نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کافکا در ساحل - هاروکی موراکامی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
آبتین حاجی پور
۱۴۰۲/۲/۷
این کتاب پیچیده و رازآلود بود اما هیچ رازی برای گشودن نداشت. یکسری وقایع به ظاهر پر اهمیت که در آتی می‌توانند رمزهای مهمی برای باز کردن گره داستان باشند اما حتی نویسنده نتوانسته بود درک کند این وقایع شوم و عجیب چ ربطی ب چارچوب داستان و وقایع پیش رو دارد. گم شدن دو سرباز، بیهوش شدن کودکان، دستمال پریود خانم معلم، خنگ شدن آقای ناکاتا، گربه دزدی و گربه یابی، سنگ، دریچه، موجود لزج خروج کننده ار دهن ناکاتا، قتل و... اما از آن جا که عموم مردم تمایل دارند حرف‌های دیگران را تکرار کنند وهمانند داستان پادشاه اگر لباس زیبای شاه را ستایش نکنند ابله به نظر برسند لذا زبان ب حسن و تمجید این رمان باز می‌کنند و اینگونه از طریق همرنگ شدن با جماعت دانا و خردمند به نظر خواهند رسید. در هر حال این کتاب را چه یک بار چه هزار بار گوش بدید ارتباط و رازی از آن نخواهید گشود.
اگرچه با همه بی مفهومی رمان جاذب و زییابی بود که باعث میشد مخاطب ان را دنبال کند.
مژگان درفشی
۱۴۰۲/۱/۹
بعد از مرگ پدرم دیگه نمیتونستم کتاب بخونم چون یاد آور کتابخوانی با پدرم بود. یکی از دوستان این کتاب رو به من هدیه داد، یادم میاد بعد از ورق زدن و دیدن نوشته دوستم، بخش اول کتاب رو خوندم مخصوصا این جمله" گاهی سرنوشت مثل طوفان شنی است که مدام تغییر جهت میدهد... " و دلم آروم شد. روز بعد شروع کردم و همه کتاب رو با ولع تمام قورت دادم، جالبی کار موروکامی این بود که منو با سادگی و روانی متن مسخ کرد ولی وقتی به دنبال مفاهیم عمیق فلسفیش رفتم حیرت کردم. کتاب دست دوستمه ولی بازم دوست داشتم بشنومش و هر بار چیزهایی جدیدی رو درک کردم. این کتاب منو دوباره کتابخوان کرد. امیدوارم برا شما هم اینجوری باشه. نمیتونم نقدی بنویسم چون خیلی برام سخته برای کتابی اینچنینی نقد بنویسم. بهترین معجونی بود که شاید بتونه برای سوالهای بی جواب اساطیری یه جواب با یه نظر شخصی داده. ممنونم آقای موروکامی.
ممنونم کتابراه عزیز و گوینده فوق العاده کتاب که واقعا برای باز افرینی تمام صحنه‌ها تو ذهنم بهم خیلی کمک کرد صدا پیشگی زیبای شما🙏💛
Melika safizadeh
۱۴۰۲/۸/۱۳
وای این کتاب محشره. احسنت به هاروکی موراکی. انقدر قشنگ که واقعا نمی‌دونم چطوری توصیفش کنم. اگه صد هزار ستاره داشت، من همش لایک می‌کردم. صدای آقای مهبد قناعت پیشه بینظیره. بهترین انتخاب برای این کتاب. صداشون پر از آرامش. انقدر مهارت دارند که به موقع صداشون را عوض می‌کنند و این توانایی را دارند که به جای هر کاراکتری صحبت کنند و حس خاص و شخصیتی اون کاراکتر را به مخاطب منتقل می‌کنند. تسلط کامل به داستان دارند و خودشون داستان را درک کردند و بعد روایت می‌کنند که داستان را موقع روایت دلنشین می‌کند برای مخاطب. خلاصه بیهمتا هستند و عالیند. داستان از دو کاراکتر کافکا و ناکاتا، تشکیل شده که به نظر از هم جدا هستند، ولی در آخر مشخص می‌شه که به زیبایی به هم مربوطند. داستان خیلی سادست ولی پر از مفهوم و معنای واقعی که در قالب داستان اما زندگی واقعی که همه اتفاقات برای این دو شخص برای همه انسانها رخ می‌دهد ولی ساده و بدون درس گرفتن از اون، می‌گذرند. سن کافکا کم نیست در واقع. اون استعارست برای درک موضوع. آقای ناکاتااحمق نیست. بلکه آدم خوش قلب و درستی. اما از بزرگیش، خودش احمق می‌دونه. در صورتی که جهان و اطرافمون پر از آدمهای احمقی که خودشون عاقل می‌دونند به قول شکسپیر. من عاشق این طور کتابهام که داستان و زندگی و سادست اما پر از مفهوم. خیلی آدم جذب می‌کنه. من محو داستان می‌شدم و لحظه به لحظه ازش یاد می‌گرفتم. اصلا نمی‌خواستم که تموم شه و خیلی خوشحالم که یکی از بهترین کتابها را در آرشیو کتابهام دارم. به همه پیشنهاد می‌دم که این کتاب بینظیر با صدای آقای مهبد قناعت از دست ندن. سپاس فراوان از کتابراه. و کلی انرژی مثبت برای ادامه راهشون.
Ghazale
۱۴۰۱/۹/۳۰
وقتی کتابو شروع کردم فک میکردم از اون داستانای کلیشه‌ای فرار نوجوان از خانه باشه ولی همه چی متفاوت با دیدگاه اولیه‌ام نسبت به کتاب بود. وقتی تقریبا به یک سوم ابتدایی داستان رسیدم اونقدر برام جذاب شده بود که نمیخواستم تموم بشه. نویسنده به خوبی تونسته بود شخصیت‌هایی که در ابتدای داستان بنظر میومد هیچ ارتباطی باهم ندارند رو به هم پیوند بده. مهارت گوینده در تغییر صدا برای هرشخصیت درک داستان را ساده تر کرده بود به گونه‌ای که فکر میکنم اگر کتاب رو به صورت صوتی گوش نمیدادم شاید به اندازه الان برایم جذاب و قابل فهم نبود. سراسر کتاب پر بود از جملات پرمفهوم و تاثیرگذار. مهارت نویسنده در توصیف موسیقی کلاسیک به گونه‌ای بود که منو هم به اون علاقه مند کرد‌. ازنظر من کافکا در ساحل یک کتاب بی نقص بود و تصمیم دارم بقیه کتابای موراکامیو بخونم اما فکر میکنم هرکسی نتونه سبک نویسندگی اونو درک کنه و دوس داشته باشه برای همین نمیشه به هرکسی پیشنهاد داد این کتابو بخونه
Zahra Zafar
۱۴۰۱/۹/۱۹
داستان 'کافکا در ساحل' هاروکی موراکامی در مورد دو شخصیت یکی پسری نوجوان، به نام کافکا تاموراست که از خانه‌اش می‌گریزد و دیگری پیرمردی ساده لوح به اسم ناکاتا است. داستان این دو شخصیت در ظاهر مجزا از یکدیگر هستند اما به مرور با گذشت فصول داستان متوجه ارتباط این دو شخصیت می‌شویم. البته روایت دیگری هم در کتاب وجود دارد که مربوط به گزارشی در سال ۱۹۴۴ است که بر اساس اسناد تحقیقی بخش اطلاعات ارتش امریکا روایت می‌شود.
به شخصه اوایل داستان برایم کسل کننده بود ولی با گذشت زمان و پیشروی داستان و مشخص شدن شخصیت‌ها و ارتباطات انها با یکدیگر داستان برایم جذاب شد. در کل داستان فوق العاده و جالبی بود و خواندن این کتاب را به کسانی که علاقه‌مند به آثار موراکامی هستند پیشنهاد می‌کنم.
گویندگی آقای قناعت پیشه هم از دیگر نکات جذاب این کتاب صوتی بود که قطعا به جذابیت و فهم بیشتر این کتاب افزوده بود. صداپیشگی شخصیت ناکاتا و هوشینو رو بسیار دوست داشتم.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۱/۷/۲۵
قبلا دوبار این داستان را خوانده بودم ولی این بار به خاطر گویندگی عالی آقای قناعت پیشه کتاب را برگزیدم و واقعا اشتباه نکردم.
گویندگی از عالی هم بهتر بود و به درک بیشتر داستان و شخصیت‌ها و فضا کمک می‌کرد به خصوص صدای ناکاتا و هوشینو عالی بود.
از صدا که بگذریم خود داستان فوق العاده است. در ابتدا شاهد پاره‌های جدا از هم هستیم که به مرور به هم مربوط می‌شوند.
حالا که چند داستان دیگر از این نویسنده چیره دست خوانده‌ام متوجه شدم مسائلی مثل فقدان، دنیاهای موازی، ارواح زنده و برزخ گویا تم اصلی برخی داستان‌های موراکامی است که در کافکا در کرانه گریزی به همه آن‌ها زده ودر داستان‌های دیگر عمیقتر به هر یک پرداخته ولی همچنان این داستان شاهکار و بهترین داستان نویسنده است. (از بین آثاری که خوانده ام.) و البته در آخر بگویم موراکامی نسخه‌ای نیست که بتوان برای همه کتاب خوان‌ها پیچید، به قول خودش باید دنیا و رویاهای مشترکی با او داشته باشید تا بتوانید با آثارش رابطه برقرار کنید.
با سپاس از کتابراه
لیدا خسروانی
۱۴۰۱/۹/۲۷
من تقریبا کتابهای صوتی زیادی رو گوش دادم از خیلی‌هاش لذت بردم ولی هیچوقت پیش نیومده که بخوام دو بار به یک کتاب گوش بدم و این اتفاق در مورد این کتاب افتاد. اقای موراکامی بسیار نویسنده توانایی هستن با ذهنی خلاق در افرینش فضاهایی سورئال. در ابتدا روایاتی بصورت موازی پیش میرن و در اواسط داستان کم کم بین اتفاقات پیوستگی بوجود میاد و ارتباطات شخصیت هارو درک میکنید. خیلی از قسمتهای داستان متاسفانه سانسور شده ولی مترجم تلاش کرده با اشاراتی به خواننده برسونه که چه بین شخصیتها گذشته. ‌ولی توجه داشته باشید که این کتابی نیست که به همه توصیه کنید یا عاشقش میشید یا براتون اذیت کنندست حد وسطی براش وجود نداره. اگر به داستانها و فضاهای فانتزی و سورئال علاقمند هستید این کتاب بهترین انتخاب. اجرای توانمند اقای قناعت پیشه هم که لذت شنیدنش رو چندین برابر میکنه.
سمیه مرمضی
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
به نظر من این کتاب خیلی هوشمندانه نوشته شده جوری که خود خواننده و یا شنونده رو هم در نوشتنش دخیل میکنه؛ چون جملات به نحوی بیان شدن که بر اساس پیش فرض‌های ذهنی و جهان بینی خودت میتونی موضوع رو ادامه و یا خاتمه بدی، به هر حال از ان دسته کتاب هایی بود که مستقیما به بخش دارک وجودی دنبال کننده وابسته بود و برای من اکثر این اتفاقات یک جورهایی آشنا بود و فکر میکنم مثل، پایان داستان که از رفتن به جنگل انبوه و دیدن دو سرباز نمیشد چیز خاصی گفت، نمیتوانم آن چه را که از خواندن این کتاب تجربه کردم در قالب کلمات ادا کنم و عملا این کتاب به بخشی از من تبدیل شد.
سوده امینی
۱۴۰۲/۷/۲۹
داستان برای من که اهل سفر و بگپکری هستم از ابتدا با موضوع فرار از خانه نوجوان پانزده ساله، جذابیت بسیاری داشت. تمام صحنه‌ها و فریمهایی که از مسیر سفر تعریف کرد خیلی ملموس بود و بعد هم در ادامه داستان مرموزی که همه شخصیتهای به ظاهر مستقل داستانو بهم ربط داد... ولی در انتها انتظارم این بود که بیشتر رمزگشایی بشه، چون در ذهن خودم سوالات بیشماری بوجود اومد که بخاطر پیدا کردن جوابشون، داستانو با اشتیاق تا به انتها خوندم ولی به جواب نرسیدم.
خوانش داستان پررنگترین نقطه قوت این اثر در کتابراه بود. خسته نباشید
Tαɾα 𝘎𝘩𝘰𝘳𝘣𝘢𝘯𝘪
۱۴۰۲/۱/۲۲
کتاب لذت بخشی بود. با خوندنش فقط یه خط داستانی رو دنبال نمیکنین. خیلی بیشتر از اینهاست. یاد میگیرین چطور به موسیقی گوش بدین یاد میگیرین چطور به آدما گوش بدین یاد میگیرین چطور چیزایی که خیلی براتون مهمن در واقع بی معنین و چیزهایی که خیلی کوچیک و پیش پا افتادست چقدر مهم و اساسی میتونه باشه!
خیلی خوشحالم نسخه صوتی این کتابو گوش دادم آقای قناعت پیشه کارشون عالی بود. گاهی فراموش میکردم که یه نفر داره تمام این کاراکتر‌ها رو صحبت میکنه.
این کتاب و بخونید و از دنیایی که هاروکی موراکامی بهش دعوتتون کرده لذت ببرین.
فرشید شاه میری
۱۴۰۲/۱۲/۸
بی نظیر. اثری به یاد موندنی طوری که بعد از خوندنش به شدت دیدتون باز میشه و نگاهتون به زندگی و اتفاقات عوض میشه و همش دنبال یک کتاب دیگه مثل این هستید تا تجربه که این کتاب به خصوص با دوبله بسیار زیبایش برای شما رقم زده به دست بیارید. روحتون و عمق احساساتتون در این کتاب عمیقا بالا و پایین میشه و طوری بهش وابسته میشید که دوست ندارید کتاب تموم بشه.
در کل برای همه این کتاب حرفی برای گفتن داره و ارزش گوش دادن و خوندن رو داره. حتما امتحان کنید.
Samira Mokhtarani
۱۴۰۰/۱۱/۲۴
گویندگی و فضای داستان به قدری پر از جذابیت و هیجان هستش که شمارو با شخصیت‌ها همراه میکنه و میتونم بگم در طول داستان میتونید جملات مفید و تأمل برانگیز زیادی رو بشنوید، ابتدا کتاب از هم گسستگی زیادی حس میکنید ولی به مرور که داستان جلو میره به طرز زیبا و جذابی شخصیت‌ها بهم پیوند میخورند و این مسئله شمارو کنجکاو تر میکنه
خسته نباشید میگم به گویندگان، واقعاً لذت بردم
نیلوفر معصومی
۱۴۰۱/۹/۱۶
واقعا یکی از عجیب‌ترین کتاب‌هایی بود که خوندم. خوشحالم که خوندمش. نوع پیشروی داستان به شدت خاص بود و خودت رو با خودش از اینور به اونور میبرد اما فقط اینکه خیلی جاهایی از داستان تا آخر داستان معلوم نشد دلیلش چی هست و من تا آخرین لحظه منتظر بودم دلیل بعضی اتفاق مشخص بشه و این کمی آزاردهنده بود. اما به طور کلی برای آشنایی با این نویسنده و این سبک نویسندگی کتاب خوبی بود.
مریم مهدی
۱۴۰۲/۲/۱۲
کافکا در ساحل- هاروکی موراکامی
این اولین کتابی بود که من از این نویسنده معروف ژاپنی می‌خوندم و انتظارم واقعا داستانی با این حال و هوا نبود. کتاب در سبک رئالیسم جادویی نوشته شده و با این که من کتاب‌های فانتزی نمی‌خونم، این یکی را نتونستم به هیچ عنوان کنار بذارم. داستان برایم بسیار پر کشش و جذاب بود و راوی هم بسیار حرفه‌ای و شیوا روایتش کرد. ممنون از کتابراه
شادی شادباد
۱۴۰۱/۷/۱۹
کتاب جذابی بود
هم جملات قصار نویسنده و هم خط داستانی جذاب بود.
خیلی روان دنیاهای موازی و تایم لاین زمانی رو شرح داده بود.
هرچند که ۲ فصل کتاب من رو ازار داد یکی قسمت سلاخی گربه‌ها و دیگری کشته شدن تامورا توسط کلاغ.
اما خب این هم نشون دهنده‌ی این بود که چقدر غرق داستان بودم و با تمام وجود اتفاقات رو حس میکردم،
ممنون از کتابراه.
Parisa Homayoni
۱۴۰۱/۷/۸
اولش که کتاب رو‌ شروع میکنی کمی میخوره تو ذوقت ولی بعد از فصل یک کلا با کتاب زندگی میکنی و‌بسیار عالی فضا سازی شده و‌ میتونی شخصیت‌ها، مکان‌ها و کل فضای داستان رو ببنی بسیار عالی هست موضوع کتاب و اصلا جذابیتشو از دست نمیده و هر لحظه تو‌رو غافل گیر میکنه موراکامی واقعا نویسنده عالی هست که میدونه چطور خواننده رو‌درگیر کنه
آذین فولادوند
۱۴۰۱/۶/۲۷
دنیایی که آقای موراکامی در این اثر خلق کرده، حال و هوای عجیبی داره. سرگذشت شخصیت‌ها و پیشرفت داستان به ظریف‌ترین و زیباترین شکل ممکن بیان میشه. از اون کتاب‌هایی بود که تا تمام شد دلم می‌خواست دوباره از اول شروعش کنم.
اما گویندگی بی‌نظیر آقای قناعت‌پیشه هم یکی از عناصر اصلی شکل‌گیری لذتی بود که از گوش دادن به این اثر بردم.
ازیتا پرانیده
۱۴۰۱/۳/۱
موضوع کتاب رو دوست نداشتم اما جملات و استعاره‌های خیلی قشنگی داشت. یک جورایی فکر میکردم دارم انیمه میبینم دقیقا در همون سبک بود که تمام مراحل حس میکنی داری رویا میبینی تا واقعیت. برای کسانی که علاقمند به انیمه هستند توصیه میکنم این کتاب رو گوش کنند. چون تصویر پردازی با گوش کردنش بیشتر ممکنه تا خوندن اون.
Hamyde Hsz
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
لذت بردم از صدای گوینده از صدای ناکاتا، از صدای هوشینو و اداهایی که در صداش بود، گوینده عالی بود و من اولین بار بود صدای ایشون ومیشنیدم، ازین به بعد کتابهای با صدای ایشون رو حتما انتخاب میکنم
از کتاب، از شخصیت پردازی‌های نویسنده، از صحنه پردازیها
لذت بردم
ماندانا عطایی
۱۴۰۲/۲/۸
کنابی فوق العاده عالی که با گویش عالی مثل یک سریال زیباست که نمیشه خوندنشو ترک کرد من که کلی از کارهای دیگه را کنار گذاشتم ونشسته‌ام مثل یک تفریح دلچسب از تک تک کلماتش لذت بردم فقط کاش کتاب صوتی قصر کافکا را کتابراه به لیست کتابهاش اضافه میکرد
Roya Ch
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
عالی بود، زیبا وشیوا
مرموز وپر از رمز و راز
و پراز کشش و جذابیت
بسیار لذت بردم از خواندن کتاب
آقای مورا کامی بسیار متبحر هستن در نویسندگی
ولی زیبایی کتاب یکطرف
صدای آقای قناعت پیشه یکطرف
صدا بینهایت زیبا بود
بسیار بجا و عالی جای شخصیت‌ها صحبت میکند
Chahaar04
۱۴۰۱/۹/۲۳
روایت جناب آقای قناعت پیشه به معنای واقعی کلمه دلپسند است... آنقدر که دلم می‌خواهد همه کتاب‌های با روایت ایشون رو گوش بدم!
درباره کتاب؛ سیر داستان بسیار روان است و ترجمه خوبی استفاده شده است.
اگر طرفدار سبک رئالیسم جادویی هستید به نظرم کتاب خوبی است.
Sara Najafi
۱۴۰۱/۶/۳۱
بسیار خلاقانه و فضایی سورئالیسم ولی به شدت ملموس
هنوز تا انتها نخواندمش ولی خیلی ارتباط خوبی برقرار کردم باهاش و دوست دارم و پیشنهاد میکنم اگر فضایی تخیلی و در عین حال تامل بر انگیز و نگاهی فلسفه طور دوست دارید حتما این کتاب رو بخوانید. ممنون از کتابراه
sandbad
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
صدای راوی زیبا بود، از گوش دادن به کتاب لذت بردم، شک داشتم این کتاب رو بخرم مخصوصا که داستان درباره یک بچه ۱۵ ساله ست، فکر میکردم شاید کسل کننده باشه اما برایم مرموز و جالب بود و دو بار بهش گوش دادم.
مژگان شیخی
۱۴۰۱/۶/۲۶
این کتاب رو بسیار دوست داشتم فضای فانتزی و رمزآلودی رو بیان میکرد. کتاب سانسورهایی داره که اگه بتونید نسخه اصلی رو بخونید بیشتر متوجه داستان میشید. صدای راوی و در کل اجراها هم عالی بود و واقعا لذت بخش بود
Mhya Gh
۱۴۰۰/۱۱/۱۰
هاروکی موراکامی از بهترین نویسنده‌های معاصر، امکان نداره عاشق نگاه عمیق، متفاوت و طنز پنهانش نشی 
در کل تمام اثارش خواندنیست به خصوص جنگل نروژی و کافکا در ساحل:) ترجمه گیتا گرکانى هم از بهترین ترجمه‌های این کتابه
Sh
۱۴۰۲/۸/۱۷
پرش‌های متعدد، ایجادگیجی در مخاطب گاهی مسیر واضح روشن و روان ویکدفعه به بن‌بست می‌خوردی.
اول فکر میکردی معمایی ولی بعد خسته کننده میشد وهیجان فروکش میکرد. در کل اگر صوتی نبود اصلا نمی‌خوندمش
هدا احراری
۱۴۰۱/۱۱/۲
گویندگی عالی، به طوریکه میتونستم از روی صدا چهره‌ها رو تصور کنم، خود کتاب و نویسنده هم فک نکنم نیاز به تعریف داشته باشه، واقعا لذت بردم و به جرات میتونم بگم که بهترین کتاب آقای موراکامیه به نظر من.
یاس عباسی
۱۴۰۲/۷/۱۱
موضوعاتی توی این کتاب بود که برام جالب نبود مثل روابط جنسی با... که بنظرم برای ژانر تخیلی و گروه مخاطبش جالب نبود
دوستش نداشتم فقط قسمت جالبش صحبت با گربه‌ها بود برام
افسانه آذر
۱۴۰۲/۲/۱۰
داستان به یاد موندنی و قشنگی داره، باید سبک سورال رو دوست داشته باشین وگرنه کتاب گیجتون میکنه، کتابیه که باید روش فکر کرد تا داستانشو درک کرد، من که خیلی دوسش داشتم👍🏻
فوژان پورمعصومی
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
عالی بود... در آثار ایشون به دنبال یک جمع بندی و نتیجه‌ی ایده آل نباید بود.. جریان داستان‌ها سادست، بررسی پیچیدگی‌های ذهن هستش که کار این نویسنده رو برجسته میکنه.
فرزاد
۱۴۰۱/۷/۶
خیلی از کتاب لذت بردم و گویندگی هم عالی بود. اما کتاب تموم شد و کلی راز برای من باقی موند. چیزهایی بی پاسخ موند. اما در کل لذت بخش بود. ممنون از گوینده، نویسنده و مترجم
Soghra Nouri
۱۴۰۰/۱۱/۱۶
این کتاب بااینکه سراسر معماست. ولی ترجمه خوب همراه با گویندگی عالی باعث می‌شوداحساس کنی درهر صحنه ازماجرا‌ها حضور داری، وبه تماشا ایستاده‌ای.
Ali Akbari
۱۴۰۱/۱۰/۶
کتاب بنظرم سلیقه شخصی، من خوشم اومد، یه ستاره کم دادم چون حس کردم یه ستاره کم گذاشته داستان، ولی صداگذاریش بنظرم عالی بود، واقعا زیبا بود صدای شخصیت ها
رضا میرزائی مطلق
۱۴۰۱/۶/۲۴
فکر میکنم خوندن این کتاب برای کسی مثل من یه کمی زود بود، بهتره یه مدت راجع به اساطیر یونان و شناخت اسطوره‌های ژاپن مطالعه کنم و بعدش دوباره کتاب رو بخونم
شهلا جعفرزاده
۱۴۰۱/۵/۲۸
اجرا عالی بود! هر چی داستان پیش می‌ره اجرای راوی بهتر میشه. واقعا لذت بردم! موراکامی نویسنده محبوب من نیست ولی دوست داشتم با آثارش آشنا بشم.
سپیده قائم مقام
۱۴۰۱/۵/۲
من این کتاب رو قبلا خونده بودم، اما از اونجایی که مطمئن بودم با صدای آقای قناعت پیشه حتما خیلی جذابتر خواهد بود برای همین خواستم نسخه صوتی هم گوش بدم
ساناز اسعدی
۱۴۰۱/۲/۸
راوی داستان را بسیار عالی روایت کرد، ولی من در کل زیاد نتونستم ارتباط برقرار کنم با داستان و خیلی از قسمتهای داستان برام قابل درک نبود و نفهمیدم!
ا. قدمی
۱۴۰۲/۶/۲
کتاب جالبی بود با اینکه خیلی انتزاعی بود ولی از یک لحظه ان هم نمی‌توان بی تفاوت گذشت اجرای گوینده هم عالی و هنر مندانه بود
ندا محمدنژاد
۱۴۰۲/۵/۳۰
در بخش‌هایی از کتاب کافکا در ساحل جملات عمیقی در خصوص مفهوم زندگی وجود داره، منتها نوع داستان در سبک و سلیقه مطالعه‌ی من نبود.
معصومه مولایی
۱۴۰۲/۳/۲۵
رمان زیبایی بود ماجرای پسری بود که از خانه شان فرار کرده این فرار مثل یک سفر معنوی بود
ساختار رمان زیبا و سرگرم کننده بود
میترا رهنما
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
این کتاب یک‌شاهکار ادبی فوق العاده است، از اون دسته کتابهای به یادموندنیه که آدم رو در خودش غرق میکنه، صدای گوینده عالی بود
حمیدرضا خسروشاهی
۱۴۰۱/۸/۱۷
بسیار کلام جالب و متفاوتی بود برای من تقریبا تداعی کننده کتاب مرشد و مارگریتا بود.. بطوری که اکثرا من را به فکر وا میداشت
Elaheh kamand
۱۴۰۱/۸/۲
این کتاب رو فقط با بیان آقای قناعت پیشه میشد همینقدر خیال انگیز و خاص میشد
انگار تو انیمه‌های ژاپنی قدم میزدم و از نزدیک لمس میکردم
فاطمه اسدی
۱۴۰۱/۵/۲۴
انقدر داستان پیچیده و تخیلی و طولانی هست که گوش دادن بهش کلی انرژی و حال خوب میخواد. شخصا اواسط کتاب از شنیدنش خسته شدم و فعلا گذاشتمش کنار
Bbj Jbj
۱۴۰۱/۴/۷
داستانی سورئالیستی پر از ایهام و سمبولها و رمز و رازها. جذاب و خیال انگیز و گیج کننده. برای خواننده عادی شاید مناسب نباشه.
عسل
۱۴۰۱/۳/۱۶
کتاب جذابی بود واقعا لذت بردم موضوع راجب دنیای موازیه و گوینده کارش عالی بود... ممنون از کتابراه و عوامل تولید این اثر جالب
Pejman Pirmoradi
۱۴۰۱/۲/۲۶
یکبار شنیدم و امتیاز پنج دادم اما بازم باید گوش بدم این کتاب رو شاید سالی یکبار... عالی.. ای کاش میشد آثار مشابه رو راحت پیدا کرد
ماندانا گرد
۱۴۰۱/۲/۲۱
کتاب بسیار جذاب و پراز رمز و راز مفاهیم عمیق
البته سبک سورال رمان رو بسیار دوست دارم گرچه بهتره بیشتر از یک بار خونده بشه
روای عالی بود
Mohamad Zoghi
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
موراکامی واقعا یکی از بهترین شخصیت پردازان ادبیات داستانی هست و گوینده هم عالیه انگار کتاب رو بازی میکنه و به خوانش اکتفا نمیکنه
1 2 >>