نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زنان خوب به آسمان می‌روند، زنان بد به همه جا - اوته ارهارت

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Hoori
۱۴۰۲/۴/۲۸
زنان خوب به آسمان میروند و زنان بد به همه جا.... صدای راوی و طرز خواندن کتاب، بسیار عالیست‌ ولی برای ۸ ساعت نصیحت!
«بزرگترین مانعی که خانمها باید از سر راه خود بردارند اینست که بخواهند محبوب همگان باشند. زیرا در ازای این خواست، باید اعتماد به نفس، استقلال و توان خود را واگذار کنند و به جای آنکه خود را باز یابند، هرچه بیشتر از خویش، بیگانه می‌شوند.» این جمله‌ای بود که در بخش اول شنیدم و از همینجا متوجه شدم که کتاب خوبی خواهد بود و ارزش شنیدن داره.
کتاب میگه زنانی که با خودشان در صلح هستند بین توقع خودشون و توقع دیگران، باید تعادل بگذارند. تقریبا سه بخش، در مورد دامهای فکری صحبت کرده. دام‌های فکری یعنی همان افکار منفی که خانمها خودشون رو برای هر کاری سرزنش میکنند. در واقع همان ذهن ملامتگر.
کل منظور این کتاب اینه که به خانمها توصیه توصیه میکنه که مطیع نباشید و از خودتون نظر و استقلال داشته باشید و از موضع قدرت، برخورد کنید. تمام افکاری که باعث هراس از قدرت می‌شود را برمی‌شمارد و در موردش توضیح میدهد که افکاری پوچ و بی‌ریشه است. لیاقت خود را نشان دهید و بر توانایی‌های خود تکیه کنید.... در فصلهای پایانی هم خصوصیات زنان رام شده را شرح میدهد. بنظرم اینا همشون مثل نصیحت کردن می‌مونه که در عمل جواب نمیده یعنی باید راهکار داده بشه نه اینکه فقط گفته بشه اینجوری نباش و اونجوری نباش. این حرفها رو یک عمر شنیدیم ولی کسی نگفت چجوری!
کاربر ع
۱۴۰۲/۶/۲۵
کتابی عالی و تامل برانگیز... برای تک تک خانم‌ها، واقعا جالب بود واسم. علی اینکه خانم‌ها لبخندهای غیرواقعی و بیش از حد و گاهی بی ربط می‌زنن، علت خیلی از رفتارهای فرو دستانه ما که سبب قربانی شدن ما هستند اینجا گفته شده. ما خانم‌ها باید برای احقاق حقوق خویش از درون به اقتدار واقعی دست پیدا کنیم و خودمون رو از شر ظلمی که ناشی از نگرش‌های خودمون هست نجات بدیم.
لیلا رضایی
۱۴۰۲/۲/۳
کتابی عالی در عالم روانشناسی خانم‌ها و بالا بردن اعتماد به نفسشان می‌باشد البته کمی طولانی بود که آنهم در خور توجه است خواندن آنرا به خانم‌های علاقمند به موفقیت در زندگی شخصی و شغلی توصیه می‌کنم صدای گوینده و ترجمه حرفه‌ای و عالی بود ممنون از کتابراه
ملاحت دریاب
۱۴۰۲/۴/۲۰
هر چی به آخرای کتاب نزدیک تر میشد برام جذاب‌تر میشد
به همه خانمها پیشنهاد میکنم 💪🏻 مخصوصا مادرهای دختردا ♥️
مارینا ورزی
۱۴۰۱/۵/۱۵
به مباحثی اشاره شد که اصلا بهش فکر نکرده بودم جالب و آموزنده بود ممنون
آرزو یاری
۱۴۰۲/۲/۱۳
کتاب زیبا و مفید برای کمک به خانمها برای زندگی بهتر و حس بهتر
زهرا فروزان
۱۴۰۱/۱۲/۵
پیشنهاد میکنم کمی طولانیه ولی برای من خوب بود
صدیقه رضائی
۱۴۰۱/۱۰/۶
خواندن این کتاب را به هر بانوی ایرانی توصیه میکنم