نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خزه - هربر لوپوریه

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
M R
۱۴۰۱/۹/۲۹
خزه رمان معروفی که اسمش رو همه ما احتمالا شنیدیم یا توی کتابخونه پدر ومادرهامون دیدیم رمان بسیار زیبایی بود. پیش از این فرصت نشده بود بخونمش. داستان یه نظامی فرانسوی رو روایت میکنه که بعد از اشغال پاریس توسط نازیها و اتفاقات تلخی که براش افتاده تحمل زندگی در پاریس رو نداره و تصمیم میگیره زندگی‌اش رو جای دیگه‌ای ادامه بده و پاریس رو به مقصدی نامعلوم ترک میکنه... شخصیت پردازی و داستان سازی نویسنده واقعا شگفت انگیزه، و به زیبایی درد و رنجی که مردم از اشغال کشورشون و شرایط دلخراش جنگ به دوش میکشند رو به تصویر کشیده. گذشته از خود رمان که بسیار جذاب و دلچسب بود اجرای فوق العاده آقای رضوانی بسیار تاثیرگذار هست. ایشون به زیبایی حس وحال کتاب رو اجرا میکنن و فکرمیکنم نسخه صوتی این کتاب از نسخه چاپی اون خیلی دوست داشتنی تر شده.
ب.ز
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
واقعا نمی‌دانستم مرحوم استاد شاملو چنین توانمند در ترجمه و تطبیق یک کتاب فرانسوی به زبان فارسی باشند این ترجمه زیبا و اجرای عالی رادی کتاب مانند زمین و بذر عالی است که محصول خوب میدهند. احساس و عشق و منطق و واقعیت شما را به دهی در اطراف پاریس در جنگ جهانی می‌برد تا در کنار راوی قدم بزنید و از چشمان او نگاه کنید
hosein alirezaei
۱۴۰۲/۱/۱۵
ارزش شنیدن داره، صدای گوینده در اوایل داستان خیلی یکنواخته و مثلا وقتی داره در مورد فجایع زندگی شخصیت اصلی داستان میگه انگار داره اخبار ساعت ۸ صبح را با بی میلی به اطلاع شنوندگان عزیز می‌رسونه.!!
لیلا نوروزی
۱۴۰۲/۱/۱۰
با سپاس از کتابراه. من در دوره خاصی از زندگی‌ام این کتاب صوتی را مثل یک معجزه پیدا کردم. رمان خزه به من که تازه عزیزترینهایم را از دست داده بودم و زندگی را تمام شده می‌دیدم، امید و دیدگاه دیگری داد.
نرگس رجبی
۱۴۰۱/۵/۱۲
ترجمه بسیار عالی و عالیتر گویندگی آقای تایماز رضوانی با تنوعی که در صدا ایجاد میکردن
هرچند موضوعش ناراحت کننده بود ولی از گوش کردنش لذت بردم و حتی دوست دارم دوباره گوش کنم
Amirtaher Shahri
۱۴۰۱/۸/۱۳
موضوع به قدری جذاب و گیرا بود و در کنار اون صدای رسای آقای رضوانی این جذابیت رو دو چندان میکنه و با اینکه پایان دلخراشی داشت ولی واقعا لذت بردم.
Alireza Dehqan
۱۴۰۱/۶/۷
اطلاعات خوبی راجب جنگ جهانی دوم و فرانسه زمان اشغال میده ترجمه آقای احمد شاملو هم واقعا عالی بود به کسانی که از رمان‌های جنگ دوست دارن پیشنهاد میکنم
مهشید مهشید
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
داستان قشنگی بود با پایانی غیرقابل پیش‌بینی، دوستان ترجمه و خوانش راوی واقعا بینظیر بود واقعا لذت بردم
علیرضا میرزاآقا
۱۴۰۱/۹/۱
داستانی بسیار زیبا و جذاب و دلنشین با ترجمه‌ی ماندگار زنده یاد احمد شاملو و هنرمندی فوق العاده آقای رضوانی
علی رضا قطبی
۱۴۰۱/۸/۲۱
کتاب خوبی هست و همینطور کوبنده هم خیلی خوب بود