نقد، بررسی و نظرات کتاب برف در تابستان - سایاداو یو جوتیکا

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
سعید رجبی
۱۴۰۲/۹/۱۳
کتاب برف در تابستان، تاملات یا دلنوشته‌های راهب بودایی سایادو او جتیکا اهل برمه یا همون میانمار هست.
برای کسانی که با فرهنگ و ایده‌ها و عقاید بودایی اشنایی مقدماتی دارند، بسیار جالب خواهد بود.
ترجمه کتاب عالی بود، اما بهتر بود برای کسانی مثل برخی خوانندگان ایرانی که آشنایی با فرهنگ بودایی و هندی ندارند، پانوشتهایی توسط مترجم نوشته می‌شد.
در مجموع کتاب خواندنی است، مخصوصا ارجاعات به جمله‌های نیچه و کیرکگارد و مارکپس اورلیوس، جالب بود. با وجود پراکندگی افکار نویسنده، متن دلنشین بود. سوالاتی که مطرح می‌کرد تفکر برانگیز بود.
جالب‌ترین، مهم‌ترین و تفکر برانگیزتزین جمله یا سوال این بود که آیا کسی هست که ما را بدون قید و شرط و به همین گونه که هستیم دوست بدارد و بعد از خودمون بپرسیم که آیا خود انسان، خودش رو بدون هر گونه قید و شرط دوست داره؟
آیا خودم رو بدون هر گونه قید و شرط دوست دارم و به همین شکل فعلی دوست دارم؟
آیا می‌تونم درون خودم رو بکاوم و حرص و طمع و … و سایر آلودگی‌ها رو ببینم و بپذیرم.
آیا می‌تونم در گوشه‌ای بنشینم و بر بی حوصلگی و فشار ذهنی که باید کاری کنم غلبه کنم و بدون مقاومت خودم و ذهنم رو ببینم؟
دیدن شفاف و فهمیدن مسئله نیمی از راه حل مسئله است.
خود فریبی گاهی به قدری عجیبه که متوجه‌اش نمیشیم.
فتانه خلیلی
۱۴۰۱/۵/۲۷
من قبلا این کتابو داشتم ولی دادمش به کسی و اون دیگه بهم پس نداد. کتاب فوق‌العاده‌ای هست. هر زمان از شلوغی‌های زندگی خسته هستین و نیاز به آرامش دارید این کتاب مثل یه قرص آرامبخش قوی عمل می‌کنه. مخصوصا بخشی که در مورد سکوت هست. هر کس باید حتما یه نسخه از این کتابو داشته باشه. مرسی کتابراه🌺
ستایش کاکاوند
۱۴۰۳/۱/۲
این کتاب باعث شد من دید عمیق تری نسبت به مراقبه پیدا کنم الان حدود ۲ سالی هست که مراقبه میکنم اما این کتاب باعث شد با درک عمیق تر و بیش تر نسبت به مراقبه بیش تر علافه مند بشم که با استمرار بیش تری هر روز انجامش بدم
مریم زمانی
۱۴۰۱/۷/۲
خط خط این کتاب به ادم آرامش می‌ده و علت عدم ارامش ما را به ما گوشزد می‌کند. ما هر لحظه انتخاب می‌کنیم ارامش نداشته باشیم. یه جمله‌ی خیلی قشنگ ازین کتاب: وقتی دنبال خوشبختی نباشید، خوشبخت هستید.
سهیلا علوی
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
وقتی از مسئولیت هام خسته میشم ذهن اشفته میشه یاد جمله‌های این کتاب میفتم سعی میکنم از شلوغی‌ها جدا شم از بیرون نگاهی بندازم واقعا اینکار بهم کمک میکنه..
Parvin sa
۱۴۰۱/۱۱/۱
از عوامل کتابراه و مترجم محترم سپاسگزارم بابت فراهم نمودن چنین کتاب ارزشمندی🙏🌷