نقد، بررسی و نظرات کتاب قوی سیاه - نسیم نیکولاس طالب

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
سهام پزشکپور
۱۴۰۲/۱۲/۱
کتاب یک نگاه جامع میده به خواننده. نگاهی که فرق داره با نگاه مرسوم. نگرش ما همه، ‌ طوریه که انگار می‌دونیم چه خبره تو دنیا و گذشته. کتاب این شیوه نگرش رو رد می‌کنه و میگه که ما دچار تعداد زیادی خطای ذهنی هستیم که مانع میشه دنیا رو همونطور که هست ببینیم. و این خطاها محدود به ادم‌های معمولی نیست. بلکه مربوط به ذات انسانه.
و در نهایت وزنه کتاب به شکل غیر قابل باوری برای من سنگین بود. به این معنا که برای من برابر بود با همه دانشی که با خوندن کتاب کسب کرده بودم. ولی کتاب درباره دانش نیست، درباره نادانش هست. درباره ناکتاب‌خونه، نادانش‌ور، نادانی.
کتاب زیباست، جانداره، سنگینه. کتاب یک قوی سیاهه. همین کتاب منظورمه.
خواننده سبک و سطحی‌خون قطعن به بن‌بست میخوره با این کتاب.
فهم این کتاب نیاز داره به صبر و حوصله زیاد، به چندبار خوندن. و جبران می‌کنه.
محمد خالقی
۱۴۰۲/۶/۱
کتاب روان و ساده‌ای نیست، مترجم و ناشر اصرار داشتند که به تک تک کلمات نویسنده وفادار باشند، هدفی برای درک ساده خواننده نداشتند، من نمی‌گم که کوچه بازاری می‌نوشتن. ولی الان من به جای یادداشت برداری مطالب، کلمات سختی که در لغت نامه هست را یادداشت میکنم، مترجم میتوانست ساده و روان تر بنویسد منی که این کتاب را میخوانم از یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور مدرک مهندسی دارم، کلمات استفاده شده شاید در رشته ادبیات ساده به نظر بیاید ولی در رشته‌های مهندسی کاربردی ندارد، سخن رو کوتاه کنم، رسالت ناشر و مترجم باید در ساده رساندن مطالب به خواننده باشد
سارا پهلوان
۱۴۰۲/۴/۲۱
ترجمه خوبی داره کتاب، در ضمن بار محتوایی خیلیی بالایی داره این کتاب، بایستی در آرامش ذهنی کامل خونده بشه، کتاب ارزشمند و مفیدی در حوزه معامله گری هستش
دلارام 0074
۱۴۰۱/۱۲/۶
این کتاب رو به گفته دوستم خریدم و از خوندنش خیلی راضی بود و من هم از خوندنش راضیم همون جور که گفته باور‌های ذهنی رو به چالش میکشونه.
Hossein.Gh
۱۴۰۲/۱/۲۱
کتاب گنگ ترجمه شده و مترجم کلمات نامانوس زیاد استفاده میکنه که باعث میشه کتاب خوانا نباشه.
Faranak P P
۱۴۰۲/۲/۷
به بدست آوردن به نگاه جدید خیلی کمک میکنه
زهرا ریاضت
۱۴۰۱/۲/۳۱
مناسب خواندن است