نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وصیت‌ها - مارگارت اتوود

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
افسون خ
۱۴۰۲/۱/۶
این کتاب دومین قسمت از کتاب سرگذشت یک ندیمه است که بیشتر اون از زبان یکی از زنان گیلیاد روایت میشه که در حکومت جدید گیلیاد صاحب قدرت و نفوذه. داستان ضربات کوبنده و زیر و زبرهای بسیار زیادی داره که خواننده رو میخکوب میکنه. قلم مارگارت اتوود بسیار زیبا و گیراست. جامعه مخوف گیلیاد که با توجه به حکومت طالبان در افغانستان در قرن بیستم به تصویر کشیده شده انحطاط یک جامعه متمدن و پیشرفته رو که به دست تعدادی آدم مستبد و دگم میفته به تصویر میکشه و سقوط تمامی ارزشها و الگوهای انسانی رو به نمایش میذاره. شخصیت پردازیها فوق العاده است و رفت و برگشتهای وقایع داستان از نظر زمانی و مکانی به شدت خواننده رو درگیر میکنه و ذهنش رو مشغول میکنه. پایان کتاب زیباست و نشوندهنده پیروزی نهایی شرافت و انسانیت بر سبعیت و دگم اندیشیه گرچه این اتفاق بسیار سخت و به کندی انجام میشه. کتاب صوتی هم به زیبایی روایت میشه و شنیدنش برام تجربه بسیار جالب و خوب و دلنشینی بود.
زهرا عسگری
۱۴۰۲/۷/۱۸
همونطور که بقیه دوستان نوشتن رمان ادامه داستان ندیمه هست، ۱۶ سال بعد از اتمام کتاب اول، داستان از زبان یک عمه، یک دختر فرمانده و یک دختر بزرگ شده در کانادا روایت میشه. من خودم به این کتاب و کتاب قبلی خیلی علاقه مندم و برام واقعا جالبه. هر کتابی که مارگارت اتوود در آینده در مورد گیلیاد بنویسه هم مطمئنا جذابه.
Farkhonde safa
۱۴۰۱/۴/۳
داستان فوق العاده گیرا و راوی بسیار توانا بود. توانایی راوی در ادای احساسات و روشن کردن نگرش شخصیت‌ها، داستان را دو چندان شنیدنی و دلچشب کرد. نا گفته نماند که ما زمان ایران، به خوبی قادر به درک دختران و زنانی هستیم که داستان کتاب، روایت زندگی آن‌ها بود.
آزاده فلاح زاده
۱۴۰۲/۱/۱۴
این کتاب در ادامه کتاب سرگذشت ندیمه است، به نظرم با گویندگی خانم طاهریان خیلی جذاب‌تر شده
آرزو جمالان
۱۴۰۱/۹/۲۰
به مساله گیلیاد خیلی خوب پرداخته شده و فساد سیستمی در حکومت‌های مذهبی را کاملا به تصویر کشیده