نقد، بررسی و نظرات کتاب هشت قرار عاشقانه - داگ آبرامز

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
majid atamoradi
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کتاب هشت قرار عاشقانه، یک راهنمای عملی برای بهبود روابط عاطفی و تقویت ارتباطات است که از طریق هشت جلسه ملاقات مشترک به نام قرارها ارائه می‌شود. این هشت قرار عبارتند از: اعتماد و تعهد، رسیدگی به کشمکش‌ها، مسائل جنسی، کار و پول، خانواده، سرگرمی و ماجراجویی، رشد و معنویت، رویاها اساس‌ کتاب بر تحلیل علمی و روان‌شناسی است. گاتمن با استفاده از تحقیقات علمی و مطالعات مربوط به روابط زناشویی، اصول و تکنیک‌های موثری را برای بهبود روابط عاطفی ارائه می‌دهد. در هر قرار راهنمایی‌هایی برای بحث درباره یک موضوع خاص به همراه تمرین‌ها و فعالیت‌هایی برای تمرین در خانه ارائه شده است. خلاصه قرارها عبارتند از: ۱. اعتماد و تعهد: بحث درباره آسیب پذیری و اعتماد به همدیگر و تعهد در رابطه.
۲. رسیدگی به کشمکش‌ها: بحث درباره مشکلات و دشواری‌هایی که ممکن است در رابطه پیش بیاید و چگونگی مدیریت، درک و پذیرش آن ها. ۳. مسائل جنسی: بحث درباره نیازها، ترجیحات و موضوعات مربوط به روابط جنسی. ۴. کار و پول: بحث درباره موضوعات مالی، مسئولیت‌های مالی و تعیین اولویت‌ها و تعادل بین کار و خانواده.
۵‌. خانواده: بحث درباره خانواده و روابط درون خانوادگی، انتظارات خانواده و چگونگی مدیریت این روابط و تربیت فرزندان.
۶. سرگرمی و ماجراجویی: بحث درباره فعالیت‌ها و سرگرمی‌هایی که زوج‌ها می‌توانند با هم انجام دهند و لزوم توجه به سرگرمی و تفریح در زندگی. ۷‌. رشد و معنویت: بحث درباره رشد شخصی و معنویت، ارزش‌ها و باورهای مشترک و گسترش رابطه به سمت رشد و تحول. ۸. رویاها: بحث درباره اهداف و رویاهایی که زوج‌ها برای آینده خود دارند و چگونگی حمایت از یکدیگر در دستیابی به آن‌ها و مشکلات ناشی نادیده گرفتن رویاهای یکدیگر.
Amirali Sharifipour
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
هر فصل ازین کتاب رو که میخونم انگار زندگی من رو رو داره رصد میکنه، بسیار علمی و کاربردی نوشته شده، توصیه میکنم حتما مطالعه بشه چه کسایی که تازه میخوان وارد رابطه بشن، چه کسانی که سال هاست زندگی مشترک رو تجربه میکنن
anahit
۱۴۰۲/۸/۳۰
به نظرم خیلی کتاب مفیدیه برای بهبود روابط. خیلی بهتر و عالی تره اگر قبل از ازدواج یا اوایل رابطه خونده بشه و آگاهی‌های مربوط به رابطه رو به دست آورد
فرشته آهنگر
۱۴۰۱/۷/۲۰
این کتاب به ۸مشکل اساسی در بین زوجین پرداخته و راه حل‌های رفع مشکلات را مطرح کرده خیلی جامع و کاربردی است
N M
۱۴۰۲/۴/۱۴
یک کتاب با دیدگاه جدید. یک کتاب برای بهتر کردن روابط بین افراد. من خیلی دوستش داشتم
هنگامه کاشانی
۱۴۰۱/۴/۵
چقدر جذاب و شیرین زندگی نقطه‌های شیرین داره
مهناز عیار
۱۴۰۳/۱/۹
بینظیر و من توصیه میکنم حتما بخوانند بقیه،، این کتاب و نویسنده خود زندگی عشق
sa za
۱۴۰۲/۱/۸
خیییلی خوب بود دکتر جان گاتمن است دیگر
موثر
میگه چطوری رابطمونو حفظ کنیم
وحیده صلحی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خیلی عالی و مفید بود
هیوا براتی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
عالیییییی، خیلی عللی و کارامد