نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عشق‌های خنده‌دار - میلان کوندرا

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
سیمین شمس
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
تاکنون ازین دست داستانها نخوانده و نشنیده بودم. قطعا میلان کوندرا فیلسوف، متفکر و اندیشمند است، داستانها از هم متفاوت ولی همه یک مسیر را دنبال میکنند و آن نگاه فلسفی داشتن به دنیا، وجود یا عدم وجود خدا، دین، شک و یقین، انسان، عشق و فراتر از عشق، خیر و شر و حتی وقایع روزمره زندگی است، کلا درصدد است نقشی نو دراندازد، نگاه نویسنده به وقایع داستان‌ها پیچیده و پر از جزییات است، او روان انسان را نیز میشناسد، سیر اتفاقات و وقایع در داستان اول "درباره مدرسی که از نقد نوشتن بر یک مقاله تحقیقاتی اجتناب میکندو هر رویداد منجر به یک رویداد چالشی تازه می‌گردد"، واقعا حیرت انگیز بود، همچنین داستان آخر "ادوارد و دگرگونی وی در مسیر عشق، خدا، جدال حقیقت و دروغ" تحسین برانگیز بود، بنظرم می‌بایست بارها به داستانها گوش بدهم تا بتوانم آنچه میلان کوندرا در نظر داشت به خواننده منتقل کند را بدرستی دریابم، در یک جمله جامع میتوانم بگویم نویسنده چراغ‌هایی را برای خواننده یا شنونده روشن می‌نماید تا جهان را جور دیگری ببیند.
فرزام نصر
۱۴۰۱/۱۰/۶
حاوی چند داستان از جنس قلم کوندرا؛ بهترین کتاب برای شروع و مزه مزه کردن سبک قلم کوندرا هست به نظرم، این کتاب در فواصل ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۲ نوشته شده (این مطلب حائز اهمیت هست چرا که در بافت اجتماعی کمونیستی نوشته شده) و میلان کوندرا در این کتاب در بستر زندگی در شهر Böhem تا عمیق‌ترین لایه‌های روان و ناخوداگاه یک زن و مرد در طول سال‌ها زندگی نفوذ میکند و ان را برایتان تشریح میکند.
محمد اسائیان
۱۴۰۲/۱/۳۱
خواندن این کتاب به لحاظ داشتن تمامی آیتمهای داستان کوتاه آن هم در حد اعلا بسیار قابل توجه بود. این اثر اولین داستانهایی بود که از این نویسنده خواندم و از قدرت قلم او شگفت زده شدم. داستانهایی با طرح و پیرنگ قوی، شخصیت پردازی بجا و خوب، فضاسازی شفاف و در مجموع اثری کامل و عالی.
سپاس از کتابراه گوینده‌ی اثر
سارا نصیری
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
قلم میلان کوندرا جذاب و گیراست و در داستان‌های این کتاب از عشق‌های گذرا، از دروغ‌ها، فریب‌ها و نقاب‌هایی که انسان‌ها در جوامع توتالیتر می‌زنند سخن می‌گوید.
شهلا جعفرزاده
۱۴۰۲/۵/۱۵
عالی! هم داستان‌ها و هم کار آقای شاطری‌پور در روایت و مکالمه‌ها! در حیرتم کاراکتر خانم‌ها رو چقدر خوب اجرا کردن!
مریم ضرابی نیا
۱۴۰۱/۸/۴
بسیار جالب وجذاب بود من شیفته نگاه میلان کوندرا به زندگی هستم از راوی عزیز تشکر می‌کنم روایت خیلی دلچسب بود
شیما ولی بیگی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
کتاب بسیار عالی بود، سراسر نکته‌های شخصیتی در حوزه‌ی روانشناسی