نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ملکوت - بهرام صادقی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
somayeh tohidlou
۱۴۰۱/۵/۱۰
بهرام صادقی ناشناخته نیست، اما با این جمله در ابتدای این داستان کوتاه و خوشحوان میخکوبت می‌کند: «در ساعت یازده شب چهارشنبه آن هفته، جن در آقای مودت حلول کرد.»
‌و بعد هرچه جلوتر می‌روی شخصیت‌های غریب این داستان غریب‌تر می‌شوند و حرفهایشان به گوش آشناتر.
انجا که حاتم که هم شیپور مرگ می‌زند، هم نامیراست، و هم تنها از ندانستن می‌گوید. انجا که انسان‌ها را بخاطر طمع زندگی و باروری بیشتر تمسخر می‌کند. و خلاصه انجا که زمینی بودن و هبوط را به‌جای اتصال به آسمان تمسخر می‌کند.
‌اما دیگری هم هست که با صدای دیگری در درونش گناه می‌کند.
ناظر و همراهش را لال می‌کند تا از او درباره گناهانش نشنود و چند تن دیگر که این روایت اصلی را کامل می‌کنند.
‌کتاب ملکوت خواندنی بود و سخت‌تر شنیدنی. چرا که خواندنش دقت می‌خواست. دقت در کلمات و جملاتی که هرکدام مانند یک کلید داستان را پیش می‌برد.
قران و انجیل در کنار مولانا آغازگران هربخشند در این کتاب که روایت انسانند و تحسین‌کنندگان رستاخیز. رستاخیزی که...
‌درباره این کتاب کوتاه زیاد می‌شود نوشت، اما اگر به خواندن کتاب‌های با درونمایه فلسفی و اگزیستانس علاقمندید خواندن یا شنیدنش تجربه متفاوتیست که حتما می‌ارزد.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
داستان جذاب و وهم آلودی است که گویی در هاله‌ای از مه غلیظ روایت می‌شود و تو باید ششدانگ حواست را جمع کنی و خوب بیندیشی تا بتوانی معانی را دریابی و چه بسا که در این بین در میان وهم آلودگی مه خط سیر داستان را گم کنی و در جای دیگری آن را بیابی.
پازل داستان ار سه بخش آقای مودت و دوستانش، دکتر حاتم و میم لام تشکیل می‌شود و در این بین هر کدام از شخصیت‌ها گویی به نحوی درگیر آز و طمع و زیاده خواهی و وسوسه‌های خود است.
در این بین دکتر حاتم و میم لام_ بیشتر دکتر حاتم_ مرا به یاد شخصیت‌های رمان مرشد و مارگاریتا می‌اندازند و شاید دکتر حاتم همان ولند یا شیطان در داستان مرشد و مارگاریتا باشد و یا نماینده‌ای از او.
روایت جناب تشکر بسیار عالی و لحن ایشان بسیار مناسب حال و هوای داستان بود.
با سپاس از کتابراه.
مریم منتظرالنگه
۱۴۰۲/۱۱/۹
خیلی معذرت میخواهم ولی واقعا این کتاب خیلی بد بود من به خاطر اسمش ترغیب به خوندنش شدم و همین طور به خاطر راوی که عالی هم اجرا کرد. ولی موضوع داستان هر چی بیشتر پیش می‌رفت بدتر و بدتر میشد. نمیدونم شاید منظور خاصی آقای صادقی از نوشتن این کتاب داشتن ولی من واقعا نتونستم منظور نویسنده رو از نوشتن همچین داستانی متوجه بشم. و شنیدنش رو هم به کسی توصیه نمیکنم مگر این که کسی کل کتابهای دنیا رو خونده باشه و حوصله‌اش سر رفته باشه.
Mahmood kakouei
۱۴۰۲/۱۲/۷
من قبلاً مجموعه داستان کوتاه سنگر و قمقمه‌های خالی رو از بهرام صادقی خونده بودم ولی به نظرم کتاب ملکوت مقداری پخته تر و با شخصیت پردازی متفاوت بود. البته به نظرم نویسنده مقداری تحت تاثیر داستان "مرشد و مارگریتا" نوشته بولگاکف بود ولی خط روایی داستان خوب بود و شنیدن صدای بهنام تشکر لذت بخش بود.
Fer Elh
۱۴۰۱/۶/۸
داستان زیبایی بود و با صدای جناب بهنام تشکر زیباتر شد. داستان خیلی جالب شروع شد و آخر داستان تاثیرگذار بود. تا بحال از نویسنده کتابی نخوانده بودم، از این کتاب بسیار لذت بردم. به نظرم خواندنش برای دوستداران کتاب خالی از لطف نباشد. ممنون از کتابراه. 🥰🙏
Masoum Ghafari
۱۴۰۱/۴/۲۹
خیلی وقت بود منتظر صوتی شدن‌اش بودم. انصافا اجرای صوتی آقای تشکر از این کتاب فوق العاده بود. نمی‌دونم روند انتخاب هر کتاب برای هر گوینده چطوریه ولی امیدوارم داستان‌های کوتاه بهرام صادقی هم با صدای آقای تشکر صوتی شوند.
ستاره
۱۴۰۲/۹/۲۳
کتاب ملکوت سبک فلسفی دارد و برای خوانندگانی که علاقه به این سبک ندارندمجذوب داستان ملکوت نمیشوند. کتاب انسان را با خصلتهای خوب و بدوپیچیدگیهایش توصیف میکند و پیشنهادی که به دوستان دارم برای درک بهتر کتاب ملکوت آن را دوبار مطالعه کنید
شیرین سنادی
۱۴۰۲/۶/۱۹
کتاب را با توجه به نظر خوانندگان این اثر خواندم. به نظر من ایده و نتیجه گیری جالبی داشت ولی سر و ته داستان کمی بی‌ربط و بدون اینکه خیلی از نکات مشخص شود به هم متصل شده بود. جمعا اصلا برای من جذابیتی نداشت.
الهام علوی
۱۴۰۱/۹/۱۷
کتاب ملکوت نوع و سبک جدیدی از داستان نویسی است که فصایی رازآلود و وهم انگیز را تداعی می‌کند. گاهی داستان خسته کننده میشد ولی زیبایی لحن و خوانش بهنام تشکر این حس را برطرف می‌کرد و روی هم رفته برای مخاطبخاص این نوع قصه‌ها جذاب و شنیدنی است.
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۹/۲۱
نتونستم کتاب رو تموم کنم
این حجم از تلخی و خشونت و سیاهی برای من قابل تحمل نیست
بر اساس نظرات دوستان که اکثرا از داستان تعریف کردند کتاب رو خریدم و تعجب میکنم که این مباحث تا این حد تلخ انقدر طرفدار داره
betWeen دامنی
۱۴۰۱/۷/۱۲
کتاب خوبی بود داستان ارزشمندی رو در بر داشت تازگی‌ها خیلی کم پیش میاد کتابی رو تا انتها بخونم فقط نمیفهمم چرا پایان داستان اینطور بود مقداری دیگه جا داشت تا به پایانش رسیدگی بشه ولی در مجموع بازم خوب بودو اثر ارزشمند
فاطمه جعفری
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
یک ستاره دادم ک بتونم نظرمو بنویسم، کتاب رو دوستان خیلی تعریف کردن ولی اونقدرها هم تعریفی نبود هیچ جذابیتی برام نداشت این اثر.
جابر اخلاقی
۱۴۰۲/۸/۲۱
کتاب ملکوت توصیف کردن زندگی سالم وزیادیخواهی انسانها ست وبه خوبی مطرح می‌کند که آدم‌ها برای زندگی بهتر و راحت تر کمک به همنوع را فراموش کردن
kiana asgari
۱۴۰۲/۳/۷
این کتاب از بهترین نمونه‌های ادبیات شگفت در ایران هست. گوش کنید و ازش لذت ببرید و با میراث ادب ایرانی بیشتر آشنا بشوید، با صدا و خوانش عالی آقای تشکر....
سینا اخلاقی
۱۴۰۱/۶/۲۴
واقعا خوب بوده هشدار برای کسانی که فکر میکنن مرگ حالا حالا سراغ آدم نمیاد فقط بفکر جمع کردن مال هستن بدون اینکه از زندگی لذت ببرن
hedieh etemadi
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
بسیار وهم آلود و تا حدی سورئال.
خوانش بهنام تشکر هم بی نظیر بود این دومین کتابی بود که با صدای ایشون شنیدم
Jahan Jahan
۱۴۰۲/۶/۱۵
به نظر اینجانب تنها نقطه قوت این کتاب صوتی که ارزش شنیدن را به آن می‌دهد خوانش جناب اقای تشکر می‌باشد
مصطفی فلاحی
۱۴۰۱/۶/۳
آنگونه ک دوستان معرفی کردند جذاب نبود
اماااا
صدای گرم و گیرای بهنام تشکر بزرگوار شنیدن کتاب رو لذت بخش کرد.
sobhan nazari
۱۴۰۲/۳/۴
کتاب خوبی بود بعضی جاهاش خیلی عجیب بود با صدای زیبای بهنام تشکر که بسیار دلنشین بود
Yasi
۱۴۰۱/۹/۱۶
کتاب خوبی بود، بعضی از جملاتش واقعا جالب بود؛ اما به طور کلی سطح خیلی بالایی نداره.
Maryam Rajabi
۱۴۰۱/۶/۵
آقای بهنام تشکر صدای زیبایی دارن ولی میتونست خوانش بهتری هم داشته باشن
غلامرضا شاهی
۱۴۰۲/۷/۵
موضوع خوبی را نتوانستم درک کنم اما خوانش آقای تشکر با چند شخصیت قابل تحسین بود
پرستو
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
ناب.
یک کلام
اساسا طرفدار موضوعات خاص و تکرارنشدنی هستم و یکی از اونا بود
شقایق شفیع پور
۱۴۰۱/۷/۶
باید زودتر از این‌ها این اثر رو می‌شنیدم/ می‌خوندم
کتاب قشنگ و عمیقی بود
Mahsa Molaie
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
بهترین ارائه‌ای که برای این کتاب میشد تصور کرد!
zahra ashrafpouri
۱۴۰۲/۹/۱۵
به نظر من خیلی معمولی بود و ادم رو جذب نمیکرد.
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
جذاب…
بخصوص شروع داستان با نوسینِ اریک سَتی😬👍🏼
فرزاد جعفریان
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
متنش برام سنگین بود ولی خوانش و روایت محشر بود
Mobin S
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
خوانش بسیار عالی همراه با متن اصلی دنبال کردم و لذت بردم.
غزل سینجلی
۱۴۰۱/۷/۹
درود داستان جالب بود وصدا و روایت جناب تشکر که عالی
بسیار ممنونم
زینب زمانی
۱۴۰۲/۹/۳
خیلی نتونستم باهاش ارتباط بگیرم….
کاربر Mahdi
۱۴۰۲/۶/۳۱
داستان بی سر و تهی بود من که خوشم نیامد
کاربر b
۱۴۰۱/۸/۲۱
نثر عالی و پیرنگ پیچیده
میلاد غفاری
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
کتاب خوبیه، راضیم