نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی نبرد من - آدولف هیتلر

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
‌🍁 این کتاب جنجال برانگیز…
‌این کتاب حاصل یادداشت‌های هیتلر توی زندان لاندسبرگ یک سال بعد از جنگ جهانی اول بود، و گرداوری و‌ چاپش رو منشی هیتلر (ترودل یونگه) که ۲۰۰۲ درگذشت، انجام داد! من نه الان! همیشه هیتلر روکاملا خاکستری میدیدم! توی اون برهه المان و اتریش، واقعا هرج ‌و‌ مرج بوده! مگر زمانی که توی فرانسه و انگلیس گردن افراد رو با گیوتین می‌زدند وحشی گری نبود؟ مگر الان طالبان توی‌ افغانستان زن و‌بچه میکشن وحشیگری نیست؟ مگر داعش ادم‌ها رو میکشت وحشی گری نبود؟ مگر الان روسیه اوکراین رو به خاک و خون کشیده وحشیگری نیست؟ آلمان حال حاظر خیلی از حسنهای الانش رو‌ به هیتلر مدیونه!!! حالا هیتلر اشتباهات نگرشی هم داشت، نژاد پرستی، بیرحمس و یهودستیزی! درسته یهودی‌ها خیلی خراب کاری کردن، اما اونها فارغ از دینشون انسان هستن و محکوم به نسل کشی نیستن! اگر فیلم پیانیست لهستانی ا رومن پولانسکی رو ببینید، به مظلومیت یهودیها پی میبرید. اگر همه‌ی ما انسان‌های جهان فارغ از نژادمون، تفاوتهامون، و نگرشهای دینی مون باشیم و اون عصاره‌ی انسان بودن رو ببینیم، ما هم‌می‌تونیم بشر دوست باشیم، هیتلر توی تاریخ سیاهه بله، اما آیا به جز اون نداریم؟ خیلی بدتر و خون خوارتر هاشو رو‌داریم!! هیتلر همین که تونسته بود قلب زنی مثل اوا بروون رو جوری تسخیر کنه که اون زن توی یه شب باهاش عروسی کنه و‌همون شب درکنارش بمیره، پس به نظر من نمی‌تونه سیاهی مطلق باشه. ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۴/۱۳
همیشه عاشق مستندهای جنگ جهانی دوم بودم، البته این نکته رو درک میکنم که بدلیل پیشرفت رسانه‌ها در جنگ جهانی دوم نسبت به جنگ جهانی اول، اطلاعات کامل تری در دسترس هست.
در مستندها در مورد کتابی بعنوان نبر من که تألیف آدولف هیتلر در دوره اسارت خود در زندان به رشته تحریر درآورده بود سخن به میان میامد.
بالاخره کتاب اه کتاب صوتی نبرد من رو عرضه کرد و علاقه مندانی که علت شروع جنگ جهانی دوم را میخواهند و یا با خصوصیات هیتلر بعنوان یک رهبر دروغین کاریزما آشنا شوند، مطالعه این کتاب رو پیشنهاد میدهم. نکته مهم در این کتاب دیدگاه نژادپرستانه هیتلر است که فقط دین مسیحیت و قوم برتر آریایی را قبول داشت و مهالف هرگونه تلفیق به قول خودش قوم برتر با اقوام دیگر بود.
نکته بسیار مهم دوم هیتلر تمام مشکلات عالم بشریت راناشیاز قوم یهود و انسانهایی که پیرو دین یهودیت است میدانست، و بر این مورد مصمم بود که حتی یک نفر از انسانهای یهودی نباید در قید حیات باشند.
کتاب از نظر شخص بنده کتاب جالبی است و شک نکنید که ارزش خواندن را دارد و پس از اتمام با خصوصیات یک رهبر یا همان پیشوای جعلی که میلیون‌ها نفر هیتلر را رهبر کاریزماتیک میدانستند، به ددلایلشان پی خواهید برد، حتی نتیجه گیری‌های شخصی نیز درخصوص رهبری دیکتاتوری و مدیریت فاشیستی حزبی که هیتلر بوجود آورد آشنا خواهید شد.
سخن آخر: بعد از خواندن این کتاب درس بگیرید، نکند یک وقت طرفدار هیتلر شوید،
بخوانید و لذت ببرید از این کتاب.
ترانه کمالی
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
با اینکه در کل موافق خلاصه خوانی کتاب نیستم، اما در این مورد بخصوص بنظرم کار درستی ست که ابتدا خلاصه‌ی «نبرد من» خوانده شود و بعد اگر تمایل و اشتیاقی بود کل آن مطالعه شود. در اغلب مواقع خوانندگان «نبرد من» کتاب را نیمه رها کردند به هزار و یک دلیل!! هزارِ آن بماند-ولی آن یک دلیل: ژانر کتاب را میتوان علاوه بر زندگی نامه جزء تاریخ معاصر آلمان هم طبقه بندی کرد. بنابراین بخاطر این مورد و هم حجیم بودن و شرح و بسط‌های مفصل، تمام کردن کل آن، از عهده‌ی سلیقه‌ی عموم بر نمی‌آید (مگر تاریخ خوانان قهار). نوشته‌ی هیتلر فقط نماینده‌ی نبوغ او نیست بلکه نشان دهنده ذره ذره شکل گیری نفرت ش از یهودیانی که رده‌های بالای حکومت آلمان را تسخیر کرده بودند، هم هست. جز دلایل زیاد دیگر، حس حقارتی که در کودکی متحمل شد از نظر روان شناختی هیتلر را تبدیل به کسی کرد که روی بسیاری چیز‌ها که ما آن را انسانیت می‌نامیم چشم گذاشت. با آنکه بین مردم آلمان، رهبر بسیار محبوبی بود و به پیشرفت کشورش بطرز فوق العاده چشمگیری کمک کرد اما امروز نسل‌های بعدی همان مردم، تمایل ندارند حتی نامش را بر زبان آورند. قاعدتا در جنگ حلوا خیر نمی‌کنند، اما حتی جنگ هم اصولی دارد؛ به شخصه معتقدم هیتلر اولین انسانی نبود که این اصول را نادیده گرفت، و البته آخرین‌ش هم نخواهد بود. دنیا و قوانین آن، عادلانه نیست. (گرچه قول عادل بودن آن را هم به ما نداده بودند)
Behzad
۱۴۰۱/۶/۱۰
نبرد من
کتاب نبرد من تنها اثر فکری آدولف هیتلر است که به نظر میرسد موضوع آن کمتر از آثار مخرب جنگ جهانی دوم نیست. کتاب مملو از کینه و نفرت، تعصبات کور و بی منطق، بدبینی و انزجار از جامعه وقت است که به سبب دوران سخت مالی و اقتصادی در دورانی که وی پس از مرگ پدر کارگری میکرد و اتفاقات ناگوار بر مادر او شکل میگیرد. ناکامی در امتحانات ورودی به تحصیلات در زمینه هنر که علاقه شدیدی به آن داشت جملگی سبب ساز ایجاد شخصیتی به شدت مهلک وناسیونالیست و فاشیست و دیکتاتور ماب در هیتلر میشود. دیدگاه وحشتناک به اختلافات نژادی و برداشت منفی وی از سیستم حکومتی و قانون گذار در اتریش از دوران نوجوانی و جوانی وی را به شخصیتی بلند پرواز با افکار شیطانی سوق میدهد. هر چند وی در آن زمان سودای جنگ و سیاست در سر ندارد ولی در نهایت به یکی از خون ریز‌ترین مردان تاریخ تبدیل می‌شود. کتاب حاضر قبل از جنگ جهانی دوم نگارش شده و دیدگاههای سربازی است که در جنگ جهانی اول رودر رو با ارتش انگلیس شاهد ناکامی و عدم وجود استراتژی در نیرو‌های خودی است. علی رغم آن کتاب میتواند عده‌ای از طرفداران این دیکتاور را اقناع کند.
هر چند مطالب کتاب اصلی بسیار مفصل و بصورتی ریز به جزئیات افکار هیتلر میپردازد با این حال برای خواننده پر مشغله خلاصه کتاب پیش روی فرصتی است مغتنم تا نگاهی اجمالی به هوش سیاه و پلید و شیطانی این دیکتاتور بیندازد. شناخت مسبب جنگ جهانی دوم از این منظر که تاثیرات اقتصادی و اجتماعی وحشتناکی بر ایران و ملت ایران داشت دور از لطف نیست.
مانی محمدزاده
۱۴۰۲/۲/۲۰
من قبل از خواندن این کتاب از کارکتر هیتلر و کارهایش متنفر بودم و اینطور می‌گماشتم که قاتلی بیرحم و بی اصول بوده وبی دلیل دست به این کار‌های پلید زده! هرچند که این کتاب خلاصه شده بود اما به وضوح می‌توانید بفهمید که هیتلر مردی بسیار بزرگ و مفید برای ملت آلمانی بوده هرچند که بر ضمینه نژدا پرستی و فتح دنیا اشتباهاتی داشته اما همانطور که تاریخ را برندگان می‌نویسند قوم یهود او را بسیار پس فطرت نشان داده! با مطالعه کُتب تاریخی می‌توانید بفهمید در آن زمان یهود چه بلایی بر سر جامعه آلمانی آورده بود و ظهور هیتلر آلمان پیشرفته‌ی امروزی را ساخته است.
نوید
۱۴۰۱/۷/۱۶
سلام وعرض خسته نباشید.
تاریخ بشریت پر است از انسانهایی که تاثیرات بزرگی در احوال جوامع گذاشته‌اند، چه خوب و چه بد
ملتها در اکثر موارد بدون شناخت کافی از مشاهیر صرف به استناد رخدادها و تبلیغات در مورد ایشان قضاوت کرده‌اند.
آدولف هیتلر نیز از اشخاص بارز در این وادی است.
این گفته‌ی من در این نعنی نیست که هدف و ایدولوژی هیتلر درست بوده ولی میتوان با کمی مطالعه و کنکاش در تاریخ و بیوگرافی مشاهیر پی به چگونگی بوجود آمدن اینچنین حکام تک بعدی برد.
ممنون‌از کتابراه برای هموار کردن این بستر برای ما.
محمود اژدری
۱۴۰۰/۱۲/۸
با سلام و احترام به دوستان کتابخوان
من کتاب اصلی را مطالعه کرده‌ام و این خلاصه را گوش دادن به نظر من یک خلاصه خوب از کتاب نبرد من بود که شیره کلی کتاب را در خود داشت برای کتاب قطوری مثل نبرد من را وقت مطالعه نداشته باشید این خلاصه به نظر من شرح کلی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
حامد نیک مهر
۱۴۰۰/۱۰/۱۹
اگر گفته‌های هیتلر در مورد فرهنگ کاری و نظام بروکراسی و ساختار نظامی و تبلیغاتی پیش از دوران خودش درست باشه پس آلمان خیلی به این مرد مدیونه... چون چیزی که میگه تو مایه‌های ایرانه 😂😂... این آلمان فعلی با این دسیپلین و جدیت و شفافیت کجا این تصویر کجا...
دانیال معصومی گجین
۱۴۰۲/۳/۱۷
خیلی خوب بود.... از نظر گوینده و صدا گزاری طور بود که خودتونو توی داخل ماجرا احساس میکنین ولی متاسفانه خیلی خلاصه وار بود یعنی من بعد تموم شدن حس کردم بازم موجوده ولی دیدم نه اخرش بود... این طور بگم تو اوج ماجرا تموم میشه.... ولی بهتر اینه که این خلاصه رو گوش بدین اگه توجهتون جلب شد کاملشو تهیه کنید
مهران راستی
۱۴۰۰/۸/۲۱
خیلی دیگه خلاصه شده، تا این حد کوتاه شدنش زیاده روی هست واقعاً. اما مطالب خود کتاب چندین پیشفرض غلط داره از جمله: 1_نظریه آریایی بودن آلمانی‌ها خیلی وقت هست ک رد شده. 2_ اختلاط با هم نژاد هم باعث افزایش بیماریهای ژنتیکی میشه نه تقویت نژاد و...... مطالب زیبای کتاب مربوط به مباحث نظام سازی هست که واقعاً جالب هستند.
سلمان بهمن دار
۱۴۰۰/۸/۳۰
کتاب خوبی بود فقط اگه ممکن کاملش رو بزاریدچون احساس می‌کنم خلاصه کتاب کامل ما رو با زندگی و دیدگاه هیتلر آشنا نمی‌کنه و فقط بخش‌هایی از اون رو به ما نشون میده...
علی بابایی
۱۴۰۱/۲/۲۸
در پاسخ به دوستمون مهران، اون ازدواج فامیلی نزدیک هست که ندرتا باعث مشکلات ژنتیکی میشه نه ازدواج درون نژادی. نژاد ما دقیقا به همین خاطر اختلاط نژادها بود که به فنا رفت. بدون اساس تز ندهید لطفا.
کتی کاتبی
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
جالب است، اما کمی متن سنگین است و اگر حواستان جمع نباشد ممکن است چیزی متوجه نشوید
راستی بیاییم و دیگران را قضاوت نکنیم، شاید اگر ما هم جای هیتلر بودیم همان میکردیم که او کرد
Soheil Alipour
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
متاسفانه این کتاب انقدر خلاصه شده که هیچ چیزی از کتاب اصلی را ندارد، من کتاب چاپی این کتاب را خوانده بودم و کتاب جالبی بود اما این کتاب صوتی بسیار بی سر وته شده است.
Rozbeh Aghighi
۱۴۰۰/۹/۳۰
بسیار مختصر از کتاب اصلی ترجمه شده و با اثر اصلی فاصله زیادی دارد اینگونه کتاب‌ها باید بدون سانسور ترجمه و صوتی شود
گوینده متن بسیار توانمند و برای این کتاب انتخاب شایسته‌ای است به نظر من
اریا خاکساران رضوی
۱۴۰۲/۹/۱۰
درود اجتماع و افراد جامعه باعث می‌شود شخصیتی مثل هیتلر ساخته شود کتاب از این بابت برای من جالب بود که هیتلر خیلی معمولی در جامعه رشد کرد و مردم هم افکارش رو پذیرفتند
سیروس ابراهیمی شادپی
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
باسلام
همه کتاب درحد ۱۰ سطر پیام ومطالب مفید داشت بنظرم بستگی داره چرا می‌خواهید این کتاب را مطاله کنید
من فقط می‌خواستم ببینم دیکتاتور‌ها چگونه طرز فکری داشته اند؟
پیمان یزدانی
۱۴۰۲/۵/۳
کتاب را سالها قبل خوانده بودم ولی خواندن مجدد آن در این مقطع زمانی برایم جالب بود و میشد بسیار این همانی کرد. ترجمه و گویندگی کتاب هم خوب بود
شهاب محمدی
۱۴۰۲/۲/۳۱
نمیدونم چرا حس کردم ناقص بود. اما بازم خوب بود. اما هر بار که این کتاب رو میخونم یا میشنوم شدیدا اوضاع المان قبل هیتلر قابل قیاس با ایران الآن میبینم
رضابهرامی
۱۴۰۱/۵/۲۱
هیتلربا این همه جنایت، من او رامرد اراده میدانم. بعد معلوم میشود که بهترین انسانها ودل نازک‌ها با داشتن قدرت، فساد وجودشان رامیگیرد.
Saleh Siamaki
۱۴۰۳/۱/۲۶
نسخه کامل کتاب طولانی و مفصل و خارج از حوصله بسیاری از خواندگان کتابه. این خلاصه برای کسانی که به دنبال اطلاعات کلی هستند مناسب تره.
سیامک حاجوی
۱۴۰۲/۷/۱
بعد از خوندن این کتاب البته به صورت خلاصه و صوتی
به قدرت میتونم بگم که جهان دست یهود گیر افتاده و این آرمان هیتلر عالی بود
نادیا امیری
۱۴۰۱/۲/۴
وقتی به این کتاب گوش میدی اینکه می‌فهمی گذشته یه کشور چقدر شبیه زمان حال کشور خودته شگفت زده میشی
صادقی
۱۴۰۲/۸/۱۴
همیشه دوست داشتم در مورد هیتلر مطالعه کنم. منتها فرصت پیدا نشد. با این کتاب صوتی بالاخره تونستم این کتاب را بشنوم
ندا صمیمی
۱۴۰۱/۳/۲۶
کتاب جالبی بود، کمی بیشتر شخصیت هیتلر رو شناختم و با طرز فکرش آشنا شدم و جواب بعضی از سوال هام رو پیدا کردم
zmk moniri
۱۴۰۱/۱/۲۱
ممنون بابت صوتی کردن این کتاب‌های خوب
کتاب جالبی بود دیدگاه‌های خاص خودش رو داشت
حامد مطلوبی
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
با سلام و سپاس از کتابراه عزیز. این کتاب بسیار مفید بود ولی به نظر من بیش از اندازه خلاصه است.
محمود قربانی
۱۴۰۲/۷/۲۹
کتاب خوبی بود. هیتلر خودش یه زخم خورده ظلم و تبعیض بوده. کتاب سرگرم کننده توپی بود به نظر من
chris afshar
۱۴۰۲/۳/۹
با خواندن این کتاب میتوانید به ذهن هیتلر سفر کنید و بتوانید وی را در شرایط مختلف درک کنید.
SEPEHR Ghavidel
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
حتى هیولا‌ها هم مثل انسان هاى عادى بزرگ میشوند اما ذهنیتشان متفاوت است به راستى که ذهن خالق است.
ملعون
۱۴۰۱/۸/۲۱
کتاب خیلی خوبی هست ارزش خرید داره چون هم زندگی نامه هست هم کتاب تاریخی و به انجیل نازی معروف هست
ali mehrabi
۱۴۰۱/۷/۱۵
خیلی زیاد خلاصه شده بود نسبت به کتاب اصلی ولی برای کسانی که بی حوصله هستن بدنیست
امیر حسینی
۱۴۰۱/۶/۲۳
محتوای آموزنده که آدولف هیتلر قصدونیت خودرا از نوشتن آن در دنیای واقعی به واقعیت و حقیقت مبدل کرد
احمد آملی
۱۴۰۱/۳/۶
کتاب بیان خوبی نداره هرچند با اندیشه‌های فردیکه کل دنیا رو به چالش میکشه آشنا میشید کلا کتاب جالبی نیست
مریم محمدی
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
با سلام
خوب بود ولی حیف که خلاصه بود
از کتاب راه میخوام کتاب کامل صوتی در اختیار ما بزاره
Momhamad Momhamadabdolee
۱۴۰۰/۱۰/۱۳
کاش کتاب کامل بود بجای خلاصه ولی روی هم رفته خوب بود
امیر رسمی
۱۴۰۲/۶/۱۷
خوب بود، در مورد شخصیتهای اساطیر ایران بیشتر کار کنید ممنونم
خسرو چترعنبرین
۱۴۰۲/۵/۱۶
کتاب عالی بود. اما این ترجمه بصورت خلاصه‌ای ناقص ارایه شده است
فرامرز ورنوس
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
خیلی زیادی خلاصه بود ولی کلا با این کتاب ارتباط برقرار نکردم
sara nasr
۱۴۰۱/۹/۲۹
فکر میکنم اگر عجله‌ای ندارید بهتره اینجور کتاب هارا بطور کامل بخونید نه خلاصه
R.k
۱۴۰۱/۷/۷
به هر حال تفکر هیتلری اول خوب شروع میکنن و بد تموم میکنن حکایت آشنایه
Shahram ghasemi
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
خیلی خلاصه بود کتاب و بیشتر نکات اصلی در مورد یهود حذف شده بود
ابراهیم شریفی نسب
۱۴۰۱/۱۰/۶
دوست داشتم کامل تر بود
اما من موافق هیتلر هستم
پیمان محرمی
۱۴۰۱/۹/۲۳
برای شناخت هیتلر و تفکراتش کتاب خوبی بود
مریم ضرابی نیا
۱۴۰۱/۹/۲۲
با سلام وتشکر از راوی محترم فکر می‌کنم خیلی خلاصه بود
Hoshang RohOllahi
۱۴۰۱/۹/۷
کتاب سنگینی بود ‌باید با اطلاعات سیاسی خونده بشه
آرش مرادی
۱۴۰۱/۸/۲۶
کار گوینده بسیار شیوا و روان است ولی‌ای کاش کامل بود
Tolue Mahdavi
۱۴۰۱/۷/۲۳
اصلا شبیه خلاصه کتاب نبود. مطلب را رسانده بود. خوب بود
abbas masjedian
۱۴۰۰/۸/۲۹
خوب بود... ولی خیلی خلاصه بود
آرش
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
برای یاد گرفتن چکیده‌ای خلاصه شده عالیه
1 2 >>