نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هفت خان رستم - ابوالقاسم فردوسی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
آنیتا ارزانی
۱۴۰۱/۳/۵
درود
💚مجددا از دعوت کتابراه درهر ۵شنبه با مهمان شدن به بهترینها سپاسگزارم
💚با توجه بنظرات عالی دوستان منهم اکیدا توصیه میکنم از شنیدن این اثر نگذرید، چرا؟
💚فرصت مغتنمی است برای آشنایی با داستانهای اساطیری ایران شاید برای آن‌ها که نخستین تجربه را خواهند داشت
💚آزمودن اثری شگفت که طعنه به بزرگترین اشعار اساطیری جهان میزند
💚اگر چه اشعار حکیم فردوسی را شاهنامه خوانهای حرفه‌ای بواقع درک میکنندولی در این کار شنیدنی به این مهارت احتیاجی نیست، کما اینکه نوجوان هم کنار بزرگتر‌ها از آن لذت برده‌
💚روایت روان بمانند میخهای آهنین اشعار را به دیوار ذهن شما تثبیت میکنند
💚شخصیت پردازی حکیم از رستم برای من اینگونه بوده که او را مردی عظیم پیکر و قدرتمند تصور کردم با روحی کودکانه و پاک اندیش و گاهی عجول و زودباور ولی زیرک و مطیع، عجبا از هنردرهم آمیختن این صفات در کنار هم
💚از حمله و گشایش مرزهای سرزمینم مازندران توسط رستم دستان زیاد خشنود نشدم هر چندپس از تحقیقی چند دریافتم حدود مرزهای مازندران باستانی با امروز تفاوت داشته و خوشحالم که بهنگام پیک نیک با دیو سپید روبرو نمیشوم که از حکیم بابت اعزام رستم سپاسگزارم؟!!!!
💚و اما حق مطلب: صد حیف اگر از صدای راوی و گویندگی حماسی و مسلط بر روایت ایشان استفاده نبرید.
💚وه از موسیقی، متناسب داستان حمآسی و فوق العاده تاثیر گذار و زیبا و انتخاب شده با وسواس و سلیقه👏👏👏🌷🌷🌷🌟🌟🌟
💚از کتابراه اکیدا و اکیدا استدعا دارم برای ارج نهادن به گویندگان کتب که هنرشان کیفیت بخشی محسوسی در آثار ارائه شده دارد، فونت نامشآن به همان سایز نویسنده باشد.
💚یک اعتراف: اخیرا معتاد به کتابراه شده‌ام و گدایی که شب جمعه را گم نمیکند😂😂😂
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۱/۳/۲۱
شاهنامه برترین وفاخرترین کتاب در زمینه ادبیات است که درزبان فارسی هست. بخشی از شاهنامه مربوط به
پهلوان‌ها وفرهنگ پهلوانی است ومهمتیرین شخصیت پهلوانی شاهنامه رستم است.
کی کاووس شاه مغرور ایران تصمیم می‌گیرد به مازندران که سرزمین دیوها است حمله کند وحتی نصیحت‌های دلسوزانه زال پدر رستم را گوش نمی‌کند وبعداز حمله شکست سختی میخورد وبه اسارت درمی آیدوزال به علت کهولت سن نمیتواند کی کاووس را نجات دهد وپسرش رستم را برای آزاد کردن شاه به مازندران میفرستد.
رستم برای اینکه بتواند باموفقیت شاه وسپاه ایران رااز اسارت نجات دهد از هفت خان باید سربلند بیرون بیاید ودراین کار موفق میشود وعلاوه بر آزادی شاه وسپاه ایران مازندران راهم به قلمرو ایران می‌افزاید.
آقای اتقیایی اجرای خوبی داشت ولی به نظر من بهتر بود ابتدا ابیات خوانده می‌شد وبعد معنی می‌شدند ونه اینکه ابتدا معنی شوند وبعد ابیات خوانده شوند واین کار برای من جالب نبود.
محمد نوری
۱۴۰۱/۲/۳۰
نظریه تکامل شخصیت یونگ با همه اهمیتش، در مقایسه با ادبیات فارسی بسیار نوپا است. با این حال از زمان ارائه به منزله معیار جدید نقد روان شناختی در حوزه ادبیات رونق بسیاری یافت. ازطرف دیگر یکی از مهم‌ترین مضامین ادبیات حماسی فارسی داستان هفت خان رستم و همچنین اسفندیار است که با وجود شهرت و اهمیتشان تاکنون ازمنظر روان شناسی یونگ هدف نقد قرار نگرفته‌اند. هدف پژوهش حاضر اعتبارسنجی نظریه مزبور در نقد روان شناختی این دو هفت خان به مثابه دو روایت گران سنگ ادب فارسی است. از این منظر، مقاله پیش رو تلاش می‌کند تا با توسل به نظریه تکامل شخصیت یونگ بر اهمیت ارتباط موجود میان مضمون هفت خان و مکتب روانشناسی یونگ تاکید ورزد. این پژوهش به بررسی و تحلیل هریک از ارکان تشکیل دهنده نظریه یونگ، یعنی کهن الگوهای سایه، آنیما، آنیموس، پرسونا و... در هفت خان رستم پرداخته و سپس کیفیت وقوع آن‌ها را در هفت خان اسفندیار مدنظر قرار می‌دهد. برای رسیدن به نتیجه بهتر مفاهیم کلیدی هفت خان از دیدگاه روان شناسی یونگ رمزگشایی شده است. نتیجه تحقیق مشخص کرد که تمام ارکان نظریه یونگ به وضوح، ترتیب و در برخی موارد صورت مکرر در هفت خان رستم دیده می‌شوند. برخلاف هفت خان رستم، این الگو در هفت خان اسفندیار از نظم مشخصی برخوردار نیست و در پاره‌ای موارد به صورت تلویحی به آن نگریسته شده است. نیز می‌توان به فقدان کهن الگوی «آنیموس» در طرحواره هفت خان اسفندیار اشاره کرد.
صدیقه فتحی
۱۴۰۱/۲/۲۸
کتاب بسیار عالی بود تا حدودی با شاهنامه آشنایی دارم ولی داستانی از آن را به این صورت کامل نخوانده بودم واقعیت این است که وقتی غرور جلوی چشم کسی را میگیرد مخصوصاً اگر حاکم یا شاه یک مرز و بوم باشد بدون عقل و درایت و بدون گوش کردن به انسانهای عاقل راه اشتباه خود را رفته و خود و همه کسان را به دردسر می‌اندازد‌ای کاش تک تک حاکمان چنین داستان‌هایی را خوانده و عبرت بگیرند و دارایی و سرمایه انسانی سرزمین خود را سر خودخواهی خود به باد ندهند همیشه به این فکر می‌کنم که اگر حاکمان رو در رو با هم می‌جنگیدند در دنیا هیچ جنگی وجود نداشت چون حاکمان دیکتاتور انسانهایی بسیار ترسو هستند و مطمئناً ترس از مرگ نقطه ضعف اصلی آنهاست برای همین در پشت سپاه قایم می‌شوند تا مبادا آسیب ببینند.
چنین داستان‌هایی پر از پند و اندرز برای تمام انسان هاست چه حاکمان و چه آنهایی که از ترس حاکمان با وی همکاری می‌کنند و چه انسانهای عاقلی که به جای سر تعظیم فرود آوردن در قبال یک دیکتاتور اگر اعتراض خود را علنی تر بیان کنند شاید همراهانی پیدا کنند و مانع حرکات غلط یک دیکتاتور شود
آرمین ویژه پور
۱۴۰۱/۲/۲۴
شاهنامه فقط یک اثر هنری نیست هویت هر ایرانی و از نظر من فردوسی بزرگ‌ترین شاعر در تمام دوران هاست. درسته که ایران همواره زادگاه شاعران بزرگی همچون حافظ و سعدی بوده ولی باز هم اگر زحمات و تلاش‌های فردوسی نبود امروزه ایرانی وجود نداشت و شاید هنر سرایش شعر هم از بین رفته بود.
این داستان هم یکی از زیبا‌ترین و پر حادثه‌ترین داستان‌های حماسی شاهنامه هست و توصیه میکنم که حتما گوشش بدین.
ولی چیزی که ناراحتم کرد اینه که برای شاهنامه خوانی صدا باید پیرمردی و کلفت باشه مثل صدای آقای رضا عمرانی ولی توی این کتاب صوتی این موضوع رعایت نشده بود
ولی در کل کتاب فوق العاده ایی هست
ایمان احمدی
۱۴۰۱/۴/۳۱
همیشه دوست داشتم شاهنامه و اشعار ارزشمند دیگر‌شعرای بزرگمان‌ رو‌ بخوانم، اما نگران نحوه تلفظ و معنای صحیح آن‌ها بودم. خوشبختانه ورژن صوتی چنین کتاب‌هایی به این مساله بسیار کمک می‌کند و شعرخوانی را تبدیل به تجربه‌ای لذت بخش و نمایشی می‌کند.
صدای راوی در ابتدا کمی برایم شبیه گویندگان خبری نظیر آقای حیاتی بود و تمرکزم را می‌گرفت، اما به مرور بهتر و بهتر شد. همچنین انتخاب موسیقی و ساند افکت‌ها بسیارخوب بود و به فضاسازی اثر کمک می‌کرد. البته اینکه از موسیقی متن بازی معروف Assassins Creed استفاده شده بود هم جالب توجه بود. واقعا حیف که تا حالا از داستان‌های اساطیری بینظیر ما در ساخت فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی خوش ساختی نظیر آنچه نامبرده شد بهره گرفته نشده است. به هرحال خدا قوت میگم به همه عواملی که در ساخت این اثر زحمت کشیدند. روح فروسی بزرگ شاد.
محمد شهمرادی
۱۴۰۱/۲/۲۷
میشه گفت شناسنامه و هویت ایران همین شاهنامه است جایی که به گفته خود شاعر فردوسی بزرگ تلاش زیادی برای جاوید شدن تاریخ ایران کرده و واقعا هم بی‌نظیر این کار رو انجام داده تا جایی که هر ایرانی به اینچنین تاریخی افتخار میکنه و از ایرانی بودنش و برای شناساندن ایران از فردوسی و شاهنامه یاد می‌کن واقعا رسیدن به چنین جایگاهی بین ایرانیان به شدت خوب و جاوید است
و امید که رسانه ملی نیز با استفاده از داستان‌های بسیار خوب و دلپذیرش کاری کنه که آنچنان که نوشته شده بی نظیر به چشم بیاد و کودکانمان کودکان این سرزمین بتوانند در همان کودکی و نوجوانی با تاریخ پر از افتخار ایران آشنا شوند و عشق و علاقه‌ای که دارن به این مرز و بوم دو صد برابر بشه امید روزی برسه که به تاریخ خودمون بها بدیم
داود عابدی
۱۴۰۱/۲/۲۶
همیشه دوس داشتم شاهنامه رو بخونم ولی موقع تلفظ کلمات و معنا کردن شون کلی زمان صرف میکردم و آخرش هم بیخیال میشدم. فردوسی فقط شاعر نبوده قبل از اون یک داستان نویس بوده و به قدری نابغه بوده که داستان رو در قالب شعر در آورده، فقط شما فکر کنید باید قافیه پیدا کنی برای داستانی که در ذهنت ساختی و به قدری خوب باشی که هم قافیه خوب بسازی هم به داستان لطمه‌ای نزنی. واقعا میشه گفت بزرگترین شاعر تمام ادوار بوده، نه فقط در پارس بلکه در تمام زمان‌ها و اقلیم‌ها نفر اول بوده (البته از دید بنده) هرچند که عاشق مولانا هم هستم ولی فردوسی با اختلاف بزرگترین بوده💥
امیر رضا اصلی
۱۴۰۱/۲/۲۵
سلام گوینده این کتاب صدای خوبی دارد و در عین حال دارای شیوایی خاصی در گفتار هست اول برایم داستان جالب نبود ولی بعد از چند خط واقعا لذت بردم شگفت آور بود. فروشی در این نوشتار دست به ایجاد موزه زده نوع داستان ادامه و شخصیت هایش عالی توصیه می‌کنم اگه علاقه‌ای به این نوع داستان‌ها ندارید حداقل نمونه کتاب را گوش کنید باوردارم که نظرتان عوض می‌شود.
برای من که این طور شده شما را نمی‌دانم.
با این حال ارزش یک نگاه کوتاه را دارد چند دقیقه ناقابل برای شنیدن و پرواز به دوران اساطیر.
بال هایتان را بگذارید.
سیدرضا موسوی فاضل
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
خلاصه کلام
باتوجه به صدای زیبا، سلیس و دلنشین گوینده در تدوین کتاب (که خودجای تقدیردارد) با توجه به اینکه اثر فوق محصول یک ایرانی هستش متاسفانه درلابلای متون مقایسه زیرکانه هفت خوان رستم بافهم فرهنگ بیگانه اونم تاریخ دیرینه راباتاریخ معاصر (آمریکاونجات رییس جمهور) درخورادبیات اصیل وکهن پارت نبوده وجای تاسف داره.
اغراق ودورازحفیقت ثبت شده درتاریخ شاهنامه بخصوص عدم شناخت و اشراف کافی به اصل فرهنگ کهن ایرانی اونم بایک نویسنده ایرانی جای تامل داره!؟
خیلی ساده وتلویحی به شخصیت هاپرداخته شده ونادیده گرفتن سلایق ادبیات دوستان درآثارخیلی اعیان مشهودبوده.
بازم عرض میکنم ازنظرتدوین وصدادرنوع خودش جزوشاهکارهامیتونه باشه.
شکوفه امیری
۱۴۰۱/۱۱/۴
درود، ممنون از اینکه قسمتی از کتاب شاهنامه را صوتی کردید و رایگان به اشتراک گذاشتید.
شاهنامه یکی از کتب کهن ایرانیان است که شاعر بزرگ و نامدار ایرانی، فردوسی آن را به زبان پارسی خلق کرده است و همواره ما از آن یاد می‌کنیم ومیخوانیم و از اشعار او لذت میبریم.
یکی از جالب‌ترین روایت‌ها، هفت خان رستم است که در این کتاب بازگو می‌شود.
می توانید به راحتی به این داستان گوش بدهید و اگر مفهوم اشعار رامتوجه نشدید، گوینده خیلی روان برا یتان معنی و تفسیر می‌کندو به راحتی می‌شود گوش کرد و از این کتاب کهن دل انگیز، لذت برد.
کیمیا محمودی
۱۴۰۱/۱/۱۵
سلام همراهان خواهش می‌کنم حتما حتما به این کتاب و همچنین داستان زال و رودابه گوش بدید
بی نهایت زیباست
معنی اشعار عالی و گویش و صدای را‌وی عزیز هم عالیست
فردوسی شاعری که باید شناخت نه تنها شاعر است بلکه به نظرم یکی از غیرتمندترین مردمان ایران است و به حق پدر شعر فارسی ست.
این کتاب چنان منو مشتاق شناخت بیشتر و خواندن اشعار فردوسی کرده که قابل گفتن نیست
لطفا لطفا حتما مطالعه بفرمایید
کتابراه عزیز و مهربان ممنون
Eli Khazraei
۱۴۰۱/۱۰/۶
در مورد شاهنامه، این شاهکار که نمیشه چیزی گفت فقط میتونم بگم گویندگی عالی، اول توضیح میدادن بعد اشعارو میخوندن✌️👌، عالی اجرا شده،
داستان در مورد غرور کی کاووس شاه هستش که برای تصرف مازندارن جایگاه دیوها جنگ میکند که شکست میخورد و زندانی میشود، رستم پسر زال برای باز پس گیری سپاه ایران و شاه باید از هفت خوان بگذرد، اول جنگ با شیر دوم جنگ با اژدها سوم استقامت در برابر تشنگی سخت در بیابان چهارم شناخت جادوگر و کشتنش پنجم جنگ با اولاد ششم جنگ با ارژنگ هفتم نبرد سنگین با دیو سپید
رستم سر افراز میشود.
محمد
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
عالی بود هم راوی هم لحن راوی در حین داستان و هم داستان.
خیلی حیفه که چنین آثاری در ایران داریم ولی ازشون کمترین اطلاعات رو داریم اونم وقتی میشه فیلم و سریال‌های بسازیم که تمام جهان بشناسن اما صد حیف که......... توضیحات راوی میان شعر‌ها بشدت خوبه بخصوص برای کسی که اولین بارشِ داره ب شاهنامه مواجه میشه.
ممنونم از عوامل دخیل در این کتاب صوتی که چنین کار عالی انجام دادند و ممنونم از عوامل کتابراه که این کتاب صوتی رو رایگان گزاشتند.
پیشنهاد میکنم حتما بشنویدش.
امیرعلی سلیمانی
۱۴۰۱/۹/۳۰
این کتاب رو به همه سلایق پیشنهاد میکنم
به نظر من سخن پایانی رو اول گوش کنید بعد از گوش دادن به کتاب لذت کامل ببرید خیلی درس داشت
من واقعا لذت بردم همه چی در کنار هم عالی بود
صدای راوی، گوینده بسیار دلچسب بود موسیقی استفاده شده مخصوصا هنگام نبردهای رستم که این احساس رو کامل درک میکردی و طبیعی و دلچسب بود
صدای اسب شیحه... هنگامی که از رخش گفته میشد
این کتاب یکی از بهترین اثاری بود که از کتابراه عزیز منتشر شد
سپاس از تمامی کسانی که برای این کتاب صوتی زحمت کشیدند
عزیزه رضایی
۱۴۰۱/۳/۱۳
خیلی جذاب و عالی بود خیلی لذت بردم. مطمئنا همه یا بیشتر شما داستان هفت خان رو شنیدید یا خواندید اما این داستان آنقدر جذاب و شاید پر رمز و راز باشد که هر چه بشنوی کم است در این کتاب اشعار فردوسی خیلی زیبا خوانده شده تا از هر یک از این خوان‌ها درس بیاموزیم مثلا خوان اول که رستم در خواب است و شیر به رخش حمله ور می‌شود شاید فردوسی می‌خواهد به ما بگوید مبادا در خواب غفلت باشیم و حواسمان نباشد که دشمن بر ما حمله‌ور شود و اینکه هیچ بیشه‌ای امن و بی خطر نیست...
زینب طاهری
۱۴۰۱/۳/۲
کتاب بسیار خوب وبرای من پراز هیجان بود. واقعا همه نیازمند هستیم که اینچنین به شعروادبیات ونثر فارسی گوش فرادهیم وآشنا شویم واین فرهنگ غنی را بهتر شناخته ودر زندگی شخصی واجتماعی مان استفاده ببریم. ممنون از کتابراه بابت این کار زیبا وفرهنگی.
امیدوارم که در ادامه‌ی این راه شعر‌ها وکتاب‌های دیگر شاعران این مرزو بوم همچون سعدی وحافظ و... به این صورت در اختیار مردم قرار بگیرد. چون کتابهای صوتی واقعا برای عالیه. بازهم ممنون از شما
Ali
۱۴۰۱/۹/۲۶
بخش هفت خوان یکی از بهترین قسمت‌های شاهنامه است. پس باید بسیار گوارا گفته بشه نباید از
کلمات سنگین استفاده کرد تا مخاطب را با خود به
عمق داستان بکشه. واقعا نمی‌دونم چرا گویندگان و
نویسندگان ما سعی دارند با نثری بنویسند که خواندنش برای مخاطب بسیار سخته. مثلا جی آر. آر تالکین در کتاب هاش از نثر روان استفاده کرده البته به جز سیلماریلیون، پس با نثر روان کودک و بزرگ پیر و جوان خود به خود با خواندن جمله‌ای از کتاب تمام
کتاب را ۳ یا ۴ دور می‌کنند
مهدی عزتی
۱۴۰۱/۳/۱
شاهنامه واقعا عالی است تعریف و تمجید اسطوره‌های ایرانی و آریایی مرا به وجد میاره واقعا چرا باید به ما اسطوره‌های تازی رو برجسته کنن ما ایرانی هستیم چرا به جای رستم و زال و کوروش و فردوسی و داریوش و رضا شاه وآریامهر باید به ما امام‌ها رو معرفی کنن درکل شاهنامه برترین اثر ملی ما است پس نگذاریم ازبین برود وبه جای خوانده زیارت نامه و رفتن به امامزاده‌ها خواهشت شاهنامه بخوانید از اماکن ایرانی دیدن کنید
سید محسن علوی
۱۴۰۲/۱۲/۶
سلام، به نظر من:
خوانش و لحن و صدا خوب، و استفاده از شعرهای فردوسی در متن کاملا درست بود. اما در پایان مقایسه شاهکار بی بدیل فردوسی با سینمای هالیوود بسیار عجیب و حتی توهین آمیز به نظرم آمد.
پیشنهاد می‌کنم با کمک و راهنمایی اساتید سخن فارسی این قیاس نابجا ویرایش و تصحیح شود.
امیدوارم سکوی محترم کتابراه به مسولیت فرهنگی و اجتماعی خود مخصوصا در قبال کودکان و نوجوانانی که از این محصول فرهنگی استفاده می‌کنند کاملا واقف باشد.
با تشکر
Sadaf Akhlaghi
۱۴۰۲/۱/۱۷
هفت خان رستم که بخشی از داستان‌های شاهنامه هست یکی از داستان‌های شیرین کتابه.
در مورد وقتی که کیکاووس شاه ایرانه و مغرورانه و سرسخت میخواد به محل زندگی دیو‌ها در مازندران حمله کنه هرچی زال باهاش حرف میزنه گوش نمیده و شکست میخوره و اسیر میشه در نهایت زال که کهولت سن داشته پسرش رو برای نجات شاه می‌فرسته که اون پسر رستم نام داره
حالا رستم باید از ۷ خان رد بشه تا شاه رو آزاد کنه و موفق هم میشع در نهایت حتی مازندران هم به تملک ایران درمیاد.
محمد پویا
۱۴۰۲/۴/۲۷
جان جان، این کتاب هارو دوستان قدر بدونین باور کنین درس‌هایی که در دل این داستان‌های سعدی فردوسی و حافظو مولانا و... هست تو هیچ کتاب فوق دکترا‌های اونور آبی پیدا نمیکنین، اگر هم پیدا کنین چیزیو که مثلا تو این کتاب‌ها در دوتا جمله یا دو بیت شعر یاد داده شده به ما اونا چهارتا کتاب باهاش نوشتن اونهم بیشترش اضافه گویی و داستان زندگی خودشونو دوستشونو خانوادشونو همسایه بغلیشونو اصغر آقا بغال سر کوچشونو و... هست
maryam mafakheri
۱۴۰۱/۱۰/۳
هرچند پرداختن به داستانهای شاهنامه، خود کاری بسیار ارزشمند است ولی بعضی بخش‌ها مثلا آن جا که هفت خوان رستم (البته با استناد به گفته میرجلال‌الدین کزازی، شاهنامه‌پژوه و استاد زبان و ادبیات فارسی «هفت خان» هم می‌تواند صحیح باشد.) را با فیلم‌های سینمای امریکا و نجات ریس جمهور مقایسه می‌کند بنظرم جالب نبود. همچنین از راویی محترم و خوش صدا که بیش از هشتاد درصد اشعار و واژه‌ها را به درستی ادا می‌کردند هم تشکر می‌کنم.
fatme shokri
۱۴۰۲/۱/۱۹
کمتر کسی فردوسی رو توی این مرز و بوم نمیشاسه، کسی که با تلاش‌های بی وقفه شاهکاری به اسم شاهنامه رو بجای گذاشته، همیشه دوست داشتم اشعار شعرای بزرگمون رو با صدایی بشنوم که واقعیت اون حادثه رو درک کنم و لغات موجود درست تلفظ بشه، این کتاب صوتی با صدای راوی عزیز واقعاً شعر خوانی رو تبدیل به تجربه‌ای لذت بخش و نمایشی کرد. امیدوارم هر چند کوتاه داستان‌های دیگه هم بصورت صوتی گذاشته بشه.
مهران قنبری
۱۴۰۲/۸/۱۰
این که اول به نثر توضیح میدن و بعد خود شاهنامه میخونن بهترین حالت ممکنه. شنونده کاملا متوجه میشه، بعضی آثار هستند اول نظم رو میخوانند و بعد به نثر توضیح میدن، خب اون شعر که فهمیده نشده در ذهن نمیمونه که بعدش شما بیای به نثر توضیح بدی!!! اما خوبی آثار محسن دامادی اینه که اول توضیح میدن، شنونده خوب متوجه میشه، سپس اصل شاهنامه قرائت میشه... اصلاً دیگه از این بهتر مگه ممکنه؟!
حسین صمدی
۱۴۰۲/۳/۳
شاهکار بی بدیل فردوسی با خوانش بسیار زیبای راوی، ولی یه جاهایی که میرسه، حالت گرفته میشه با مثالهای نامناسب نویسنده، اون جاهایی که میگه به قول امروزیا وازاون مثالا دردت میگیره به خاطر سطحی ونامناسب بودنش یا دراخر کتاب که داستان وحماسه فردوسی با سینمای هالیود مقایسه میشه ویاد حرفای مسعود فراستی میفتی، ایکاش کمتردخل وتصرف میشد وبیشتر به اصل شاهنامه وفادار میموندن.
Muzzammil Abbasi
۱۴۰۱/۱۱/۴
صدا عالی
خوانش عالی
مفهوم عالی
واقعا با یک اثر فوق العاده مواجه هستید
اگه بخواهید با هفت خوان رستم آشنا بشید این اثر فوق العاده است
در کنار خوانش عالی مفاهیم بسیار عالی گفته می‌شود که کمتر کسی از شاهنامه فردوسی انتظار داره
واقعا بهترین اثر برای آشنایی با شاهنامه و افکار فردوسی و هفت‌خان رستم هست.
این اثر فوق العاده را از دست ندهید
واقعا درس‌های زیادی برای زندگی دارد
Zohre Amani
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
با سلام به کتابراه و تشکر به خاطر این هدیه یلدایی فوق العاده، واقعا کتاب زیبایی است این شاهنامه مخصوصا با صدای قدرتمند گوینده عزیز که زیبایی داستان را چند برابر کرده. با خواندن این داستان‌ها متوجه میشیم چه قدر در زمان‌های دور حس ایران دوستی و عشق و علاقه به هم وطن ایرانی زیاده بوده و برای حفظ ایران و ایرانی چه تلاش‌های شده. واقعا کتاب‌های بزرگان ادبیات ایران درس زندگیست.
Sarir Rouzbeh
۱۴۰۱/۹/۲۶
من اینو داشتم رایگان قبلا، ولی فرصت نشده بود که بشنومش، البته من بیشتر متن رو ترجیح میدم به صوتی، و واقعا لذت بخش بود و خیلی عالیه که اینچنین کتابهای اساطیری رو خوند و شنید، مخصوصا تو دوره‌ای که ما زندگی میکنیم که خیلی از داستانها فراموش شده‌اند و خیلیها ازشون اطلاع کاملی نداره و یا همه اطلاعات ناقص هست.
ممنون از دوستان عزیز گردآورنده‌ی مجموعه‌ی کتابراه🙏🏾
KaMaL Ebrahimi
۱۴۰۱/۶/۱۴
برخلاف تصورم که از بچگی داشتم داستان زیبایی نبود و به نظرم در زیبایی و و پند آن اغراق شدید شده اگر به خود داستان بنگریم، در مبارزه شیر و اژدها که خواب بود، در سفره جادوگر هم به سر سفره‌ی نشسته، و بدتر از آن خان پنجم که به زمین مردم تجاوز کرده و به ایشان هم ظلم روا داشته
البته من حدس میزنم، که فردوسی شاید خواسته به ما بیاموزد که از کژی‌های رستم بیاموزیم و خدا بهتر میداند.
سما هروی
۱۴۰۱/۳/۱۰
کتاب فوق العاده عالی بود
متاسفانه نحوه آموزش این آثار در مدرسه به گونه است که آدمو زده میکنه. فقط در پی یافتن ارایه‌های ادبی و..
اما وقتی بدون نگرانی از نمره و.. گوش دادم، واقعا لذت بردم. نحوه بیان راوی فوق العاده بود قشنگ صحنه هارو تجسم می‌کرد. واقعا اثر خارق‌العاده‌ای است و درود بر مرد خراسان که اینچنین اثری خلق کرده. ممنون از کتابراه
امیر ارکانی
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
واقعا عالی بود
من در گذشته برای پسرم شاهنامه را میخواندم و ترجمه میکردم
البته پسرم حدود ۱۰ سال دارد
امااین کتاب آنقدرشیوا بیان شده بود که پسره ۱۲ ساله بنده به راحتی گوش کرد و متوجه میشد
تا میتوانید برای پیشبرد فرهنگ از این نوع کتب به صورت ترجمه و شعر بیشتر چاپ شود
فهیمه گل کار
۱۴۰۱/۶/۴
بسیار عالی ولذت بخش بود مخصوصا صدا وتحلیل گوینده شاید دوبار گوش دادم وهنوز هم ظرفیتش را دارم که برای با سومین بار گوش بدهم افسوس میخورم که چرا شاهنامه خوانی ازبین ما رخت بربسته چرا پدرومادرهای ما وما برای بچه هایمان شاهنامه نخواندیم شاید اگر چنین کرده بودیم روزگار بهتری داشتیم
از شما برای این حرکت جذاب ونیکو سپاسگزارم
فاطمه علیرضایی
۱۴۰۱/۵/۱۷
سلام بسیار عالی درود بر اقای محسن دامادی
پسرم ۶سالشه با متن روان و امروزی این داستان ارتباط عمیقی گرفته
خیلی ازاین بابت خیلی خوشحالم انگار به یکی از بزرگترین اهداف و برنامه هام برای پسرم دست پیدا کردم هرچقدر تشکر کنم کم گفتم
به نظرم همه خانواده‌ها بایستی از این سری کتابها استفاده کنند فوق العاده
فوق العاده
فوق العاده
حانیه اسکویی
۱۴۰۲/۱/۹
اصلا مگه میشه به شاهنامه ایراد گرفت؟ اگر
از بخش داستانش که دیگه برای همگان زیبایی اون پوشیده نیست بگذریم. گویندگی و خوانش آقای دامادی نیز فوق العاده است و صداشون هم با حماسی بودن داستان منطبق هست و همچنین حس داستان رو کاملا با صدای گرمشون منتقل میکنن. پیشنهاد میکنم حتما این کتاب صوتی زیبا رو بشنوید که خالی از لطف نیست.
ava khosravi
۱۴۰۱/۹/۲۸
وای ممنوووون
فوق العاده بود، از شنیدنش خیلی لذت بردم
خیلی وقت بود که دوست داشتم اشعار فردوسی مولوی عطار و.... بخونم ولی وقتش نبود، این اثرو ک دیدم به مناسبت یلدا گذاشتید بدون تعلل دانلود کردم و شنیدمش فوق العاده زیبا بود، حس خوبی داره دونستن این داستانها و اطلاعاتی که میده ممنون برای سخاوتتون❤صدای راوی هم عالی بود👌🙏🌹
هستی منفرد
۱۴۰۱/۹/۲۶
کتاب جالبیه صوت خوبی داره اما همونطورکه میدونین شاهنامه الفاظ و کلمات خاص خودش رو داره و من به شخصه دوست دارم شاهنامه رو به صورت متنی خودم بخونم تا با عمق وجود کلمات رو دیداری ببینم و حتی در مورد اونها تحقیق کنم تا به علم خودم اضافه بشه اما اگر خواهان دکلمه خونی و صدای پر آواز هستین این کتاب میتونم خواسته شما رو برآورده کنه
مینا لیلی
۱۴۰۱/۲/۲۸
بسیار بسیار عالی و درخور، در این روزگار بی مهر که دشمنان ایران و ایران زمین می‌خواهند تاریخ و تمدن را از ما بگیرند ما باید بیش از پیش به شاهنامه که هم اوج ادبیات و هم راوی تاریخ کهن و پادشاهی ایران است بپردازیم. بی نهایت لذت بردم و صدای راوی دلچسب و موسیقی زمینه هم باعث شور حماسی بیشتر شد، دست مریزاد.
احمد کاشی
۱۴۰۱/۲/۲۵
ایرانی باشی و شاهنامه را نشناسی و یا چند خط از آن را از حفظ نباشی واقعا جای تامل دارد. چیزی که در گذشته سینه به سینه و در مکتب خانه‌ها و قهوه خانه‌ها از این کتاب می‌گفتند امروز هیچ خبری از ان نیست. کجا رفتند پدربزرگ و مادربزرگ‌های که از شاهنامه برای بچه‌ها می‌گفتند
نوشین فیروزی
۱۴۰۲/۱۲/۳
نمیتونم بگم تا چه اندازه این کتاب عالیه. همیشه دوست داشتم شاهنامه رو بخونم و بفهمم و زورکی نباشه. هر کتاب صوتی گوش دادم دوست نداشتم این عالیه مثل یه فیلم جذابه برای من. راوی عالی همه چیز ساده و عالی و قابل فهم. مثل فیلم هرروز منتظرم یه قسمت دیگشو بشنوم. اول توضیح میده مثل داستان بعد شعر رو میخونه. ممنون
Zohre Babayi Babayi
۱۴۰۱/۱۲/۶
شاهنامه یکی از شاهکار‌های ایرانیه گویندگی این کتاب خیلی خوب بود مخصوصا توضیحی که راجب هر بیت میداد با خوندن و شنیدن هفت خان می‌فهمیم هرگز نباید مغرور شد چون همه چیز از طرف خدا به ما داده شده و خداهم میتونه از ما بگیرتشون پس مدام شکر گذار باشید حتی رستمی با اون قدرت در سخت‌ترین جاها از خدا یاری میخواست
Zahra Azarpira
۱۴۰۱/۳/۲۰
ممنون از کتابراه به خاطر زحماتی که برای ترویج فرهنگ و آیین پیشینیان و اسطوره‌های ایرانی تلاش میکند چقدر. زیبا فردوسی در شاهنامه جنگ بین نفس انسانی و سرشت الهی را به تصویر میکشد ما ایرانیان همه چیز داشتیم اما متاسفانه قدر ندونستیم تا حالا جهان دانش و افتخارات ما را به رخ ما بکشاند
Ilia Moradzade
۱۴۰۱/۲/۲۵
شاهنامه
کلمه‌ای که اگر به مدت چند دقع در آن فرو برویم متوجه میشیم که نه تنها‌ی کتاب بلکه افسانه و شاهکاری تاریخی در هنر و سرگذشت ایران و ایرانی بوده و نه تنها برای ملت ما بلکه برای غربی‌ها و اروپایی‌ها نیز می‌تونه خیلی مفید واقع بشه و برای مغز دلنشین تلقی شه
پوریای ولی..
۱۴۰۳/۱/۵
کتابی با بیان شیوا و خوب. کتاب صوتی هفت خان رستم با داستان خوبی که دارد و با بیان صوتی که گوینده محترم دارد با صدای موجودات دیگری چون اسب، دیوهای دیگر، حتی صدای رودخانه و هوا و.. به جذابیت کتاب صوتی اضافه کرده است. با تشکر از کسانی که در مسیر این کتاب زحمت کشیدن و همچنین کتابراه محترم.
Sabin
۱۴۰۲/۱/۱۲
عمیقا بینظیر بود.
مقاومت میکردم واسه خریدنش چون داستان کوتاهشو خونده بودم ولی کاملشو که گوش دادم فمیدم داستان کوتاهه یک سومشم نبود ممنونم واقعا کاش همه‌ی داستانای شاهنامه رو اینجوری کتاب صوتیش میکردین و ممنونم از گوینده‌ی خوب که با صدای زیباشون این کتابو واسه ما زیبا تر کردن
کوثر
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
روایتگری و داستان خوانی زیبایی بود و مطالب خوب معنا شده شده سعی شده بود در معنا هم از خود کلمات شعر استفاده بشه و هفت خان رستم جنگ اسب با شیر، جنگ رستم با اژدها و دیگر خوان‌ها و اینکه وجود یک همراه دلیر و فهمیده چقدر میتونه کمک کننده باشه ولو یک اسب باشه رو به خوبی به تصویر کشیده بود
محبوبه علیدادی
۱۴۰۱/۹/۲۸
واقعا کتاب عالی است و این که هم معنی شعرها رو میخوندن و هم خود شعرها رو به نظرم جذابش کرده بود چون اگه فقط شعر بود شاید معنی بیشترشو نمیتونستیم درک کنیم ولی این طوری به صورت داستان روایت میشد و باهاش ارتباط میگرفتیم و این خوب بود به همه این کتابو پیشنهاد میکنم با تشکر از کتابراه
آرزو حیاتی
۱۴۰۱/۵/۲۳
عالی بود ممنونم از کتابراه خیلی لذت بردم. افتخار میکنم به فردوسی و ایرانی بودنم. کاش کارگردانها داستان‌های شاهنامه را به جای فیلمنامه‌های ضعیف امروزی استفاده می‌کردند آنوقت مشاهده میکردیم که فروش فیلم‌های ایرانی به مراتب بیشتر از فروش هری پاتر و هابیت و... میشد.
Milad Andalib
۱۴۰۱/۳/۲۸
از بچگی عاشق خواندن کتاب شاهنامه بودم اما بخاطر ترسی که از بزرگی کتاب و درک نکردنش بودم هیچ وقت نتوانستم سمتش بروم اما الان با سپاس از آقای محسن دامادی که این کار بزرگ را برایمان انجام دادن و این اثر فاخر از حکیم فردوسی بزرگ را به زبان ساده برایمان خلق کردند منتظر هرچه بیشتر آثار ایشان هستیم
احسان گمار
۱۴۰۱/۲/۲۵
با عرض سلام وخسته نباشید
شاهنامه یکی از اسناد هویتی ایرانیان است واصالت هر ایرانی میباشد. در قسمتی از داستان، کیکاوس از زندان دیوان فرار می‌کند ونزد زال و رستم می‌رود اما در قسمتی بعداز شکست دیو سفید توسط رستم، راوی می‌گوید در زندان ودر بند دیوان هست!!؟؟؟
1 2 3 4 5 6 >>