نقد، بررسی و نظرات کتاب ریگ روان - استیو تولتز

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
مریم مهدی
۱۴۰۱/۶/۹
از استیو تولتز کتاب جز از کل را خونده بودم که واقعا عاشقش شده بودم. هم صوتیش را خریدم و هم فیزیک کتاب را که به پدرم هدیه دادم. ولی نه!! به نظرم ریگ روان به خوبی جز از کل نیست.
نمی تونم ایراد را از ترجمه بدونم چون مترجم هر دو کتاب آقای خاکساره. ایراد از متن سنگین و ثقیل این کتابه، کند پیش می‌رفت. البته اینکه این کتاب صوتی نیست و خوانش گوینده می‌تونست بسیار تسهیلش کنه هم قابل توجه است.
اما ریگ روان هم زیبایی‌های خاص خودش را دارد. شروع کتاب شاید به اندازه کتاب اول نویسنده طوفانی نباشد اما در خواننده اشتیاق خوبی ایجاد می‌کند. کتاب در ابتدا خوب شروع می‌شود و به نظر من رفته رفته از جذابیت اون کم میشه تا اواسط کتاب. در اواسط کتاب خواننده دوباره قلم جذاب استیو تولتز را تجربه می‌کند. و تا انتهای کتاب از آن لذت می‌برد.
این رمان با شکلى بسیار طنز به بررسى به گفته خود ترس از زندگى مى پردازه و با گوشه و کنایه‌ها و توضیحاتى از نویسندگان بزرگ به بررسى این موضوع مى پردازه.
اگر می‌خواین تولتز بخونین به نظرم جز از کل انتخاب بهتری است.
م ع
۱۴۰۲/۹/۱۳
کتابی خواندنی ولی نه به زیبایی جز از کل، پر از استعارات و توصیفات زیبا و هنرمندانه، اگر اهل خواندن رمان بلند هستید و با سبک تولنز آشنا هستید لذت خواهید برد
Solli kz
۱۴۰۲/۱/۱۱
با این که استیو تولتز نویسنده مشهوریست و آقای خاکسار مترجمی عالی ولی از خواندن کتاب لذت نبردم چون تنها حسی که با خواندن کتاب‌های تولتز به من دست میدهد حس پوچی است.
Azita Latifian
۱۴۰۲/۸/۱۰
من جزء از کل رو خونده بودم و به همین دلیل این کتاب رو هم از این نویسنده انتخاب کردم، تقریبا توی یک سبک بودن دنیای آدمهای غیر عادی و عجیب.
Saba
۱۴۰۱/۸/۱۶
خوندنش یک ماه طول کشید ولی ارزید.
به همه خوندنش رو توصیه میکنم. داستان فوق العاده جدید با پایانی خاص.
سیما علیپورنوری
۱۴۰۲/۸/۱
بسیار عالیه کتاب، شخصیت پردازی عالی، قلم روان و زیبا، خیلی لذت بردم ممنون از کتابراه عزیز
جواد صدرایی
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
کتاب خوبی بود و خوب هم ترجمه شد. از خواندنش لذت بردم.
علی کرمی
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
طنزی تاریک پر از خلاقیت