نقد، بررسی و نظرات کتاب بزرگترین راز - راندا برن

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
امیرعلی سلیمانی
۱۴۰۲/۱/۱
بزرگترین عیب این کتاب نظریّه غلوّآمیز بودن آن است. که تا حدّ زیادی شکل شعار و تبلیغات به خود گرفته است. با این که نویسنده کتاب، مدّعی تجربی بودن مطالب خود است ولی حقیقت این است که مطالب این کتاب از راه روش تحقیق تجربی به اثبات نرسیده است. اینکه ما بگردیم و صدها و یا حتّی هزاران مورد موافق با این نظریّه پیدا کنیم موجب اثبات شدن آن نمی‌شود. در علوم تجربی، باید کلّیّت یک قانون فرضی به اثبات برسد. برای مثال اگر ما آب تمام چشمه‌ها و دریاها و... را آزمایش کنیم خواهیم دید که همه هادی جریان الکتریسیته هستند امّا حقیقت علمی این است که آب خالص هادی جریان الکتریسته نیست. پس به صرف استقراء و مشاهده صدها و هزاران مورد نمی‌توان به قانون علمی دست یافت.
قربانعلی خدایاری
۱۴۰۲/۱/۲
روح روح روح همه می‌دانیم که روح پیش از حیات جسمانی بوده و پس از حیات جسمانی نیز خواهد بود. راز بزرگی در کار نیست. شاعران و عارفان و متفکران ایران تا قبل از شروع دوره مدرن و ورود افکار غربی دائم این نکته را گوشزد کرده‌اند و بعد از آن نیز همین کار را کرده‌اند ولی در رویاروردیی تفکر مدرن و همه گیر شدن آن کمی از نفوذ خود را از دست داده‌اند. عمرخیام، سنایی غزنوی، مولوی بلخی، حافظ، محمود شبستری، منصور حلاج، شهاب الدین سهروردی، خواجه عبدالله انصاری و عارفان به نام و گمنام فراوان دیگر که با تاثیر گرفتن از آیات قرآن که بارها اشاره به خواب بودن ما می‌کند و اشاره می‌کند که بسیاری تنها با مرگ بیدار خواهند شد، سعی داشته‌اند که اطرافیان خود را بیدار کنند و با به میراث گذاشتن نوشته‌ها و اشعار خود برای ما بسیاری را بیدار کرده‌اند. تفاوت نگاه مادی گرایانه انسان غربی به روح در سراسر سطرهای کتاب نمایان است. انسان شرقی کاستی‌های خود در شناخت حقیقت روح را دارد چون می‌داند کسی که به این حقیقت برسد حکایت گنگ خواب دیده است که زبان بیان حقیقت را ندارد و این راز با کشف و شهود درونی و فردی گشوده می‌شود. حقیقت روح و اینکه چیست و چگونه کار می‌کند تا به امروز قابل بیان با کلمات نبوده است. اینکه بخواهیم روح جاری در افراد را یکسان بدانیم ادعای بزرگی است که دلیلی برای آن آورده نشده. آگاهی یا هوشیاری نامیدن روح مشکل را حل نخواهد کرد. انسان مدرن و انسان پست مدرن حقیقتی جز بعد مادی و حسی برای انسان قائل نیست. اینکه در کتاب سعی شده بعدی غیرمادی معرفی شود پیشرفت است و نشان از ترک برداشتن تفکر مدرنیته و پست مدرن دارد ولی این آغاز راه است نه پایان راه. این گوهری است که از صدف مکان بیرون است.
Sepid Mmm
۱۴۰۲/۱/۲۰
کتاب راز کتاب خوبی بود و سبک نگارش روانی نیز داشت و از ترجمه خوبی نیز بهره مند شده بد
فقط چندین عیب داشت
اول اینکه نویسنده ابتدا ادعا میکنه مطالبی که گفته شده تجربی ان و تجربه شده‌اند ولی در ادامه نشان می‌دهد چیزی‌هایی که گفته می‌شود جز حدس و گمان چیزی بیش نیست
برای این هم راهکار ارائه می‌دهد راهکار روانشناسی تلقین و از یان طریق قدرت تلقین و میگه ولی چیزی جز فریب دادن خود نیس
در ادامه دنیا و عالم رو طوری معرفی میکنه که انگار جزئی از تصورات انسان است و اگر انسان به آن فکر نکند از بین می‌رود چون درواقع اصول و اصل مهم چیزی که تصور می‌شود همین هس هر چیزی که حاصل تصور و فکر و خیال است اگر لحظه‌ای به او فکر نکنی از بین می‌رود... بعد انسان را به عنوان تنها موجود معرفی میکنه که دارای آگاهی است ولی چنین چیزی نیست انسان فقط چند قدرت بیش از سایر موجودات دارد قدرت تفکر، اختیار، عقل. سایر موجودات نیز عقل دارند ولی در حد و اندازه دنیای خودشان و اینکه انسان را ببریم عرش و حسابش را از دیگر‌ها جدا کنیم آن هم خوب نبود به نظرم
ولی بازهم ممنون
حمید روزبهی
۱۴۰۲/۱/۷
توی کتاب یک مورد متناقض وجود داره اول ادعا میکنه که چون درک ما از کائنات از طریق ذهن انجام میگیره پس تمام عالم محصول ذهن بشر یا اونطور که گفته میشع اگاهی هست! در جای دیگه ادعا میکنه که فقط بشر دارای اگهی هست و نه سایر جانداران این یعنی اگر انسانی نباشه به فرض علف هم نیست در حالی که بدون وجود هیچ انسانی علف برای گوسفند هم قابل تشخیص و داری معنی و خیلی هم شباهت به علفی که ما درک میکنیم داره! پس باید بگیم همه حیوانات و حتی همه جانداران هم دارای اگاهی و روح هستند که ابن با جمله صریح کتاب تناقض داره. در مجموع مطالبی که بیان میشه از جنبه روانشناسانه مفید و کاربردی هست ولی چون مفاهیم قابل اثبات نیست در حد فرض و حدس و گمان باقی میمونه یا به قول نویسنده باید از طریق شهود (و شاید تلقین: کاری که معمولا ادیان انجام‌ میدن!) درک بشه که دراین صورت پیوندش با مطالب علمی تلاشی بیهوده به نظر میرسه و از ارزش مطالب هم کم میکنه انگار نویسنده اعتماد کامل به حرفهاش نداره که دست نیاز به سمت علم دراز کرده!
Meti
۱۴۰۲/۱/۳
کتاب راز به شما آموخت که چطور به هرچیزی که می‌خواهید برسید، به هرکس که می‌خواهید تبدیل شوید و هرچیز که می‌خواهید را داشته باشید. چیزی تغییر نکرده است؛ قواعد و قانون‌های آن کتاب مثل همیشه پابرجا هستند. این کتاب بزرگ‌ترین کشفی که انسان می‌تواند انجام دهد را آشکار می‌کند و راه رهایی از منفی‌ها، مشکلات و تمام چیزهایی که نمی‌خواهید را به شما نشان می‌دهد
تا به حال احساس شکست داشته‌اید؟ نگران بوده‌اید؟ استرس داشته‌اید؟ عصبی بوده‌اید؟ احساس کرده‌اید به شما توهین شده یا صدمه خورده‌اید؟ احساس ناراحتی، بی‌حوصلگی یا دلسردی داشته‌اید؟ اگر هرزمان هرکدام ازاین احساسات را داشته‌اید، طبق گفته آنتونی دملو زندگی‌تان آشفته و بی‌نظم است!
ممکن است فکر کنید که طبیعی است که در طول روز احساسات منفی به شما هجوم بیاورند. اما نباید زندگی این‌طور باشد. می‌توانید زندگی‌تان را کاملاً به دور از ناراحتی، نگرانی، صدمه و ترس سپری کنید. در کل بعضی قسمت‌های این کتاب مشابه کتاب راز است
سیدمهدی حسینی
۱۴۰۲/۱/۲
سلام خدمت دوستان
نقد کتاب؛
در برخی از بخش‌های کتاب راز گاه شاهد غلو و کلی‌گویی هستیم. موضوعی که باعث می‌شود مطالب موجود در کتاب تا حد زیادی تبلیغاتی و شعارگونه به نظر برسد.
بااینکه راندا برن در کتاب خود بیان می‌دارد که نوشتن کتاب بر اساس مطالبی تجربی است و به بررسی صدها اثر مکتوب تاریخی پرداخته است. اما بررسی اسناد تاریخی دقیقاً نمی‌تواند لزومی بر علمی یا صحیح بودن هیچ نظریه‌ای باشد. در علوم تجربی باید با انجام بررسی‌های دقیق و آزمایش‌های صحیح به تأیید یا رد یک نظریه پرداخت.
برخی از منتقدین کتاب نه‌تنها که قابل‌اثبات بودن نظریه قانون جذب را نمی‌پذیرند، حتی مدعی هستند که اثبات علوم تجربی با ابزار آزمایش غیرممکن است. چراکه آزمایش در بحث چنین موضوعی نه قابل‌بررسی است و نه منجر به شناسایی موارد نقض می‌شود.
مهم‌ترین نکته در بررسی واقعی بودن کتاب راز این است که نه‌تنها نویسنده توجیه فلسفی و منطقی از خود بروز نداده است، مطالب موجود در کتاب به اثبات تجربی هم نرسیده‌اند.
ایراد دیگری که به قانون جذب و داستانهای کتاب راز وارد است خودمتناقض بودن این مفهوم و نظریه است. بدین معنا که قانون جذب می‌گوید به هرچه فکر کنید از کائنات دریافت خواهید کرد. پس چرا هنوز محققان اثبات این نظریه پس از سال‌ها هنوز هم نتوانسته‌اند به یک محک صحیح برای رد یا پذیرش نظریه قانون جذب نرسیده‌اند؟
محمد امین پیشدار
۱۴۰۲/۱/۱
این کتاب به تبیین ادامه دادن محبوبیت مفهوم "قانون جذب" در جامعه می‌پردازد. این کتاب در ادامه دو کتاب قبلی نویسنده با نام‌های راز و قدرت منتشر شده است.
در این کتاب، روندا بیرنه به بیشترین اسرار جهانی که در ارتباط با "قانون جذب" و "نیروی داخلی" هستند، پرداخته است. او در این کتاب، به دنبال رسیدن به راهکارهایی است که به ما کمک می‌کنند تا با تغییر نگرش و فکر خود، بازارهای متفاوت را جذب کنیم و رویای خود را تحقق بخشیم.
با این حال، اگرچه این کتاب به طور کلی از دید خودکامگی و تمرکز بر روی خود و تحقق رویاهای شخصی استفاده می‌کند، اما به نظر می‌رسد در برخی موارد، به یک اندازه بیش از حد به این موضوع تأکید شده است. برای مثال، این کتاب به صورت مستقیم به موضوعاتی مانند سلامتی، پول، و موفقیت در کار، اشاره می‌کند.
به طور کلی، "The Greatest Secret" یک کتاب جذاب و الهام‌بخش برای افرادی است که به دنبال بهبود زندگی خود هستند. با این حال، بهتر است این کتاب را با نگاهی منصفانه و کمی انتقادی مطالعه کنید، زیرا در برخی موارد، به نظر می‌رسد مفهوم "قانون جذب" به طرزی بیش از حد ساده‌سازی شده و به عنوان یک راهکار جامع برای بهبود زندگی، پرفراز و نشیب‌هایی دارد
Alireza Mohammadkhani
۱۴۰۲/۱/۲
با احترام ذهن ما خیلی سیال است. وقتی شما این کتاب را خواندید دنبال نشانه‌هایی هستید که ذهنیت مثبت این کتاب رو تاکید کنند درحالی که اون نشانه‌ها قبل‌تر هم بودند پس چرا اون موقع بهشون توجه نکردید؟ چون تا اون موقع کتاب رو نخوندید ‌پس عملا کائنات هیچ کاری برای شما نمی‌کنند.
حال شما شاید بپرسید: شواهدی که در این کتاب هست رو چی میگی؟ خب هر چیزی در این جهان ممکنه. کتاب راز فقط مدارکی که در تاکید ادعای خودش هست رو ارائه می‌کنه و کلی شواهد که خلاف ادعا هست رو فراموش می‌کنه اگر روزی قانون جذب برای شما کار نکرد طراحان این قانون به شما می‌گویند که شما روی خواسته تون خیلی تمرکز نداشتید و ایرادی به این قانون وارد نیست.
در کل بگم ذهن مثبت شما تصمیماتی رو انتخاب می‌کنه که در نهایت شما رو به هدفتون می‌رسونه و این نیاز به تلاش داره
هادی دهمیری
۱۴۰۲/۱/۳
نویسنده جمله‌های زیادی رو فقط نقل قول می‌کند!! حال چرا اسم کتاب رو گذاشته بزرگترین راز!!!!! خود جای سوال دارد. بنظرم میاد که کوشش دارد آشنایی‌اش با اندیشه‌های عرفان ایرانی (مولانا) رو تحت شناخت یک راز بزرگ جا بزند!! در حالیکه هنوز هیچ درکی از این اندیشه‌ها ندارد. درست مثل یک بچه‌ی هیجان زده است. بطور حتم اگر بتوانید اندکی خود را از چنگال سندرم مرغ همسایه غاز است!!!! برهانید و کتابهای خود مولانا، عطار و یا حتی کتابهایی استاد زرین کوب مثل پله پله تا ملاقات خدا را بخوانید، خیلی به درک حقیقت اینگونه مطالب نزدیکتر می‌شوید تا با خواندن این کتاب.
نویسنده در دو کتاب راز و قدرت نیز همین سبک تهی بودن از اندیشه را دارد! چیزی را شنیده و بسیار چیزها را نشنیده!!!!
ولی با گنده گویی آدای فهمیده‌ها رو در می‌آورد.
پونه
۱۴۰۲/۷/۱۵
خیلی خوبه به خصوص ترفند خوش آمدید و آگاهی برای دست و پنجه نرم کردن با افکار ناخوشایند و افسردگی خیلی بهم کمک کرد هر چند در مورد مفهوم رنج باهاش موافق نیستم به هر حال ما هر کاری بکینیم هم باز یه رنجی داریم به صرف تغییر فکر که نیست بله میشه با تغییر نوع نگرش مون به رنج از عذاب دادن خودمون دست بکشیم اما رنج چیزی نیست که بشه ازش رها شد در واقع همین رنج است که باعث رشد ما می شود بدون رنج ما انسان ها با خصیصه راحت طلبی که داریم هرگز به خود تکانی نخواهیم داد، بقیه نکاتش هم خوب بود هر چند بعضی جاها کلیشه ای به نظر می رسید و زیادی توضیح میداد و آدم گم میشد توی متن نمی دونست چی می خونه اما نکات عملی هم داشت و داشتن خلاصه در آخر هم فصل به شدت عالی بود سپاسگذارم
joziazkol
۱۴۰۲/۴/۳۰
با خوندن نظرات میتونم بگم متاسفانه بیشتر مردم با کتاب‌ها هم حتی مثل محصولات دیگه مصرف گرایانه برخورد میکنن.. ینی خیلی جاها میشه دید که گفته میشه من ایم سبک رو دوست دارم یا این سبک رو دوست ندارم انگار اصلا مهم نیست نویسنده چی میگه انگار به گفته‌ها توجه نمیکنن و چیزی رو میخان که با خوندنش احساس خوب و راحتی داشته باشن.. بیشتر مردم با قانون جذب مخالفت میکنن در حالی که حتی یه درصد هم درک نکردن که موضوع و بحث اصلا چیه! بیشتر اون کسانی هم که این کتاب هارو پذیرفتن مثل مواد مخدر باهاش برخورد میکنن.. اگر به کتاب‌ها توجه کنید به وضوح درمورد این نوع رفتار بسیار صحبت میشه و دقیقا همون چیزیه که باید تغییر کنه..
محمد
۱۴۰۲/۱/۳
شاید بتونیم یه قسمتی از راز رو منکر بشیم اما نمیشه تاثیر مثبت استفاده از راز رو در زندگی انکار کرد. استفاده از راز یعنی امیدوار باشی و حتی اگه اتفاق مورد نظر تو نیفتاد، یعنی هر لحظه بتونی شکرگذاری کنی و احساست رو خوب بکنی و از خوب به عالی برسی. به شرطی کسی برداشت نکنه که به تلاش نیاز نداره چون کسی که یقین داشته باشه به چیزی که براش خوبه میرسه این هیجان و اشتیاقش نمیذاره که تلاش نکنه و اونوقته که حتی با تلاش کردن لذت بیشتری نصیبش میشه و علاوه بر نتیجه از مسیر هم خوشش میاد.
از تکنیکاش گهگاه استفاده میکنم مخصوصا شکرگذاری و تجسم. که علم هم فواید عجیب ایندو رو اعلام کرده
Narges Jamalipak
۱۴۰۲/۱/۱۳
به نظر من هر کسی باید حداقل صد بار در زندگی ش این کتاب رو بخونه و مرور کنه
اگر می‌خواین زندگی تون متحول بشه و سال هاست که نمی‌تونین اینکار رو انجام بدید این کتاب رو بار اول بخونید و کلمه به کلمه‌اش رو قورت بدید بعد متوجه میشوید دلیل این همه مشکل توی زندگی تون همون داستانهاییه که برای خودتون در مورد هر چیزی تعریف کردید و خودتون هم باورش کردید اگه طلاق گرفتید و یا هر روز شغل عوض میکنید و خودتون هم علتش رو نمیدونید این کتاب رو مطالعه کنید بهترین عیدی عمرم رو امسال از کتابراه گرفتم و نمی‌دونم با چه زبونی ازش تشکر کنم
یعقوب دادگر
۱۴۰۱/۷/۱۷
با عرض سلام و ادب،
به نظرم، انتقاد سالم و بی‌غرض، نوعی وظیفه محسوب شده و موجب پیشرفت امور می‌باشد....
ترجمه کتاب حاضر، با توجه به دریافت سخنان صوتی از مترجم‌های دیگر، از ترجمه ضعیفی برخوردار است و انتخاب چینش کلمات و تکمیل جمله‌بندیها نارسا بوده و دلنشین نیستند،
و حتی در بعضی جملات، حق مطلب نویسنده بزرگ (خانم راندا‌ برن) ادا نشده است...
به امید موفقیت روزافزون آقایان محمدزاده مقدم
با سپاس🙏🏻💐
دادگر از تبریز
میلاد غلام زاده بایگی
۱۴۰۲/۱/۴
با این مدل نگرش موافق نیستم
کلیشه‌ای بودن: برخی قسمت‌های این کتاب ممکن است برای بعضی از خوانندگان بسیار کلیشه‌ای و خسته‌کننده به نظر بیایند، زیرا بعضی اصول که در این کتاب مطرح شده‌اند، پیش از این بارها و بارها مطرح شده‌اند و به خوبی در ذهن بسیاری از افراد باقی مانده است.
بی افزایش منطقی: در برخی قسمت‌ها، از دانش‌های شناختی شیطان‌صفتی تخیلی استفاده شده است. این یکی از نقاط ضعف این کتاب است که در نهایت، می‌تواند باعث عدم پذیرش دیدگاه‌های کلی نویسنده شود
مهدیه نظری
۱۴۰۲/۱/۲
این کتاب به دنبال کتاب راز نوشته شده است، نظر شخصی من این است که راز و کتاب‌های مربوطه بیشتر نمایانگر روانشناسی زرد می‌باشند و مثل کلاهبرداری، اما تعدادی از افراد این مسائل را باور می‌کنند و در اصل باور آنهاست و تغیر تفکر آنهاست که زندگی‌شان تغیر می‌کند، رازی در کار نیست، ولی به هر حال هر چیزی که توانایی این را داشته باشد که حال مردم را بهتر و در این زمان امیدواری آن‌ها به آینده را افزایش دهد جای تقدیر دارد،
سیاوش سعادت
۱۴۰۲/۱/۱
متشکرم از کتابراه و نویسنده عالی خانم رندا برن، بسیار عالی و تاثیر گذار و واقعی. یکی از قوانین خداوند، جذب، یا عشق، چه کسی باور کند چه کسی باور نکند، متاسفانه بعضیها سعی دارن قانون جذب رو رد کنن. از این بعضیها، بعضیها نظرشون رو میگن که هیج و توصیه میکنم که دنبال این کتابها نرن چون خوب فهمیدن که واقعی نیست و بدردشون نمیخوره و بعضیها هستن که میخان مردم رو گول بزنن. دکترو وزیرو وکیل و کارگرو غیره هم نداره در جای که خودشون کاملا این قانون رو قبول دارن،
سمیرا شریفی
۱۴۰۲/۴/۲۸
تمام کتاب در یک جمله خلاصه میشه " آگاه بودن به ذات و جوهره‌ی حقیقی انسان" و اینکه من با قسمتی که میگفت آگاهی فقط مختص به انسانه و مثلا حیوانات آگاهی ندارند مخالفم چون معتقدم حتی سنگ‌ها و گیاهان هم آگاهی و شعور دارند. یکی از نقاط ضعف کتاب این بود که تا میخواستی عمیق بشی توی کتاب میدی یه منبع معرفی کرده و کاملا حواس آدم پرت میشد از موضوع اصلی کلا زیاد نقل قول داشت ولی کتاب بدی نبود و ارزش خوندن داره.
saeid karimi
۱۴۰۲/۱/۳
من با تجربه خوندن کتاب راز از راندا برن تمایلی به خوندن کتابی از این نویسنده نداشتم چون کتاب راز بسیار غلو آمیز و فریبکارانه در مورد قانون جذب بحث می‌کرد و باب دل افراد تنبل بود ولی با خوندن نظرات تمایل پیدا کردم و این کتاب را خوندم، محتوای این کتاب با کتاب راز متفاوت بود ومطالب کاربردی هستند و بیشتر جنبه عرفانی داره این کتاب میتونه آگاه کننده باشه، توی این زمینه کتاب نیروی حال اثر اکهارت تول میتونه مفید باشه
محمد میکاییلو
۱۴۰۲/۱/۲
کتاب فوق کتابی هست که به انسان بیشتر امید و انرژی داشتن مثبت رو یادآوری می‌کنه و این خیلی خوبه در وحله اول اما در کنار این کتاب باید کتابهای که تکنیک علمی و عملی راه‌های موفقیت رو هم اموزش ببینیم که مکمل این کتاب باشه. اما واقعا انرژی مثبت زیادی این کتاب به ما میده که به تنهای نصف راهه و ما بقیه راه کارهای عملی و تکنیکال که تو این کتاب نیومده. با تشکر از کتابراه.
محمد علی فراهی
۱۴۰۳/۱/۳
این کتاب جهشی کوانتومی است که خواننده را به فراتر از جهان مادی و به قلمرو معنوی، جایی که همه‌ٔ احتمالات وجود دارد، هدایت می‌کند. در این کتاب بادموارد زیر روبرو میشویم: روش‌های فوق‌العاده‌ای که می‌تواند بلافاصله ما را از ترس‌ها، شک‌ها، اضطراب‌ها و درد‌ها رهایی بخشد.
این کتاب را به کسانی که می‌خواهند به رنج‌های زندگی‌شان پایان دهند پیشنهاد می‌کنم.
افسانه سنگری
۱۴۰۲/۲/۲۷
کتاب خیلی خوبی بود انسان را آگاه و بیدار و نسبت به لحظاتی که در گذر است هوشیار میکند ابعاد وجودی انسان را صریح و شیوا توضیح میدهد شاید واقعا بتوان گفت بزرگترین راز است و از خوابی که در ان به سر میبریم هوشیار میکند از کتابراه ممنونم برای کتابهای خیلی خوب و مفیدی که معرفی میکند و در بیداری ما سهیم است تشکر فراوان کتابراه عزیز
Narges naseri
۱۴۰۲/۸/۳
بعد از خواندن این کتاب متوجه میشید اصلا هیچ چیز ارزش نداره هیچ چیز وجود واقعی نداره تننها سرمایه و ثروت انسان فقط و فقط میتونه (شادی) باشه نه چیز‌هایی مثل پول و ثروت اینها چیز‌های هستند که در کنترل انسان قرار دارند و نباید بخاطر چیز‌های مادی خود را ناراحت کرد پیشنهاد میکنم اگر تاحالا نخوندین حتما حتما بخونید
یدالله مافی
۱۴۰۲/۴/۳۱
کتاب نویسنده مطالب مهم کتابهای دیگر رو نوشته ولی درکل کتاب شیرین و دوست داشتنیه من که میخونم دیگه دوست ندارم بی خیالش شم هی مجذوبش میشم فکر کنم بخاطر ترجمه‌ی خوبیه که شده ممنونم از کتابراه بابت تمامی کتابهای خوب و زیبا و مهمی که داره.
وخیلی تخصصی است یعنی چجور بگم‌ی کم گیج کننده است باید روش تمرکز کنی
moradi morteza
۱۴۰۲/۱/۹
من فکر می‌کنم بزرگترین راز مهم‌ترین کتابی است که یک فرد باید بخواند. من کتاب‌های زیادی خوانده‌ام و این کتاب ذهن شما را متحیر خواهد کرد این کتاب آموزش‌هایی در زمینه‌هایی از تاریخ ارائه می‌دهد که اغلب توسط برنامه‌های اموزشی نادیده گرفته می‌شوند و توضیح عمیقی در مورد اینکه چرا بعضی چیزها همانگونه هستند می‌نماید
دکتر فاطمی‌نسب
۱۴۰۲/۱/۸
یک مدت حس افسردگی میکردم، پس شروع کردم به مطالعه کتابهای موفقیت و خودیاری و در ابن راستا با نویسندگان خوبی آشنا شدم، یکی از آن‌ها جناب راندا برن بودن خالق کتابهای خودباوری.. کتاب راز ما را با اعماق وجود انسان آشنا میکند.. مطالعه این کتاب را توصیه میکنم و از کتابراه تشکر میکنم این کتاب را هدیه نوروزی به ما داد.
بهیار شمس
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب‌های راندا برن خوب هستند و این کتاب هم خیلی خوبه و راندا برن بزرگترین راز را در این کتاب مطرح میکنه بخوانید و استفاده کنید خانم راندا برن موضوع را بیان کرده این زیرکی ماست که این راز را یافته و به دنبال زندگی بهتر باشیم پس از این موقعیت بهره ببرید و بخوانید و از ددک آن لذت ببرید
Fenix
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
اکثر آدمها بعد از خوندن چنین کتاب‌هایی دنبال اشکال و ایرادش میگردن، چون هنوز آمادگی تغییر ندارن و با اشکال گرفتن از گفته‌های کتاب خودشون رو قانع میکنن که دیدی شدنی نیست؟!
بهانه‌هایی مثل این کتاب زرده، خودش تجربه نکرده، اغراق آمیزه و... واکنش‌های رایج ذهن برای مانده در محدوده امن کاذبه
Hanieh M
۱۴۰۲/۶/۳
موقع خوندن بعضی از قسمت‌های کتاب یاد آموزه‌های دینی خودمون (اسلام) میفتادم، همینطور مولانا، بیشتر برای من مثل یه کتاب دینی بود، کتاب خوبیه و از خوندنش پشیمون نیستم و دوست دارم دوباره بخونمش ولی واقعا چند تا از قسمتاش برام قابل درک نبود، احساس میکردم بجای حس شادی بیشتر به حس پوچی اشاره داره
فرزان جوانی
۱۴۰۲/۱/۲
کتاب بسیار خوبی است، البته برای کسی که در فضای فرکانسی این کتاب باشه من چون قبلاً چند بار کتاب نیروی حال رو خوندم راحت تونستم ارتباط برقرار کنم، یه حسی از رهایی موقع خوندنش به آدم دست میده البته نیاز به تمرین و استمرار داره که اون حس آرامش نهادینه بشه بی نهایت ممنون که رایگانش کردین
Mostafa Arshad Ebi
۱۴۰۲/۱/۲
این نظریّه انسان به تمام سعادت و خواسته‌های حقیقی خود می‌رسد که ممکن است موافق میل طبیعی او نباشند. امّا نظریّه جذب کاری به سعادت حقیقی انسان ندارد. بلکه مدّعی است که انسان با قوانین جذب به هر خواسته‌ای که دارد می‌تواند برسد چه این خواسته‌ها سعادت حقیقی او را در پی داشته باشد و چه نداشته باشد.
گلسا جعفری
۱۴۰۲/۱/۲
کتاب‌های راندا برن خیلی عالیه شاید حالتو خوب میکنه اون لحظه و روحیه انسان قویه، ولی من بارها به این نتیجه رسیدم که خیلی بر مبنای واقعیات نیست، یعنی همون کارا رو انجام میدی همون طرز فکر ولی خبری از اون اتفاقای خاص با اون قدرت نیست، کتاباش برای حال خوب کردن خوبه ولی خب شاید برای همه جواب نده
ali kargarian
۱۴۰۲/۳/۸
موضوعات مطرح شده در این کتاب میتونه دیدگاه شما را به زندگی تغییر بده و حسابی شما را به فکر بندازه.
همه چیز تحت تاثیر آگاهی قرار داره و پیشنهاد میکنم با خوندن و فکر کردن به مطالب این کتاب و بدون تایید یا انکار دیدگاه‌های مطرح شده، ذهن خودتون را به چالش باشید.
دوباره فکر کنید.
مصطفی اسکندری
۱۴۰۲/۲/۲۹
خانم راندا برن تو این کتاب بیشتر جنبه تبلیغاتی گرفته و درون کتاب مثال‌های زیادی از کتاب‌های دیگش و خیلی از نویسنده‌های دیگر استفاده کرده و این کتاب یجورایی حالت جمع بندی بود و این عدم پیوستگی مطالب باعث خستگی خواننده میشود و نتیجه مطلوبی برای خواننده ندارد. باتشکر از کتابراه
sahar Optimist
۱۴۰۲/۱/۳۰
واقعا کتاب عالی بود، یه عالمه کتاب بی نظیر هم تو خود کتاب معرفی میشه، من تو هر صفحه، مکث میکردم تا درک بهتری از مطالبش پیدا کنم... اگه براتون قابل درک نبود حتما کتابهایی که معرفی شده رو بخونید... با تشکر از کتابراه عزیز برای این عیدی فوق العاده
سحر مختاری
۱۴۰۲/۱/۸
کتاب مفیدی بود نشون میده چطوری به هرچی میخوایم برسیم و زندگی خودمون تو دستمون بگیریم و چقدر هر فکر کوچکی تو ذهنمون داریم یا یه لحظه به ذهنمون میاد رو زندگی و‌ اطراف تاثیر داره. رو هم رفته باید اول کنترل ذهنمون دستمون بگیریم تا کنترل کل دنیا دستمون باشه.
مراد
۱۴۰۲/۱/۱
کتاب بزرگترین راز که پس از کتاب راز نوشته شده است بیشترین علت فروش زیاد آن نام نویسنده اثر خانم برن ب بوده و کسانیکه کتاب راز رو خوانده باشند متوجه محتویات تکراری میشوند و بیشتر جنبه تجاری و فروش و درآمد برای نویسنده را دارد
بهاره
۱۴۰۳/۱/۱۲
امکان نداره درباره قانون جذب مطالعه کرده باشین و اسم راندا برن رو نشنیده باشین، یکی از توانمندترین نویسنده‌ها در این حوزه، خوبی این کتاب این هست که نویستده صرفا به بیان یکسری مطالب تئوری بسنده نکرده و نکات عملی بسیاری ارایه داده.
یگانه حسنی فر
۱۴۰۲/۱/۴
کتابا خانم راندا برن که عالیه مخصوصا این کتاب چون چیزای بیهوده توی زندگیمون هست و خیلی چیزا به غلط برای ما تعریف شده وما هم اون تعاریف و حفظ شدیم هر کسی دیدگاه خودشو داره ولی به نظر من اولین شرط موفقیت و به گفته این کتاب تغییر دیدگاهمونه
خ۲ خ۲۰
۱۴۰۲/۱/۲
من تقریبا همه کتابهای خانم راندا برنو مطالعه کردم‌.. واقعا اطلاعات بسیار مفید و کاربردی راجع به قانون جذب ارائه میده.. بنظرم بزرگترین استاد قانون جذب ایشون هستند.. واقعا جمله‌های الهام بخش زیادی تو کتاباش بکار برده.. بخونیدو لذت ببرید
محمد عنایت‌زاده
۱۴۰۲/۱/۱
سلام خدمت دوستان کتاب خوان
فراموش نکنیم بزرگترین راز قبل از موارد ذکر شده در این کتاب، تلاش هر شخص و توکل بخدای یکتاست.
پس از طی مراحل قبل، پیروی از دستورات این کتاب از شما یک ستاره بزرگ میسازد.
abbas masjedian
۱۴۰۰/۱۲/۶
بسیار بسیار عالی.... میتونم به جرات بگم یکی از بی تظیر‌ترین کتابهای عرفانی برای ذهن اگاهی و رسیدن به بیداریه.... برای کشف حقیقت خویش و رهایی از زندان ذهن بسیار بسیار خوب و واضح و کاربردی توضیح داده
M.H
۱۴۰۲/۳/۱۵
به نظر من ترجمه خوبی نداشت و بعضی از قسمتهای کتاب رو نمی‌تونستم بفهمم، ضمنا راهکار خاصی که عملی هم باشه ارائه نشد. ولی یکبار خوندنش خوبه و کتاب‌های قوی تری در این زمینه نوشته شده که می‌تونیم از اون‌ها بهره ببریم.
امیرحسین فراهانی
۱۴۰۲/۱/۱۲
این کتاب فوق العادس. شاید در ابتدا درک و فهمیدنش کمی سخت باشه ولی وقتی کمی پیش بریم کاملا متوجه مفهومش خواهیم شد. با سایر کتابهای خانم راندا برن فرق داره و درمورد آگاهی و کنار گذاشتن احساسات فعلی صحبت میکنه.
Mo30alma30
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
باعرض سلام وادب وکمال تشکر اززحمات شماممنونم ازکتابراه ودست اندرکاران، دوستان، بزرگترین راز کتابیه که واقعا باید پیش مطالعات داشته باشین وگرنه هضمش خیلی سنگینهخیلی، ممنونم از همتون، پایدارباشید
mohsen n
۱۴۰۲/۱/۲۷
تقریبا میشه گفت کتاب خوبی بود بعضی از فصل‌ها قابل درک نبود و اینکه تمام کتاب از جملات و سخن کتابای دیگه بودبه هر حال هرکسی دیدگاه و نظر خودشو داره بعضی از فصل‌ها هم بسیار خوب بود کتاب متوسطی بود.
Dr.Tankeli
۱۴۰۲/۱/۱۳
برای من در حال تدریس دوره‌های خوداگاهی هستم خیلی قابل لمس و جذاب بود امیدوارم روزی تمام مردم دنیا از آگاهی بهره مند شوند و از زندگی حقیقی لذت ببرند در صورتی که دوستان کمکی خواستند در خدمتشان هستم
سارا امیری
۱۴۰۲/۱/۶
فقط یک راه برای رسیدن به زندگی سعادتمند با شادی پایدار وجود دارد و آن شناخت ذات حقیقی‌تان است و اینکه بدانید واقعا چه کسی هستید و خود واقعی شما بی نهایت بزرگ و باشکوه... (راندابرن)
پژهان رضایی
۱۴۰۲/۱/۲
راندا برن اسطوره فوق العاده ایه که کتاب رو به سلیس‌ترین وجه ممکن یادگیرى این کتاب براى همه ممکن و سادست و مطالب جذابیت خیلى زیادى داره که تمایل به مطالعه رو بیشتر و بیشتر میکنه
الناز دادفر
۱۴۰۲/۱/۱
سه تا جلد کتاب هست راز قدرت و معجزه شکر گذاری که به نظرم عالی و برای هر فردی ک میخواد پیشرفت کنه لازم اینکه بدونیم چطور حرف بزنیم و صحبت کنیم تا ارزوهامون محقق کنیم بنظرم برای هر فرد موفقی لازم
1 2 3 4 >>