نقد، بررسی و نظرات کتاب جادوگرها - رولد دال

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
پارسا
۱۴۰۱/۷/۲۸
همین چند صفحه اول کتاب کافیه تا ادم بخاد به خوندنش ادامه بده. البته که کتاب مناسب کودک و نوجوان هست.
بخش‌هایی از کتاب:
توی افسانه‌ها، جادوگرها همیشه کلاه‌های مسخره‌ای سرشان می‌گذارند و شنل‌های مسخره‌ای می‌پوشند و سوار جارو می‌شوند و این‌ور و آن‌ور می‌روند.
ولی این یک افسانه نیست. این داستان جادوگر‌های واقعی است.
الان چیز‌هایی را که باید درباره‌ی جادوگر‌ها بدانید، به شما می‌گویم. با دقت گوش کنید و چیز‌هایی را که بهتان می‌گویم، هیچ‌وقت فراموش نکنید.
جادوگر‌های واقعی لباس‌های معمولی می‌پوشند و خیلی شبیه زن‌های معمولی هستند. توی خانه‌های معمولی زندگی می‌کنند و شغل‌های معمولی دارند.
برای همین، به این راحتی‌ها نمی‌شود گیرشان انداخت.
یک جادوگر معمولی، چنان نفرت داغ و سوزانی از بچه‌ها دارد که داغ‌تر و سوزان‌تر از آن را نمی‌توانید تصور کنید.
یک جادوگر معمولی، صبح تا شب نقشه می‌کشد تا توی منطقه‌ی مخصوص خودش از شرّ بچه‌ها خلاص شود. او کشته مرده‌ی این است که بچه‌ها را یکی‌یکی سر ‌به ‌نیست کند و صبح تا شب، تمام فکر و ذکرش همین است.
کاربر D
۱۴۰۳/۱/۳
"جادوگرها" اثری جذاب و شگفت‌آور از رولد دال است که با جادوی خودش مخاطب را به دنیایی از ماجراها و اتفاقات هیجان‌انگیز می‌کشاند. دال با استفاده از زبانی ساده و لطیف، داستانی روان از دنیای جادویی و شگفت‌انگیز خلق می‌کند که به دل هر کودک و بزرگسالی نفوذ می‌کند. شخصیت‌های داستانی زنده و فراموش‌نشدنی هستند و با ماجراهای پرهیجان، همیشه مخاطب را سرگرم و شگفت‌زده نگه می‌دارند. این داستان نه تنها یک اثر سرگرم کننده است، بلکه پیام‌های مثبتی نیز از جمله قدرت دوستی، انسجام و توانایی مواجهه با چالش‌های زندگی ارائه می‌دهد. به طور کلی، "جادوگرها" یک اثر بسیار جالب است که همه را به دنیای جادویی خود می‌کشاند و در ذهن‌ها خاطراتی ناب می‌سازد.
Mm
۱۴۰۱/۶/۲۷
کتاب خوبی بود برای نوجوانها برای کودکان فکر نکنم ترسناک بود 😂😂😂 اخرش یهو رسیدم،، همش منتظر بودم که یه طوری بشه پسر برگرده به جسم خودش واقعا غمگین شدم 🥺🥺🥺 ولی میگفت مهم نیس ادم چه شکلی باشه وقتی یکی هست که دوستش داشته باشه،،، خیلی فانتزی بود ولی واسه بچه‌ها واقعا ترسناکه نخونید لطفا صحنه هاش خشنی داشت،،، مثل بکشید و له و لورده و نابود و تکه تکه و فلان 😁😁😁😁 اون یکی پسر که موش شد واقعا باباش میندازش تو سطل اب؟؟؟ 🥺😢😁 اون هیچی جز خوردن براش مهم نبود، الان هرچی موش ببینم میگم حتما بچه است جادوگر موشش کرده 😂😂😂
از کتابراه واقعا ممنونم بابت کتابایی که میذارید واقعا ممنونمممممم❤❤❤❤❤
Amir Reza
۱۴۰۱/۷/۲۵
نویسنده‌ی کتاب آقای رولد دال بسیار زیبا با یک خط داستانی مهیج، و البته نقاط عطف غافلگیر کننده، قوه‌ی تخیل شمارو تحریک می‌کنه تا با پسر داستان همسفر بشین و در این راه احساس همذات پنداری کنین با کاراکتر اصلی و حتی گاهی یجاهایی خودتو ببینین که دارین همانند روحی سفر کرده و از دور نظاره گر جسمتون باشین!
گرچه کتاب نوجوانانه و یا بقول غربی‌ها تینیجری تصور بشه، ولی بنظر من همه می‌تونن از خوانش این کتاب و این قصه لذت برده و بعید می‌دونم با در دست گرفتن کتاب، تا انتها اونو زمین بذارین!
.
تشکر از "کتابراه" حرفه‌ای و دوست داشتنی و رفیق هر لحظه‌ی ما 😘🙏
پونه
۱۴۰۲/۹/۱۲
داستان به بیان کارهای خبیثانه جادوگرها در آسیب به بچه‌ها می‌رساند، مادربزرگی که در کودکی آسیب دیده و حالا از نوه‌اش مواظبت می‌کند و او را از خطر جادوگران برحذر می‌دارد، شخصیت اصلی همان نوه است، با وجود بی رنگی و بی حسی و بی هیجانی که داشت نمی‌دانم چرا تا آخر خواندمش آخرش یک غافگیری خوب داشت، در استفاده از سرهم بندی داستان با چیزهای ساده مهارت خوبی به نمایش گذاشته شده، پایان داستان جالبه، شخصیت مادربزرگ خیلی برام جالب بود چون اولش به نظر می‌رسید دروغ میگه و بعدش ما متوجه واقعیت میشیم و چیزهای بیشتری در مورد او متوجه می‌شیم.
نرگس سیف
۱۴۰۱/۷/۱۷
این کتاب در نظر اول شاید کمی بچگانه بنظر بیاد اما خواندن و ادامه دادن کتاب باعث جذب شدن بیشتر به آن میشه.
البته این کتاب مواردی مفید هم برای بچه‌های بالای پنج سال و هم نوجوانان ۱۴ یل۱۵ساله مناسب دارد، هرچند کتاب مطالبی کم دارد اما بسیار جالب و سرگرم کننده اس.
شما میتوانید با خواندن بارها و بارها کتاب جادوگر‌ها، پایانی بر طبق میل و رویای خود بسازید تا این کتاب همیشه شمارا در اوقات فراغت خود سرگرم سازد.
شخصه به کتاب جادوگر‌ها پنج ستاره دادم که واقعا شایسته پنج ستاره هست و همینطور یک نقد خوب
Romina Amiri
۱۴۰۱/۹/۱
دو تا نکته مثبت در مورد این کتاب یکی ترجمه خوبشه و دیگری پایان جالبشه دیگه چیز خاصی برای گفتن ندارم. به نظرم این کتاب برای کودکان و نوجوانان مناسب نیست حتی خودم که بزرگسالم بعضی قسمتا کتابو کنار گذاشتمو از خودم پرسیدم واقعا لازمه ذهنم پذیرای همچین تخیلی باشه؟ در کل تصمیم گرفتم تا آخر بخونم چون از هر کتابی میشه حداقل یه نکته خوب یاد گرفت.
leila ghaemi
۱۴۰۱/۱۰/۴
رولد دال با ماتیلدا در ایران شناخته میشود، بارها زمان کودکی آن را خوانده‌ام و حالا دخترکان از خواندن آن لذت میبرند، کتاب‌های رولد دال زیبا و چالش برانگیز هستند، البته گاهی لحن تند و رفتارهای تلافی جویانه متقابل بین افراد هم دیده می‌شود که باید برای خواننده کودک و نوجوان توضیح داد که مبادا آن رفتارها را سرمشق خود قرار دهد.
Sepid Mmm
۱۴۰۲/۱/۱۱
کتاب بسیار جالبی بود البته مناسب نوجوانان هس ولی همانقدر منو هم یکم له فضای داستان برد و توانستم از اطرافم دور شوم و با کتاب بخندم
کتاب، داستان پسرکی و میگه که مامان باباش تو راه سفر به نروژ تصادف میکنن و میمیرن و پسرک با مادربزرگش زندگی میکنه و اون درمورد جادوگر‌ها بهش میگه و...
Maryam Motamedi
۱۴۰۲/۱/۲
یکی دیگه از کتاب‌های رولد دال که مثل بقیه قشنگ و دوست‌داشتنی بود و پایان عالی‌ای داشت بر خلاف بعضی از داستان‌های کودک و نوجوان که می‌خوان کاری بکنن که در آخر همه ضرر‌ها جبران و همه کارها تموم بشه نبود و جالبترین قسمتش برای من اون جایی بود که مادربزرگ درباره جادوگر‌های نروژی حرف می‌زد.
زهرا رضایی مقدم
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
کتاب جذابیه اما به نظرم بیشتر مناسب بزرگسالانه تا بچه ها. برای بچه‌ها ممکنه کمی ترسناک باشه. عالیه برای افرادی که عاشق جادوگری، طنز و اکشن هستن و جزئیات خیلی جذاب و بامزه‌ای داره. تنها جنبه منفی کتاب، شیوه‌ای است که رولد دال زنان و به ویژه آنهایی که کچل هستند را به عنوان «جادوگر» به تصویر می‌کشه.
احسان چینی فروشان
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
پر از فانتزی‌های قشنگ و تخیلی از روابط و خصوصیات جادوگر‌ها، تبدیل بچه‌ها به موش پشمالو و مادربزرگی که در کنار نوه‌اش میرند برای نابودیشون.... اصلا کسل کننده نبود بیشتر مناسب کودکان هست ولی بزرگسالان هم قطعا با خوندن چند صفحه اول جذبش میشند حتما برای کودکتون بخونید
ریحانه حق شناس
۱۴۰۱/۱۱/۷
سرگرم کننده س حتی تا حدی درگیر کننده هم بود. حرفای مفهومی خوبیم داره که این بخشش میتونه برای بزرگتر‌ها جذاب باشه.
ولی حالت کلام داستان بچه گانه هست
در عین حال یه بخشای خشنیم داره.
به نظرم اگه یه بزرگسال برای یه بچه بخونه با حذف اون قسمتای خشنش به جفتشون خوش می‌گذره.
آمین داد
۱۴۰۱/۸/۱۹
داستان برای نوجوانان نوشته شده ولی من از خوندنش لذت بردم، متن ساده و روان و کشش خوبی داره، جالبه که پسر و مادربزرگ تلاشی برای بازگشت به وضعیت قبلی ندارند و با وضع موجود سازگار میشن. پیام داستان استفاده از فرصت‌ها بود و لذت از زندگی و اهمیت دوست داشته شدن❤️🌹ممنون کتابراه عزیز
روانشناس محترم
۱۴۰۱/۷/۹
داستان‌های رولد دال واقعا جزو بهترین داستان هاست من نصف داستان‌های رولد دال و خوندم و از خوندن همه آن‌ها لذت بردم، خوبیش اینه داستان خوانندرو مجذوب میکنه وقت زیادی گرفته نمیشه برای خوندنش و تصویر‌های جالی هم داره
و بازم هم ممنون از کتابراه برای این هدیه ۱۰۰ درصدیش❤️😍
محبوبه علمداری
۱۴۰۱/۱۰/۴
با اینکه نوجوان نیستم ولی از خوندن کتاب لذت بردم، مثل یک وقت استراحت بود که بهم فرصت داد دوباره بتونم خیال پردازی کودکانه کنم و داستان رو همراهی کنم... قطعا این لذت برای یک کودک و نوجوان دو چندان خواهد بود.
ممنون از نویسنده، مترجم و کتابراه.
Javad
۱۴۰۱/۷/۷
واقعا کیف کردم داستان روند سریعی داره و کمک میکنه که آدم خسته نشه و ذوق داشته باشه برای ادامه داستان یه روزه خوندم کاش داستان ادامه داشت😘 این کتاب هدیه توسط کتابراه بود ویکی از زیباترین هدیه‌ها که کسی میتونه به یه نفر بده
فرزانه حسن زاده
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
اولش کمی من رو یاد هری پاتر انداخت مخصوصا مرگ پدر و مادرش، بعدش تقریبا تا آخر کتاب فکر میکردم از ان دست کتاب ها است که قراره با ترسوندن بچه‌ها بهشون بگه که بچه‌ی خوبی باشید ولی وقتی به آخر کتاب رسیدم دیگه هیچ فکری نداشتم، ولی غافلگیر شدم.
کیانا نوروزصفت
۱۴۰۱/۸/۲۰
کتاب جالبی بود و چون من جلدهای قبلیو از یک دوست عزیز هدیه گرفته بودم اومدم و ادامه‌اش از اینجا گرفتم تا به صورت کامل این داستانو بخونم و باید بگم که برای کودکان و نوجوانان داستان جالب و باحالیه و بانمکی خاصی😅 رو در خودش جای داده
حسین دیلم
۱۴۰۲/۱/۹
این کتاب می‌تونه کتابی باشه که توسط افراد بزرگسال برای نوجوانان بازخوانی شود.
مهیج
گاهی خوف‌انگیز
ولی جذاب
یکی از کتاب‌هایی که می‌تواند قشر نوجوان را با کتبخوانی دعوت کند
مم خودم به شخصه دوست داشتم فضای فانتزی داستان رو
رامین داداش پور
۱۴۰۱/۶/۲۶
سپاس فراوان از برنامه خوب کتابراه بابت تمام هدیه‌هایی که به ما داده
فاطنه پاکدل
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
فکر میکنم داستان برای نو جوانان قشنگ هست تا بزرگترها یه داستان کاملا تخیلی و یه جورایی بچه گانه در مورد این هست که دنیا پر از جادوگر است و از بچه‌ها خوششون نمیاد و میخوان اونهارو از بین ببرن
Eti Atshani
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
نمیتوان گفت این کتاب، طنز بود ترسناک بود؟ برای بزرگسالان نوشته شده بود یا کودکان؟ برایم جالب بود، مادر بزرگی در تمام طول داستان، قصه‌های ترسناکی از جادوگران برای نوه‌اش تعریف میکند، نا متعارف بود
اناهیتا
۱۴۰۱/۷/۵
برای نوجوانان عالیه. قوه تخیل رو گسترش میده. و نوجوانانی ک ملجراجویی دوست دارن این کتاب میتونه براشون عاااالی باشه در کل اقای رولد دال نویسنده جذابی برای نوجوانان هستن.
اناهیتا کریمی
۱۴۰۱/۷/۱۵
داستان روند خیلی خوبی داره و خسته کننده نیست
البته توقع داشتم پسره به جسمش برگرده البته شاید اینجوری بهتر باشه در هر حالتی که داشت
مادر بزرگش دوسش داشت
دنیا رهبری
۱۴۰۱/۷/۶
تخیل نویسنده خیلی جذاب بود ولی برای کودکان و شاید برخی نوجوان‌ها کمی ترسناک باشه؛ درکل برای بزرگسال‌هایی که داستان‌های تخیلی و خلاقانه رو دوست دارن هم مناسبه.
نرمین صوفی
۱۴۰۱/۷/۳۰
به عنوان‌ی ادم بزرگسال نمیتونم دقیقا نظر بدم اما شاید این موضوعات و نوع نگارش باب طبع مخاطبای نوجوان و کم سن و سال باشه درکل متشکرم ازکتابراه و نویسنده
soraya tad
۱۴۰۳/۱/۱
رولد دال با ذکر نکات ریزی که دوست داشتنی هستن، بهترین داستان رو ارائه میده. میشه بارها و بارها این کتاب رو خوند، باز هم بامزه است.
فریبا قطبی
۱۴۰۱/۸/۲۹
تعریف تمجید چنین کتابی لازم به گفتن نیست تمام محتویات کتاب این رابه خوبی ابراز میکند ومیتوان به راحتی اموزشهای مفیدی رادریافت کرد.
داریوش پژوهش
۱۴۰۱/۷/۵
یکی از بهترین کتابهای داستانی که خواندم. قوه تخیل نویسنده را تحسین می‌کنم. علاقه به خواندن کتاب تا آخر‌ را داشتم. و ترجمه عالی. با تشکر.
حانیه گودرزی
۱۴۰۱/۶/۲۸
کتاب سرگرم کننده‌ای هست و هیجان آور به طوری که ۳ تا ۴ ساعته تمومش کردم چون نمیتونستم صبر کنم خیلی هیجان انگیز و جالب بود ممنون از کتابراه❤
سمیه برزگری
۱۴۰۱/۶/۲۷
سلام خسته نباشید من این کتاب رو تو ۱۰۰ درصد تخفیفات دانلود کردم خیلی ژانر باحالی داره حتما این کتاب رو از دست ندید 💗👍
Ensieh Abadi
۱۴۰۲/۱/۵
کتاب خوبی بود ھر چند مناسب سن و سال من نبود 😆😆 ولی از خوندنش لذت بردم و برای ساعاتی احساس نوجوانی کردم۔ یادش بخیر
فرزانه عبدی
۱۴۰۱/۸/۲۳
کتاب جالب و هیجان انگیز‌ی بود برا پسرم خوندم خیلی خوشش اومده بود ولی کاش به جوری میشد که دوباره تبدیل به بچه می‌شد.
آنه
۱۴۰۱/۷/۱۵
زیاد ازش خوشم نیومد یه جورایی بی معنی تموم شد حتی واسه بچه‌های زیر ۱۰ سالم مناسب نیست نه خنده دار نه معنی داره
زینب رمضانی
۱۴۰۱/۷/۱۴
سلام. کتاب داستان ساده‌ای داشت و روان بود. برای نوجوانان کتاب سرگرم کننده‌ای است. با تشکر
S A
۱۴۰۱/۶/۲۹
ممنون از کتابراه.. کتاب قشنگی بودفک نمیکردم اینجوری باشه ولی واقعا از جادوگرا گفته دوس دارم این سبکو ❤❤
امیرمحمد دانشور
۱۴۰۱/۶/۲۷
یک کتاب با سبک جدید موضوع جذاب و دوست داشتنی تازه شروع کردم و درگیر متن گیرای آن شده ام
سما
۱۴۰۲/۲/۲۹
خیلی خیلی خوب بود ولی کاشکی انقدر بی سر و ته تموم نمیشد ارزش دارا ولی بخرید و بخونید
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۸/۱۰
فکرکنم مناسب بچه‌ها نیست (البته بچه‌های الآن از این جور چیزا میخوانند و می‌بینند متأسفانه!)
امیر احمدی
۱۴۰۱/۷/۲۹
😂😂😂😂من کلا از کتاب خوشم نمیاد ولی خب بهتر از گشتن تویه اینستا... 😂باحال بود
مه لآ
۱۴۰۱/۷/۲۰
داستان خیلی جالبی بود. البته فکر کنم برای بچه‌ها یکم ترسناکه ولی من عاشقش شدم 😂😍
سمیه صفری
۱۴۰۲/۴/۱۳
کتابش سرگرم کنندس.
برای نوجوونا توصیه میکنم.
من خوندمش. ممنون.
M B
۱۴۰۲/۱/۹
داستان جالبی داشت.. از زمانی که شروع به خوندن کردم اصلا نتونستم کنار بزارمش.
مهدی صابریان
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
پسر من عاشق این کتابه
خودمم دوسش دارم
گاهی چقدر می‌چسبه بچه شدن
Mohammad Bagheri
۱۴۰۱/۷/۱۷
داستان ساده و روانی بود برای گروه سنی نوجوان، تصویرگری ساده و قشنگی هم داشت.
سید باقر عسکری
۱۴۰۱/۷/۷
جالب بود. یاد زمان کودکی افتادم. با تمام سادگیش ولی جذاب بود
A B
۱۴۰۱/۶/۲۷
یه کتاب جادویی. خیلی لذت بردم‌. ممنون از کتابراه
Glück
۱۴۰۲/۱/۷
بار دومی هست که دارم میخونمش
خیلی سرگرم کنندس
مریم گل اور
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
کتاب بسیار جالب بود و مناسب نوجوانان
سپاس از کتابراه
1 2 >>