نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داستان‌های کوتاه از زنان قصه‌نویس امروز ایران 1 - شهرنوش پارسی پور

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
صدیقه فتحی
۱۴۰۱/۲/۲۷
کتاب جالبی بود
داستان اول باغ غم خیلی جالب بود
اعتیاد ایرانیان به غم و غصه در داستان بسیار مشهود هست. در ضمن دیدگاه یک کودک از غصه خوردن‌های بزرگترها بسیار جالب و واقعی نوشته شده است واقعا دنیای کودکان با دنیای بزرگترها کاملا متفاوت هست برای همین هم در ایران بزرگترها به خودشان زحمت نمی‌دهند تا دنیای کودکان را درک کرده و از نگاه آن‌ها نیز به دنیا نگاه کنند برای همین خیلی از مشاجره‌ها غصه خوردن‌ها و غیبت‌ها در حضور کودکان صورت می‌گیرد زیرا برداشت بزرگتر‌ها چنین است که آن‌ها چیزی نمی‌فهمد ولی واقعیت این است که آن‌ها در دنیای دیگری سیر میکند که بسیار فراخ‌تر بزرگ تر و گسترده تر از دنیای کوچک ماست یادم می‌آید زمانی که کتاب "پدر آن دیگری" را خواندم پس از آن دیگر جرات شوخی کردن با کودکان را نداشتم زیرا با خواندن آن کتاب متوجه شدم هر جمله هر کلمه و هر رفتار بزرگتر می‌تواند دنیایی عجیب برای کودکان بسازد که این دنیا می‌تواند برای آن‌ها ویرانگر و یا عامل موفقیت باشد
ALI REZAEI
۱۴۰۱/۳/۲۹
نقد کتاب
داستان واقعا دلنشین و همچنین غمناکی بود
داستان دو بخش داشت که به خوبی به هر بخش پرداخته شده بود و اطلاعات خوبی ارائه کرد
در بخش اول داستان ابتدا با شخصیت‌ها و خط روایی داستان آشنا شدیم و رفته رفته با روایت‌های تکان دهنده.
یکی از خوبی‌های این کتاب این بود که میتوان به خوبی با روایت‌ها و اتفاقات ارتباط برقرار کرد چرا که نویسندگان قدرتمند و مهمتر از همه ایرانی بودند که در درک کتاب بسیار کمک حال بود.
گویندگی و صدا‌های زمینه بسیار عالی و مرتبط بودند طوری که احساس غم در رگ‌ها نفوذ میکرد
فقط تنها مشکل این بود که داستان زیاد انعطاف و تغییر پذیر نبود و ژانر یک دستی را می‌پیمود
نقاط قوت
نگارش عالی
نویسندگان قدرتمند و ایرانی
گویندگی عالی
نقاط ضعف
عدم انعطاف پذیری در ژانر و اتفاقات داستان
M hsyny
۱۴۰۱/۲/۲۴
اولین بار بود که از زنان نویسنده ایرانی قصه شنیدم صدای راوی آهنگ‌هایی که ازشون استفاده شده بود همشون به غمگینی قصه‌ها بودن باعث میشدن غمگینی را چندصد برابر بیشتر حس کنم با این حال عالی بود تصمیم دارم کتاب‌های دیگه هم از این نویسنده‌ها بخونم امیدوارم بهتر باشند و به این غمگینی نباشن
از یه طرفی هم مشخصه که چرا این نویسنده‌ها اینقدر غمگین داستان نوشتن برای فهمیدنش فقط کافیه نگاهی به مادران و مادربزرگامون بندازیم
به نظرم دیگه کافیه این همه اشک و آه و ناله کردن ما زنهای ایرانی هم باید طعم شیرین لذت بخش بودن زندگی را درک کنیم و این رو باید توی همه چیز انعکاس بدیم چه داستانمون باشه و چه چیزهای دیگه‌ای که زنها مخصوصاً زنهای ایرانی از کنارشون می‌گذرن
به امید زندگی بهتر 🌈🐛🍓
Hadis Gholipour
۱۴۰۱/۳/۱۲
درود، در رابطه با داستان باغ غم باید بگویم که یک موضوع کلیشه‌ای و غمگین داشت که هر کسی می‌خواست با احساسات دیگران بازی کند این موضوع به ذهنش خطور می‌کرد. توصیف بیش از اندازه‌ی محیط و اشخاص هر چند که باعث تصویر سازی بهتر شنونده می‌شد ولی جاهایی در همان اوایل و اواسط داستان از حد می‌گذشت و حوصله آدم را سر می‌برد، اواسط داستان با یک خط صاف از اتفاقات را بیان می‌کرد و سعی شده بود احساسات یک دختر کوچک را به تصویر بکشد و در پایان هم تنهایی آن را شرح داده بود. داستان مهدخت را من خیلی نفهمیدم گویا یک داستان بی سر و ته از درختی به اسم مهدخت داشت که استعاره‌ای از بعضی انسان‌ها را شامل می‌شد. صدای نویسنده نیز گویی بود که باید به آن عادت می‌کردیم، سپاس.
م مسعودی
۱۴۰۱/۲/۲۲
عاللللییییی عالی و بی‌نظیر و خانم شبنم خاکی چه زیبا و مسلط اجرا کردند این اثر زیبا را. ⚘⚘⚘⚘
مدتها بود که دلتنگ این سبک داستان بودم و بند بند وجودم در لحظه لحظه داستان فرو رفت. چه تخیل قوی و چه قلم پرقدرتی از خانم پارسی‌پور من را به روزهای دور و دست نیافتنی ولی شیرین کودکی برد.
قداست طبیعت در تفسیرشان از باغ منعکس شده بود و داستان پردازیشان از زاویه دید یک کودک احترام به حریم پاک کودکان را در وجودم دو چندان کرد و یقیناً از حالا به بعد بیشتر و دقیق‌تر درکشان می‌کنم و دل به دلشان می‌دهم.
داستان کوتاه خانم بهرامی هم جالب بود.
ممنون از کتابراه برای این انتخاب به‌ جا👏👏👏👏👌👌
ملیکا صدر
۱۴۰۱/۱۲/۲۵
بعضی از کتاب‌ها را باید زندگی کرد و این کتاب از اون دست کتاب‌ها بود.
در ارتباط با داستان اول فضا سازی کتاب منو برد به روستا‌ها به زندگی واقعی و یه حسی مثل شازده کوچولو داشت و اخرش مثل اون تموم شد.
اما درس داستان اول کودکان بیشتر از چیزی که فکر می‌کنیم می‌فهمند و درد می‌کشن با یک کودک باید صادق بود به زبان خودشون باید توضیح داد بهشون تا نابود نشوند.
داستان دوم فضا سازی محشر میشه باهاش حس کرد یک درخت هستی قسمتی از طبیعت واقعی و حس مادرانه و درد هنگام زایش.
اما درس این داستان درد در زایش در رویش همیشه تغییر دردناکه هرچند گاهی زیبا‌ترین اتفاقه.
آنیتا ارزانی
۱۴۰۱/۲/۲۶
درود
💙با همه احترامی که برای نویسنده قائلم، ابدا با داستان مهدخت ارتباط نگرفتم. پس نه نظری و نه نقدی
💙گوینده، در باغ غم حق مطلب را در مورد داستان ادا کردند. عالی بود
💙ولی خود داستان، با وجود رعایت اصول داستانی، شخصیت پردازی و فضاسازی، و حتی رساندن مفهوم غم انگیز داستان ک مد نظر نویسنده بوده، خیلی خشک وخشن است. بعنوان خواننده درگیر پیدا کردن لغتی بودم تا بار عاطفی حسم از داستان را برساند، که نیافتم.
💙شنیدن را به کسانی توصیه میکنم ک خیلی دلشاد هستند و بدنبال چاشنی غم میگردند و یا میتوانند بی تفاوت بگذرند. من که نتوانستم.
فاطمه جلالی
۱۴۰۱/۳/۲۵
سلام، داستان باغ غم عالی بود، قلم نویسنده قوی و فضا سازی داستان عالی، تشبیهات شیرین و دوست داشتنی بود، موضوع یتیم شدن یک کودک و ازدواج مجدد مادر و ضربه‌ی روحی که به کودک وارد میشود، چیزی که بزرگترها به ندرت درک می‌کنند و متوجه می‌شوند، به خوبی بیان شده بود و بسیار تاثیر گذار بود، این داستان هرگز فراموشم نخواهد شد. اجرا و صدای گوینده هم عالی و بی نقص بود.
اما داستان مهدخت مفهوم و جالب نبود.
از کتابراه بسیار سپاسگزارم و منتظر اثر بعدی از نویسنده داستان باغ غم هستم.
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۱/۳/۱۱
داستان باغ غم دستان زندگی دختر بچه‌ای است که پدرش را ازدست داده است که دربخش اول داستان روحیه، اخلاق ورفتار دختر همچنین شرایط زندگی‌اش برای ما بیان
می شود ودر بخش دوم داستان مادر دختر دوباره ازدواج می‌کند و شیوه برخورد دختر باشرایط جدید زندگی‌اش بیان می‌شود.
داستان مهدخت یک داستان مسخره وچرند (البته قصد توهین ندارم ونظرم رابیان می‌کنم) درمورد تناسخ است.
راوی کتاب به خوبی اجرا کرده است ومن ایرادی دراجرا ندیدم که بگویم ودراخر هم من کتاب را دوست نداشتم.
Z M
۱۴۰۱/۵/۱۰
داستان باغ غم من رو به باغ اسرار کودکانه برد؛ جایی که تخیل پرورش پیدا میکنه، رویا شکل میگیره، درختا، گل و سبزی و زنگوله‌ها جون میگیرن.
یک دنیای زیبا و آسیب پذیر که با کوچکترین نگاه نا آشنای مادر تبدیل به کابوس و غم میشه.
فضا سازی داستان عالی و ملموس بود.
تشبیه‌های جالبی داشت.
صدای گوینده و موسیقی متن و صداهای پس زمینه جذابیتش رو صد چندان کرده بود.
با تشکر از کتابراه
نسیم افتخار
۱۴۰۱/۲/۲۵
کتاب خیلی خوبی بود
تشبیه درختان به انسانها و حالات انسانی احساسی بود وباعث لمس بهتر داستان میشد مخصوصا در داستان مهدخت که برام نماد زایش و نو بودن رو داشت.
در داستان باغ غم نویسنده احساسات یک کودک رو هنگام ازدواج مجدد والدش با زبان ساده کودکانه توصیف کرد و ازدواج مجدد رو از زاویه دید یک کودک و‌عمق تنهایی که حس می‌کرد رو ماهرانه روایت کرد.
ممنون از کتابراه عزیز🌺
خانوم راد
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
بادرود وتشکر ازتیم کتابراه. گوینده داستان عالی بود ومن دوست دارم کتابهای قویتر را باصدای ایشان گوش بدهم.. اما درباره‌ی نویسنده بایدبگم درسته تعریف کردن ازفضای داستان به ملموس بودن آن کمک میکند.. اما آنقدر ازدرخت وباغ وداستان مکرر ومکرر شنیدم که حالت مستند به خودش گرفت ومکالمه‌ی کم وموضوع داستان توش گم شد.. واقعا توصیه نمیکنم به کسی خرید داستان رو..
سمیرا ابراهیم پور
۱۴۰۱/۳/۸
داستان باغ غم عالی بود. فضاسازی داستان خوب بود و باعث ارتباط خوب خواننده بامفهوم داستان میشد. نادیده گرفته شدن کودکان توسط بزرگسالان. اینکه فکر میکنیم چیزی از رفتارها و حرف‌های ما متوجه نمیشن و با رفتارهای اشتباهمون تاثیرات منفی روی بچه‌ها میذاریم به خوبی در این داستان به تصویر کشیده شده. ولی با داستان مهدخت ارتباط نگرفتم و اصلا برام جالب نبود.
مهسا .ر
۱۴۰۱/۳/۲۶
برای من جالب بود، ازدواج مجدد مادر از دیدگاه کودک خردسالش، به نظر من میتواند اینجور داستانها و قصه‌ها راهگشایی برای شناخت و درک دنیای کودکان باشد و مدام به بزرگسالان هشدار دهد با احتیاط رفتار کنید! دنیای معصومی که ممکن است به یکباره فرو ریزد. روایت داستان هم زیبا و دلنشین بود و حس و حال کودک را خوب القا میکرد.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۱/۲/۲۴
داستان باغ غم خوب بود و البته بسیار غمناک ولی اگر طولانی تر هم بود شنونده را به دنبال خود می‌کشید.
ولی داستان مهدخت را حقیقتا درک نکردم و با اینکه قبلا کتاب طوبی و معنای شب را از خانم پارسی پور خوانده و لذت برده بودم ولی از این داستان نه چیزی نفهمیدم و نه ارتباط برقرار کردم.
روایت‌ها خوب بود.
Sepid Mmm
۱۴۰۱/۶/۱۹
کتاب بسیار جالبی بود و البته در فضای داستان غم و اندوه حاکم بود و از این نظر داستان انعطاف پذیری کمی داشت برای کسانی که به ادبیات امروز ایران و همچین داستان‌های کوتاه علاقه مند هستند بسیار مناسب میباشد سبک داستان بسیار روان بود و گویندگی عالی نیز داشت که باعث ارتباط بهتر با داستان میشد
مهدیه سادات
۱۴۰۱/۴/۴
با داستان مهدخت نتونستم ارتباط خوبی برقرار کنم اما داستان باغ غم خوب بود قلم قوی نویسنده به همراه فضا سازی زیبا گویندگی خوب و اثر گذار و موسیقی که پس زمینه این داستان شده بود همگی کمک میکرد تا شنونده بتونه به خوبی با این داستان ارتباط برقرار کنه‌ای کاش داستان‌های بیشتری در این کتاب گنجانده میشد
Paradigm
۱۴۰۱/۳/۱۶
گوینده فقط روخونی میکنه اما موسیقی پس زمینه خوب انتخاب شده. مجموعه شامل دوتا قصه است یکی فقط ۴ دقیقه و یکی طولانی. من داستان کوتاه رو گوش دادم ولی بنظرم اصلا صدای گوینده کشش نداشت چون برخلاف بقیه کتابهایی که گوش داده بودم در همین چند دقیقه بارها رشته کلام رو از دست دادم و متوجه داستان نشدم.
عزیزه رضایی
۱۴۰۱/۳/۵
خوب بود برای یک بار گوش دادن. داستان‌ها کوتاه هستند و می‌توان در مدت زمان کمی به اون گوش داد. داستان اول راجب به دختری یتیم است که خودش نمی‌داند یتیم است او پدرش را از دست داده اما بزرگتر‌ها به او گفته‌اند پدرش به کربلا رفته او از کربلا می‌ترسد و فکر می‌کند هر کسی به کربلا برود دیگر برنمیگردد و...
ghazale rafeie
۱۴۰۱/۲/۳۰
صدای راوی و انتخاب آهنگها بسیار زیبا و دلنشین بود... خود داستان خیلی زیبا شخصیت یک کودک حساس و اثر بد دروغ گفتن به بچه رو نشون میداد و درواقع مراحل شکل گیری طرحواره‌های چنین شخصیتی رو به تصویر کشید... عالی بود ممنون... صدای آرام بخش و زیبا خوانی راوی زهر داستان رو کم کرد... ممنون موفق باشید
Ilia Moradzade
۱۴۰۱/۲/۲۵
نویسندگان زن همانند خواننده‌های زن اونقدری که باید و شاید عرف پیدا نکردن در جامعه و فرصت ترقی و پیشرفت در اختیارشان قرار نمیگیره لذا میشه با شرایطی ک وجود داره و مبنی بر استعداد‌های زنان به این کتاب نمره‌ای فرا تر از نمره کتبی داد که در قالب کلمات نمیگنجاید
KaMaL Ebrahimi
۱۴۰۱/۴/۹
بیش از حد غمگین هست. از خوندن کتاب هیچ احساس خوبی به شما دست نمیده و گویا این غم نهفته هر ایرانی هست که هر کس به یک شکل اون رو بروز میده.
آرایه‌های تعبیر اماکن و اشخاص به زیبایی مجسم شده و صدای گوینده هم در انتقال این تجسمات بی تاثیر نیست
رویا صهبایی
۱۴۰۱/۳/۱۷
فقط توصیف بود. توصیف‌ها قشنگ بودن ولی واقعا نمیشد اسم این‌ها رو داستان گذاشت. بخصوص با اون صدای گوینده که از اول تا آخر بغض آلود میخوند. من خوشم نیومد راستش انگار هر وقت پای داستان نویسی زنان ایرانی میاد وسط، قطعا افسردگی و غم و غصه باید همراهش باشه
علیرضا انصاری
۱۴۰۱/۲/۲۳
باسلام
در مجموع کتاب خوبی بود خب هنگام گوش کردن کتاب به ذهن تصورات زیادی خطور می‌کند. که به دوران کودکی مربوط می‌شود.
یه پیشنهاد
اگه امکان داره در آخر هفته‌ها کتاب‌های تاریخی هم قرار بدید. با تشکر
sama tamhidi
۱۴۰۱/۴/۱
داستان‌های جالبی بود مخصوصا باغ غم که به دو دنیای متفاوت کودکانه و بزرگسال پرداخته بود، دیدگاه متفاوت کودکان نسبت به محیط اطراف رو کاملا مشهود بیان میکرد که شایدموضوعی از نظر ما بزرگسالها مهم نباشه اما در روحیه کودکان تاثیر زیادی داره.
نازيلا هادی نژاد
۱۴۰۱/۳/۸
ای کاش داستانهای بیشتری در این کتاب بود داستان اول بنظرم خیلی زیبا بود مخصوصا شخصیت مادر جالب بودو خیلی زیبا توصیف شده بود و دنیای کودکانه شخصیت اصلی به خوبی بیان شده بود و کاملا قابل درک بود فقط بنظرم آخر داستان میتوانست کامل تر باشد
Mahdi Hamzelou
۱۴۰۱/۸/۲۲
وقتی خودت رو جای اون دختربچه که تو دنیای کودکیش چشم انتظار پدرش بوده و ناگهان همزمان با فهمیدن فوت شدن پدرش مادرش رو هم در حال ازدواج با مرد دیگری میبینه میگذاری، تازه میفهمی که دنیا برای بعضی‌ها چقدر تلخ و نامهربانه
Sadaf Akhlaghi
۱۴۰۱/۴/۲۷
کتاب جالبی بود گویندگی عالی بود.
داستان اول دو بخش بود که بخش اول شخصیت‌ها و کلیت داستان مطرح شد و در بخش دوم احساسات یک کودک رو به زیبایی بیان کرده بود.
توصیفات عالی بود.
داستان دوم هم زیبا بود.
نرمین صوفی
۱۴۰۱/۴/۷
نتونسم با داستان‌ها ارتباط برقرارکنم نمیدونم چرا انقد برام گنگ و بی مفهوم بود. این نظر شخصی من بود اما نمیتونم به صراحت بگم کتاب خوبی نیست شاید باشند کسانی که کتاب رو درک و ازشنیدنش لذت برده باشن باتشکرازنویسنده‌ی محترم
marjan eslami
۱۴۰۱/۳/۸
هیچکدام از دو قصه نظر من رو جلب نکرد با اینکه از خانم شهرنوش پارسی پور داستان‌های زیادی خوندم و فکر میکردم داستان جدیدی گوش میکنم ولی به نظرم اومد قصه مهدخت شرحی کوچک از تکه ایی از داستان زنان بدون مردان هست.
سمیرا یکتا
۱۴۰۱/۲/۲۲
بسیار غمگین، بطوریکه بعد از شنیدن کاملا احساس از دست دادن انرژی کردم و فقط بخش یک را تونستم بشنوم، کتاب باید ایجاد انگیزه و امید کنه که خواننده واقعا سر شوق بیاد نه اینکه همه انرژی‌اش تخلیه بشه.
فاطمه ریاحی
۱۴۰۱/۱۰/۲
داستان اول یعنی باغ غم خیلی زیباست، توصیف دقیق و جذابی که نویسنده از همه چیز میکنه داستان رو دلنشین کرده صدای گوینده این جذابیت رو مضاعف کرده... راستش از داستان دوم خیلی خوشم نیومد
Mohammadali
۱۴۰۱/۴/۲۱
سلام و درود
من به شخصه نتوسنتم باهاش ارتباط برقرار کنیم.
یکمی احساس میکنم که ضعیف بودش.
شاید شما هم همچنین حسی رو داشته باشین.
کتاب خوب از نظر من کتابی هست که زیاد نپیجونه،
محمد حاج نجفی
۱۴۰۱/۳/۹
واقعا تبریک به خانم پارسی پور با این داستان زیبا به جرات یکی از یباترین قصه‌های ایرانی بود که در این مدت خوانده‌ام بسیار لطیف زیبا و راوی بسیار عالی و پراز احساس ادا کردن حق مطلب رو خیلی لذت بردم
nazanin taghavi
۱۴۰۱/۳/۱
مرسی از کتابراه که این فرصت را فراهم کرده که ما بتوانیم از این کتابهای گران بها استفاده کنیم لذت ببریم و با واژه به واژه گوینده لذت ببریم چنان که خود در داستان هستیم
با سپاس فراوان
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۳/۱/۴
این آثار نشانگر این است که بانوان سرزمین ما در دست به قلم داشتن واقعا قابل احترام هستند و باید بخاطر هنر آن‌ها احترام خاص گذاشت، من بیشتر دوست دارم افتخار کنم تا نظر.
P M
۱۴۰۲/۱/۶
کتاب خوبیه گوینده و اهنگی که داشت قشنگ غم رو نشون میداد ولی امکانش هست سلیقه هر شخصی نباشه توصیف کاملی از فضا و اشخاص داشت جوری که میتونستی وارد داستان بشی و لمسش کنی
علی رضایی
۱۴۰۱/۱۲/۵
کتاب مفیدی است آن هم زمانی که نیاز به فرو رفتن در خود دارید. صدای آرامش بخش گوینده در کنار کلمات جا افتاده نویسنده موجب می‌شود در زمان گوش دادن به کتاب از اطراف خود دور شوید
اسدالله
۱۴۰۱/۶/۲۰
یک کتاب صوتی بینظیر که موقیعیت‌هایی غمناک داره ولی ولی کتابی بود دلنشین
توصیه توصیه دانلود شود و خوانده شود
خطر خطر مبتلا به گوش دادن هزار باره صد درصد
خلاصه که عالی بود
مجتبی مشمول
۱۴۰۱/۳/۲۵
عمیقاً لذت بردم و با وجود کوتاه بودنش بهتون داستان خوبی رو عرضه می‌کنه مخصوصا باغ غم که شما رو به حس حال دختر بچه‌ای می‌بره که میخواین بهش دلداری بدین و پای صحبت‌هاش بشینین...
فرهاد لک زاد
۱۴۰۱/۳/۲۳
کتاب باغ غم متن ادبی جالبی دارد و ما را با خود به دوران کودکی و رویاهاوترسهای آن دوران میبردومن ارتباط خوبی با قصه برقرار کردم، البته بیان راوی داستان هم عالی بود
Majid Salehi
۱۴۰۱/۲/۲۷
من خیلی اهل خواندن داستان و رمان نبودم شنیدن این کتابها و قدرت به تصویر کشیدن نویسندگان بطوری که گویی احساسات را هم به بند نوشته و کلام کشیده‌اند برایم بسیار جالب بود.
مهتا بیاتی
۱۴۰۱/۲/۲۱
تازه کتاب رو شروع کردم ولی چقدر صداشون قشنگه 🥺🥺🥺
و متن داستانش خیلی قشنگو ملموسه ♥️
لذت بردم 🥺
احسان حسن زاده امین
۱۴۰۱/۷/۹
بخاطر حمایت از جامعه نویسندگان زنانه کشورم از این کتاب حمایت میکنم و افتخار میکنم به اینکه توسط تیم کتابراه امکان مطالعه اثره ادبی این بانوان را داشتم
Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۱/۶/۱۸
کتاب خوبی بود داستان‌ها درگیر کننده بود ولی برای کسانی که کتاب‌ها و رمان‌های از نویسنده گان بزرگ رو خوندن کمی نامید کننده هست ولی من راضی بودم
آمین
۱۴۰۱/۳/۵
خیلی زیبا.. ‌توجه به جزئیات دنیای درون دخترک یتیم و مهدخت... و راستی چرا قصه‌ها و نواها‌ی غمناک به دل می‌نشیند و در یاد میماند.
ممنون از کتابراه عزیز
سیمین قلن
۱۴۰۱/۲/۲۷
صدا و بیان گوینده بسیار دلنشین بود
در اوایل داستان طبیعت و زیبایی‌های کودکی خیلی حس خوب میداد ولی بعد خیلی غمگین شد و متاسفانه آخرش برام جذاب نبود
فاطمه
۱۴۰۱/۲/۲۵
کتاب زیبا و دل نشینی هست من که خیلی دوست داشتم اما پیشنهاد می‌کنم بالای 12سال این کتاب رو گوش بدن چون مناسب خردسالان نیست لطفا گروه سنی هر کتاب را اعلام کنید
سیده فاطمه مستجاب الدعوه
۱۴۰۱/۲/۲۲
کتاب خوب و زیباییه نویسنده هاش قلم زیبایی دارن مخصوصا داستان اولش، اینکه غمگینه خاصیت داستانه ولی داستان اول پایانش بازه. داستان میتونست بهتر تموم شه.
مهران راستی
۱۴۰۲/۷/۱۲
قصه‌ها بد نبود ولی رو توانایی گوینده کاش بیشتر کار میشد و صدای جون دارتری استفاده میشد. موسیقی متنش خیلی هم خوانی نداره بیشتر رو اعصابه.
1 2 3 >>