نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا - ویکتور فرانکل

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۲/۲/۱۷
🍁کتاب انسان در جستجوی معنا man’s search for meaning، به دو قسمت تقسیم شده؛ بخش اول خاطرات وحشتناک فرانکل از زندگی توی اردوگاه کار اجباری نازیها (آشویتس) و قسمت دوم درباره نظریه روانشناسیش به اسم‌ معنا درمانی یا لوگوتراپی ا. فرانکل توی بخش اول در مورد درونیات و رفتارهای زندانیها تحت فشار صحبت میکنه و به این تاکید داره که تنها امیده که آدمو رو توی چنین شرایطی زنده نگه میداره و عدم وجود امید قطعا موجب تباهی و مرگه.
شرح مفهوم لوگوتراپی، مکتبی که ویکتور فرانکل بنیانگذاری کرده، میگه که هدف از زندگی باید جستجوی معنا باشد و هر هدف دیگری بیهوده س. اون ثابت میکنه که هر کسیکه چیزی برای زندگی داره برای رسیدن به هدفش از هر مخمصه‌ای جون به در میبره.
به خوبی از این کتاب یاد گرفتم که؛
- اگه چرایی زندگی رو بدونم، قطعا چگونگیش رو پیدا خواهم کرد و مشکلات رو‌ناب خواهم آورد!
- دردی که منو نکشه، قویترم میکنه.
- بشر موجودیه که به هرچیزی عادت میکنه.
- طریقه موفقیت اینه که از فکر کردن به اون خودداری کنم و در عوض خودمو غرق در چشم انداز، ‌هدف و آینده کنم.
- میتونیم دربرابر تاثیرات سمی‌ترین محیط‌ها هم مقاومت کنیم.
- محبت رو آدمو میتونه در غافلگیرکننده‌ترین مکانها پیداکنه.
- خنده و شوخ طبعی نگاهمون به زندگی رو تغییر میده!
- طوری زندگی کنم که انگار دارم برای دومین بار زندگی میکنم، و انگار بار اول اشتباهی مهلک مرتکب شدم و حالا دارم درستش میکنم!
melika baradaran
۱۴۰۲/۱/۲۹
چه چیزی انسان‌ها رو نگه میداره وقتی که به اعماق تاریکی سقوط کردند؟
چه چیزی ما رو نجات میده؟
ویکتور فرانکل به عنوان یک متفکر با استناد به عقل و تجربه‌ی شخصیش در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها پاسخ‌هایی رو برای این سوال‌ها ارائه میده.
وقایعی که ویکتور فرانکل تجربه کرده حتی تصورش برای تقریبا همه‌ی ما سخته و شکفتن یک فلسفه‌ی زندگی ناب از دل این مرگ قطعی حتی سخت تر.
فرانکل ابتدا به شرح زندگیش و تجربه‌اش در اردوگاه کار اجباری میپردازه. جایی که به گفته‌ی خودش از کابوس بدتر بوده. جایی که هم بندهاش رو به هنگام کابوس دیدن از خواب بیدار نمیکرده چون اعتقاد داشنه هیچ کابوسی نمیتونه تاریک تر از واقعیتی که در اون زندگی می‌کردند باشه. اما فهمیدن این که این آدم چطور از دل سختی‌ها بیرون میاد و یکی از تاثیر گذارترین نظریات روانشناسی رو ابداع میکنه بر عهده‌ی خواننده هست.
در این کتاب فرانکل همچنین به شرح نظریه‌ی وجودی و لوگوتراپی که ابداع خودش هست میپردازه.
این کتاب رو به تمام انواع خوانندگان و مخصوصا دانشجویان روانشناسی و روانشناسان پیشنهاد می‌کنم.
ممنونم از کتابراه برای رایگان کردن و در دسترس قرار دادن این کتاب. واقعا انتظار نداشتم که کتابی به این مهمی و تاثیرگذاری رایگان در اختیار کاربران قرار داده بشه.
Alireza Mahmoodi
۱۴۰۲/۱/۲۲
کتاب خوبی است با صدای استاد حیدری، کلا علاقه خاصی به اتفاقات واقعی جنگ دارم و پیگیری میکنم اینکه چگونه بعضی انسانها دست به جنایاتی وحشیانه و فجیع با هم نوع خود میزنند و وقایعی بوجود می‌آورند که آدم با شنیدنش تمام وجودش به درد می‌آید البته من فیلم‌های زیادی در مورد جنگ جهانی دوم و شکل گیری حزب نازی و قدرت آدلف هیتلر دیده و کتاب‌های زیادی در این مورد خوانده یا شنیده‌ام اما این کتاب داستانی متفاوت فوق العاده تکان دهنده و درسی برای زندگی در سختی‌ها می‌دهد دکتر ویکتور فرانکل روانشناس برجسته وقایع لمس شده توسط خودش به تحریر در آورده این کتاب در دو بخش مجزا نوشته شده است بخش اول مربوط به دوران اسارت و گذر از خطرات جانی با کمی چاشنی شانس و استفاده از قانون خودش که معمولا به تمام سوالات صادقانه جواب می‌داده اگه از سن و حرفه‌اش میپرسیدن می‌گفته و توضیح دیگری نمی‌داده و در بخش دوم در مورد حرفه‌ی خود، روان درمانی و راهکارهای مناسب بیان می‌کند شنیدن این داستان را توصیه میکنم از دست اندرکاران کتابراه کمال تشکر دارم
حسین لواسانی
۱۴۰۱/۴/۳۰
در مجموع کتاب خوبی است. فصل اول و دوم را که شنیدم احساس بدی پیدا کردم و شرایط زندانی را با شرایط امروز مردم در جامعه خودم تطبیق دادم. الان ما هم بی تفاوت شده و به دیدن صحنه دولا شدن یک انسان در سطل زباله برای کسب روزی عادت کرده ایم. قیمت بی حساب ارزاق و عدم تمکن بسیاری برای خرید سبد غذایی مناسب من را بیاد آرزوی یک ملاقه سوپ از ته دیگ می‌اندازد تا نخود هم در آن دیده شود و صرفا استماع این کتاب در حال پیاده روی صبحگاهی برای من قابل تحمل است.
رامین یزدانی
۱۴۰۳/۱/۲
واقیعت این است که هر ارائه‌ی مستندی جذابیت و تأثیرگذاری بیشتری نسبت به حوزه تخیل دارد که این کتاب از این امتیاز برخوردار بود..
در ابتدا باید دعا کنیم که خدایا هیچوقت و به هیچ بهانه‌ای جنگی بین انسان‌ها صورت نگیره..
کما اینکه در جنگ بین قدرت‌ها بیشترین تخریب و کشتار را موجودات بی گناه از انسان و حیوان گرفته تا طبیعت دچار خود میکند..
در مورد کتاب یا بهتر بگیم داستان زندگی فرانکل در دوران جنگ جهانی موردی که بیش از هر چیز دیگه‌ای منو بخودش جلب کرد امید به زندگی و به سبب آن ادامه دادن در سخت‌ترین شرایط برای رسیدن به رشد و تعالی انسانی بود..
فکر نمیکنم در طول تاریخ انسان بدتر از دوران جنگ بخودش دیده باشه..
باید به تک تک انسان‌های شریف و شجاعی که این دوران سخت جنگ رو با موفقیت به پایان رسوندن و برای سایرین هم تکیه گاه بودن دست مریزاد گفت و از وجود با ارزش اونا بهترین استفاده رو برای رشد معنوی و روحانی خودمون استفاده کرد
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
اولش دلم نمیخواست سه فصل ابتدایی کتاب انسان در جستجوی معنا، اثر ویکتور فرانکل، را بخوانم بس که از این فصل و انرژی های منفی آن، مطلب شنیده یا خوانده بودم. اما وقتی که خواندم و شنیدم دیدم که روال منطقی کتاب از دل همین اردوگاه کار اجباری نازی ها و آشوییتس بیرون می آید و به خودشناسی با روش معنا درمانی و لوگوتراپی می رسد.
شاید هر بار که کتاب را بخوانید دست پر بارتر از قبل بیرون بیایید اما کتاب در هر خوانش شما را به رشد می رساند تفکر و تعقل درباره خویش از محصولات کتاب است. ویکتور فرانکل، کتابی در زمان خودش خاص نوشته است و شاید در این زمانه کتاب های بی‌نظیر دیگری نیز باشد که البته نیز است اما این را در موضوع و رده و زمان خودش باید سنجید و مهارت آن را به کار برد و استخراج کرد. کتاب غیر واقع گرا نیست و تخیل ندارد دردهای امید و رنج حاصلش است که با مخاطب درمیان گذاشته شده است روانی و سادگی کتاب ویکتور فرانکل وینی از اردوگاه کار اجباری برای رسیدن به هدفی است که از بی خبری دیگران و سرنوشت آن ها، برای رسیدن به امید و روزهای بهتر و انتقال آن به دیگران حتی نشأت می گیرد. دردی که رنجش را معنا کرد و از روانشناسی معناگرا و نه روانشناسی تحلیل گرا و گذشته نگر بیرون آمده است. خرسندم که کتابراه این کتاب را صوتی در اختیار ما قرار داد دست مریزاد کتابراه.
پریا
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
بسیار تامل برانگیز نمیشه کتاب رو خوند و به فکر فرو نرفت.
زندگی همه‌ی آدمها سرشار از رنجها و شادی هاست. اما بعضی از رنج‌ها هستن که آدم رو واقعا از پا درمیارن چی باعث میشه در سخت‌ترین لحظه‌ها آدم روی پاهاش بایسته و ادامه بده؟ وقتی تمام بارقه‌های امید خاموش میشن چی ما رو زنده نگه میداره؟ چی به زندگی ما معنا
میده؟ این که چطور عده‌ای تونستن از اردوگاههای نازی جون سالم به در ببرن میتونه اندیشه ی ما رو به سوی پاسخ این پرسش هدایت کنه.
ویکتور فرانکل از تجربه ی خودش در اردوگاه‌های نازی میگه از امید و ناامیدی از رویارویی با مرگ و رنج‌هایی که به نظر نمیرسه قرار باشه به پایان برسه.
و از طرف دیگه کتاب نگاه دقیقی داره به از دست رفتن ارزشهای انسانی جایی که انسانها تحت فشارهای خیلی شدید معیشتی و روانی قرار میگیرن.
این کتاب میتونه چشم ما رو به معنا و مفهوم نهایی زندگی باز کنه.
همه‌ی ما نیاز داریم که بدونیم چرا زنده ایم؟ و یافتن پاسخ
!
این پرسش ساده نیست.
م نامدار
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
اولش که خاطرات مربوط به زندان رو روایت میکنه فضای تاریک، وحشتناک و یاس آوری داره، اما بعد نشون میده چطور کسانی که دلیل یا معنایی هرچند کوچک برای زندگی داشتن تونستن تو اون شرایط زنده بمونن و در دل اون جهنم چه رشدهایی اتفاق افتاده (البته که تعدادشون در برابر نابودی‌ها خیلی کم بوده ولی بوده پس ناممکن نیست) و برخلاف خیلی از نظریه‌هایی که انسان رو تا حد یک حیوان به سمت لذت جویی و در نهایت پوچ گرایی هدایت می‌کنند و یا رفتار انسان‌ها رو منفعل از غرایز و شرایطی که در اون رشد کردن و یا توش قرار می‌گیرند می‌دونن، و به این وسیله هر رفتاری رو توجیه می‌کنند... به یافتن معنای زندگی هر شخص، اختیار انتخاب رفتار و پذیرش مسئولیت شرایط تاکید داره
من با توجه به شرایط خودم که در رنج سوگ از دست دادن عزیزترین فرد زندگیم هستم و پر از چراهای بی جواب، و اینکه باید دلیل و معنای تازه‌ای برای زندگیم پیدا کنم، از شنیدنش لذت بردم و فکر می‌کنم دوباره باید اون رو گوش کنم
ALI REZAEI
۱۴۰۲/۹/۳۰
نقد کتاب
: کتابی با موضوع مهم و چالشی
کتاب بسیار کامل و جامعی بود من کتاب‌های ایرانی رو در حوضه موفقیت و روانشناسی زیاد قبول نداشتم اما این کتاب دیدگاه‌ام رو عوض کرد! ابن کتاب تونست تغییر‌های خوبی رو ایجاد کنه چون ک مطالب کاربردی و راهبردی زیاد و با کیفیتی داشت کتاب به خوبی مطالبش رو گام به گام ارائه میکرد و در ابتدا سعی می‌کرد که موضوعاتی که قراره در ادامه کتاب با آن آشنا شیم رو توضیح مختصری بده. کتاب برای افرادی که قدرت‌های خودشون رو دست کم میگیرن و اعتماد به نفس پایینی دارند مناسب است. نقاط قوت+ نگارش و قلم گیرای نویسنده+ گسترش قابل فهم مطالب + گویندگی عالی + قیمت مناسب نقاط ضعف_ اضافه گویی (گاها کمی بود) _ صمیمیت کم با خواننده (محتوا زیاد گرم نبود و احساس جزوه خواندن میکردی) در کنار این کتاب کتاب چیرگی رو پیشنهاد میدم که به شدت محتوای خوبی داره اما شاید یکم صفحاتش زیاد باشه براتون در نهایت از پرسنل کتابراه تشکر میکنم
ممنون
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۶/۲۲
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی. این کتاب جز اون دسته از کتاب‌هایی هست که هر نویسنده‌ی به نامی ازش یاد برده و استفاده کرده‌اند از سخنان این نویسنده‌ی بزرگ و اندیشمند که برای رسیدن به خودشناسی عمیق و حتی موفقیت‌های کاری و فردی ازش میشه به عنوان یک مرجع مهم یاد کرد. خاطرات دوره‌ی تازی‌ها که ایشون درش گرفتار شدند حتی تجسمش هم غیر قابل انجام هستش و اینکه به چه قدرت عظیم فکری و باور قدرتمندی باید رسیده باشد که بعد از تحمل آن چنان سختی‌های طاقت فرسا و در مواجه با مرگ به ابن درجه از معنویت رسیده که کتابش خودش جز میراث مهم ایشون باقی مانده. برای بار چندم هست که مطالعه می‌کنم طی چند ماه و هر بار برایم معنای بهتری می‌دهد و منو به عمق افکارم فرو می‌بره. این کتاب حز کتاب‌های مهمی هست که بلید بارها بارها خوانده شود و تا معنای زندگی خود شخص برایش آشکار شود. عالی بود ترجمه و خوانش این کتاب. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این اثر عالی
نسترن
۱۴۰۲/۲/۲
در توصیف این کتاب میتونم بگم که واقعا نویسنده به نتیجه‌گیری مطلوبی براساس تجربه شخصیش رسیده. البته فکر میکنم که کسایی که اهل مطالعه باشند اسم کتاب انسان در جستجوی معنا رو در کتابهای مختلف شنیده باشند. این کتاب در کتابهای مختلف معرفی شده و از مطالب اون استفاده میشه. واقعا مطالب موجود در این کتاب با زندگی واقعی تطابق داره. چون کتاب میگه اگر در دل هر اتفاقی که برات گیفته یه داستان قرار بدی میتونی اون اتفاق تحمل کنی‌. البته منظورم از داستان معنایی برای تحمل شرایطی که داری تجربه میکنی، هست. حالا این معنا برای یه فرد میتونه در قالب مذهب تعریف بشه و برای فرد دیگه در قالب خانواده و........
به طور کلی محتوای کتاب واقعا ارزشمند هست و میتونه برای هر فردی در مقاطع مختلف مفید باشه. البته بخشهایی از کتاب که مرتبط با توصیف شرایط اسارت هست واقعا ناراحت کننده است و ممکن خاطر آدم رو مکدر کنه اما واقعیت زندگی رو بیان میکنه و همیشه با خودش شرایط نامطلوبی برای هر فردی پیش خواهد آورد. افرادی که بتوانند در دل این شرایط یک معنایی رو برای تحمل پیدا کنند میتوانند از این شرایط پیروز بیرون بیان و رشد کنند. به طور کلی شرایط دشوار زندگی یا افراد رو زخمی میکنه یا عاقل. من خواندن این کتاب به همه افراد توصیه میکنم چون فکر میکنم هر فردی در هر جامعه‌ای نیاز به آگاهی کافی برای روبه رویی با شرایط دشوار زندگی رو دارد. البته لزوما برای شرایط دشوار زندگی نوشته نشده حتی برای شاد بودن در زندگی روزمره و عادی هم داشتن معنا و مفهوم برای زندگی انسان رو شادتر و هدفمندتر خواهد کرد. ممنون از کتابراه عزیز بابت تهیه این کتاب مفید
مستانه موسوی
۱۴۰۲/۱/۱۴
قبل از خواندن هم میدانستم قرار است لحظات سختی رو با خواندن این کتاب سپری کنم. شنیدن شرح شدت ظلم و بیماری‌های رفتاری انسان‌ها راحت نیست. ولی همیشه میخواستم این کتاب رو بخونم، چون بارها افراد مهم و تاثیر گذاری در زندگیم توصیه کرده بودند که این کتاب را بخوانم. برای فهمیدن و درک بخش اول باید فرد خود را در آن شرایط لحظه به لحظه بگذارد و آن را با شرایط کنونی‌اش و میزان تاب آوری‌اش در آن شرایط که یک هزارم سختی‌های ارشویتس را ندارد مقایسه کند. لحظاتی از کتاب آن جا که در مورد قدرت انتخاب‌های انسان برای انسان ماندن و شکوه مختص انسانی صحبت میکرد یاد کتاب آری این چنین بود برادر و همچنین یاد عظمت انتخاب‌های امام حسین و یارانش افتادم. در حای جای زندگی ما انسان‌ها این فرصت برای لایق رنج‌های زندگی شدن وجود دارد فقط اگر خود را دریابیم فقط اگر معنای زندگی و معنای رنج‌ها را دریابیم. بخش دوم کتاب را بارها بارها باید گوش داد تا در عمق وجودمان ارزش و جایگاه آزادی در کنار مسئولیت پذیری درک شود. خوشحالم که این کتاب را گوش دادم
SH
۱۴۰۲/۴/۳۱
سلام 📖
این کتاب تاثیر گذارترین کتابى هست که با داستانهاى واقعى نوشته شده ٠٠٠
بنظرم نقش (امید به بودن) رو به زیبایى به
تصویر کشیده. بهایى که بابت بودن میبایست پرداخت بشه، (رنج ِ انسان) براى ترسِ به خطر افتادن بقاء ٠٠٠
تحملِ هر آنچه که انسان ِ آزاد در شرایط عادى انجام دادنش رو حتى به ذهنش خطور نمیده … عشق به آزادى و جبر شرایط …..
این کتاب رو بارها خوانده‌ام، هر بار به انعطاف پذیرى انسان در شرایط خاص، حیرت میکنم ٠٠٠
هم به انسانى که در موضع قدرت قرار میگیرد و با لذت هم نوعانش را شکنجه میکند به بهانه انجام وظیفه،،، هم به انسانى که در شرایط اسارت تن به هر تحقیرى میدهد و در نهایت امیدى که دکتر فرانکل را به جایگاه نهایى‌اش میرساند تا به بشریت خدمت کند ……..
مرسى که بصورت صوتى نیز در اختیارمون گذاشتید
با تشکر از خوانش گوینده
با تشکر از 📖
سارینا نتاج
۱۴۰۲/۶/۱۰
از نکات مثبت این کتاب باید بگم که بسیار روان و صریح ترجمه شده و خیلی خوب و راحت میشه باهاش ارتباط برقرار کرد نکته مثبت بعدی در باب معنا درمانی است که با وجود اینکه به صورت گسترده توضیح داده نشده اما به صورت کامل میشه درکش کرد نکته مثبت بعدی همونطور که در بخش آخر کتاب گفته شد این مکتب یه مکتب بی طرف بوده و هیچگونه تعصب افراطی‌ای در آن وجود ندارد (برعکس فروید و پیروانش) نکته بعدی نیز این است که به زیبایی فرق روان تحلیلگری (روانکاوی)، روان درمانی و اگزیستانسیالیسم (هیچ گرایی) را توضیح داداز نکات منفی کتاب میتوان به کش دادن زیاد داستان آشویتس اشاره داشت که حجم زیادی از کتاب را با داستان کسالت آور پر کرده درست است که باید درباره شرایط و اتفاقات آشویتش را توضیح میداد اما خیلی از توضیحات بیهوده بوددر کل کتاب خوب و شنیدنی‌ای بود ممنون از کتابراه
محمدرضا اسفنجانی
۱۴۰۲/۶/۳
کتاب بانثری روان به حکایت گری زندانیان جنگ جهانی دوم در آلمان می‌پردازد.. فارغ از اینکه در زندانهای المان نازی چه گذشت و ایا مطالب واقعی یا مجازی هست داشتن امید به زندگی حتی در سخترین شرایط روزگار از پیامهای این کتاب است اما اصولا هیچگاه کوره‌های ادم سوزی به طور کامل اثبات نشد و حتی تحقیق در مورد هولکاست در کشورهای غربی جرم میباشد روژه گارودی اندیشمند فرانسوی فقط به خاطر تحقیق نه نفی هولکاست به زندان افتاد... سوال این است اگر هولکاست توسط غربی‌ها اتفاق افتاده چرا غربی‌ها تاوان آنرا نمیدن و سوال دوم چرا سرزمینی در کانادا و امریکا و یا اروپا به یهودیان تعلق نگرفت؟ علی ایحال گوینده با صدای دلنشین که تداعی گریک زندانی از همه جا بریده است مناسب انتخاب شده .
نیک اندیش
۱۴۰۲/۴/۱۷
کتاب انسان در جستجوی معنااز حضرت ویکتور فرانکل یک اثر خارق العاده و بی نظیر است، وچون بر اساس واقعیت وحقایق علمی، زندگینامه وتجارب عینی این بزرگ مردگردآوری شده پس به جرات می‌توان گفت در این موضوع یک کتاب مرجع محسوب میشودوتنها بایک بار خواندن وشنیدن آن نمی‌توان به کفایت همه مفاهیم و معانی آنرا دریافت کرد، وباهر بار خواندن مجدد و توجه عمیق و چند بعدی به مطالب آن کسب علم بیشتر وشناخت جدیدی راتجربه خواهیدکرد، وبرای کمک به خودتان ودیگران بسیار کارآمد خواهد بود، فقط مطمئن شوید معنای واقعی معنا درمانی و نظریات این روان پزشک بزرگ رادرست درک کرده باشید، من مطالعه این کتاب با ارزش را به همه سطوح واقشارجامعه توصیه میکنم چون طیف وارتباط گسترده آن با همه انسانها این ایجاب را خلق کرده است. با سپاس و درود بر همه انسانهای نیک اندیش. و ناشران اندیشه کتابراه
پونه
۱۴۰۲/۳/۲۸
کتاب زیبا، متفاوت، مفید و جالبیه.
بخش اول رو تحمل نداشتم و با سرعت دوبرابر گوش دادم تا زودتر تموم بشه، هر چقدر آرومتر پیش بره غم انگیزتر میشه، شدیدا دردناک بود.
بخش دوم به توضیح در مورد مکتب معنا درمانی ویکتور فرانکل می‌پردازه. از مفاهیمی صحبت می‌کنه که توی ذهن جا می‌گیره و انگار یه سری حفره خالی پر می‌کنه. هر چند به نظرم لازم یکبار دیگه کامل کتاب گوش کنم تا بتونم استفاده بهتری ازش بکنم اما در این لحضه باید بگم که از شنیدنش خوشحالم، خوشحالم که میتونم امیدوار باشم یک چرایی برای زندگیم پیدا کنم، دغدغه‌های ذهنیم، سرخوردگی‌ها، چیزهاکه درک نکردم و چیزهایی که درک کردم. آه که وسط افسردگی چه حس خوبی داشت و امیدوار کننده بود.
بخش اول با سرعت دوبرابر گوش کنید🙏🙏🙏🙏
ممنون از کتابراه برای تخفیف صددرصد موقت کتاب🌹🌹😊😊
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۲/۲۴
فرانکل به خوبی با بیان آنچه تو زندانهای نازیها گذشت نشون میده که نیاز به بقا چه بر سر انسان میاره و همچنین در بدترین شرایط هم حق انتخاب وجود داره
از طرفی معنا و امید هست که آدم رو از بحرانها نجات میده
یه ایرادی که داره، بخش داستانی کتاب، به ترتیب اتفاقات پایبند نیست.
من متن این کتاب را قبلاً خوندم احساس کردم کتاب صوتی کامل نیست در مورد نحوه بازداشت و در مورد پدرش هم دکتر تو کتاب متنی بیان کرده بود اینجا در این مورد نیست
در مورد داستان مرگ در تهران، داستانی که آورده شده قدیمی هست و در قدیم تهران پایتخت نبود.
نمی‌دونم اشتباه نویسنده هست یا مترجم.
در کل کتاب بسیار خوبی هست. دیدگاه آدم رو نسبت به رنجهایی که مجبوریم در زندگی تحمل کنیم رو عوض می‌کنه.
خواندن کتاب رو به همه، مخصوصا جوانها توصیه میکنم
عزیزه غلامی
۱۴۰۲/۱/۱۲
پیام کلی کتاب این است که باید برای زندگی خود دلیل و معنایی پیدا کنید تحمل هر سختی فقط با وجود داشتن معنایی برای زندگی ممکن است، چیزی که خود ویکتور فرانکل در زندگی‌اش تجربه کرده است. همان سخن ارزشمند نیچه: «کسی که در زندگی خود چرایی را بیابد، با هر چگونه‌ای خواهد زیست».
به نظر من این کتاب به نحوی یک کتاب انگیزشی است، اگر در زندگی خود دچار پوچی و سرگردانی شده اید خواندن این کتاب رو حتما به شما توصیه می‌کنم، نه اینکه راهکار عملی به شما بیاموزد بلکه شما را با دیدگاه تازه‌ای آشنا میکند و یک علامت سوال در ذهن شما ایجاد میکند، سوالی که آشوبی میشود در جانتان و پیدا کردن جواب برای این سوال زندگی‌تان را دگرگون میکند.
tokhs_divoneh
۱۴۰۲/۱/۱۱
صدای گوینده‌ی حالت خش داره چ چون یکنواخته باعث میشد خیلی جاها حواسم پرت شه. وقتی معنا و هدفی توی زندگیمون داشته باشیم میتونیم تو بدترین شرایط هم قوی باشیم و دووم بیاریم. نیمه اول کتای درمورد سختی هاییه که یک روانپزشک در اردو‌های کار نازی تحمل کرده. بخش دوم بعد از آزادی از اسارته جایی که معنای زندگی پس از تحمل سختی_ان هم رنج‌های فراوونی که در اردو‌ها متحمل شده_ خودشو نشون میده و میچشدش. در لابه لای تعریف کرده داستان حجم زیادی از اطلاعات رو به شما میده که اگر خوب و شمرده شمرده توجه کنید متوجه مفهوم کتاب و عقاید نویسنده در پشت نوشتن این داستان رو میشید. تا قسمتی که درمود اردوگاه‌ها هست راحت و روونه ولی از اونجایی که میره تو قسمت روانشناسی سخت و پیچیده و سنگین میشه، برای همین اون قسمت هارو خورد خورد شنیدم. بنظرم تا همون قسمت اردوگاه‌ها هم کافیه!
نسرین سعادتی
۱۴۰۲/۳/۱۹
اول از همه سپاس ویژه از تیم خوش سلیقه و حرفه‌ای کتاب راه که دسترسی ما به کتاب‌هایی به این خوبی و مفیدی رو تسهیل می‌کنه.
وبقیه‌اش:
خواندن این کتاب از بایدهای هر کتاب خوانیه حتی منِ مبتدی.
خوشبختانه چون کتاب خالکوب اشویتس رو قبلا خونده بودم، تن لرزه هام از خوندن بخش اول کمتر از دفعه‌ی قبل بود و ذهنم نسبتا آماده تر بود هر چند که شنیدن داستان‌های جنگ همیشه رعشه بر پیکر آدم میندازه و اول وآخر نداره.
دوست داشتم راوی ِ خوش خوان کتاب، تمرکزش روی مطلب رو همیشه حفظ می‌کرد. برخی جاهااصوات و لحن خوانش با مفهوم یکی نیست و مجبور شدم دو بار جمله رو گوش بدم و مفهوم رو استنباط کنم.
خلاصه که هی کتاب‌های سخت سخت رو بیشتر بخونیم که حرفه‌ای ترو پربار تر زندگی رو بپذیریم و سپری کنیم.
داوود رضوی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
کتاب واقعا خسته کننده و بی محتوا بود به نظر من نویسنده بیشتر سعی در قربانی نشان دادن خود داشت و با توصیف رنجش در اردوگاه‌های هیتلر سعی در جذب مخاطب دارد عوض کردن پوسته دانش و تحقیق دیگران با نام گذاری متفاوت و تحریف در بخشی از آن به عنوان دانش جدید مورد بهره قرار نمیگیرد کتاب بسیار خسته کننده و غیر قابل دفاع بخصوص در فصول اول بود همه انسان‌ها در شرایط‌های مختلف دچار فشارهایی شده‌اند که توصیف و البته بیان آن نیاز به دیدگاه متفاوت و خالص و بدون فشار آوردن به خواننده برای متقاعد کردن و دادن حق انتخاب و تصمیم گیری به خواننده دارد در هر صورت کتاب فقط از لحاظ معنای به محتوایی و این که یک کتاب چه قدر میتونه وقت گیر و کاملا شخصی مانند دفتر خاطرات یک شخص باشه
اکرم سیانی
۱۴۰۲/۱/۱۳
با سلام، کتاب انسان در جستجوی معنا مرا به این فکر واداشت که هرفرد در زندگی رسالتی دارد دکتر روانشناسی که از دل تمام زجرها به دنبال پیدا کردن معنای زندگی و شناساندن آن به دیگران است، اینکه خودم با کوچکترین تلنگری احساس یاس و ناامیدی میکنم، با خواندن این کتاب نگاهم تغییر کرد، باید تلاش کرد باید امیدوار بود و بدانیم سختی زندگی هم میتواند به زندگی معنا دهد.
دکتر روانشناس از افراد مراجعه کننده که فکر می‌کنند دیگر به آخر خط رسیده‌اند و نمی‌توانند ادامه دهند میخواهد که خودکشی کنند، آن‌ها سرباز می‌زنند و تلاش می‌کنند تا علت خودکشی نکردن خودرا توجیه کنند، این دلایل همان معانی زندگیست یکی بخاطر فرزند، یکی بخاطر عشق،...
شادی درخشان راد
۱۴۰۲/۵/۱۹
کتاب درباره‌ی تجربیات نویسنده در اردوگاه‌های کار اجباری هیتلر هس، جایی که آنقدر وحشیانه با زندانیان رفتار میکردند که بیشتر آن‌ها امیدی به زندگی نداشتند و مرگ را به آن زندگی اسفناک ترجیح میدادند! در این شرایطی که انسان در ناامیدانه‌ترین برهه زندگی خود به سر میبرد به دنبال معنایی برای زندگی و کورسوی امیدی هس که بتواند در آن شرایط بغرنج زنده بماند. قسمت اول کتاب به شرح شرایط زندگی و شکنجه‌های زندانیان میپردازد که بسیار تلخ است و قسمت دوم، نویسنده که خود روانشناس مطرحی است چگونگی پیدا کردن معنا و مفهومی برای زنده ماندن در سخت‌ترین شرایط زندگی را شرح میدهد که با نظریات روانشناسی به تشریح موضوع میپردازد.
Ylda Hm
۱۴۰۲/۳/۲۳
واقعا این کتاب رو دوست داشتم... جدا از دیدگاه جالبی که راجب زندگی و معنای اون داره که پیشنهاد میکنم خودتون مطالعه کنطد و دیدگاه و منظور خودتونو از کتاب برداشت کنین و من به خورد مغزتون دیدگاه خودمو ندم من کتاب‌هایی که راجب جنگ‌ها و اتفاقات دوران جنگ هاست خوشم میاد و بخش اول کتاب راجب دوران جنگ هست و هرکتابی که از جنگ خوندم دیدگاه متفاوت و جالبی رو بیان میکرد که با بقیه فرق داشت... خوشم اومد از کتابش تا همینجایی که رسیدم
تا اخرش خوندم... و واقعا سوپرایز شدم از توضیحات جالبی که نویسنده درمورد اختلالها و پوچگرایی و اختلالات جمعی در حال حاضر و دنیای امروز داره... واقعا جالب بود و دلم میخواد یه بار دیگه بخونمش
Mostafa Arshad Ebi
۱۴۰۲/۱/۱۶
با خواندن این کتاب نه یک بار بلکه چندین بار، انسان را به فکر وا میدارد که در زندگی خود جستجو کند تا معنای آن را بیابد و این به خاطر تجربیات آقای فرانکل است که با ما به اشتراک گذاشته و چهره کار جالبی ست این نوع نوشتن و نوع نگاه به زندگی. بعد از خواندن کتاب نوع نگاهت به زندگی و مشکلاتی که داری تغییر میکند. هر بار که قرار است به مطالعه‌اش بپردازی، با فکر تمیز و خیال راحت نیروی تا هیچ چیزی تو را در حین مطالعه از کلمات و جملات دور نکند. اگر هر انسانی در مشکلات زندگی، فراتر از سطحی نگری فکر کرد و در آن روزهای سخت خوشبختی‌اش را در این نه چندان دور مشاهده کرد یعنی به معنای زندگی پی برده و به کمال انسانی رسیده است.
الهه حسین زاده
۱۴۰۲/۱/۱۳
کتاب عالی بود هم خاطرات رو تعریف هم تحلیل کرد
کتاب‌های که در مورد زندان هست جالبه، واقعا شرایط وحشتناکی داشتن قابل باور نیست انسان اینقد میتونه بی رحم و فاجعه باشه واقعا باعث تاسف
یک جنبه هم در مورد اینکه انسان با هر شرایطی خودش رو تطبیق میده و چقدر میتونه شجاع باشه رو تایید میکنه٫ دوساعت در برف‌ها کار میکردن که بینش میتونستن با تکه چوب‌ها اتش درست کنن تا کمی گرم بشن باز دوباره کار!! یکی از زندانی‌ها کفشش پاره میشه و کلا بدون کفش مجبور بود کار کنه خود نویسنده (ویکتور فرانکل) هم اینقدر پاهاش از درد باد کرده بوده بدون جوراب کفش پاش میکرده ٫ دو قسمت اخر راهکار درمانی افکار مخرب
محمدرضا جوادی
۱۴۰۲/۵/۱۴
اثری درباره یکی از کمپ‌های نازی در جنگ جهانی که سختیها و مصائب آن تاثیراتی شگرف در افرادی که در آن جا زندانی هستند به جای میگذارد. این افراد متاثر از این فشارها و مسائل روانی تبدیل به انسانهایی دیگر میشوند که بر اساس شرایط و نوع شخصیت فرد بسیار متفاوت میباشد. که تا حدی شبیه کتاب کوری اثر ساراماگو استحتی بعد از آزاد شدن نیز دیگر نمیتوانند در جامعه به طور معمولی زندگی کنند چون خوی و خصلتشان تغییر کرده. کتاب به این مسئله میپردازد که واکنش افراد به این نوع زندگی چیست و اینکه بعضی افراد میتوانند به معنا و مفهوم زندگی در همچون شرایط سختی برسند.
F.ari.B
۱۴۰۲/۱/۲۰
قسمت‌هایی جالب از این کتاب:
✓رنج وقتی معنی رنج ندارد که معنایی مثل فداکاری پیدا کند
✓رنج غیر ضروری بیشتر مازوخیستی است تا قهرمانانه!
✓جوری زندگی کن که انگار این دومین زندگیته و قراره اشتباهات زندگی اول ت رو اصلاح کنی
✓معنا فراتر از منطق است
✓ ″بود″ قطعی‌ترین نوع وجود است
✓خواستن پدر تفکر است و ترس مادر واقعه است
✓لذت باید محصول فرعی یا جانبی باشد اگر به عنوان هدف در نظر گرفته شود این اتفاق نخواهد افتاد.
✓توجه متناقض: قصد مفرط آنچه را که فرد میخواهد غیر ممکن می‌سازد
✓ طیف آزادی: هرج و مرج ««آزادی»» مسئولیت پذیری
دکتر فاطمی‌نسب
۱۴۰۲/۱/۱۱
کتاب در جستجوی معنا کتاب قشنگی هست.. اینکه ویکتور فرنکل در اردوگاه کار اجباری رفته و خودش را اصلا در طی سه سال نباخت.. اینکه به یاد همسرش زندگی کرد.. اینکه در ذهنش این بود که کتابش را کامل کنه، کتابی که لز دست داده بود.. کوره‌های ادم سوزی را نمیتونم درک کنم، چرا یک انسان واقعا میتونه این کار را با یک انسان دیگه انجام بده.. آخه این کار را حیوانات هم با هم نمیکنن..
و اینکه بعد از رهایش، باز هم دکتر فرنکل خودش را نباخت.. و علم معناشناسی را تعریفی دوباره کرد..
مطالعه کتاب را کاملا توصیه میکنم.
Fereshteh k
۱۴۰۱/۱/۲۲
کتاب بسیار عالی است 👌🏻
بخش اول کتاب ساده و روان است و به صورت داستان خاطرات یک پزشک از اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها و ظلم و تحقیری که نسبت به اونا میشده و به خوبی توصیف کرده
قسمت دوم کمی سنگین تر و در قالب مثال و داستان حالت روانشناسی دارد و کمی از حالت داستان خارج میشود
در کل درباره‌ی معنای زندگیست، و پیدا. کردن اون، اینکه تا زمانی که هدف و معنایی پشت زندگی ما باشه زنده ماندن معنا پیدا میکند
پیشنهاد میکنم حتما بخونید👍🌹
امیرحسین قره خانی
۱۴۰۲/۱/۲۰
کتاب خیلی عالی بود من که لذت بردم
مخصوصا صدای آقای حیدری که داستان رو جذاب تر می‌کرد
توصیفات درون داستان به گونه‌ای بود که به راحتی امکان تصویر سازی ذهنی رو فراهم میکرد و خیلی دقیق و با جزئیات نوشته شده بود
نویسنده این حقیقت رو به خوبی تصدیق می‌کنه که ذات انسان آزادی خواهه و انسان در هر شرایطی به دنبال آزادیه و این آزادی ممکنه جسمانی یا روحانی باشه و انسان‌های در بند و زندان اگر چه زندانی تن هستند ولی باز هم سعی در آزادی خودشون دارن اما به شیوه دیگه، آزادی از جنس غیر مادی و پرواز در عالم رویا و معنا...
Mhbb H
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
به نظرم این قدر توی فضای مجازی و تلویزیون و رسانه‌های دیگه، از این کتاب تعریف کردن، که دیگه همه میشناسنش....
این کتاب رو آقای دکتر ویکتور فرانکل؛ از حوادثی که در جریان هولوکاست براشون پیش اومده، با زیبایی هر چه تمام تر به رشته تحریر درآوردن.
با خوندنش قدم به قدم دردها و مسائلی که در اونجا براشون پیش اومده رو، ما احساس می‌کنیم.
یه جمله‌ی معروف از این کتاب اینه که: اگه چرایی زندگیتون رو بدونین، با هر چگونه‌ای میتونید ادامه بدین.
هرکسی باید چرایی زندگیش رو بدونه
این
کتاب
بینظیره
سعید عرشیان
۱۴۰۲/۸/۱۶
این کتاب با وجود شهرت غیر واقعی که دارد، در واقع ادای دین نویسنده یهودی تبار آن است به قضیه هولوکاست. ایشان تمام سعی خود را کرده تا با روانشناسانه جلوه دادن کتاب ما را متقاعد کند که هولوکاست یک‌فاجعه انسانی علیه جامعه یهود بوده است. اما با لباس روانشناسی. مباحث روانشناسی آن هم مطالب عاریه و پیش پا افتاده‌ای ست که چیزی به دانش شما افزوده نخواهد کرد. کاملا بدیهی ست که این کتاب با اهداف خاصی چاپ شده. خوندن این کتاب را برای افراد آگاه بسیار توصیه میکنم و برای افراد ناآگاه اصلا توصیه نمیکنم.
Hengameh Raeisi
۱۴۰۲/۲/۲۷
به طور کلی کتابی نیست که اگر نخونی جیزی از دست داده باشی. صدای گوینده خیلی مناسب نبود. همیشه یکنواخت بود. قسمت‌هایی از کتاب عیحان انگیز میشد ولی صدای گوینده آنقدر بی‌حال بود که هیج تأثیری روی خواننده نداشت.
کتاب دو قسمت هست. هدف قسمت اول افشا کردم جنایات جنگی جنگ جهانی دوم هست و به طور کلی پیامش این هست که تنها ارمغان جنگ ویرانی، بیماری‌های روانی، بدبختی و از دست دادن عزیزان و اموال هست. توی قسمت روم یه بحث برخی مسائل روانشناسی میپردازه که کتاب‌های دیگه خیلی روان‌تر و ساده تر بیان کردن.
hana
۱۴۰۲/۱/۲۶
همینطور که دوستان اشاره کردن این کتاب دارای دو فصل هست که گویای خاطرات آشویست هست که تصاویر دلهره و وحشتناکی رو دیدم الان که گویای واضح اون دورانه بسیار بسیار بسیار ناراحت کننده و فاجعس که انسانها همچون تکه استخوان و گوشتی روهم انبار شدن و تمام تعابیری و خاطراتی که ویکتور فرانکل میگفتن توی اینترنت به طور واضح عکس گرفته شده که بسیار غمگین و ناراحتم و بخش دوم هم که به معنادرمانی و بیان این رویکرد میپردازه، بسیار متاثر از ذات انسانها و حکومت و تصمیمهای وحشتناک سیاسی اون دوران شدم
اسماعیل خدامرادی
۱۴۰۲/۳/۱۶
سلام یکی از بهترین کتابهای صوتی است که تابه حال گوش دادم برای کسانی که در مشکلات زندگی چه خود ساخته چه بدست انسانهای دیگر ایجاد می‌شود گرفتار می‌شوند و چگونگی تعامل با انسانهای دیگر در حین مشکلات و گاهی دیگران را در اولویت قرار دادن و از خود گذشتن و فداکاری کردم که عملا نویسنده خود اورا تجریه کرده و همچنین راه کار قرار دادن و خدمات رسانی به کسانی که از مشکلات روحی و روحانی رنگ میبرند و ارایه رده حل‌های علمی برای مشکلات روحی و روانی دیگر انسانها و افراد مریض کتابی قابل استناد و راه گشاست
فهیمه عبداللهی
۱۴۰۲/۲/۱۰
این کتاب رو در شرایط سخت زندگیم گوش دادم و بشدت کمکم کرد تا از اون وضعیت خارج بشم. تجربه‌های عملی نویسنده باعث میشه به این فکر بیفتیم که چرا اینهمه توقعمون از زندگی زیاده؟ چرا فکر میکنیم که زندگی باید همه چیز رو در اختیار ما قرار بده؟ برای دنیا کاری نداشت که بجای زندگی توی اوضاع اقتصادی بد ایران، در زمان‌های قدیم به عنوان یک سیاه پوست و برده بدنیا میومدیم و از شدت کار زیاد میمردیم. به من کمک کرد تا شرایطم رو قبول کنم و بدون درنظر گرفتن شرایط مالی و روحیم، دست به پیشرفت بزنم.
Aidin Nikoo
۱۴۰۲/۱/۲۵
من به کتاب‌های توسعه فردی و روانشناسی علاقه زیادی دارم پس این کتاب رو هم مطالعه کردم. به نظرم نویسنده به زیاده گویی پرداخته و خیلی کوتاه تر میتونست منظورش رو منتقل کنه. این کتاب قصد داره بگه تا زمانی که توی زندگی هدفی داشته باشید و امیدوار باشید، میتونید ادامه بدید ولی اگر امیدتون رو از دست بدین یا یه روز دیگه هدفی واسه زندگیتون نداشته باشین، اونجا پایان کار شماست. این هدف الزاما یه چیز خیلی مهم و آرمانی نیست و میتونه یه هدف کوتاه مدت باشه
به همین سادگی:)
T Y
۱۴۰۲/۱/۱۲
اگر چه بسیار سخته که دوران رنج و مشقت امید و قدرت خودتو از دست ندی و اینکه اگه بتونی دیدتو نسبت به مسایل سخت زندگی تغییر بدی می‌تونی جنبه‌های مثبت و روشن اونو ببینی ولی وقتی به نقاط تاریک زندگی خودم نگاه میکنم می‌بینم که همین تغییر دیدم نسبت به مسائل تونسته خیلی کمکم کنه که به چیزی در چیزی گیر ندم و بتونم خیلی چیزا رو نادیده بگیرم.. این کتاب کمکتون میکنه که بتونید زندگی رو اونطوری که هست بپذیرید و تلاش کنید که با امید و تغییر دیدگاه به سوی نور قدم بردارید.
خانم کمالی
۱۴۰۲/۱/۳۱
در این کتاب دکتر فرانکل ابتدا از سختیها و رنجهایی که در اردوگاه کار اجباری کشیده صحبت میکنه و بسیار زیبا به شرح وقایع میپردازد و بعد از آن در قسمتهای پایانی به این نکته میپردازد که انسان توانمندی خارق العاده‌ای داره و میتونه هر رنجی را با تعریف کردن معنایی برای آن تحمل کنه و میگه که این معنای زندگی برای هر کس و بسته به هر شرایطی متفاوته و انسان موجود پیچیده ایه تا انجا که هیچ قانون روانشناختی و عملکرد خاصی نمیتون برای ان به طور دقیق تعریف کرد!
فریدون لازر
۱۴۰۲/۱/۱۱
به گفته ویکتور فرانکل نویسنده کتاب انسان در جستجوی معنا ما نمی‌توانیم از رنج و غصه فرار کنیم بلکه بایستی نحوه کنار آمدن با آن را یاد بگیریم یاد بگیرم در شرایط سخت چگونه خود را نبازیم و به خود آرامش بدهیم. او سالیان متمادی در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی اسیر بوده است و کتاب حاضر نتیجه تجربه‌های آن سالها می‌باشد. این نویسنده و روانشناس پس از آزادی با آنکه همسر و فرزندان خود را از دست داده بود شروع بکار کرد و مکتب لوگوتراپی یا معنا درمانی را ایجاد کرد.
عسل مهاجران
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در این کتاب در ابتدا خاطرات زندانیانی پرداخته شده است که در سخت‌ترین شرایط روحی و جسمی بودند و در ادامه به قدرت طرز فکر و نگرش ما انسان‌ها که آزادی‌ است که قابل گرفتن نیست می‌پردازد. و اینکه انسانی که چرایی زندگی را بداند، چگونگی آنرا هم پیدا میکند.
و اما نقدی که میتوان از این کتاب کرد، موسیقی متن آن است که برای شنونده آزار دهنده است، مخصوصا اگر از هدست استفاده شود، که فکر میکنم اکثر کسانی که کتاب صوتی گوش می‌دهند، از هدست استفاده می‌کنند.
...
۱۴۰۲/۹/۱۸
بااین که کل کتاب میشه ازش درس گرفت و اولین تجربه من از خواندن چنین سبک کتاب‌های بود ولی بهترین قسمت‌های که دوست داشتم و منو شدیدا درگیر کرد این حرفها بود:
معنای زندگی؛ معنای بی قید و شرط است.
ایاتمام این رنج‌ها تمام مرگ‌های دورورمان معنا دارد؟
اگر نه! پس بقا و زنده ماندن هم معنای ندارد.
زندگی که معنایش به یک اتفاق بستگی داشته باشد مثلا این اتفاق که فرار کنی یا نکنی همه اینها نهایتا ارزش زنده ماندن ندارند.
معنای واقعی زندگی چیست؟
Nasim Nasim
۱۴۰۲/۶/۲۹
کتابی تلخ از تجربیات یک اسیر اردوگاه های کار اجباری اروپا طی جنگ جهانی دوم. جنبه علمی و روانشناختی کتاب برایم خیلی جالب نبود اما بخش خاطرات از آن جهت که امکان مقایسه میان انسان مدرن اروپایی و شرایط اسرای ایرانی در زندان های رژیم بعث را فراهم می آورد برایم جالب بود. اتفاقاً روحیات آزادگان ایرانی نقطه اوج نظریه نویسنده را تایید میکند هرچند واقعا نظریه نویسنده در سطوح نازلی از معنایابی عمیقی است که انسان میتواند در زندگی داشته باشد.
حسینی
۱۴۰۲/۲/۱۰
با سلام
انسان در جست و جوی معنا خیلی کتابه خوبیه نسخه‌های صوتی هم برای اونایی که وقت کتاب خوندن ندارن خیلی پیشنهاد میشه کتابی که با لحن اروم و دلنشین استاد باشه
من خودم به شخصه به این طور کتاب‌ها علاقه‌ی خاصی دارم بخاطر اینکه میخوام اطلاعاتم رو افزایش بدم
اگر از قبل چیزی درباره‌ی اردوگاه آشویتس نمیدونید این کتاب شمارو باهاش آشنا میکنه و اگر از قبل هم میدونستید بهتر میتونید برای خودتون تصویر سازی کنید
من لذت بردم مچکر از کتابراه
Ali bayat
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب نثر خوبی دارد و میتوان آن را به دو بخش تقسیم کرد
بخش اول جنبه روایی و مستند از مشاهدات دکتر در اردوگاه‌های نازی‌ها هست که به خوبی خواننده را با خود همراه میکند و در بخش دوم پیام کتاب را به خوبی به خواننده منتقل میکند و در این امر بسیار موفق هست
کتاب به گونه‌ای است که هر خواننده غیرحرفه‌ای را هم جذب خود میکند و به لحاظ معنایی هم کتاب پرباری هست که در کیفیت زندگی افراد نقش مثبتی خواهد داشت
حتما توصبه میشه
حامد نوری
۱۴۰۲/۷/۲۳
بهتر بود به جای تعریف جزئیات زیاد سختی‌های زندان به اصل ماجرا می‌پرداخت فکر می‌کنم خاطرات اسارت و اعتقاد بالای آزادگان ما بیشتر تاثیر گذار و ملموس برای ما باشه تا جایی که مطالعه دارم بسیاری از این عزیزان با وجود شرایط سخت یک لحظه هم به فکر خودکشی نیفتادند و نسبت به هم ایثارگری می‌کردند حتی به قیمت جانشان که متاسفانه در روابط شرح داده شده در این کتاب وجود نداشت. پیشنهاد می‌کنم کمی از خاطرات اسرای خودمان هم گوش کنیم.
مریم صالحی
۱۴۰۲/۲/۱۷
اگر می‌خواید شرایط سخت رو تحمل پذیر کنید و تاب رفتن به جلو رو بیشتر، این کتاب دریچه‌ی جدیدی به روتون باز می‌کنه. به شخصه به دنبال یک استرس و ناراحتی زیاد، به سراغ این کتاب رفتم و واقعا کمکم کرد چون به جایی رسیده بودم که خب که چی؟! به هر چی هم که می‌خواستم در این زندگی رسیدم چه زمینی چه معنوی. اما الان در هر رنج، در هر لحظه از زندگی دنبال معنایی می‌گردم و با این معناهای کوچیک، معناهای بزرگی به زندگی‌ام می‌بخشم.
میرحسین فرهنگی
۱۴۰۲/۱/۱۳
با تشکر از همراهی کتابراه. بنده نسخه کاغذی این کتاب‌رو هم داشته و مطالعه کرده ام. ترجمه‌ای ارزنده و تمام عیار توانسته است بهترین نمود را از این کتاب نمایش داده و عنوان و ماهیت خواسته‌های مولف را نمایش دهد. صداگذاری جذاب و تشریح و قرائت بی نظیر استاد نیز توانسته است اعجاز این کتاب صوتی را چندین برابر جلوه نماید. امید است بیش از پیش کتابهای نافذ و پرقدرت این چنینی را در مجموعه کتابراه داشته باشیم. سپاسگزاریم.
1 2 3 4 5 6 >>