نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کورسرخی - عالیه عطایی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
رقیه طالبی
۱۴۰۱/۷/۲۷
در کل این کتاب داستان مشخصی رو دنبال نمی‌کرد و هدف معینی نداشت، از دوران کودکی که پر از رنج بود و تا به امروز که هنوز این درد را با خود به دوش می‌کشه. زندگی افغان‌ها همیشه پر از دردها و رنج‌های ناگفته‌ی بسیاری بوده و هست و این کتاب واقعیت جامعه رو صریح و روان بیان کرده بود، گاهی حتی دردهایی که بیان شده بودند بسیار اندک‌اند در مقابل دیدگان ما که از نزدیک در دل این جامعه میبینیم، مثل قطره‌های بارون که وقتی به داخل رودخانه می‌ریزند به کل محو میشن. به هر حال ممنونم از خانم عطایی عزیز و براشون آرزوی موفقیت دارم.
فاطمه رضایی
۱۴۰۳/۲/۱۷
کتابی بسیار عالی است، به کلمه درآوردن رنج‌ها کاریه که نویسنده این کتاب به زیبایی تمام انجام داده. قلمی بسیار روان دارند به طوری که اصلا متوجه نمی‌شدم چند دقیقه است دارم گوش میدم.
نویسنده از درد‌های مشترک ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها، از رنج و اندوه مرز نشین‌ها، از غم پایان ناپذیر افغان‌ها را بسیار خوب به خط تحریر درآورده‌. واقعا کتابی است که ارزش خوندن و گوش دادن داره.
افسون
۱۴۰۲/۴/۲۰
عالی و بسیار سوزناک داستانش روایت زندگی‌های ست که با رنج و درد بافته شده مثل کتابهای هزار خورشید تابان و بابادباک باز نوشته خالد حسینی. چقدر زیبا از داستانی به داستان دیگه‌ای رفت بدون اینکه خواننده رو خسته کنه. خوشحالم این کتابو خوندم
رویا تقوی
۱۴۰۱/۸/۷
جنگ بالاخره تمام می‌شود برادر
رنج بالاخره تمام می‌شود
آری
اما مرد جنگ می‌خواهد، وحدت می‌خواهد
به امید روزهای بهتر برای ایران و افغانستان
ازیتا ال داود
۱۴۰۱/۴/۷
اصلا داستان مشخصی ندارد و مقصود نویسنده مشخص نیست. در حد یک‌کتاب شبه مستند است به هیچ وجه جاذبه و کشش ندارد اصلا توصیه نمیکنم. حیف وقت!!!!!!
نیلو مزارعی
۱۴۰۱/۳/۲۱
ادبیات افغان رو دوست دارم. حتی اگر از افغان‌های خارج از افغانستان باشه
هانی معصومی
۱۴۰۱/۳/۲۸
بسیار روان و راحت بیان شده و این باعث گیرایی و جذابیت کتاب شده
احد محمدنژاد
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
قسمت هشتم را پسندیدم عالی بود
Raha dar
۱۴۰۱/۹/۱۶
عالی بود من از شنیدن کتاب لذت بردم
الهام گلزاری
۱۴۰۱/۳/۱۳
بسیار زیبا و روان