نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گورستان پراگ - اومبرتو اکو

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
حمیدرضا صدرائی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
نثری نسبتاً سنگین و در عین حال جذاب (دو آیتم که معمولا همدیگر رو نفی میکنن) وقتی نوشته سنگین و ثقیل باشه معمولا جذاب نیست و خواننده صرفا برای افزایش معلومات ان کتاب رو مطالعه میکنه و اگر اثر جذاب و پر کششی باشه معمولا نمیشه این کار رو با استفاده از واژه‌های سخت انجام داد ولی نویسنده با مهارت تونسته هر دو‌ کار رو‌ در کنار هم و به خوبی انجام بده و این کاری هست که از عهده هر نویسنده‌ای بر نمیاد مگر این که نویسنده یک تاریخدان با سواد و ‌در عین حال نویسنده‌ای توانمند باشه یعنی یک نثر سنگین که بازگو کننده بخشی از تاریخ هست رو‌ با جذابیت و کشش زیاد مخلوط کنه (که معمولا قرار دادن یک مسئله جنائی، عشقی، راز آلود‌ و یا چنین مسائلی هستن که نوشته رو‌ جذاب تر و ولع خواننده برای مطالعه رو‌ بیشتر میکنه) و اثری خواندنی (یا شنیدنی) رو‌ ایجاد کنه، که در نهایت با اجرای بسیار زیبای آقای ابراهیمی که انتظاری جز این هم از ایشان نمیرفت، این کتاب رو‌ به یک اثر زیبا تبدیل کرد، ولی من به شخصه از کتاب «آنک نام گل» این نویسنده بیشتر لذت بردم.
ازاده پورکریمی
۱۴۰۱/۶/۲۳
نثری روان و شیوا با داستانی قوی و تکان دهنده.. حقایق تاریخی بی نظیر و متحیر کننده در اعماق داستانی جذاب..
از خواندن آن پشیمان نمی‌شوید ولی فکر کنم برای درک کامل وقایع داستان باید چند بار آن را عمیق بخوانید.
گورستان پراگ سندی زنده و گویا از اغاز ایجاد تنفر و فجایع بعدی جنگ و نابودی انسانهای بی گناه می‌باشد. وقایع و حقایقی عجیب و باور نکردنی که چگونه تنها کینه و نفرت می‌تواند اتش جنگ جهانی را در تمام دنیا شعله ور نماید و میلیون‌ها نفر انسان‌های بی گناه را قربانی این کینه و نفرت سازد.
زندگی عجیب و پر فراز و نشیب سیمونه سیمونینی که تحت تاثیر پدربزرگ یهودی ستیز و متعصب خود دچار توهم توطئه یهودیان شده و کلیه مشکلات دنیا را بر گردن یهودیان می‌اندازد..
خیال پردازیها و توهمات سیمونه او را گمراه کرده و نیز علاقه او به پوشیدن خرقه کشیشی، استعداد تقلید دستخط دیگران، وحشت او از زنان و علاقه زیاد او به نوشیدن و خوردن از وی شخصیت عجیبی می‌سازد.. داستانی غیر قابل پیش بینی..
نرگس هدایتی فرد
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
رمانی که یک نویسنده - تاریخ‌دان بنویسد بنظرم خیلی جذابتر از تاریخ محض است
من رمان را دوست داشتم اگرچه نیاز به تمرکز زیادی دارد و در عین حال برای خواننده مبتدی شاید خواندنش سخت باشد.
راوی خیلی خوب بود و کتاب را جذابتر کرده بود. ممنون از کتاب راه و راوی خوب داستان
Mehdi Tehrani
۱۴۰۰/۱۱/۴
فرم شروع تا پایان کتاب با یک لحن هیجانی که واقعا هیجانی هم نداشت هسته کننده بود و بسیار باعث عدم تمرکز بر روی رمان میشد ساختار مناسبی نداشت و فرم خوانش استاد بهرامی برای اولین بار بود که دیدم دافعه داشت
امیر مسگرانی
۱۴۰۲/۷/۴
واقعا هرچی جلوتر رفتم بلکه یکم جذاب‌تر بشه دیدم اصلا هیچ چیز جذابی نداره جدا کتاب چرت و بی محتوایی بود هر چند راوی تلاش میکنه کتاب و جذاب روایت کنه اما چیز خواندنی و شنیدنی‌ای ازش در نمیاد
Bbj Jbj
۱۴۰۱/۴/۳
با اینکه کناب قطعا شنیدنی و عمیق و پرجاذبه هست متاسفانه با صدای راوی اصلا نتوانستم ارتباط برقرار کنم و از خیر گوش دادن کتاب کذشتم. اما نسخه متنی را پیشنهاد می‌کنم.
سینایی سینایی
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
شاید داستانش به گیرایی "آنک نام گل" نباشد، اما اطلاعات بسیار زیاد سیاسی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی به خواننده می‌دهد.
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۱/۳/۲۶
قبل از خرید در اینترنت درباره کتاب کنکاش نمودم نقد های بسیار خوبی را مشاهده کردم قریب به یقین کتاب صوتی خوبی در رنج خوب و عالی باید باشد
رویا +
۱۴۰۱/۱۲/۲
از نظر من که جالب نبود. یک یا دو فصلش را گوش کردم و بعد که دیدم داستان برام جذابیت ندارد رهاش کردم.
Masoumeh Yaghoubi
۱۴۰۰/۱۰/۶
به دلیل نا مناسب بودن صدای گوینده کتاب را ادامه ندادم