نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بادبادک باز - خالد حسینی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
آیدا رها
۱۴۰۱/۶/۱۹
فوق‌العاده بود، چقدر به جزئیات توجه شده بود، تصاویر آنقدر برایم واضح و آشکار بودند که هر لحظه به فریمی از یک فیلم می‌مانست…
این رمان پر بود از درد و رنج مردم افغانستان، واقعا قبل از شنیدنش عمق رنج این مردم رو نمی‌دونستم، از عمق فاجعه‌ای که حضور طالبان در این کشور بوجود آورده بود بی‌خبر بودم، بسیار غصه خوردم و در طول روایت کتاب اشک ریختم، اما همچنان از شنیدش لذت بردم، دوست داشتم بعد از اون همه تلخی، داستان کمی بیشتر ادامه پیدا می‌کرد، دوست داشتم همونطور که داستان پر از جزئیات تمام نشدنی بود، از زندگی سهراب بیشتر می‌دونستم و دوست داشتم می‌شنیدم که درد و رنج پایان یافته و جایش رو به موفقیت و سرخوشی داده… بسیار برای کودکان افغانستان غصه خوردم، بسیار دلم برایشان پرپر شد… شاید خوب باشه مردم نژاد پرست رو با این کتاب آشنا کرد تا کمی با درد و رنج این مردم زندگی کنن…
راوی بسیار حاذق و توانا بود انتخاب موسیقی هم خوب بود و کاملا به جا… اثری فوق‌العاده و تاثیرگزار
ممنون از دست‌اندرکاران این اثر به یاد ماندنی🌱
الهه رضائی
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
تاکنون کتابی راجع به افغانستان نخوانده بودم. شاید قبلاً می‌دانستم افغانستان قبلاً قسمتی از کشور بزرگ مان، ایران، بوده که بعدها بدلایل مشخصی از ایران جدا و به کشوری مستقل تبدیل شده، ولی به وضوح میتوان قرابت بسیار واضحی را در فرهنگ و آداب و سنن و حتی زبان این دو ملت دید که علیرغم گذشت سالیان طولانی از این افتراق، همچنان نقاط اشتراک فراوانی تا به امروز بین این دو ملت باقیمانده که این پیوند و نزدیکی، بعد از در نظر گرفتن قلم توانا و مسحور کننده جناب خالد حسینی، دلیل متقن بعدی برای خواننده است که نتواند این کتاب جذاب را بر زمین بگذارد و از مطالعه داستان پرکشش این رمان دست بردارد.
وقایع بسیاری که در این داستان پر جاذبه اتفاق می‌افتند، و همه در کمال سادگی و البته با جزئیات فراوان به تحریردرآمده‌اند، بطوریکه در پایان داستان، نه حس خواندن یک کتاب، بلکه احساس دیدن یه فیلم به خواننده دست میدهد که البته در این خصوص بایست از جناب راوی خبره و با تجربه، که با مهارت خاص و صدای گرم و دلنشین خود که با فراز و نشیب هر صفحه از کتاب، بالا و پایین میرود و خواننده را نیز بر در این گاه تلاطم و گاه آرامش بالا و پایین میبرد، نیز دست مریزاد گفت و تشکر ویژه کرد.
و خلاصه که ترکیب تمام موارد مذکور ملغمه‌ای دوست داشتنی و پر جذبه را برای خواننده ایجاد میکند که بوضوح با کاراکترهای داستان، در قصه قدم میزند، با شادی و خنده شان شاد میشود، و با غصه و اندوه شان می‌گرید، و در بزنگاه‌های دو دلی او نیز مشکوک و سردرگم میشود. و در نهایت داستان با دویدن به همراه اشتیاق و جوانه زدن امید دوباره در دل و تلالو نور و پایان تمام زخمها و شکست‌ها و دل خستگی‌ها به پایان میرسد.
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۴/۲۵
نقد کامل کتاب:
نویسنده کتاب بادبادک باز یک افغانستانی مقیم آمریکاست، نمیدونم از کجا باید شروع کنم تا نقدی از این کتاب بسیار عالی رو براتون تشریح کنم.
این رمان، یک کتاب پرفروش و برنده چند جایزه ادبی و دوره‌ای نیز جزو پرفروشترینهای نیویورک تایمز بوده است.
در این رمان به ظاهر واقعی دوره‌ای که ۲۰ سال پیش طالبان بر کل افغانستان تسلط کامل پیدا کرد و حتی دوره قبل از آن که روزگاری خوب تقریباً برای همه کسانی که در کشور افغانستان زندگی میکردند و دقیقا بیست سال پیش سختی‌های تسلط کامل طالبان بر افغانستان که امسال نیز بعد از بیست سال دوباره تکرار شد، بصورت کامل و با یک داستان واقعی و توجه به جزئیات که مو بر بدن انسان سیخ میشود را به تصویر میکشد.
کلام آخر: دقیقاً این داستان تصویر امسال که تسلط افغانستان به دست طالبان افتاد را به تصویر میکشد انگار تاریخ تکرار شده و در کنار این روایت شخصی است که داستان رو صد برابر جذاب تر کرده است.
آبتین حاجی پور
۱۴۰۲/۷/۲۶
شاید نکته مثبت خالد حسینی در بادبادک باز و علت اقبال او در استقبال عموم از کتابش اشاره ناخودآگاه به این امر واقع باشد که 《این جهان تنها مجال و فرصت زندگی و بقا را به افراد حقیر، پست و ترسو می‌دهد》؛ آن‌ها هستند که مبدل به افراد موفقی خواهند شد که نام جاودان خواهند داشت؛ اینجا جایی برای انسان‌های صادق، وفادار، صمیمی و شریف نیست. سرنوشت آن‌ها چیزی نیست جز نکبت و بدبختی و حقارت.
همچنین این موضوع حیاتی که عدالتی بر این جهان حاکم نیست. و نوع بشر هیچ اختیاری بر سرنوشت و زندگی و موفقیت خود ندارد. او نمیتواند تصمیم بگیرد که 《فرزند نامشروع یک زن بدنام و خانه زاده یک ارباب هوس ران که به مادرش تجاوز میکرده و حالا پدرش هم هست نباشد》. او نمیتواند برادر ناتنی و هم خانه فردی مریض و ترسویی که وادارش میکند.... بخورد و در عین حال ادعای دوستی هم با او دارد نباشد و با مردمانی متحجر، بدخو و شیطان صفت همزیستی نکند که به او تجاوز می‌کنند. او نمیتواند تصمیم بگیرد که کشورش بازیچه کمونیست‌های شرور و اسلام‌گرایان افراطی که خود و زنش را جلوی فرزند خردسالش سلاخی میکنند، نشود. انسان هیچ است... در صورتی ک گمان می‌برد مرکز ثقل کائنات است.
اجرای آقای عمرانی بی‌نظیر است‌ ‌.
Behrouz Por
۱۴۰۰/۹/۱۹
با عرض سلام و احترام خدمت تمامی دست اندرکاران کتابراه کتاب صوتی بادبادک اثر خالد حسینی نویسنده توانا و زبردست که چالش‌های افغانستان به قلم کشیده تا خوانندگان گرامی با مسایل مانند عشق، فداکاری، مردانگی، انسانیت و... به معنای واقعی آشنا می‌سازد. خالد حسینی با قلم توانای خود با به تصویر کشیدن این مفاهیم و تصمیمات غلط و همچنین تعصبات مذهبی نشان می‌دهد چگونه یک ملت به تباهی کشانده می‌شود و همچنین در سایه جنگ چگونه جان، مال و ناموس انسانها تحت شعاع قرار گرفته، و انسان‌های بزرگ برای حفظ ناموس، شرافت و مردانگی چگونه از جان خود مایه میگذارند.... داستان بادبادک به زیبایی تمام این مسایل به چالش می‌کشد.
به تمامی علاقه‌مندان کتاب توصیه میکنم داستان بادبادک با دقت مطالعه نموده و به افراد دیگر نیز معرفی نمایید. به امید ایرانی آباد.
سعید برزگر
۱۴۰۲/۸/۳۰
نویسنده روابط انسانی رو خیلی عمیق و ریشه‌ای توصیف میکنه و زنجیره علت و معلولی رخدادها رو دنبال و ضمن سفر در زمان به صورت بسیط و متنوع به موضوع داستانی میپردازه در واقع نویسنده صرفا یک داستان سرای ساده نیست بلکه سعی داره به ما در خلال داستان فلسفه زندگی درست رو یاد بده و افق دید ما رو نسبت به قضاوت‌ها و رفتارهای دیگران گسترش بده... حداقل نویسنده بسیار در روایت داستان سعی داره موشکافانه و ریزبینانه، قلاب به پایین‌ترین لایه‌های ذهن شخصیت هاش بندازه و انگیزه‌ها و نیات انسانها و دلیل بروز رفتارهای فردی و اجتماعی رو به صورت منطقی و روانشناختی تشریح کنه و ما رو به دردها و رنج‌های همدیگه آشنا و روح‌ها رو بهم نزدیک کنه....
Monir Naghikhani
۱۴۰۰/۸/۸
خسته نباشید، ودستتون درد نکنه از بابت صوتی کردن این کتاب زیبا، بعداز هزارخورشید تابان، یکی دیگر از آثار آقای حسینی، همچنان تفکر برانگیز، باهزاران سخن گفتنی، دردناک وغصه دار، در این فکرم که مگه حضرت محمد (ص) پیامبر همه مسلمانان نیست، چرا اینگونه اند، آیا این طالبان همان خوارج نیستن، چه از این مردم بخت برگشته میخواهندوچرا هیچ قدرتی نمیتواندجلوی وحشیگری اینان را بگیرد، چه سودی از اینهمه توحش میبرند، وما کجای این دنیا ایستاده ایم، حال که دیگه بر افغانستان کاملا مسلط شده اند، دردم عمیق است وهزارسؤال بیجواب ذهنم را آشوب کرده، سپاسگزارعوامل وآقای عمرانی محترم هستم.
Maryam Taherkhani
۱۴۰۲/۳/۲۳
فوق العاده بود. ممنون از کتابراه، ممنون از ماه آوا، ممنون از همه‌ی دست اندرکاران و نویسنده‌ی کتاب. بسیار لذت بردم. کتابی سراسر از یک زندگی واقعی و پر از رنج مردم عزیز افغانستان. امیدوارم که روزی تمام جهان از بدی، اختلاف‌های پوچ و بی اساس، استعمار و استبداد پاک بشه و بچه‌ها در دنیایی سالم، شاد و زیبا رشد و زندگی کنند. با خوندن این کتاب بسیار بیشتر از پیش قدر عافیت، امنیت و بسیاری از چیزهایی را که در کشور عزیزم دارم را به خودم یادآور شدم و سعی میکنم نقطه‌های سیاه را هم با تلاش کمرنگ کنم نه اینکه با یادآوری احمقانه آن‌ها خوبی‌ها را نبینم و قدر عافیت ندانم. به امید فردایی روشن برای همه جهانیان.
سمیه اکبری
۱۴۰۲/۱/۲۶
کتاب بی نظیر بود و به نظر من کسی نیست که این کتاب را بخواند و تحت تاثیر آن قرار نگیرد. تک تک کلمات با برنامه ریزی کنار هم چیده شده تا جمله بسازد که قلب هرخواننده‌ای را به تپش بیاورد. صحنه‌های کتاب طوری چیده شده که کاملا با آن‌ها ارتباط برقرار میشود و با روح و روان انسان بازی می‌کند. کتاب درد مشترک تمام انسانهای مورد ستم قرار گرفته را فریاد میزند. بهدنظر من کسی نیست که با خواندن این کتاب اشک نریزد.
با سپاس فراوان از اعضای خوب کتابراه و قدردانی ویزه از آقای عمرانی که بسیار عالی کتاب را خواندند.
خواندن این کتاب را به تمام سلیقه‌ها پیشنهاد می‌کنم.
afsaneh mousavi
۱۴۰۰/۱۰/۶
کتاب بسیاار زیبا و قابل لمسه، امیر که از کودکی تا میانسالیش رو به خوبی روایت می‌کنه، برای من که تاریخ معاصر افغانستان رو نمی‌دونستم یه جورایی آموزه‌هایی از تاریخ، رسم و رسومات، عقاید مذهبی، اختلاف‌های قومی و نژادی افغانستان بود. شخصیت بابا و امیر چقدر واقعی هستن آدمهایی مثل همه‌ی ما، نه سیاه و نه سفید آمیزه‌ای از خوبی‌ها و بدی‌ها،
یادآوری اینکه جنگها چطور جان، مال و ناموس مردم رو ازشون می‌گیره دردناکه از اون کتابهاییه که هیچ وقت فراموشش نمی‌کنید.
قصه گویی آقای عمرانی بی نقص و عالی بود
Massi ,Ebi
۱۴۰۱/۹/۲۰
این کتاب عالی بود. صدای زیبای آقای عمرانی که با لحظه لحظه‌ی داستان کم و زیاد و با احساسات مختلف میشد عالی بود. قلم نویسنده عالی بود با خط خط کتاب موجی از احساسات غم و شادی یا لحظه‌های خوش کودکی به سراغت میومد. غم مردم افغانستان رو چقدر خوب نشون داده بود به طوری که واقعا با قسمتهایی اشک من دراومد. خیلی زیبا از اعتقادات مسخره‌ی طالبان صحبت کرده بود در اون قسمت که دوتا ملا توی تلویزیون در مورد شلوار بگ پوشیدن یه پسر جوون بحث میکردن و به این نتیجه رسیدن که با پوشیدن این شلوار به جهنم میره. خداقوت کتابراه ممنون. ❤
فاطمه رحیمی
۱۴۰۲/۴/۱۰
کتاب خوبی بود بر اساس این کتاب متوجه شدم اختلافات در افغانستان قبل از اینکه مذهبی باشد طایفه‌ای و قومی بوده است که بعد‌ها شاید عالمانه و عمدی اختلا فات مذهبی نیز شعله ور شد و به همین دلیل مردم افغانستان متحمل خسارات زیادی شده‌اند واگر وحدتی که در زمان جنگ با شوروی داشتند بعد از جنگ هم ادامه میدادند دوباره این کشور اشغال نمی‌شد به نظرمن مهاجرت آخرین راه است نه اولین راه بهر حال اختلافات در همه جوامع هست وباید همدیگر را برسمیت بشناسیم وهوشمندانه مدیریت کنیم برای مردم افغانستان آرزوی موفقیت می‌کنم
مهسا علی پور
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
چه داستانی! چه تصاویری! چه پیامی! چه شروع و چه پایانی! همه چیز در کنار هم یک شاهکار رو خلق کرده بود. شنیدنش از خوندنش برام دلپذیرتر بود. سفالگری می‌کردم و غرق می‌شدم در داستان. خالد حسینی عزیز چقدر غبطه خوردم به طبع شما و قلم روان و گیراتون! با خوندن این کتاب، احترام و علاقه م به مردم و کشور زیبای افغانستان بیشتر شد، صد افسوس که پاره‌ی تن ایران روزهای خوبی رو نمی‌گذرونه. به امید بهترین روزها برای افغانستان زیبا! میدونم که دلتنگ شخصیت‌ها خواهم شد و همیشه خاطره‌ی حسن نجیب و دوست داشتین همراه من خواهد بود.
فیروزه شیرینکام
۱۴۰۱/۹/۳
با سلام وخسته نباشید. کتاب بسیار بسیار عالی بود. ساده و روان نوشته شده بود کاملا میشد درد ورنج مردم افغانستان را لمس کرد. چه ظلم‌ها وجنایتهایی که بهشون شدو میشه! یه جای داستان جمله‌ای بود که خیلی خیلی تامل برانگیز بود که " در افغانستان کودک بسیار است و کودکی نیست " واقعا دل هر انسانی رو بدرد میاره. هرچی از محسنات کتاب بگم کم گفتم باید خودتون بخونید وبشنوید تا عمق فاجعه افغانستان رو شاید اندکی لمس کنید. صدای اقای عمرانی هم که فوق العاده بود. باتشکر از همه‌ی دست اندرکاران کتابراه
Zahra Zafar
۱۴۰۱/۲/۲۱
کتاب بادبادک باز رمانی اجتماعی است که به سادگی و زیبایی اوضاع فرهنگی و اجتماعی افغانستان را به تصویر کشیده است. نویسنده با قلم توانایش توانسته به زیبایی و با صمیمت جریان زندگی در افغانستان در طی چند دهه را به تصویر بکشد و نشان دهد که چگونه یک جامعه با تعصبات غلط دچار نابودی شده و سالیان سال سرنوشتش با جنگ عجین میشود. به شخصه، خواندن این کتاب تجربه بسیار خوبی برایم بود. از شنیدن این کتاب بسیار لذت بردم. صدای آقای عمرانی و شخصیت سازی ایشون هم به جذابیت اثر اضافه کرده بود.
فاطمه تاروتی
۱۴۰۲/۲/۲۱
بادبادک باز، کتابی که تا همیشه تو ذهنتون خواهند موند، سرگذشت دردناک و تراژدیک پسری از افغانستان که با ناراحتی هاش گریه میکنید و برای خوشحالی هاش ذوق میکنید، کشش داستان شما رو رها نمیکنه و تمام شخصیت‌ها تو ذهنتون جون میگیرن، پرداخت جزییات و تصویرسازی عالیه! بعد از خوندن این رمان درک بهتری از تاریخ و فرهنگ مردم افغانستان پیدا میکنید. شخصا درک بهتری از جنایت‌های طالبان در افغانستان پیدا کردم و بسیار متاسف شدم. ازون معدود کتاب‌هایی هست که میشه گفت باهاش زندگی کردم.
سعید خراسانی
۱۴۰۱/۳/۲۰
نویسنده به‌بهترین شکل شرایط سیاسی و اجتماعی دوران افغانستان در‌زمان پادشاهی، پس از آن و شروع جنگ داخلی را نشان داده است، نکنه جالب کتاب نزدیکی فرهنگ بین ایرانی‌ها و افغانی هاست، و پس از آن مشکلات مهاجرین افغان‌ حتی در بهترین کشوری که می‌توانستند مهاجرت کنند. راوی بسیار عالی کتاب را روایت می‌کند، من این کتاب را به افراد زیادی پیشنهاد کردم ‌و همه پس از شنیدن آن بسیار از آن لذت برده بودند، بنظر من خوره‌های کتاب حتما باید کتاب بادبادک باز و هزاران خورشید تابان‌را از دست ندهند.
محمد حسن شاهپری
۱۴۰۱/۷/۲۱
با وجود همه‌ی دردی که کشیدم با شنیدن این کتاب، اما در نهایت برایم شیرین تمام شد قلبم برای حسن و سهراب پر کشید …چقدر حس کردم من خود امیرم
هرچقدر از گویندگی خوب این کتاب بگم کم گفتم
به امید روزی که هزاره‌ای بودن جرم نباشد …آدم‌ها یکدیگر و انسان ببینند
و امان از تعصبات کورکورانه … این که پوشیدن شلواری که از نظر عده‌ای مناسب نیست شخص را به غرق جهنم خواهد برد …
حتما پیشنهاد میکنم شنیدن این کتاب و از دست ندین
ممنون از کتابراه.
محمدرضا جوادی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
رمانی عاشقانه، کمدی، درام و سیاسی که به شکلی زیبا به زندگی فردی به نام امیر و دوستش حسن که فراز و نشیب‌های آن می‌پردازد. سبک داستانی دلنشین و بیان ساده و توصیفاتی دقیق و نوستالژی که بسیار آسان میشود با آن همزاد پنداری کرد. بیان آقای رضا عمرانی نیز زیبایی شنیدن داستان را دو چندان میکند. سیر اتفاقات سیاسی و تاریخ افغانستان نیز بر دانستن اطلاعات و درک نوع زندگی مردم افغان کمک بسیاری میکند. از شنیدنش لذت ببرید.
پروانه رفیع زاده
۱۴۰۱/۹/۷
باسلام وخداقوت، از اینکه برای گوش دادن این کتاب وقت گذاشتم خوشحالم، بااینکه از بچگی درباره جنگ در افغانستان و مهاجران افغانی شنیده بودیم وحتی باهاشون تو کشورمون زندگی کرده بودیم ولی میشه گفت باخوندن این کتاب با تاریخ افغانستان تازه آشناشدم، وسختی‌هایی که مردمش کشیدند، وعلاوه براینکه با تاریخ آشناشدم از خود داستانم لذت بردم، به همه دوستان توصیه میکنم حتماً مطالعه کنید این کتاب را؛ صدای راوی هم که عالی بور🌹🌹
Andeso
۱۴۰۱/۸/۲۱
با تشکر از کتاب راه عزیز برای در اختیار گذاشتن این کتاب واقعا به طرز فوق العاده‌ای روایت شده بود داستان و برای منی که اطلاعات زیادی از افغاستان و فرهنگ مردم این کشور نداشتم خیلی پر بار و جالب بود و اینکه چطور یه کشور طی سالیان دست خوش این همه تغیرات میشه و مردمش مجبور به کوچ اجباری و مشکلات این چنینی میشوند و زندگی‌هایی که برای همیشه عوض میشه و هرگز مثل قبلش نمیشه داستانی به شدت آشنا و قابل لمس 😔
جلیل آهنگرنژاد
۱۴۰۲/۹/۲۱
اگر «خالد حسینی» افغانی و «بختیار علی» کورد در دو سوی این خاک پهناور نبودند، براستی که ادبیات داستانی خاورمیانه چقدر کم داشت!. علاوه بر شاهکار بادبادک‌باز، هزار خورشید تابان و ندای کوهستان هم براستی خواندنی هستند. همچنانکه آثار ترجمه شده‌ی بختیار علی هم چنین تأثیری بر مخاطب دارند: آخرین انار دنیا، تصاحب تاریکی، جمشیدخان عمویم که باد همیشه او را با خود می‌برد، شهر موسیقیدانهای سپید....
شکوفه عصاره
۱۴۰۱/۵/۱۵
باورم نمیشه تا حالا برای خوندن این کتاب بی نظیر دست دست کرده بودم، باز هم صدای آقای عمرانی مزید بر علت جذابی این داستان شده بود.
درامی جذاب، گیرا و غم انگیز از پسری افغانستانی به اسم امیر که از ماجراهایی رو دوره نوجوانی و جوانیش، موقع زندگی توی کابل و مهاجرت به آمریکا و مسائل بعدش رو تعریف می‌کنه و اشک‌هایی که با تک تک کلمات این کتاب، از چشم میریزه.
فریبا پورغلام
۱۴۰۲/۹/۵
ایران افعانستان انگار از یک ژن هستند ما نقش قربانی را بهتر از داشتن آزادی یاد گرفتیم حسن‌ها و سهراب‌ها دختر‌ها را در میدان سنگسار کردند برده گرفتند تجاوز کردند به دار آویختند ولی ما اه از این‌های جهل خرافات که در سلاخ خانه آزادی را سربریدن و ما خواب زداگان بهتر از بیداری یاد گرفتیم سپاس بسیار از آقای عمرانی که بسیار روان و زیبا این کتاب را خواند
Yasna Ava
۱۴۰۰/۱۲/۸
مدتها بود که می‌خواستم این کتاب را بخوانم، بی نهایت جذاب و خواندنی بود و چه تصویر خوبی از افغانستان دیروز و امروز ارائه کرده بود، تلخی جنگ و تهاجم و جنایت‌های طالبان به قدری دردناک بود که قابل توصیف نیست، از تمام عوامل تولید این کتاب صوتی سپاسگزارم صدای راوی قصه عالی تر از عالی بود بسیار ممنونم.
Sima Eb
۱۴۰۱/۸/۲۸
کتاب زیبایی بود و صدای راوی هم بسیار دلنشین بود.
همه چیز بسیار با جزئیات بود و به راحتی در ذهن نقش میبست و قابل تصور بود و راحت میشد با کتاب ارتباط گرفت. داستان غمگینی بود و الان که بعد از بیست سال ک باز هم شاهد سلطه طالبان بر افغانستان هستیم این کتاب رو بیشتر میشه درک کرد و فهمید.
احسان حسن زاده امین
۱۴۰۱/۴/۲۲
برای من که راجب افغانستان هیچ اطلاعاتی نداشتم واقعا جالب بود. داستان کاملا واقعی و جزئیات به هم متصل بود. پیشنهاد میکنم این کتاب رو ازدست ندید چون مثله این کتاب دیگه نمی‌تونید پیدا کنید. بشدت گیرا بود. مرسی از کتابراه بابت نسخه صوتی که کاملا باکیفیت و استاندارد بود.
نگار میری
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
این کتاب باعث شد من نگاهم به مردم افغانستان عوض بشه من همیشه از افغانی‌ها میترسیدم ولی حالا میبینم آن مردم هم مثل ما ایرانیها هستنند با فرهنگ آریایی و متاسفم از این که کشور زیباشان در حاله جنگه و مردم خوبشان آواره شدند به امید روزی که هیچ جای دنیا جنگ نباشه آمین
سمیه اصغری
۱۴۰۲/۹/۱۶
در کنار هنر زیبا و قلم دلنشین نویسنده که تمام جرئیات رو به بهترین شکل ممکن ترسیم کرده بود، صدای جناب عمرانی این کتاب رو به‌سان یک اثر فاخر و هنرمندانه ساخته بود. واقعا لذت بردم. قسمت‌های اوج داستان آنقدر زیبا بود که هربار حس میکردم از این زیباتر نمی‌توانست باشد
bahar ashkani
۱۴۰۱/۱۰/۴
به قول یه دوستی میگفت اگه کتاب نخونی فقط زندگی خودت رو تجربه میکنی اما وقتی شروع به کتاب خوندن میکنی زندگی‌های متفاوتی رو تجربه میکنی، این کتاب هم به نوبه خودش تجربه متفاوتی بود بنظرم ارزش یکبار خوندن رو داره درسته یه قسمتهاییش اعصاب آدم رو درگیر میکنه اما حداقل نتیجه خوبی داره
Leila Nobakht
۱۴۰۱/۶/۲۹
رمان بسیار زیبایی بود خیلی خوب به همه چیز توجه شده بود، اصلا فکر نمی‌کردم درگذشته افغانستان به این صورت باشه، از اینکه شیعه در آن جا اینقدر مظلوم بود خیلی دلم سوخت، گوینده داستان صدای خیلی بم وگیرایی داشت ووقتی نقل قول می‌کرد به زیبایی از پس آن بر می‌آمد.
محمد طاهر محمدی
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
واقعا کتاب خوبی بود. یکی از بهترین رمان‌های بود که خواندم، همه چیز با جزییات بیان شده بود که میشد قشنگ توی ذهن تصویر سازی کنیم، البته اشک من رو موقعی که توی داستان پدرشو از دست داد در اورد که یاد پدر از دست داده خودم افتادم. واقعا ارزش وقت گذاشتن رو داشت
معصومه مولایی
۱۴۰۲/۴/۲۰
عالی بود یک رمان کامل نویسنده بسیار ماهر و خوب کاش این اتفاقات تلخ براش رخ نمیداد البته زندگی همیشه پستی و بلندی‌هایی داره و برای هیچ کس همیشه راحت نبوده نویسنده عالی راوی عالی خاطرات کابل و افغانستان قدیم که شباهت زیادی به ایران امروزی داره
نگین فخاری
۱۴۰۱/۲/۲۸
من واقعا از خوندن این کتاب لذت بردم. دیدم نسبت به جنگ عوض شد‌. وقاحت نژادپرستی در نظرم چند برابر شد و حس هم نوع دوستیم بیشتر شد.
در انتها ممنونم از گویندگی واضح و زیبای اثر که به جذابیت و هیجان داستان اضافه کرده بود🙏🌹
مهدیه محمدزاده
۱۴۰۱/۲/۲
این کتاب فوق العادست فوق العاده
انتهای خودِ کتاب درست مثل جایی ک حسن به امیر میگه هزاربار جانم به فدایت اینبار امیر به سهراب میگه هزاربار جانم به فدایت ترجمه شده و گل و نقطه‌ی اوج ترجمشه اما در صوتش اینطوری نیست متاسفانه
Zohreh Barahooei
۱۴۰۰/۱۰/۴
کتاب فوق العاده‌ای بود واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم و واقعا برای افغان‌های عزیز ناراحت شدم که طالبان چه بلایی بر سر فرهنگ و کشورشون آوردن ممنون از این کتاب خوب و صدای زیبای آقای عمرانی
Siavash Ghezelbash
۱۴۰۱/۱۲/۵
واقعا باید به آقای خالدحسینی هزاران بار آفرین گفت بی نظیر بود فضاسازی و توصیف به قدری قوی بود که حس میکردم در تمام صحنه‌ها حضور دارم نه تنها به افغان‌ها بلکه به هیچ قوم دیگری از بالا به پایین نگاه نکنیم
مهر در پاییز
۱۴۰۰/۱۱/۲۴
بسیار بسیار بسیار زیبا و خواندنی، چه تجربه‌ای بود... خوب شد که نمردم و خوندم
چقد زیبا احساسات و عواطف و وجود انسانی و شرایط با کمترین کلمات به تصویر کشیده شدن
مریم یاراحمدی
۱۴۰۰/۹/۲۵
کتاب جالبی بود با درد و رنج افغانستان بیشتر آشنا میشیم بهتون توصیه میکنم این کتاب رو حتما بخونید من که بعد از گوش دادن به قصه تا چند روز تو حال و هوای قصه بودم و دلم تنگ میشد واسشون
حسین عیسی زاده
۱۴۰۳/۱/۲۱
به اعتقاد من کتاب زیاد دلچسپی نبود... از اون کتاب ها نیست که بخوام به کسی پیشنهاد بدم زندگی مردم افغانستان چیز عجیبی نیست که بخوایم با این کتاب باهاشون آشنا بشیم، لا اقل برای ما ایرانی ها، باهاش حال نکردم
امیرحسین
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
عالی بود واقعا مخصوصا صدای استاد عمرانی که تصویری فوق واقعی برای شنونده میسازه کتابی که باهاش لبخند می‌زنید اشک می‌ریزد و در حالی که منتظر پایان هستید آرزو میکنید‌ای کاش تموم نمیشد، ممنون از کتابراه
mahnaz hayati
۱۴۰۱/۱۰/۵
چندین سال که خواندن این کتاب رو به بعد موکول کردم. واقعا کتاب خوبی بود. نکات و درس‌های قشنگی بین قسمت‌های کتاب بود و البته آقای رضا عمرانی عالی بود. من لذت بردم از اجرای بی نقص ایشون.
حبیب پورحسینی
۱۴۰۱/۸/۳
متن کتاب خوب و جذاب بود و نگاه من رو به افغانها تغییر داد
ولی خیلی شبیه فیلم بدون دخترم هرگز بود و طوری نوشته که آمریکا پایان خوش همه ناخوشیهاست. و تا به آمریکا میرسیم دلمون آروم میگیره.
Ali Najmi
۱۴۰۱/۵/۲۶
هرچه در مورد این کتاب بگم، کمه…ممنون از کتابراه، ممنون از عمرانی بزرگوار و بااحساس، ممنون از خالد حسینی و درود بر افغانستان و هزاران لعنت به جنگ و طرفداران جنگ و کشتار
دیبا حاجی زاده
۱۴۰۱/۵/۲
صدای راوی بسیار عالی وتاثیرگذاره، کلی ازگوش دادن کتاب کیف کردم. ⚘کتاب عالی وبسیارخاصیه😊بنظرم برای شناخت ملیتهای مختلف ودرک شرایط اونها این کتاب بسیار مفیده، پیشنهادمیکنم حتما بخونیدش👍👍
Sheida Moradi
۱۴۰۱/۲/۲۲
خیلی به زبان ساده نوشته شده بود انقدر ملموس که گویی چند قدم با صحنه‌ها فاصله داری و داری از نزدیک تماشا میکنی. فقط‌ای کاش با لحن افغان گویش میشد
صدای گوینده بهترین انتخاب برای این کتاب بود
ممنون
Azadeh Akbari
۱۴۰۰/۱۰/۲۴
این نویسنده محشره هر کدوم از کتابهاش رو که خوندم عالی بود مخصوصا هزاران خورشید تابان
کلا به تاریخ افغانستان علاقه من شدم
و این کتابم از نظر خوانش و روایت عالی بود دوسش داشتم
بهنام جلیلوند
۱۴۰۰/۱۰/۱۵
با درود و عرض احترام
من برای اولین بارم رمان خوندم، بسیار لذت بردم از این کتاب قوی و تیمی که روی اون کار کرده بودند.
از کنابراه و خانم پریسا و راضیه خانم هاشمی بسیار ممنونم
سحر شمسی
۱۴۰۲/۶/۳۰
این کتاب بینظیر بود واقعا بهتون پیشنهاد میکنم این کتاب رو، با تمام وجودم احساس و موقعیت افغان‌های عزیز رو حس کردم و افسوس خوردم ، بینظیره و به شدت پیشنهاد میشه
حمیدرضا عباسی
۱۴۰۱/۱۲/۷
زندگی بسیار ساده مردم افغانستان درکنار رنج و سختی که تحمل میکنن بسیار غمناک ست
کتابی بسیار زیبا با صدای دلنشین جناب عمرانی.
به نظر من بهترین کتاب خالد حسینی همین بادبادک بازست.
1 2 3 4 >>