نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دریای بی‌پایان - عبدالحسین حق بین

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ساحره خراسانی
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
کتاب در کل بسیار کتاب خوبیست ولی باتوجه به نوع گویش راوی کمی باعث دلسردی شنونده شده و ممکن است ذوق ادامه مطالعه مطالب گرفته شود. ولی به صورت کلی باتوجه به متن کتاب و مطالب ارائه شده میتوان گفت کتاب جزو دسته کتابهای جالب و اموزنده است. این کتاب در قالب پرسش و پاسخ و با ارائه اشعار شاعرهای بزرگ ایران زمین در خصوص موضوع و مطلب مهمی از جمله خودشناسی به این نکته اشاره دارد که هر چه در درون رخ میدهد میتواند در ظاهر انسان و دنیای بیرونی تاًثیر گذار باشد. در این کتاب علل وجود ترس. نفرت. کینه و... در وجود انسان و نتیجه آن در وجود انسان بررسی میشود.
و نشان میدهد هر انچه دردرون رخ دهد بازتابی در دنیای بیرونی خواهد داشت. و وقتی مطالب را با ارائه شعر و یا ایات قرانی بیان میکند بسیار جذابتر نیز میشود و انسان پی میبرد چقدر همه چیز میتواند در روح و جسم متقابلا موثر واقع شود.
در کل خودشناسی هدف اصلی زندگیست و در نهایت ایجاد تغییرات موثر در زمینه رفتاری میتواند شما را به سمت بهتر بودن از لحاط روحی و جسمی سوق دهد.
من کتابهاییی که میخوام مطالعه کنم با توجه به زمان کمی که دارم و تایم کوتاه با حساسیت انتخاب میکنم بنابراین تا کنون بیشترین رضایت را از کتابهای ارائه شده توسط کتابراه داشتم.
با تشکر
ساغر
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب صوتی دریای بی پایان اثر عبد الحسین حق بین است که در مورد خود شناسی و خدا شناسی است. خود شناسی اصلی‌ترین راه برای خدا شناسی است اگر کسی خود را نشناسد و هدف از خلقت و آفرینش خود را نداند و هدف از این که در این جهان زندگی می‌کند را نداند نمی‌تواند خدای بزرگ را بشناسد. این کتاب در قالب سوال‌هایی که بیان می‌کند جواب بسیاری از سوال‌هایی که ممکنه در ذهن هر انسانی ایجاد بشود را می‌دهد. در این کتاب برای آموزش و یادگیری بهتر شنونده با استفاده از اشعار بزرگانی چون مولانا و حافظ و سخنان افرادی چون انیشتین و آیاتی از کتاب قرآن کریم آورده شده است که بسیار عالی است برای خود شناسی باید انسان‌ی سری صفات ناپسند را از خود دور کند مانند دروغ و تهمت و نا سپاسی و خیلی از صفاتی که باعث میشه انسان از خدا دور بشود و نتواند به اون مقام الوهیتی که در نظر خداوند دارد برسد. سپاسگزارم
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
دریای بی پایان، کتاب با ارزشی از مهندس عبدالحسین حق بین، به رایگان
با تشکر از پدیدآورندگان آورندگان این کتاب شنیداری ارزشمند و کتابراه عزیز
نویسنده با شیوه خاص خود گفتارهایی از فیزیک دانهایی چون  بوهر، اینشتین، دانسته‌هایی از "ذن"،   "یوگا" و حتی "سرخ پوستان ٱمریکایی "اهل معنا" را با دانسته‌های غنی خود از اشعار بزرگانی چون مولوی، سعدی، نظامی، ابوشکور بلخی... می‌آمیزند و راهکارهایی برای زندگی  می‌دهند.
در طول مطالعه کتابهای ایشان از قابلیت نشان گذاری کتابراه خیلی استفاده می‌کنم تا بعدا این اشعار ناب گلچبن شده را در دفتر روزانه یاداشت  کنم.
زهرا رفیعی
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
همه آدم‌ها باید راهی برای رسیدن به خود حقیقی و در نهایت خدای خود پیدا کنند ودر این بین کتابهای زیادی وجود دارد و یکی از آن‌ها کتاب طلوع ماه است که گلچین اشعار بزرگان در این راستاست، تمام محتوای آن کتاب در این کتاب به صورت پرسش و پاسخ است.
اما نکته منفی این است که این کتاب و کتاب "مراقبه بر شعله عشق " و کتاب " طلوع ماه " دقیقا یکی هستن و فقط برای متعدد شدن این دسته کتاب‌ها سه عنوان مختلف برایشان در نظر گرفته شده و یا هر علت دیگر و این اصلا کار درستی نیست.
رها ناصری
۱۴۰۱/۷/۲۵
سلام ودرود ممنون از کتابراه،
کتاب بسیار با ارزش ومفیده پیشنهاد میکنم از این قبیل کتابها رو بیشتر مطالعه کنید که باعث خود شناسی میشه وبهتر و راحت‌تر با ذهنمون کنار میایم اغلب ما نمیدونیم که این نا خودآگاه ماست که زندگی مارو میسازه وتا از اون شناخت نداشته باشیم نمیتونم تغییرش بدیم
دریای بی پایان مطالب خیلی خوبی داشت وحس خیلی خوب هم منتقل کرد با تشکر از عوامل تهیه این کتاب
Leyla Ghorbani
۱۴۰۱/۳/۹
کتاب درمورد ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه بود و در زمینه خود شناسی در کنار پرسش و پاسخ‌های متداول در این زمینه و همینطور استفاده از اشعار شاعران بزرگ مولوی که در این باره سرودن استفاده کرده بودن یکم مطالب پراکنده بود و نمیشد تمرکز کرد ولی بطور کل بد نبود استفاده از اشعار مولوی خیلی دوست داشتم وارزش گوش دادن داره.
داود
۱۴۰۲/۸/۲۶
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده محترم و موسسه خوب کتابراه. کتاب در حد متوسط میباشد. استفاده بیش از حد از اشعاره. گاهی فراموش میشه داری در چه مورد مطالعه میکنی و البته نحوه بیان و خوانش راوی مخصوص راویه مرد بسیار ضعیف و البته صدایه گرم و دلنشینی نیست که شنونده بتونه برای مدت طولانی گوش کنه بدونه خستگی. ولی در پایان بابته زحمات کتابراه برای تبدیل به کتاب صوتی و ارائه این چنین خدمات سپاسگزارم.
ندا رضائیان
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
سلام، کتاب بیشتر برای علاقه مندان به اشعار و ادبیات مناسب هست، متاسفانه برای من خیلی جذاب نبود و به دلیل تعداد بالای اشعار برای هر سوال نمیتوانستم روی موضوع اصلی تمرکز کنم.
برخلاف نظر تعدادی عزیزان که با لحن غیر رسمی اقای گوینده مشکل داشتند من لحن دوستانه رو نسبت به لحن رسمی ترجیح میدهم، هرچند ممکن است برای این کتاب جور دیگر مناسب باشد.
با تشکر از زحمات شما
وحید زارع
۱۴۰۱/۲/۷
با یاد پروردگار، کتاب با ارزشیه، چون از خودمون وتاریخچمون تاثیرگرفته، وبا زبان خودمون
علم، آگاهی ودانایی را بیان میکنه، وبه عمیق‌ترین شکل نهادمون را بازتاب وبازگو می‌کنه،
پس درس مهم پیام متنه نه صداش
بسیارمتشکر از ذهن‌های خلاق تاثیر داشته درکتاب،
محمد بیگی
۱۴۰۲/۴/۷
با سلام خدمت عزیزان مخاطب و دست اندر کاران کتابراه نمیدونم چه نظری بدم چون اصلا نتونستم گوش کنم و فقط نصف بخش اول رو گوش کردم، متاسفانه گوینده بسیار بد کتاب رو میخونن جوری که نمیشه گوش کرد، خواننده کتابهای صوتی باید لحن و صدای خوبی داشته باشه و همچنین بتونه کتاب رو درست بخونه تا حق مطلب رو ادا کنه که متاسفانه اصلا اینطور نبود،
ز حجازی
۱۴۰۲/۲/۳
کتاب مطالب خیلی خوبی رو به صورت سوال و جواب بیان میکنه. و به همین علت و نیز به دلیل زیاد بودن حجم مطالب گاهی خسته کننده میشه. برای گوش کردن این کتاب باید انگیزه زیادی داشت و مطالب را هر بار در حجم کم گوش داد تا سودمند باشه. در کل به نظز من از کتابهایی نیست که موقع گوش دادن لذت ببرید اما اگر مشتاق باشیدمطالب زیادی یاد میگیرید.
ولی غضنفری
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
کتاب بسیار عالی با محتوای عالی که بسیار زحمت کشیده شده تا هماهنگی علم و عرفان را که برای شناخت هر فرد که لازم و ضروریست در شناخت خود و زندگی داشته باشد بیان کرده است این کتاب و کتاب طلوع ماه دیدگاهم را نسبت به هستی و جهان عوض کرد.
باتشکر از مهندس حق بین و راحله قلعه بردار و کتابراه
لیلا رضایی
۱۴۰۱/۳/۱۴
کتاب بسیار مفید و پر از مطالب عرفانی و ماورایی بود ولی انتقاد من از پراکندگی مطلب هست کتاب رو گوش می‌دیم از این شاخه و به اون شاخه می‌پره صدای گویندگان خوب بود ولی برای شعر خوندن با صدای بلند مناسب نبود بهرحال تشکر از کتابراه و زحمات همگی عوامل
مسعود rz
۱۴۰۳/۱/۲۵
درود بر دوستان.. متاسفانه به هیچ عنوان ارزش مطالعه نداشته و به نظر من تنها اتلاف وقت است زیرا به انجام پرسش و پاسخ پرداخته و هیچگونه راهکاری برای رسیدن به موارد مورد نظر ارائه نمی‌دهد ضمن اینکه با ارائه اشعار شاعران اتلاف وقت بیشتری صورت می‌گیرد.
مریم فارسیانی
۱۴۰۲/۷/۷
ممنون از کتابراه این کتاب مناسب کسانی هست که علاقه مند به حوزه شعر و ادبیات هستن و من نتونستم ارتباط بگیرم و مطلب تازه و اموزنده‌ای برای من نداشت شاید برای کسانی دیگه اموزنده باشه کتاب بدی نیس ولی بستگی داره به علاقه طرف باز هم ممنونم از کتابراه
ابراهیم ابن علی
۱۴۰۱/۸/۲۸
سلام و درود بر فرد فرد عزیزان
به نظرم این کتاب؛
تکمیل کننده دانسته‌ها و معلومات ما می‌باشد. توصیه می‌کنم وقت بگذارید و گوش دهید. قطعاً مطالب تازه‌ای بر هر اهل مطالعه‌ای دارد.
با تقدیر و تشکر از زحمات تمام عوامل کتابراه.
💐💐💐💐💐💐
رقیه طالبی
۱۴۰۱/۷/۱۶
برای رهایی چند ثانیه‌ای ازین شلوغی‌ها و روزمرگی‌ها حتما شنیدن یک همچین اثری، در این روزگار سرد که واقعا با اشعار دلنشینش دل آدم رو گرم میکنه به همه دوست داران کتاب پیشنهاد میکنم. مثل همیشه عالی و بی نظیر
Leyla Kh
۱۴۰۱/۶/۷
کتابی واقعا پرمفهوم وشنیدنی هست به خصوص اشعار زیبا وبه جایی که درآن به کارفته، این کتاب ارزش هزاران بارگوش دادن رو داره احسنت به تمام اوامر این کتاب 🙏🙏🙏الاهی تا جهان باشد به شادی در جهان باشید
امیراخوان
۱۴۰۱/۵/۸
کتاب خوبی بود بابت شناخت کلمات و واژه‌های عرفانی و متافیزیکی. اما در توصیف و شرح اشعار خیلی تلاش نشده. اگه کسی برای اولین کتاب عرفانی بخواد بخوندش و شناختی از اشعاد فارسی نداشته باشه معنی اشعار براش دشواره
فضل اله جاویدپور
۱۴۰۱/۲/۷
سلام. علیرغم اینکه از لحاظ کیفیت گویندگی جذاب نبود، لیکن حسن نیت نویسنده و گوینده محرز و قابل تقدیر و قدردانی است. همچنین طرح دیدگاههای مختلف در خصوص نگاه موثر در وجود خود، از امتیازات این کتاب است.
mazhar keshvari
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
خیلی کتاب خوبی بود تنها عیبی که وارد بود راوی آقا بسیار بلند روایت می‌کرد اشعار رو از لطافت کلام کم میکرد متن کتاب بسیار جالب بود برایم که انقدر ظریف تفسیر کرده اشعار را و پاسخ امروزی میدهد به سولاتمان
دانیال درستکاریزدی
۱۴۰۲/۵/۹
کتاب خیلی خوبی بود ولی خیلی از مولوی و این ور اون ور حرف میزنه و بیشتر ب نظرم میخواد از اسم بقیه و قسمتهایی از اشعار حافظ و سعدی و مولانا و... و.... جمع بندی رو ب حرف خودش برسونه و این از نظر من خیلی قشنگ نیستش
سمیه شفیعی
۱۴۰۲/۳/۹
کتاب دریای بی پایان مشابه کتاب مراقبه بر شعله عشق ارزش یکبار شنیدن داره مطالب عالی ذکر شده و ادمو به فکر فرو میبره اما من از نوع بیان کتاب خوشم نیومد اگر مطالب ذکر شده برام جالب نبود حتی تا اخر گوش نمیدادم بهش.
علی جعفری
۱۴۰۱/۵/۱۵
خیلی خوب. بسیار لذت میبرم از موضوع کتاب. درسته مطالب پراکنده هست و سخت میشه رو مطالب تمرکز کرد. اما چون رایگانه و پولی بابتش پرداخت نکردم توقعی ندارم. امیدوارم همه ازش استفاده کنن
سکینه مهربانی
۱۴۰۱/۹/۲۱
با سلام و درود خدمت زحمت کشان
کتابی که به انسان اموزش می‌دهد که از ذهن ارزشمندش با تفکرات مثبت استفاده بهینه کند از اشعار شاعران بزرگ و صحبت بزرگان استفاده شده و خیلی مفید بود ممنون از همه تلاشگران
aliramzani
۱۴۰۱/۹/۵
متوسط و پایین تر از متوسط از همه نظر.... در مجموع نظر حقیر همینه و باید دو ستاره بگیره در حالت عادی ولی به نظرم در کشور ما که عادی نیست هیچ رقمی باید یک ستاره بیشتر بدهیم به تمامی اهالی قلم
علی تنهائی
۱۴۰۱/۶/۱۴
صدای گوینده‌ها و لحن گفتار آنان بایستی قوی تر باشد. نظر بنده در مورد این دوستان این است که تمرین بیشتری در گویندگی داشته باشند.
وانگهی به همین دلیل اصلا نتوانستم با کتاب ارتباط بگیرم.
Somayeh hasani
۱۴۰۳/۱/۹
کتابی صوتی دریای بی‌پایان کتابی خوبی بود اما گویندگان این کتاب زیاد جالب بیان نکرده بودن و با لحنی آرام و آهسته این باعث می‌شود شنونده دلسرد و تا آخر کتاب را گوش نکند.
BEHROOZ YAMANI
۱۴۰۲/۷/۴
با احترام به ناشر محترم اما کتاب بخاطر نوع گویش اصلا گیرا نیست و اول کتاب آدم رو یاد مرشد‌های زورخانه میندازه، راجع به مطالب ارائه شده نظری ندارم چون باقی کتاب رو گوش ندادم.
قاسم
۱۴۰۲/۶/۲۳
کتاب عالی هست ولی راوی اصلا کارش خوب نیست و داد میزنه اصلا نحوه گفتنش خوب و روان نیست یجا داد میزنه یجا آروم حرف میزنه و باعث شد که من نتونم با شوق و ذوق کتابو گوش بدمو دلسرد شدم
Sagheb khani
۱۴۰۲/۶/۱۷
صدای گوینده خانوم خوب بود ولی صدای گوینده مرد اصلا مناسب موضوع کتاب نبود و آهنگ مناسبی انتخاب نشد و درکل ارتباط خوبی بین ادبیات عرفانی و ضمیرناخودآگاه برقرار کردند
مریم داودی
۱۴۰۲/۵/۱۶
کتاب مفیدی بود به نظر من لازمه حداقل یک بار گوش داده بشه و از مطالب مهم و ابیات زیبا وکاربردیش هم نکته برداری باشه خیلی در روند زندگی هر فردی تاثیر بهتری خواهد داشت.
الهه سلمانی
۱۴۰۲/۲/۲۰
در مورد انرژی و نعمت‌ها فراوانی‌ها و نگاه شما ‌سقف ذهنی شما چقدر باید باشه صحبت میکنه کتاب خوبیه اما اگر آگاهی بالایی دارید پیشنهاد میکنم کتاب با سطح بالاتری مطالعه کنید
مبینا
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
با سلام و احترام خدمتتون عرض کنم سخنور کتاب مناسب گویندگی کتاب فوق نبود و من شخصا با اینکه خیلی دوست داشتم این کتاب رو شبتون ولی متاسفانه با صدای نه چندان مناسب منصرف شدم
hanzale
۱۴۰۱/۹/۲۲
کتابی مفید با استفاده از اشعاری که معمولا به صورت سطحی میخوانیم ولی با تشریح معانی اشعار به عمق معانی آن‌ها در جهت تهذیب اخلاق میتوان پی برد.
کسری اسکندری
۱۴۰۱/۹/۱۶
خوبه ادم رو ارام میکنه اگه بخوام انتقادی هم کنم خیلی خوبه که این کتاب صوتی و آدم میتونه موقع خواب یا ادمی که میخواد ریلکس کنه خوبه
یه هندزفری تو گوش میزاره بعد گوش میده
شکیبا
۱۴۰۱/۸/۲۳
چرا گوینده‌ی آقا... هنگام خواندن اشعار اینقدر جوگیر میشه وفریاد میزنه..... مرتب باید دستمون رو ولوم باشه... از صداهای گوشنوازتری استفاده کنید.... محتوای کتاب عالیست.
جمیله شریف زاده
۱۴۰۱/۵/۶
ممنون از عوامل کتاب راه، کاش راوی عزیز در خواندن اشعار اینقدر به ظاهر بااحساس نمیخوندن چون تا میخوای تمرکز کنی یکدفعه صداشون رو بالا می‌برند که
این زیاد جالب نیست.
Alai ZAKARİA
۱۴۰۳/۱/۱۰
این سبک را هرکسی نمی‌تونه درک کنه، ولی کتاب با زبون بی زبونی بخورد مغز آدم میده چون خیلی ساده با معنی و زیبا ضبط، نوشته و خوانده شده
رضایی
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
کتاب بسیار مفیدی بود مختصر و مفید و با اشعار منتخب زیبا فقط راوی مرد داستان صدایش آزار دهنده بود و شعرها رو خیلی بد و با صدای بلند میخواند و آزار دهنده بود.
حسین رومنجانی
۱۴۰۲/۶/۱۸
برای درک بهتر مطلب، مخاطب حتما باید زمینه‌ای در این باره داشته باشد، اما استفاده از فرهیختگان ایرانی بهمراه اشعار زیباشون، کاری نو و جالب بود
فاطمه زارع
۱۴۰۲/۳/۲۱
عشق کردم با این کتاب، عالی بود
چیزایی که قبلا فقط شنیده بودم الان با تمام وجود درک کردم
عالی بود عالی بود
متشکرم از نویسنده و گویندگان کتاب❤️
Massi ,Ebi
۱۴۰۲/۲/۲۰
متن کتاب و چیزهایی که گفته شده بود خوب بود موسیقی خوب بود ولی خواننده خیلی بیش از حد آرام و کند پیش می‌رفت و همچنین موسیقی بیش از حد طولانی و حوصله سربر بود
Fatemeh
۱۴۰۲/۱/۱۳
واقعا عاشقش شدم، کسایی که به ادبیات علاقه دارن حتما این کتاب رو گوش بدن، و ممنونم از گردآورندگان، بابت تمام زحماتی که برای جمع آوری مطالب این کتاب کشیدند
میکائیل شربتی
۱۴۰۱/۸/۹
بشینید توی خلوت خودتون و با دقت، عمیق گوش کنید و لذت ببرید و از قسمت‌های مفیدی که توی زندگیتون به کارتون میاد تمرکز کنید و عادت روز مرتون کنید
مهین
۱۴۰۱/۸/۶
مطالب عرفانی بسیار جالبی داشت خصوصا اینکه همراه با اشعار عرفا بود و نشان میداد بزرگان علم و معرفت ایران خیلی از همتایان غربی خود پیشتاز بوده‌اند.
حامدزارعی
۱۴۰۱/۵/۳۱
گویندگان انگار دارن واسه بچه ۴ ساله داستان تعریف میکنن خیلی صداشونو کش میدن و تغییر میدن. فکر کنم شاید صدای اصلی خودشون بود شاید شاید بهتر بود
سید حسینی
۱۴۰۱/۴/۲۲
درود بر خوانندگان و گوش کنندگان کتاب دوستان کتاب میتواند زندگی شما را از افسردگی به شادی و لذت راهنمایی کند حتما این کتاب رو دان کنید و لذت ببرید
محمدحسین نورالدینی
۱۴۰۱/۲/۲۵
لحن نا مناسب
اشعار اصلا با منظور گوینده متناسب نیست
اسمش را نمیتوان کتاب صوتی گذاشت بیشتر شکل سخنرانی دارد
آتوسا متین رهبری
۱۴۰۲/۸/۱۶
گوینده بین عامیانه صحبت کردن و ادبی خواندن مدام سردرگم است و انگار معلمی است که در حال تدریس ادبیات است و باعث دلخوری شنونده میشود
1 2 3 4 5 >>