نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها - جلد اول: یاران حلقه - جی. آر. آر. تالکین

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
پریسا اردو
۱۴۰۰/۴/۳
کتاب جذابی بود صداهای پس زمینه باعث می‌شد بعضی جاها حس ترس به آدم غلبه کنه. به موقع صداهایی مثل شیهه اسب یا پرندگان و... استفاده می‌شد. گوینده خیلی قشنگ به جای چند نفر صحبت می‌کرد و اصلا توی ذوق نمی‌خورد که تنها صدای ۱ نفر هست. من با سینمای خانگی پخش می‌کردم و اینقدری برای من جذاب بود که به جای تلویزیون حین انجام کارهای خونه این کتاب جذاب رو گوش بدم. تنها وقت‌هایی که آواز می‌خواندند آدم دلش می‌خواست در ترجمه هم همون ریتم رعایت می‌شد. ممنون از آقای سلطان زاده.
شقایق پیمانی
۱۴۰۱/۵/۱۷
بَه که چقدر این کتاب عالی بود، چقدر گوینده در بطن و حقیقت داستان مارو غرق میکنند و چه زیبا در ذهن و خاطرمون ماندگارش میکنند...
ارباب حلقه‌ها قطعاً یکی از بی نظیر‌ترین شاهکارهای ادبیات جهانه و کمتر کسی از شنیدن این داستان لذت نمیبره!
شاید بعضی دوستانمون بگن قیمت این کتاب بالاست و... اما باید بگم از روی ظاهر کار قضاوت نکنید! اگر نسخه‌ی چاپی این کتاب رو مطالعه کرده باشید، قطعاً متوجهید چقدر قطوره و خوندنش زمان بر هست! لذا، این مبلغ برای این کتاب، که درواقع خیلی هم برای ضبط و مطالعه‌اش زحمت کشیده شده، عالیه!!!
خلاصه که خیلی پیشنهادش میکنم، اصلاً از دستش ندید🌹مرسی از تیم خوب کتابراه و آوانامه
Ali Amookazemi
۱۴۰۱/۶/۲۸
دو و نیم ستاره.
ریتم داستان توی خیلی از جاها کند میشد. اینکه مرتبا نویسنده، مسیر حرکت و طبیعت و جنگل و... توصیف میکرد و مثلا شرح می‌داد که فلان رودخانه از کجا سرچشمه میگیره و به کجا میریزه، واقعا برام ملال آور بود. در کل داستان پر بود از علوم لاینفعی (!) که کمکی به داستان نمی‌کنه.
من تا به امروز فیلم ارباب حلقه‌ها رو تماشا نکرده بودم. میخواستم اول کتابها رو بخونم و بعد برم سراغ فیلمها. کتاب اول رو چند روز پیش تموم کردم و بعد رفتم سراغ فیلم اول. به نظرم فیلم اقتباسی در مقایسه با کتاب بهتر بود. چه از نظر ریتم، چه شخصیت پردازی و چه نحوه‌ی روایت و پریدن از یک ماجرا به یک ماجرای دیگر. به عنوان مثال شخصیت پردازی کاراکتر بورومیر توی فیلم بهتر انجام شده بود. در نتیجه درگیری او با کاراکتر فرودو، برای مخاطب منطقی تر جلوه میکنه. یا مثلا برای دلیل تصمیم فرودو در انتهای قسمت اول، نسبت به کتاب زمینه چینی بهتری انجام شده بود. خلاصه که من خودم به آشناها توصیه میکنم فیلم رو ببرن!
اگر بخوام دنیای هری پاتر رو با ارباب حلقه‌ها مقایسه کنم، به نظرم تالکین در مقایسه با رولینگ زحمت بیشتری کشیده و فسفر بیشتری برای تخیل کردن سوزونده. با این حال من هری پاتر رو بیشتر دوست دارم. چون فکر میکنم داستانش چفت و بست محکم تری داره، خوش ریتم تره و شخصیت پردازی‌هاش بهتره.
احسان ادیب
۱۴۰۰/۸/۲۸
متن ترجمه شده را نخواندم. در کل خوانش خوبی بود ولی ذکر چند نکته مهم است.
۱- در کتاب اصلی چیزی با عنوان “خدا رو شکر” وجود ندارد که در این خوانش بود.
۲- چیزی هم با عنوان “خان اول” برای نشان دادن شروع سختی‌ها فقط برای پارسی زبانان با مفهوم است و قرار نیست برای نشان دادن سختی و شدتی از عبارات پارسی در این داستان استفاده شود. استفاده این قسم عبارات فضای اصیل داستان را نابود میکند
۳- صداهای پس زمینه خوب بود ولی وقتی فضای داستان شب است معنی ندارد صدای آواز پرندگان پخش شود. صدای جیرجیرک‌ها میتوانست انتخاب درست باشد.
چند نکته دیگر هم بود که با کمی اغماض ازش گذشتم.
ته نوشت: امیدوارم این گروه خوانش “هابیت” را هم در دستور کار قرار دهند.
علی سازگار
۱۴۰۰/۵/۶
شاهکاری از تالکین که با صدا و اجرای شاهکار آرمان سلطان زاده ابدی شد. دستمریزاد بر همه عوامل تولید این کتاب صوتی که اثری ماندگار و جاودانه شده است. بی‌صبرانه منتظر قسمت‌های بعدی این در گرانبهای دریای فضیلت و دانایی هستم.
بهترین حکمت‌ها و آموزه‌های نوع انسان در قالب همین افسانه‌ها و قصه‌ها آمده است.
بادا که شرور حلقه قدرت و شرارت از وجود تمامی خوانندگان و دوستداران این اثر دور باد. 🙏🏻
masi
۱۴۰۲/۳/۲۲
سلام به دوستای عزیزم، این نظر شخصی منه و امیدوارم کسی ناراحت نشه، من فیلم ارباب حلقه هارو ندیدم، ترجیح میدادم اول کتابشو بخونم، چون سر هری پاتر تجربه شده بود، یک صدا پیشه هم برای هر دو کتاب انتخاب کردم که حس و حال بهتری باشه و آقای سلطان زاده در هری پاتر بی نظیر بودن، ولی حسم به این کتاب خوب نبود، انگار کمکاری شده بود در صدا پیشگی، و جاهایی که باید هیجانی باشه خیلی معمولی و عادی ازش میگذشت، حالا نمیدونم کلا داستانش بدون هیجانه یا آقای سلطان زاده خیلی با این کتاب کیف نکرده، در کل دیگه قسمت‌های دیگه رو نمیخرم، چون منو جذب خودش نکرد
Saman Salehi
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
کتابی فوق العاده بود، از فیلمش خیلی بهتره، هرچند فیلمش هم شاهکاره، البته تا داستان به هیجان برسه ۸ یا ۹ فصل از کتاب اول گذشت، و شاید نباید یادمون بره تالکین یه زبان شناس بزرگ بوده قبل اینکه نویسنده باشه، و میگن تمامی افسانه‌ها و داستان‌ها رو از زبان‌های مختلف خونده و توی این کتاباش آورده، شاید به هر طریق میخواسته تو قسمت‌های مختلف کتاب دینش رو به داستان‌ها و افسانه‌های شنیده و خونده رو به جا بیاره، در هرحال پیشنهاد میکنم از دستش ندید، بخصوص با صدای آرمان سلطان زاده عزیز.
مهدی برجلو
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب که عالیه و حرفی توش نیست (البته توصیف‌های جنگل و... بسیار بسیار زیاد هستند اما خب نمی‌شه خرده گرفت چون می‌دانیم نویسنده دارد جهانی بَس بزرگ را می‌آفریند)؛ اما گوینده کتاب کارش خیلی درسته مهارت آقای آرمان سلطان‌زاده را تنها زمانی می‌توان دریافت که خوانش‌های دیگر را شنیده باشیم... توقف‌های بجا، فراز و فرودهای دقیق، لحن‌های درست، شخصیت آفرینی با صداپیشگی‌های دلنشین و در کل یک مجوموعه کامل. ‌.. سپاس از آوانامه، امیدوارم کتاب‌های بیشتری از آقای تالکین را بگذارید.
داریوش
۱۴۰۰/۴/۲۱
مجموعه‌های چند جلدی یه مشکل خیلی بزرگی که دارن اینه که فاصله ارائه جلدها روند فرسایشی داره مثلا ادامه مجموعه هری پاتر نزدیک به یکسال داره میشه که متوقف شده شاید برای کسایی که دوست دارن کل مجموعه رو پشت هم بخونن بهتر باشه تا کامل شدن تمام جلدها صبر کنن (البته اگه بتونن با هوسش مقابله بکنن)
amirmahdi
۱۴۰۲/۱۰/۲
سه روزه دارم این کتاب رو گوش میدم فقط دارن حرف میزنن و توضیح میدن. عملا هیچ جذابیتی نداره کتابش دقیقا مثل کتاب ویچر فقط حرف میزنن. اما کتابهایی مثل سقوط مرگبار یا میدگارد که از همون اول با جذابیت شروع میشند و نویسندشون ایرانی هستند در مقایسه با ارباب حلقه‌ها باید بگم شاهکار محسوب میشند اما حیف که بخاطر ایرانی بودن در دنیای نویسندگان نامی گم شده‌اند. دو ستاره ‌ای هم که دادم صرفا بخاطر زحمات گروه گویندگان بود مگرنه کتاب جذابی نیست
شیرین جوکار
۱۴۰۲/۹/۱۳
صدای گوینده خیلی شیرین و دلنوازه گاهی مابین داستان از ارامش خوابم میبرد. نویسنده صحنه‌ها را با جزییات تمام نوشته جوری که انگار خودت اونجا هستی و اون منطقه رو داری میبینی. برام جالب بود که همه این دیالوگ‌ها رو یکنفر گویندگی کرده اما میتونیمذشخصیت‌ها رو تفکیک کنیم. داستان خسته کننده نیست همواره دوست دارم تا زمان پیدا کردم ان را ادامه بدم.
Monir Naghikhani
۱۴۰۰/۶/۲۶
چی میتونم بگم یک شاهکار که با صدای گویندگان مجرب، بخصوص جناب سلطان زاده، منو به وجد آورد، واینکه بشر از زمان خلقت قدرت طلب بوده، تمام‌حرص وآز وآدمکشی وجنگ، همه بخاطر این قدرت لعنتی که اگر نبود نمیتونم تصور کنم که جهان چقدر در صلح وآرامش میبود، قربون‌خدا برم حتما حکمتی داشته، من نمیدونم وهمیشه‌گیجم.
Yalda Ebadi
۱۴۰۰/۴/۱۳
فوق العاده... قابل مقایسه با فیلم نیست... با صدای آقای سلطان زاده معرکه شده... البته من اینقدر با صداشون رمان روسی گوش کردم بعضی وقتا فرودو، پرنس میشد و پیپین رازومیخین😅
Mohsen Beryani
۱۴۰۱/۱/۱۱
بسیار خوب بود، تنها نکته‌ای که برام عجیب بود صداگذاری بود! خیلی جاها صدای گنجشک و آب و... درست و به موقع استفاده شده بود، ولی خیلی جاها هم کاملا نا به جا! به شدت تو ذوق میزد، مثلا جایی که دلهره اوره متن کتاب خواندن به صورت معمولی بود و صدای گنجشک و جنگل مانع حس گرفتن میشد!
aline
۱۴۰۱/۵/۵
کتاب که شاهکاره و بحثی درش نیست. نکته‌ای که وجود داره اینه که به نظرم آوانامه فوق العاده ست و افکت‌های صوتی در کتاب‌های جدید بهتر و بهتر میشه، این مورد با مقایسه کتاب‌های قدیمی ترش با کتاب‌های فعلی کاملا ملموسه. در خرید کتاب‌های آوانامه اصلا نباید شک کرد...
زهرا قائدی
۱۴۰۱/۱/۲۷
نمیتونم هیچ نظری راجب این کتاب بدم
چون اثری ب این قوی نیازی ب نقد و برسی بنده نداره چون تقریبا کسی نیست ک نام این اثر ماندگار یاران حلقه رو نشنیده باشه😍
جزو بهترین کتابای دنیاست واقعا لذت بردم❤
و قشنگ‌ترین بخش این کتاب صدای جناب آقای سلطان زاده بود.
Mehran Radmehr
۱۴۰۱/۱/۶
تازه شروع کردم به گرفتن مجموعه کتاب‌های ارباب حلقه‌ها، من عاشق تالکین بزرگ و آثارشون هستم، با صدای آقای سلطان زاده که قطعا فوق‌العاده هست، پیشنهاد میکنم اگر طرفدار ارباب حلقه‌ها هستین به این مجموعه کتاب‌های صوتی سه گانه هم فرصتی دهید و لذت ببرید.
وحید
۱۴۰۲/۱۰/۸
امپراطور کتاب‌ها (رمان ها). عشق و فقط عشق باید داشته باشید. باید هنوز تخیل شما فعال باقی مانده باشد تا این اثر بزرگ را نه فقط گوش کنید که زندگی کنید. و در اخر ممنون از اقای علیزاده و بسیار ممنون از تیمی که اینقدر زیبا کتاب را گویا کردند.
محمد مهرزاد
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
در واقع صدا و هنر بی‌نظیر جناب سلطان زاده، نسبت به تمام فیلم و سریال‌های ساخته شده در راستای این شاهکار ادبی شوخی بیش نیست، کتاب شمارا با خود به عمق دنیای سرزمین میانه و کوچه پس کوچه‌های شایر در سایه موردوره بی برد!!!
رائد مشتاق
۱۴۰۱/۸/۱۰
بسیار عالی؛ بعد از شنیدن این کتاب فهمیدم که سه گانه ارباب حلقه‌ها فقط یه بخش کوچکی از داستانو توصیف کرده بود برامون مثلا رویارویی با تام بامبادین اصلا در فیلم نبود همچنین جزئیات جلسه الروند خیلی بیشتر بود نسبت به فیلم در کل تجربه عالیی بود
مهدیه عباسپور
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتاب و گوینده هر دو عالی عالی. کتاب که معرف حضور همه هست. یه داستان عالی با کلی پیچیدگی و جذابیت. اگر فیلمش رو دیدید و خوشتون اومد، کتابش رو از دست ندید. گوینده هم که جناب سلطان زاده مثل همیشه درجه یک عمل کردند.
Niki Nasehi
۱۴۰۲/۱۱/۹
‌کتاب شاهکار، با توصیف‌های جذاب و دقیقی که انگار تالکین خودش دیده و شنیده و تجریه کرده، ریتم داستان هم عالیه من لذت می برم. و اما صدای بی نظیر آقای سلطان زاده، هر کتابی با صدای ایشان ۱۰۰ برابر جذاب تر هم میشه
بشیر فرهمند آریا
۱۴۰۱/۵/۲۸
ممنونم از انتشارات روزنه و تیم عزیزی که به بهترین شکل این شاهکار رو دوبله کردن 😍 جدای از داستان گیرایی که داره، تمام حس صداها و افکت‌های صدایی اون رو جذاب تر کرده 👏🏻 حتما پیشنهاد میکنم لین نسخه رو گوش بدید
Fatemeh74
۱۴۰۱/۴/۱۱
کتاب که عشقه😍 گویندگان عشق تر. آخه چطور یه آدم میتونه اینقد حرفه‌ای باشه جای چند شخصیت صحبت ‌کنه. من که کلی کیف کردم هم آهنگ‌ها به جا بود هم ترانه‌هایی که میخوندن🥰 ممنون از آوانامه و کتابراه عزیز🌹
Sara Beitollahpour
۱۴۰۱/۱/۱۳
خوب بود، یه تشکر بزرگ بابت خوندن این اثر فوق العاده به شما بدهکارم. ولی یه کم زیادی با مکث و طمئنینه خوندن اثر رو. سه گانه ارباب حلقه‌ها کلا یه مقدار آروم هست و کمتر کردن سرعت داستان اصلا منطقی نیست. ‌
بهرام شیرکش
۱۴۰۲/۱/۲۷
بارها کتاب متنی هر سه جلد این اثر رو از نوجوانی تا بحال دوره کردم، حالا با صدای بی‌نظیر استاد سلطان زاده میتونم چند بار دیگه هم مرور داشته باشم.
این نوع زحمات ارزش کارهای ادبی رو بالاتر میبره
Nazanin Nouri
۱۴۰۰/۱۱/۲
خیلی عالی بود، فقط اگر به گویش اسامی بیشتر دقت بشه عالی تر هم میشه، مثلا سموایز گمجی درسته نه گمگی، اما داستان که فوق العادس، صدا گذاری‌ها عالی و همینطور صدای راوی‌ها داستانو جذاب تر کرده، با تشکر
Arezou H
۱۴۰۰/۷/۷
من خیلی از این کتاب خوشم اومد.
از آهنگ‌های زیبایی که داره هم خوشم اومد. صدای آقای سلطان زاده هم خیلی ارامش بخشه.
بعضی از قسمت هاش انقدر ترسناکه که بدن ادم می‌لرزه.
Saied Karimian
۱۴۰۰/۵/۱۸
بسیار عالی، اینهمه شخصیت را به این زیبایی اجرا کردن واقعا استادانه بود، موسیقی و صدای زمینه بسیار جذاب بود. ممنون از همه عوامل تهیه این اثر زیبا
، Raha S
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
فکر میکنم ارباب حلقه ها درکل سبک من نباشه.با عری پاتر که تو همین ژانر خوندم زمین تا اسمون فرق داره و اصلا جذبم نکرد ولی افکت های صوتی و صدای گوینده ها عالیه خسته نباشید
سهیل مرادی
۱۴۰۱/۶/۲
من این کتاب رو برای علاقه مندان به سری کتاب‌های ارباب حلقه‌ها و علاقه مندان به داستان‌های فانتزی پیشنهاد میکنم. خوانش و صداها خیلی خوب بود ممنون از تیم خوب این کتاب
Pejman Pirmoradi
۱۴۰۱/۲/۲۶
تالکین با این اثر جهانی دیگر خلق کرده و در صورت فهم این جهان شما برتری پیدا میکنید نسبت به کسانی که از درک این جهان فارغند.. پس بخونید و جهانتان را گسترش بدید. اجرا عالی
Sadr Deputy
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
بالاخره می‌توانم به یکی از آرزوهام دست پیدا کنم. گرچه من اونقدر این داستان رو خوندیم که حالا شنیدنش با صدای کس دیگه برام نامانوسه. حتی آرمان سلطان زاده عزیز و حرفه ای
نگار حداد
۱۴۰۰/۸/۱۴
به نطرم خیلی جزییات داره کتاب و گاها حوصله سر بره... فیلمش رو ترجیح میدم.. برعکس هری پاتر که کتابش واقعا بهتر از فیلمشه... اجرای آقای سلطان زاده بی نظیره
eqbal rahimi
۱۴۰۲/۹/۴
نشنیده میگم عالی است.
و واقعا عالی صداگذاری شده صدا پیشگی استاد سلطانزاده هم که حرف ندارد.
پیشنهاد میکنم این کتاب و کارهای دیگر استاد را بشنوید.
پ ش
۱۴۰۲/۳/۶
بسیار بسیار عالی. داستان جذاب، متن زیبا و روان، گویندگی فوق العاده، صداگذاری‌های بسیار زیبا، موسیقی‌های دل انگیز... پیشنهاد میکنم حتما هر سه جلد رو بخونین.
SNT
۱۴۰۱/۶/۷
به عنوان کسی که مجموعه سه گانه ارباب حلقه‌ها را ده‌ها بار دیدم، باید بگم جزییات و دنیایی که توسط کتاب توصیف شده شگفت آوره. گوینده هم بسیار عالی
moien Abbasi
۱۴۰۰/۱۰/۲
یکی از فوق العاده‌ترین و با کیفیت‌ترین ناشر‌های کتاب صوتی، آوانامه هست. و حالا هم با ارباب حلقه‌ها بسیار بسیار عالی ظاهر شدن.
ممنون از آوانامه
حمید رضا
۱۴۰۰/۴/۲
خیلی دوست داشتنی و جذاب... موسیقی عالی... بیان عالی... تشکر از همه دوستان که در ساخت این اثر همکاری کردند کاشکی زودتر کار می‌شد.
حنانه نصر
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
کتاب بسیار خوبی بود کتاب‌های تالکین ادبیات قوی رو در پی خودش داره
گوینده بسیار روان و خوب کتاب رو گویندگی کردند
خیلی لذت بردم
mani eslami
۱۴۰۲/۳/۲۸
خیلی زیباست. ولی کم لطفیه که کتاب صداش کنیم ارباب حلقه‌ها یه درام جادوییه. هم دیدن. هم خواندن و هم گوش کردنش از بهترین لذت‌های زندگیه
Ali Sanati Sanati
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
چقدر خوبه این کتاب تاحالا چند بار گوش دادم عاشق این کتابم البته بزرگترین دلیل موفقیت این کتاب صوتی صدای ارمان سلطان زادست
hamze ghadiri
۱۴۰۱/۸/۱۹
کلا این کتاب خیلی با جزئیات است و کسایی که علاقه به دونستن همه تاریخ و وقایع دارند جالبه کسایی که حالشو ندارن همون فیلم رو برن ببینن
زهرا ایرانمنش
۱۴۰۱/۶/۲۵
عالی بود خیلی این کتاب رو دوست داشتم صدای اقای سلطان زاده هم بی شک یکی از دلایلی بود که بیشتر لذت میبردم از کتاب وتشویقم میکرد به گوش دادن
Samira Mokhtarani
۱۴۰۱/۳/۱۰
موسیقی متن و صداگذاری‌ها عالی بود و کل داستان رو باتوجه به توصیفات ریز و کامل داستان به راحتی میشد داخل ذهن تصویر سازی کرد و ازش لذت برد
A B
۱۴۰۰/۷/۷
انگار دارید فیلم رو با جزئیات میبینید.. بسیار گویندگی عالی و متنوعی داره و متن کتاب جزئیات زیبای بسیاری داره
علی تلغری
۱۴۰۳/۱/۳
سلام خیلی خیلی ممنون از این‌کتاب صوتی واقعا عالی بود. عالی میشه اگه بقیه کتاب‌های تالکین رو هم به صورت صوتی قرار بدید
Maryam Mohammadi
۱۴۰۲/۴/۱۶
کتاب کاملتر از فیلم موضوع رو تعریف کرده بود و فضا رو به خوبی توصیف میکرد، صدای گوینده هم که فوق العاده بود
علی کشاورزی
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
ترجمه و علی‌الخصوص تلفظ‌ها ایرادات زیادی دارند اما صدای گوینده و نوع اجراشون حس بی نظیری به کتاب میده
Pariya Fathali
۱۴۰۱/۱۱/۳
عالی بود
خیلی خیلی از فیلمش قشنگتر و واقعی تر بود. وقتی کتاب رو گوش میدی تازه میفهمی چقدر فیلم حذف شدده داره
1 2 3 >>