نقد، بررسی و نظرات کتاب تحلیل رویا - کارل گوستاو یونگ

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
پارسا
۱۴۰۱/۷/۱۷
از اونجایی که خودم شخصا خیلی به عالم خواب و رویا اهمیت میدم و تمام سعیم رو میکنم تا معانی و کدهایی ک در خواب بهم داده میشه رو دریافت کنم و تفهیم بشم بشدت به خوندن این کتاب نیاز داشتم. البته ۵۰ صفحه اول بیشتر توضیح و این چیزاس و از۵۰ به بعد تعابیر خواب و واشکافی ذهن شروع میشه و بسیار جذاب هم هست.
بسیار عمیق و دقیق و موشکافانه هر سنبلی در خواب رو مورد برسی قرار میده و من خودم حتی بعضی از خواب هام رو همزمان با او مورد تحلیل قرار میدادم.
کتاب بسیار عمیق و دقیق و پر جزییات هست که بنظرم بهتره بین خوندن صفحات خیلی فاصله پیش نیاد و برای درک بیستر بهتره لااقل یک خواب رو بطور کامل مطالعه کنیم تا تفهیم بشه برامون وگرنه یجورایی رشته کلام از دستمون در میره مخصوصا که کتاب بصورت یه نوع گزارش داره پیش میره و اگه عقب بیفتی مثل اینه که ساعاتی رو در اون جلسه نبودی و شاید لازم باشه نوار رو به عقب برگردونی. بعضی جاها هم کمی سنگین و روانشناسانه میشه که برای کسانی که پیش زمینه روانشناسی دارن احتمالن راحتر باشه البته اون هم بشرطی که نیمکره چپ ذهنشون فعالتر از راست نباشه و یجورایی بیش از حد منطقی نباشن. در کل کتاب خیلی مفیدی بود و دوسش داشتم. البته از یونگ چیز کمتری هم انتظار نمیرفت.
بسیار عالی و روان و پرمغز و مفید بود و این روهم بگم حوصله و صبوری زیاد میخاد خوندن یه کتاب ۹۵۰ صفحه ای. ممنون که همچین کتاب مفیدی رو در کتابراه گذاشتید.
Arash Afshari Rad
۱۴۰۱/۱۰/۲
برای من این کتاب بسیار مفید بود.
ترجمه خوبی هم داشت. در یک جمله: کتابی کارگشا برای یونگ پژوهان، دانشجویان و محقیقن این حوزه.
مطالعه این کتاب را به مثابه یک پژوهش ژرف نگاه کنید و از کنار این کتاب ارزشمند ساده نگذرید.
مریم معرف
۱۴۰۲/۷/۵
این کتاب خیلی دنیای عجیبی داره. دیگه حتی جرات نمیکنم به تعبیر خوابهام طبق کتاب تعبیر خواب و این روشهای پیش پا افتاده فکر هم کنم. واقعا وارد مطالعه هر حوزه‌ای میشی میفهمی که هیچی نمیدونی
Mehran Ahmadi
۱۴۰۳/۱/۴
خیلی مطالبش پیچیده س فکر نمیکردم انقد درگیرش شد.، دوستانی که خوندن میشه یه کتاب ساده تر معرفی کنن اصلا نمیتونم متوجه بشم ممنون
محمد رسول
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
یک شاهکار و اثر هنری از یونگ همین
Mma Mma
۱۴۰۲/۲/۲۱
این کتاب شاهکار قرن