
۱۴۰۲/۷/۲۶
عالی بود 50صفحه اول انچنان جذابیتی نداره ولی بعدش تا حدی جزاب میشه که نمیتونی بزاریش کنار ولی یه سوال واسم روشن نشد خونه کیفر چرا اتیش گرفت در کل عالی بود اخرشم گریم رو در اورد
Luna lovegood
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
کتاب سطحی و بی سر و ته... انقدر که ازش تعریف الکی کرده بودن. الکی سرهم بندی کرده بودن.. ۵۰ صفحه آخرش فقط حرفی برای گفتن داشت.. نه به اون کش دادن اوایل کتاب.. نه به این سرهم بندی آخر کتاب.
سید محمد قدسی
۱۴۰۱/۷/۲۹
کتاب در عین جذابیت داستان و سیر وقایع با تم پایدار در کل اثر متوسطی است ناگفته‌هایی باقی میمونه و گاه زمان بندی گنگ بنظر میرسه. در کل برای اوقات فراغت یک سرگرمی خوب و قابل قبوله.
Atefeh Fadakar
۱۴۰۱/۶/۱۵
خیلی کتاب جالبی بود، وقتی داری میخونیش اصلا حالیت نمیشه زمان چطوری میگذره. نویسنده خیلی خوب همه چیز رو توصیف کرده جوری که خودتو تو اون لحظه میبینی و هیجانش تو رو میگیره، آخرشم که سوپرایز کامل بود.
میترا اکبری
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
کتاب جذابیت ادامه دادن رو داشت هرچند وسطای کتاب انقدر واسم داستان دارک شده بود تصمیم گرفتم نخونم دیگه ولی گیرایی کتاب در حدی بود که بخوای ادامه بدی آخرشم من غافلگیر شدم جالب بود
Masoumeh Pourmasoumi
۱۴۰۰/۶/۲۲
خیلی داستان جذاب و خوبی بود. بدون کش دادن‌های الکی. توصیه میکنم حتما بخونید بخصوص اونایی که به داستانهای پلیسی و جنایی علاقه مند هستن. ممنون از کتابراه
NAJMEH YoSFI
۱۴۰۰/۶/۱۰
عالی بود داستان ولی یه جا یه سوال هست
چه کسی خونه جنگلی رو آتیش زده؟ یعنی کلر بعد از اینکه فرار کرده دوباره برگشته هیزکیفر رو کشته و خونه رو آتیش زده؟؟ 😑
mersedeh dadjou
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
داستان جالبی داشت، من لذت بردم. توی سبک کتابهای معمایی اگر میخواید یه کتاب قشنگ بخونید پرونده هری کبر رو هم پیشنهاد میکنم امتحان کنید. ضرر نمیکنید.
Arad Hashemi
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
کتاب جذاب و زیبا بخصوص برای کسانی که به ژانر معمایی وجنایی علاقه دارند، پیشنهاد میکنم کتاب را بخوانید و لذت ببرید. ترجمه ومتن کتاب هم خوب بود.
emmy wise
۱۴۰۰/۱۱/۲۰
داستانی پرکشش و پر از هیجان و آدرنالین.. البته چگونگی تحت مخافظت بودن آنا و اینکه یه خلافکار تحت محافطت ابن چنینی پلیس باشه دور از واقعیت بود
عباس یعقوبی
۱۴۰۰/۱۱/۹
برای سرگرمی و هیجان خیلی خوبه فقط باید توجه داشت که شاخ و برگ زیاد داره که البته به مرور به هم وصل میشن اما در کل باید حوصله انتظار کشیدن زیاد رو داشته باشید.
ازاده اسفندیار
۱۴۰۱/۹/۲
به نظر من موضوع خوبی داشت اما به وقایع درست پرداخته نشده بود، خیلی از قسمت‌ها گنگ بود و مشخص نشد که دقیقا چه اتفاقی افتاده
سمیرا
۱۴۰۱/۸/۲۲
داستان هیجان انگیز داره واقعا نمیتونی به خواندن ادامه ندی.. یه جاهایی بعضی اتفاق‌ها عجیب هستن ولی توی مسیر اصلی داستان خالی ایجاد نمیکنند
Kimia Omidvar
۱۴۰۱/۴/۱۲
بسیار عالی بود، اگه به رمانهای جنایی علاقه دارین حتما این کتابو بخونین، مطمئن باشین از خوندنش لذت می‌برین و پشیمون نمی‌شین🌻🌻🌻
شیرین سنادی
۱۴۰۱/۱/۸
اوایل کتاب جالب و هیجان انگیز بود. از اواسط کتاب میل به خواندنم کمتر و کمتر شد تا جایی که فقط میخواستم بدونم آخر داستان چه اتفاقی می‌افته.
زهرا ممقانی قاضی جهانی
۱۴۰۲/۱۰/۴
خیلی عالی بسیار پر چالش و بسیار انگیزشی برای جوانان امروز.... گاهی فقط برای اینکه زنده بمانی باید جنگید نترسید...
انیس خسروی
۱۴۰۱/۹/۲۲
به کسایی که به ژانر جنایی علاقه مند هستن توصیه میکنم بخونن، کتاب جذابی بود، با پایانی غافلگیر کننده.
Fateme Edrissi
۱۴۰۱/۹/۵
فوق‌العاده جذاب
تا آخرین لحظه میخکوبتون می‌کنه
درضمن شم پلیسی و سیاسی را هم تقویت می‌کند
باتشکر از کتابراه
فروغ حقیقی
۱۴۰۱/۵/۱۵
یک داستان پلیسی بسیار زیبا، خواندنی و پرکشش... به دوستداران رمان‌های پلیسی و معمایی توصیه می‌کنم حتما بخوانند
آرامش راد
۱۴۰۱/۴/۴
خیلی کتاب خوبی بود طوری که زمین گذاشتنش سخت بود با هر سطرش هیجان انگیزتر میشه از خوندنش لذت میبری شک نکن
Haniyeh Siavash
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
کتاب خوبی بود داستانشو نمیشد حدس زد آدم کنجکاو میشه زود تمومش کنه فقط شخصیت‌های داستان زیاد بود یکم گیج کننده بود
نرمین صوفی
۱۴۰۰/۱۱/۸
خیلی عالیه پیچشهای داستان خیلی خوب و درعین حال غیرقابل حدسه تااخرکتاب پرازسوپرایزه خوندنشو توصیه میکنم
nell rs
۱۴۰۰/۱۱/۴
ترجمه خوب بود اما قصه کتاب معمولی و کلیشه‌ای بود خیلی راحت میشه اخر داستان رو حدس زد برای سرگرمی بد نیست
مریم گل اور
۱۴۰۰/۸/۱۲
کتاب بسیار جذاب و زیبایی بود.
هر لحظه یک اتفاق تازه و جالب می‌افتاد. سپاس از مترجم، نویسنده محترم و کتابراه
لیلا فرضی
۱۴۰۰/۶/۳۱
خیلی خوب شروع شد
خیلی خوب ادامه پیدا کرد
ولی انگار اواخر داستان و قیچی کردن
اصلا چی شد؟
؟؟؟؟؟؟؟
الناز منصوری
۱۴۰۰/۶/۲۴
کتابش بد نیست میشه به عنوان سرگرمی خوند. یا بعداز خواندن یه کتاب با مطالب سنگین خودش تا مغز استراحت کنه.
مهسا عبادی
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
انهایی که نخوندند چیزی از دست ندادند. نظر شخصی بنده است شاید عده‌ای دوست داشته باشند.
الهام کریمی
۱۴۰۱/۵/۱۵
اینقدر جالب بود که دنبال بقیه کتابهای گیوم هم رفتم و تهیه کردم. ژانری هست که من خیلی می‌پسندم
sara hayati
۱۴۰۱/۵/۷
کتاب خوبی بود اما کاش میشد اخرش گفته بشه کی اون خونه تو جنگل رو اتیش زد خوندنش رو توصیه میکنم
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۱/۱/۱۵
سلام.
داستان خوبی بود، فقط زیادی طولانی بود. اما قتل‌های زیاده از حد و بی ربط هم توش زیاد داشت.
Fariba.A
۱۴۰۰/۱۲/۲۱
خیلی مهیج و عالی بود من دوروزه خوندمش یعنی از تک تک لحظه‌های خالی که داشتم برای خوندنش استفاده کردم
نیلوفر محمدی نیا
۱۴۰۰/۸/۱۸
داستان معمایی جالبی بود فقط حیف آخرش یه سری چیزا نیمه تموم موندن ولی درکل کتاب خوبی بود
Ziba Srm
۱۴۰۰/۸/۶
تا نصفه خوندم. در ابتدا خوب شروع شد بعدش اینقد شاخه شاخه شد که خسته‌ام کرد گذاشتمش کنار
1 2 >>