نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جاسوسان شمس آباد بالا - پریناز علیش

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
maryam mafakheri
۱۴۰۱/۹/۳۰
خانم پریناز علیش در غالب داستانی پرماجرا که در یک خانواده بزرگ قاجاری می‌گذرد وقایع سالهای جنگ جهانی دوم و تبعید رضا شاه را باز آفرینی می‌کنند. خانم علیش نقاش و شاعر هم هستند. به گفته خودشان: «از مادری ایرانی و پدری مصری در تهران به دنیا آمدم. در ایران و سوئیس درس خواندم و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفتم. من در کالج امرسون، مدرسه موزه هنرهای زیبا و دانشگاه نیوهمپشایر تحصیل کردم و لیسانس هنرهای زیبا را در تولید فیلم و نقاشی، کارشناسی ارشد در فیلم و کارشناسی ارشد در نوشتن انگلیسی (شعر) دریافت کردم. من شعرهایم را در نشریات مختلف و گلچینی از شعر ایرانیان دیاسپورا منتشر کرده ام. من با شوهرم در بوستون زندگی می‌کنم و دو دختر دارم. این پیشینه است که این اطلاعات تاریخی خوب و تسلط در بازآفرینی شخصیتهای داستان را به وجود آورده است. خانم راوی خوش صدا، هنرمند که زبان فرانسه و انگلیسی را هم خوب بیان می‌کنند به زیبایی این اثر بسیار افزودند.
افسون خ
۱۴۰۲/۱/۷
داستان در زمان جتگ جهانی دوم رخ میدهد و مربوط به خانواده متمولی است که برای تعطیلات تابستان به املاک خود در روستا میروند و به خاطر همزمانی چند رویداد، بی اطلاعی و کم سوادی اهالی روستا و شیطنت بچه‌های تخس خانواده اتفاقات پیچیده و تو در تویی برای شخصیتهای داستان می‌افتد. کاراکترها بسیار جذاب تعریف و شخصیت پردازی شده اند، قلم نویسنده بسیار روان و در عین حال گیراست. فضای داستان چیزی شبیه به کتاب دایی جان ناپلئون است با همان تم و دستمایه ولی از جهات بسیاری متفاوت. نویسنده کتاب خواننده را با شخصیتها بسیار درگیر میکند و با صحنه‌هایی که خلق میکند آن‌ها را در طول داستان با خود همراه میکند. فرهنگ جامعه کم سواد و کم اطلاع روستایی آن دوران که درگیر شایعات و خرافات بوده‌اند به خوبی به نمایش گذاشته شده و نشان می‌دهد زمانیکه دنیا با فاجعه جنگ جهانی دست به گریبان بوده و کشور هم در حال سقوط این افراد در فکر چه مسائلی بوده‌اند. کتاب صوتی هم بسیار هنرمندانه اجرا شده که به زیبایی اثر بسیار کمک کرده است.
Alee .A
۱۴۰۰/۹/۱۰
به نظرم بعنوان یک رمان تاریخی به لحاظ ارجاع به شخصیتها و وقایع تاریخی در مجموع بشه نمره قابل قبولی بهش داد گرچه در برخی موارد جزئی ایراداتی بهش وارد هست (مثل ذکر نام کافه پولونیا که در سال ۱۳۲۰ هنوز وجود نداشت!)
ویژگیهای شخصیت اصلی داستان (اقدس السلطنه) از قبیل انتساب به قاجاریه، قرار گرفتن در راس یک خاندان اشرافی، علاقه مندی به مسائل سیاسی، تدبیر و محاسبه گری و دست به خیر بودن و... تا حد زیادی تداعی گر شخصیت فخرالدوله می‌باشد که در این فرض لابد شمس آباد بالا هم میتونه کنایه از محله الهیه تهران (محل املاک موروثی فخرالدوله) باشه.
بعنوان یک مستمع عادی و فاقد تخصص ادبی و داستان نویسی به نظرم ضرب‌آهنگ داستان مقداری کند و حوصله سربر هست، تقریبا باید نیمی از داستان را گوش کنید تا با شخصیتهای اصلی داستان (اعضای خاندان عظیمی و ملتزمین آنها) آشنایی پیدا کنید.
تقریبا همه شخصیتهای داستان (غیر از اقدس السلطنه) دارای یک وجه کمیک هستند که به نظرم گرچه کمک به رفع خستگی شنونده میکند ولی تا حدی به داستان لطمه زده است.
جمعبندی و پایان داستان هم که به تاسی به سریالهای صدا و سیما به نوعی ماست مالی شده و با یکی دوتا وصلت زورکی سروته ماجرا هم آورده شده است.
در مجموع داستان در بیان شرایط آن روز مملکت و همچنین بیان نوع نگرش و دغدغه‌های یک خاندان متمول و صاحب جایگاه اجتماعی به یک بحران بزرگ (مانند جنگ دوم جهانی) و تفاوت این دغدغه‌ها با نگرانی‌های قشر فرودست جامعه موفق هست و ارزش یکبار شنیدن را دارد.
تسلط و تبحر گوینده داستان هم بسیار عالی بود.
MORTEZA JAFARI
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
نقد کتاب جاسوسان شمس آباد بالا: کتاب صرفا فقط بازه‌ای از تاریخ رو به تصویر میکشه و داستانی رو بیان میکنه اما متاسفانه کتاب تهی از نکته‌ای است که به درد خواننده بخورد و فقط صرف اینکه خواننده سرگرم باشد و داستانی رو گوش کند، اما نکته مهم که باید در قلم و نوشته‌های نویسندگان به چشم بیاد و داستان کتاب و روایاتی که در کتاب‌های این شکلی رعایت بشه دادن پندهای اخلاقی است که نمک این کتاب‌هایی است که داستان سرایی می‌کنند.
چیزی که در این کتاب به هیچ عنوان دیده نمیشد، کتاب هزار و یک شب یا کتاب دنیای سوفی به خوبی این موضوع درون اونها رعایت شده نکته بعدی در مورد این کتاب اینکه تمام نقش‌ها رو چه مرد و چه زن گوینده خانوم صحبت میکنه!!!
و نکته آخر اینکه هر کتابی هر چند ضعیف چیزهایی برای یاد گرفتن ارائه میده.
موفق و پیروز باشید.
همایون شیوایی
۱۴۰۰/۸/۱۸
آفرین و صد آفرین به مهربانو پریناز علیش. داستان و سبک گویش چنان جذاب و پر کشش هست که از خواب و خوراک برایم مهمتر شده! بعد از ۴۴ سال دور بودن از ایران عزیز و زبان زیبای فارسی، این اولین کتابی هستی که مرا شیفته کرده. امیدوارم که همه ایرانیان داخل و خارج، کتاب شیرین شمارا که اگر بهتر از «دائی جان ناپلئون استاد ایرج پزشک زاد» نباشد هم سنگ آن هست را گوش فرا داده و مانند من از آن بهره بگیرند. گویش مهربانو متین بختی جذابیت کتاب را دو چندان کرده، بخصوص مرا بیاد صدای مهربان مادرم که همیشه برای ما قصه تعریف می‌کرد انداخت. شنیدن این کتاب را به همه فارسی زبانان پیشنهاد می‌کنم. دست شما درد نکند، و خسته نباشید.
حانیه اسکویی
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
شخصیت پردازی داستان خوب بود. ولی یکم باید داستان بره جلو تا با همه شخصیت‌ها آشنا بشید و تقریبا نصف داستان صرف معرفی شخصیت‌ها شده. و بعد داستان ادامه پیدا میکنه که خیلی هم خوب و زیبا جلو میره تا اینکه میرسیم به آخر داستان که خیلی ناشیانه فقط سرهم شده و همچنین برخی ماجراهایی که در طول داستان ایجاد شدن کلا به نتیجه خاصی نرسیدن مثلا یه روز دیر اومدن یکی از داماد‌ها که آخر سر معلوم نشد چرا با ماشین خاکی برگشته یا اکبر که تقریبا داشت خیانت میکرد و معلوم نشد زنش فهمید یا نفهمید و همین طور کارهای قایمکی باقر که به جای خاصی نرسید. خب توی داستان نویسی اگه یه بخشی به کل داستان آسیب نزنه قابل حذف که توی این داستان خیلی چیزا اینجوری ان و خب پس میشه گفت داستان شاخ و برگ‌های اضافی زیادی برای هرس داره‌.
ma pa
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
در سر تا سر کتاب من درگیر این سوال بودم که آیا این یک داستان بر اساس واقعیت است؟
با اینکه تقریبا می‌توان گفت شخصیت‌های فراوانی در داستان هست؛ اما نویسنده انقدر خوب آن‌ها را در بخش‌های جدایی معرفی کرده که اصلا احساس غریبی با آن‌ها نمی‌کنید. (البته از لحاظ صدایی هم فوق العاده عمل شده و جای تشکر دارد). شاید در قسمت‌هایی فکر کنید تا این حد به جزئیات (و یا حتی فرعیات) پرداختن لازم است؟ شاید؟! چون در واقع داستان همین است. این یک مستند نیست و دنبال اتفاق سهمگین با توصیفات خارق العاده نباشد. اتفاقات مهم در این کتاب به همان اهمیت‌اند که اتفاقات ساده‌ای چون برگزاری یک مهمانی. چون برای مردم عادی زندگی این گونه پیش می‌رود.
با تشکر از کتابراه و نویسنده گرامی:)
Layali L
۱۴۰۱/۹/۲۹
کتاب بسیار جالبه، خوانش اون هم عالی بود؛ عالی. فضای داستان هم به لحاظ زمانی، هم باغی که اکثر قصه‌ها در اون رخ می‌ده جذابه. توصیفات باغ و قسمت‌های مختلفش ملموسه و در هیچ قسمتی خسته کننده نیست. چیزی که من دوس داشتم توصیف‌های شخصیت هاست، شخصیت پردازی طنزه ولی کاملا آدم‌ها قابل باور و دوست داشتنی هستن. اتفاقات اصلی حول رفتارها و تصمیمات بچه هاست با این که مثل بزرگترها جزئیات شخصیت شون مطرح نمیشه. با این وجود، مخصوصا هر قدر به پایان نزدیک میشه قصه زیادی فانتزی و دور از ذهنه، و کاملا افت می‌کنه. در کل با قوتی که شروع شد و توصیف‌هایی که داشت مثل یک نقاشی قشنگ و روح افزاست، منتها قصه‌ای درخور توش اتفاق نمیوفته، و اتفاقات آخرش مسخره میشن.
علیرضا رجبی
۱۴۰۱/۶/۱۶
سلام. جالب بود. یه جورایی حالت کمدی داشت. به خصوص نحوه گویندگی، گوینده که داستان رو بیشتر جذاب کرده بود. این که میگم کمدی بود نه اینکه موضوع کتاب خنده دار باشد. اتفاقا موضوع کتاب بسیار جدی و عامیانه بود. ولی گوینده به قدری ماهرانه و با جذابیت خاص داستان را بیان میکند که برخی از قسمت‌های کتاب حالت کمدی به خود میگیرد که این خود جذابیت کتاب را برای شنونده بیشتر میکند. پیشنهاد میکنم حتما آن را گوش دهید و لذت ببرید. با تشکر از کتاب راه که آخر هفته‌ای خوبی با کتابهای رایگان برای دوستداران کتابخوان ایجاد میکند. سپاس
شکوفه عصاره
۱۴۰۰/۱۱/۹
واقعاً لذت بردم، هم از متن، هم از نحوه نگارش و هم از گویش شیوای گوینده.
این کتاب جذاب حس روایت‌گونه‌ی یک بزرگتر برای کوچکترها رو منقل می‌کنه، همچنین ترکیب اصطلاحات فرانسوی توی متن با کلمات تاریخی و قاجاری، با اسم‌های خاص اون زمان و فضاسازی‌های حرفه‌ای، به شدت گیراست.
فضای داستان این کتاب، خانوادگی، تاریخی، طنز و کمی عاشقانس. داستان حول محور یه خانواده اشرافی توی دهِ شمس آباد بالا، با مهمانای فرانسوی و خارجی، جاسوسای داخلی، از طرفی همزمان با شروع قدرت گرفتن هیتلر و استالین هست.
مجید همایونی افشار
۱۴۰۲/۶/۱۹
دائی جان ناپلونی دیگر، رمانی بسیار شیرین و طناز و پر از لحظات دوست داشتنی که اگر به طنز و تاریخ معاصر ایران علاقه مند هستید حتما این کتاب را از دست ندهیدوقتی صفحات کتاب به آخر نزدیک می‌شود آرزو می‌کنید‌ای کاش به پایان نرسد و نویسنده همچنان به طنازی خود ادامه بدهدچندین بار هم که بشنوید و بخوانید باز هم از تازگی و طراوت اولین بار خواندن کاسته نمی‌شودقصه و متنی یک دست و بدون ایراد، روایتی عالی و خوانشی زیباچند سالی می‌شد که رمانی ایرانی اینچنین مجذوبم نکرده بود
mohammad jaafaran
۱۴۰۰/۹/۲۳
۱۴ فصل رو گوش دادم، ولی دیگه نتونستم ادامه بدم.. داستان تکراری ایران ما، از ۲۰۰ سال پیش تا الان.. ولی چیزی ک بیشتر تو ذوق میزنه و آدمو یاد کانالهای روسی و هندی میندازه صحبت کردن راوی برای تمام شخصیت‌های داستانه... واقعا اگر ناشرین محترم به مانند دیگر ناشرها‌ی حرفه‌ای به مانند فیلم برای هر شخصیت داری جداگانه‌ای در نظر بگیرند بسیار بهتر میشه... به نظر بنده کتاب‌های رمان باید راوی‌های مختلف برای شخصیت‌های داستان داشته باشند
سعید رشیدان
۱۴۰۳/۱/۹
بسیار زیبا، زبان شیرین فارسی رو با نکات تاریخی عصر قاجار درهم امیخته و واقعا لذت میبری از این همه نکته.. یک خاندان دارای موقعیت اجتماعی و مالی، که در بحبوحه جنگ جهانی دوم نگرش اونها به جنگ جالبه و همچنین درگیریهای خاص مردم اون زمان... و خیلی جاها با شخصیت های داستان همذات پنداری میکنین. البته یک چهارم ابتدا کمی حوصله سربر هست و تا بیاین با شخصیتها آشنا بشین طول میکشه. گویش داستان بسیار زیباست و ازش لذت میبرین.
Neda Hesami
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
به نظر من داستان بسیار قشنگ بود. فضای زندگی خانواده اشرافی و مردم زیردست و دغدغه‌ها و طرز تفکر اونها. روایت بخشی از وقایع اون سالها که کمابیش مثل احوال الان ما هم هست.
در کل عالی بود من که بسیار جذب این داستان شدم.
تنها عیب در روایت داستان تقریبا یکی بودن صدای اکثر شخصیت‌ها بود که خوب اگه اسم‌ شخصیت گفته نمیشد بعضی جاها نمیشد تشخیص داد کیه.
من شنیدن و خوندن این داستان رو به همه توصیه میکنم. خیلی sportِ.
سارا رحمتی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
نویسنده از اصطلاحات و ضرب المثل‌ها در نوشتش زیاد استفاده کرده و این باعث جذابیت داستان شده. داستان شخصیت‌های زیادی داره و نویسنده به خوبی و به موقع همه رو معرفی میکنه. از اشکالاتش اینه که بعضی قسمت‌ها به نظرم اضافی و خیلی هم کشدار بود مثلاً قسمتی که بچه‌ها واسه زندانی کردن میس نقشه می‌کشیدند. تکلیف بعضی قضایا هم که مشخص نشد و با توجه به تعداد زیاد شخصیت‌ها یه گوینده واسه خوانش متن کافی نبود.
سهیل قهرمانی
۱۴۰۰/۱۱/۴
بله بله بله یک کتاب صوتی بسیار عالی دیگر از مجموعه هنری واخان کسانی که به ادبیات داستانی و عطاری ایران علاقه دارند حتماً بهشون پیشنهاد میشه این کتاب رو گوش بدهند نویسنده با کمال زرنگی و زیرکی تونست مفاهیمی را در این کتاب به ما آموزش بده که شاید در پیج صورت دیگه‌ای قابل توضیح نبود و همچنین ممنونم از گوینده عالی این کتاب متین بختی عزیز که با تلاش بسیار این کتاب رو خونده بود و جذابش کرده بود
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۰/۸/۲۰
به به، چه قصه‌ی شیرین و دوست‌داشتنیی بود،، شخصیت‌پردازی بقدری قوی بود که انگار سالهاست تک‌تک افراد را میشناسی و میتونی کامل تصورشون کنی،، واقعا لذت بردم و کلی خندیدم،
روایت هم که فوق‌العاده عالی بود، راستش بعد از ایوب آقاخانی که کتاب طنز ماشالا‌خان را روایت کرده، هرگز اینقدر از یک قصه طنز لذت نبرده بودم،، واقعا عالی بود.
ممنون از نویسنده، راوی و کتابراه
ملینا ن
۱۴۰۲/۶/۱۶
خیلی لذت بردم کتابی روان که شما رو میبره به تاریخ قدیم ایران تفاوت طبقاتی و حتی فرهنگی رو بسیار زیبا به تصویر میکشه اگر علاقه به کتاب‌های داستانی با روایات قدیمی دارید بهترین انتخاب هست اما فقط به شکل داستان گوش کنید تا لذت ببرید 🙏🏻یک روزه تمامش کردم راوی بی نظیر بود شاید همون بود که اینقدر جذاب تا آخر قصه شما رو میبرد 🙏🏻🙏🏻ممنون کتابراه و راوی‌های بی نظیرش
mohammad navazeni
۱۴۰۲/۵/۲۶
کتاب خیلی دلنشین و جالبیه خیلی خوشم اومد. من تا‌ی کم خوندمش یاد کتاب دایی جان ناپلئون افتادم از جناب پزشکزاد. بسیار بسیار عالی وقایع تاریخ و گفته طوری که ادم یادش نمیره. گوینده کتاب خیلی صداش دلنشینه و با اینکه جای همه حرف میزنه ولی خوب از پسش بر اومده و انگار‌ی ادم دیگه ست. موضوع کتاب جالبه در عین ساده بودن اتفاقات جالبی میافته.
سمیرا ابراهیم پور
۱۴۰۱/۳/۸
خیلی خیلی عالی بود این کتاب. سبک گویش گوینده عالی و دلنشین بود. تصویرسازی و شخصیت پردازی قوی داستان باعث میشد که خودتون رو تو فضای داستان احساس کنید و باهاش همراه بشین. این داستان به بخشی از زندگی یک خانواده اشرافی در زمان جنگ جهانی پرداخته و فرهنگ و دغدغه‌ی زندگی خانواده اشرافی و زیردستانشون رو در این برهه از تاریخ به تصویر کشیده.
نرمین صوفی
۱۴۰۰/۱۲/۲
پیام و محتوای خاصی نداشت. صرفاجنبه‌ی داستانی داشت. روایت‌ی خونه باغ واهالیش. به چنتاازحوادث تاریخی پیش ازانقلاب هم اشاره داشت و تاریخ ذکرشده‌ی مسائل نمیدونم درست باشه یانه. درکل خوب بودتاحدودی هم طنزکه گاهی باعث خنده میشد. مخصوصا بعضی ازجملات که فقط‌ی ایرونی میتونه استفاده کنه😂😂دراخرتشکرمیکنم ازکتابراه مترجم و ناشر عزیزخداقوت و دست مریزاد
Maryam Rajabi
۱۴۰۰/۸/۲۲
کتاب بسیار داستان زیبا و گرمی داره با زبان ساده و خودمانی و گوینده صدای دلنشینی داره که بسیار بر زیبایی داستان افزوده، راوی حرفه‌ای تاثیر مثبت داشته
اما جایگاه زنان در این داستان بسیار مدرن تعریف شده ولی داستان زمانی را روایت می‌کند که در تاریخ طور دیگری روایت شده، جایگاه زن در آن زمان خیلی محدود و مهجور بوده
Hamid Rafie
۱۴۰۰/۸/۵
فوق العاده جالب ایرانی باحال اطلاعات تاریخی داره خاله زنک بازی‌داره کلی داستانه اموزنده و هزاران چیزه باحاله دیگه مخصوصا حالو هوای ایرانی بازی‌و هوای قاجار رو دقیقا میشه لمس‌کرد انگار که اون موقع‌زندگی کردی و میان ان مردم بودی
مهسا شکرنژاد
۱۴۰۰/۹/۵
خیلی خیلی موضوع کتاب و حال و هواشو دوست داشتم، با اینکه دهه شصتی هستم ولی عاشق این سبک داستانهای خان و ارباب و زندگی ییلاقی و روستایی هستم، تخیل نویسنده عاالی بود، من در کل خییلی کم از نویسندهای وطنی کتاب میخونم، اول هم کمی پیش داوری کردم، ولی در آخر خوشحال بودم از خرید و دانلود و گوش کردن به صدای زیبای راوی.
مونا نکوهی
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
کتابو دوست داشتم نثر روان و شیرین و دلنشینی داره، قصه مربوط به اواخر دوره رضاخان میشه، شخصیت زیاد داره ولی اصلا باعث سردرگمی نمیشین، نویسنده محیط داستان خیلی خوب و باجزییات بهش پرداخته و مخصوصا وقتی کتاب رو به شکل صوتی گوش میدین انگار خودتونم وسط قصه اید ممنون از کتاب راه و راوی خوب داستان
حامد رضایى صوفى
۱۴۰۱/۵/۱۳
راوی خوب بود.. دوستان این کتاب خط داستانی وقایعی نداره در واقع بیشتر یه روند رو داره همینجوری ادامه میده اتفاقی نیست که شمارو ببره بالا بیاره پایین تو داستان صرفا رو یه ریتم حرکت میکنه... در مجموع رضایت آن چنانی نبردم متاسفانه به جز سری کتاب‌های صوتی آبنبات و ماشالله خان کتاب خوبی در سبک طنز ندیدم
Elham Ghavami
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
کتابی تازیخی که زندگی مردمان ثروتمند ودغدغه هاشون ومردم فقیر ودغدغه هاشون راگفته ولی صرفا اطلاعات جالبی نداده خیلی پیش پ افتاده وساده اارزش یک بار گوش دادن راداره هر کس طرفدار این ژانر هست صدای راوی عالی وگوش نواز ممنون از کتاب راه به خاطر زحمات زیادی که میکشند ونظر مخاطبان برایشان مهم است
آنیتا ارزانی
۱۴۰۰/۸/۲۱
عرض سلام ب کتابراه، حیرانم ک چطور میشه کسی عمر گران رو برای نوشتن چنین چیزای محملی هدر بده؟؟!!!! من بشخصه وقت زیادی برای شنیدن نگذاشتم. هر چند ب سلیقه دیگران احترام میگذارم. بعضی از وقایع واقعا در زمانی ک گفته شده اتفاق نیافتاده، و شیوه مکالمه‌های اشخاص با این ادبیات در آن زمان متداول نبوده. منو ب یاد سریال برره میندازه؟!؟!
mohammad movarei
۱۴۰۰/۸/۱۷
موفقیت نویسنده برای بیان حال و هوا و رسم و رسوم آن دوره تقریبا مستند به منبع و ماخذ تاریخی ذکر شده در پایان کتاب بود!!
داستان کشش خوبی داشته و نویسنده قطعا تمام تجربه خود را در کارهای بعدی پیاده خواهد کرد.
اجرای راوی هم خیلی خوب و روان بود.
با ارزوی موفقیت برای همه دست اندرکاران.
Monir Naghikhani
۱۴۰۰/۷/۱۱
بسیار شیرین ودلچسب بود، زندگی درکنارهم گرچه در سرهایی داشته ولی خیلی سرگرم کننده و به معنای واقعی زندگی بوده، با تشکر از همه دست اندر کاران، خانم علییش وسپاس بیکران از خانم متین بختی که هنرمند واقعی هستن وعالی عالی روایت کردند
هانیه Sh
۱۴۰۲/۲/۲۱
به جرعت میتونم بگم از نظر خودم بهترین داستانی بود که شنیدم و البته گوینده کتاب بسیاااااار صدای زیبایی دارن و بسیار ارامشبخش بود صد البته که تغییر صدا برای کارکتر‌های مختلف داستان بسیار ماهرانه بود. من خودم دوبلر هستم و کار ایشون رو بسیار پسندیدم احسنت خسته نباشید
حسن اسلامیان
۱۴۰۱/۹/۵
گوینده عالی بود خسته نباشید. کتاب بیشتر سرگرمی و طنز بود که حال و هوای قدیم رو زنده کرد و طنز جالبی بود. و البته برای کسانی که داستان دوستن بد نیست شنیدنش. ولی زیاد چیزی به علم شنونده اضافه نمیکنه. که به نظرم هدفش هم این نیست. در کل برای سرگرمی شنیدنش توصیه میکنم
عاطفه یوسفی
۱۴۰۱/۲/۲۰
خوب بود من کتاب دوست دارم و هیچ وقت نمیگم کتابی بد بود اینکه تونسته بودن اعقاید و دوران اون تاریخ اینطوری بیان کنن قشنگ بود آدم تفاوت هر نسلی رو میتونه خیلی خوب بفهمه تو اون زمان روابط و انضباط و احترام حرف اول و میزده. و الان دیگه احترام وجور دیگه ایی تعریف میکنن
آمین
۱۴۰۰/۸/۳۰
جالب بود توصیه می‌کنم؛ با وجود اینکه لحن گفتگوها با ۸۰ سال پیش متفاوته و می‌دونیم که برای هیجان بخشیدن به قصه بکار رفته در یک خانواده خیالی در باغی خیالی و آدمها و روابط خیالی، گفتگوی خیالی هم مصداق داره🤗آرزوی موفقیت برای نویسنده و گوینده و تیم کتابراه عزیز ♡♡♡
یاس م
۱۴۰۰/۱۲/۲۳
کتاب خوبی بود من داستان‌های قدیمی رودوست دارم سرگرم کننده وطنز شیرینی داشت خسته نباشید در ضمن این که گوینده سعی میکرد صدا ولحن شخصیت‌ها رو تفکیک کنه بسیار عالی بود وخواننده بهتر خودشو تو اون فضا حس می‌کردو داستان جذاب تر میشد درکل خوب بود تشکر فراوان
Negin Rahmani
۱۴۰۰/۱۲/۱
کتاب سرگرم کننده و جالبی بود
آهنگ و خوانش خانم علیش بسیار عالی بود
نکته قابل توجه و خاصی از کتاب قابل برداشت نبود و صرفا وقایع و داستانی رو نوسنده ب تحریر در آورده و روند داستان کمی کند هست و تا چند تا پارت اول شخصیت‌ها کمی گیج کننده هستش
عاطفه کاشانی
۱۴۰۰/۱۱/۲۶
به نظرم کتاب شیرین ‌سرگرم کننده‌ای بود
بیشتر شبیه کتاب دایجان ناپلئون بود ولی محترمانه و بدون الفاظ رکیک
همچنین خوانش راوی فوق العاده بود صداسازی ها بسیار عالی روی متن داستان نشسته بود و بسیار ماهرانه بود با تشکر از نویسنده -راوی ‌کتابراه عزیز
هادی محمدیان
۱۴۰۰/۱۱/۱۴
کتاب داستانش کمی تکراری بودبی شباهت بادایی جان ناپلئون نبود، ولی نحوه نوشتارش پرکشش بودوادم روجذب میکردکه تااخرگوش کنه، صداونحوه روایت گوینده بسیارعالی بودوبه تنهایی درنقش‌های مختلف متناسب باشخصیتهاصحبت میکردکه توکتابهای صوتی کمتربااین کیفیت شنیدم
M R
۱۴۰۰/۸/۲۱
خیلی شیرین و شنیدنی بود. علاوه بر طنز زیبای داستان اتفاقات تاریخی حدود دهه ٢٠ روایت میشه که شنیدنش خالی از لطف نیست. صدا و روایت داستان بسیار خوب و جذاب بود. ایشون یک نفره صدای تمام شخصیتها رو به زیبایی اجرا کردن، بسیار بسیار لذت بردم 🙏🏻
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۰/۸/۱۹
من یک روز سیزده مرداد ساعت سه و ربع کم بعد از ظهر عاشق شدم... (دایی جان ناپلئون)
تقلیدی از شاهکار ایرج پزشکزاد در تصویر سازی و شخصیت پردازی و توالی رویدادها.
به دوستانی که از این کتاب لذت بردند دایی جان ناپلئون را پیشنهاد میکنم.
روایت خوب بود.
Sorour F
۱۴۰۰/۸/۱۸
قصه طنز است و جالب. شبیه کتاب دایی جان ناپلئون ولی نه به آن پختگی و جذابیت. اواسط داستان ماجراها کمی بی ربط و کشدار و خسته کننده میشوند. با اینحال گوینده خوش صداست و با بیانی شیوا کتاب را میخواند. انتخاب موسیقی هم عالیست. در کل، کتاب صوتی خوبیست و شنیدن آن را توصیه میکنم.
یعقوبی
۱۴۰۱/۱/۲۷
خیلی کتاب خوبی بود باصدای زیبای خانوم بختی که تیپ سازیشون عالی بود و خیلی قشنگ نقش ها رو درآورده بودن واقعا روایت رو لذت بخش میکرد 😍 من که خیلی لذت بردم و جزو کتاب‌هایی شد که همیشه تو خاطرم میمونه واقعا داستان دلنشینی بود
نسرین کاویانی
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
نویسنده سعی کرده با زبان طنز زمان جنگ جهانی دوم و اثرات جنگ رو در زندگی مردم عادی به تصویر بکشه.
و داستان بسیار خوب روایت شده
هر کدوم از شخصیت‌ها با لحن و زبان متناسب که تو ذهن شنونده داستان بخوبی نقش میگیره
ممنون از کتابراه
Mohammad Bagheri
۱۴۰۰/۹/۲۵
داستان از نظر داشتن تم تاریخی به نظرم خوب بود، ولی بدون نتیجه درست و مشخصی به پایان رسید، در ظاهر همه جاسوس بودن ولی باز هم معلوم نیست دقیقا چه کسانی جاسوس بودن.
اجرا هم خوب بود، ولی اگر از چند گوینده استفاده می‌شد بهتر بود.
نازيلا هادی نژاد
۱۴۰۰/۸/۲۵
داستان جالبی بود و نویسنده خیلی خوب شخصیت پردازی کرده بود و طنز ظریف داستان خیلی دوس داشتم با اینکه شخصیت‌های زیادی در داستان بود ولی همگی به خوبی معرفی شدند واز نظر من داستان قوی بود و همچنین گوینده بسیار خوبی داشت
Zohre Babayi Babayi
۱۴۰۱/۱۲/۳
وای عالیه عالیه عالیه هرچقدر بگم کم گفتم یه داستان قشنگ از زمان قبل انقلاب که حال و هواتو عوض میکنه و نوستالژیکیه و گویندهاشم عالین اصلا تا گوش ندید متوجه نمیشید من که یاد دوران بچگیم افتادم و کلی بهم حال داد.
کورش فرودی
۱۴۰۰/۱۲/۷
کتابیست کمدی تراژیک در زمان اشغال ایران توسط نیروهای متفقین در مجموع بد نیست ولی مو ضوع قالبی در داستان وجود ندارد و تقریبا نمیشود آنرا در یک گروه مشخصی از داستان نویسی دسته بندی کرد پراکنده گویی در داستان زیاد است
hamid jafari
۱۴۰۰/۱۱/۳
خیلی خوب بود.
یه رمان که داستانی قشنگ داره و تاریخ گذشته هم برا مخاطب مرور میکنه.
خیلی خوب و زیبا لباسها و سنتها و حتی شکل ساختمانهای دوره قاجار رو توصیف میکنه.
من که تا تموم شدن داستان توی اون فضا بودم.
۱۴۰۰. ۱۱. ۳
سروش سررشته
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
داستان خوب و شخصیت پردازی خوب ولی بعضی از وقایه ساخته ذهن خلاق نویسنده غیر واقعی و بدون سند تاریخی است صدای گوینده قابل قبول و شخصیت پردازی و اینکه صدای هر شخصیت متفاوت و تیب سازی شده از هنر گوینده بوده است
حی ران
۱۴۰۰/۱۰/۵
بدک نبود ولی داستان هیچ فراز و فرود و چالش آنچنانی نداشت. روایتی ساده از روزمرگی خان ده و رعیت بود. اجرای عالی گوینده از داستان زیباتر بود و همین باعث شد تا انتها گوش بدم. البته نحوه نوشتار قدیمی رو دوست داشتم.
1 2 3 4 5 >>