نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرگذشت یک یوگی - پاراهامسا یوگاناندا

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
منصور قاسملو
۱۴۰۱/۹/۱۲
در زمانی برای بار دوم این کتاب را خواندم که نیاز روحی و روانی و راهنمایی محور داشتم، که این کتاب نفیس و زیبا ناجیم شد و با این کتاب هر لحظه رشد کردم. بی‌شک این کتاب نوشته یک فرد نیست و مجموعه‌ای عظیم از اساتید شناخته شده و ناشناخته معنوی و عرفانی با عشق در خلق آن تاثیر گذار بوده‌اند... اساتید گرانقدری همچون شمس تبریزی، مولانا، حضرت مریم، رابعه عدویه، باباجی مقدس، لاهیری ماهاسایا، پاراهامسا یوگاناندا و بسیاری دیگر. و در کل کتابیست که به قول گوینده و مترجم کتاب خواندن چندین باره آن گریز ناپذیر است، به نوبه خودم از تمام دست اندرکاران تهیه این کتاب سپاسگزارم و امیدوارم که پیام اصلی این کتاب یعنی عشق، آگاهی، صلح و نور در همه عالم و سیاره زمین برقرار باشد... و این روزهای تاریک و مبهم برای ایران هم به پایان برسد و آزادی و صلح و آرامش برقرار باشد. به امید عشق، آزادی، نور، صلح و رهایی برای همه کاینات و جهان‌ها... خداوندا‌ای مظهر پاکی و عشق و نور بینهایت تو را شاکرم.
mohsen shayegh
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
تواین کتاب بامرتاض‌هایی روبرومیشیم که کارهای خارق العاده‌ای انجام میدن واستادان زن
که زندگی در زمان حال را توصیه و آموزش میدن
نظرکلی من روی این کتاب مثبت ومفیده
چون ازکودکی عاشق انسانهای خارق العاده بودم تواین کتاب بامردی آشنامیشین که دستش راپلیس به اشتباه قطع میکنه ولی اون لبخندمیزنه ودست قطع شده‌اش رابرمیداره ومیره چندروزبعدباکمال تعجب بدون هیچ اثری اززخم بادستانی سالم دیده میشه کلاتوکتاب قدرتهای خارق العاده اشرف مخلوقات رانشون میده که بعضی هاباریاضت وخودشناسی ومراقبه‌های گوناگون بهش دست پیدامیکنن
استادی که هرگز غذانمیخوره وباانرژی کائنات زندگی میکنه استادی که همزمان درچندجادیده میشه استادی که بهش زهرکشنده میدن وبعدازخوردن کاملاسالم میمونه وکسی که زهررابهش داده خودش بحال مرگ میوفته
من عاشق کشف دنیای درون وهدف خلقت هستم واین کتاب بهم کمک زیادی درزمینه خودشناسی کردباتشکر ازکتابراه
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
پاراهامسا یوگاناندا با صراحت، شیوایی و ذکاوت جذاب، شرح وقایع الهام بخش زندگی خود را می‌گوید: تجربیات کودکی قابل توجه او، برخوردهایش با بسیاری از مقدسین و حکما در طی جوانی خود در سراسر هند در جست و جوی یک معلم روشنگر، ده سال آموزش دیدم در حیطه‌ی زناشویی از یک استاد محترم یوگا، و سی سالی که در آمریکا زندگی و تدریس می‌کرد. همچنین جلسات وی با ماهاتما گاندی، رابیندرانات تاگور، لوتر بوربانک، ترگیس نویمان، کلاله کاتولیک و دیگر شخصیت‌های معنوی مشهور شرق و غرب در این کتاب ثبت شده است. نویسنده به وضوح قوانین ظریف اما مشخصی را در پس حوادث عادی زندگی روزمره و وقایع خارق‌العاده‌ای که معمولا معجزه خوانده می‌شوند، توضیح می‌دهد. داستان جذاب زندگی او زمینه‌ای برای نگاهی نافذ و فراموش نشدنی به رازهای نهایی وجود انسان فراهم می‌کند.
بسیار عالی
بسیار مسلط به گویندگی
بسیار شیوا
موسیقی‌های متن بسیار عالی
تسلط گوینده به موضوع کتاب
فوق العاده کتاب عالی
somayyeh sabouhi
۱۴۰۱/۶/۴
در این کتاب دو نکته قابل بیان است: یکی در رابطه با پلورالیسم دینی و دیگری درباره‌ی خرقه.
نکته‌ی اول: پلورالیسم دینی
برخی از کلمات یوگاناندا اشاره به برابری ادیان مختلف داشت؛ او آن جا که ویژگی‌های زندگی لاهیری ماهاسایا را برمی‌شمرد به این مطلب اشاره کرد که استادش پیروان ادیان مختلف را یک‌سان می‌نگریست و تمامی آن‌ها را به کریا یوگا مشرف می‌ساخت.
برای استاد یا شاگرد تفاوتی نداشت که شاگردان آن‌ها هندو یا مسیحی یا بودا یا مسلمان باشند. آن‌ها معتقد بودند که باید تعصبات دینی را از میان برداشت و همه را به یک آیین یعنی طریقت کریا یوگا دعوت کرد. انسان فقط به خدا تعلق دارد و خدا خودش را در تمام آیین‌ها و ادیان نشان داده است و کریا یوگا می‌تواند انسانِ اسیرِ جسم را از تعلقات رهانیده راه‌گشای او تا سیمای جوهر جاودان باشد.
نکته‌ی دوم: خرقه
از بعضی کلمات یوگاناندا معلوم شد که به دست استادش جامه‌ی خرقه پوشیده است. او در صومعه‌ی سرامپور توسط استاد یوکتشوار لباس ابریشم سفید رنگی دریافت کرد و ملزم شد آن را به عنوان خرقه‌ی ترک دنیا دور تنش بپیچد. یوکتشوار حتی رفتن شاگردش به غرب را پیش‌بینی کرد و از او خواست تا خرقه‌ی ابریشمی را به عنوان نماد با خود به غرب ببرد.
لباس خرقه در مورد برخی صوفیان مسلمان هم مطرح است، اساساً گویا خرقه‌پوشی یکی از ویژگی‌های صوفیان است. مستحسنات صوفیه در عرفان اسلامی از جمله خرقه‌پوشی رسوم و اعمالی بوده است که صوفیان آن‌ها را پسندیده و برای سالکان مقرر داشته‌اند. این امور اجتهاد صوفیان است و به عنوان مرام‌نامه آنان تلقی می‌شد.
iraj rahmani
۱۴۰۳/۱/۲۳
بهترین کتاب که تا به حال شنیدم باعث شد کتاب چاپی ش را هم بخرم و مطالعه کنم. این کتاب واقعا بی نظیره هر چه بیشتر گوش بدیبهتر درک میکنی هم راهکار‌های متفاوتی برای آرامش ثروت خود شناسی و... از جمله کتابهایی که با روایت داستاتی مطالب کاملا کاربردی در حوزه روانشناسی و شناخت افکار متفاوت انسانها و مکاتب داره خیلی عالی ترجمه خانم خوشدل مانند همیشه روان وگوینده هم کاملا غرق در متن کتاب عالی عالی بعد از سومین بار که کتاب را گوش دادم مطالب کاملا روشن تر و راحتر هضم شد هر چند نیاز هست بدون هیچ گونه تعصب مذهبی مطالب شنیده بشه حتی میشه در هر دین و مذهبی نقاط اتصال با افکار نویسنده را کاملا پیدا کرد
این نویسنده بزرگ. به نوعی سعی کرده. بیشتر اشخاص. را در زمینه ادیان مختلف. ببینه. و یه جورایی برسی افکار را به خواننده واگذار میکنه
امیدوارم فارغ از تمام افکار افراطی در مورد مذهب یا... به این کتاب گوش بدیم به نظر من اگه انسانی دوست داشته باشه با افکار هند وها بدون هیچ گونه گرایش و سمت و سوی فکری آشنا بشه همچنین بهترین راه برای آرامش و قوانین ناگفته جذب را ببینه و مطاله کنه بهترین کتابه
Melika safizadeh
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
ستاره‌های این کتاب باید بینهایت بود. چقدر کاربردی و مفید. بار معنوی زیادی داشت. با اونکه نسبتا زیاد بنظر میاد اما مطالبش بکر و جدید بود. من بعضی از پارتها را دوبار گوش می‌دادم. چقدر گوینده صدای زیبا و جذابی داشت و این توانایی و قدرت را داشتند که مطالب طوری می‌گفتند که مخاطب میخکوب داستان می‌شد و با تمرکز فراوان به داستان گوش می‌داد. انقدر مطالب داستان مفید و رضایت بخش بود. من پاسخ هزاران سوالی که توی ذهنم داشتم، گرفتم و خیلی خیلی گرایشم به دین و مسائلی که پیرامونش، بیشتر شد و تغییر کرد. خیلی مسائل را برای فرد بصورت آشکار و واضح روشن می‌کنه. کتاب فوق العاده قوی و با ارزشی. خوشحالم و خوش شانس که این کتاب مطالعه کردم. به همه این کتاب معرفی می‌کنم. شاید برای بعضی افراد، روزنه نوری باشه. من در این کتاب حضور خدا را خیلی احساس می‌کردم. ممنونم از کتابراه. دست مریضاد به همه دست اندرکارانش، خصوصا گوینده‌اش که با مهارت و تسلط کامل این داستان، مدیریت کردند. و کلی انرژی مثبت و موفقیت روز افزون برای ادامه فعالیتشون.
صادق صادقی
۱۴۰۲/۲/۳۱
کتاب فوق العاده جذاب و امیدبخشی بود.
من به شدت ذهنم همیشه درگیر متافیزیک بوده و عمیقا لذت میبردم از شنیدن داستانهای فوقالعاده کتاب.
بنظرتون چطور میشه مطالب عنوان شده در کتاب رو راستی آزمایی کرد؟!
اصلا همینکه همه شاهدینی که به هر ترتیب در کتاب ازشون صحبت شده، در همون زمان انتشار اول کتاب مرده بودن مشکوک نیست؟؟!! البته تعداد انگشت شماری هنوز زنده بودن ولی دسترسی بهشون تقریبا برای همه خوانندگان نزدیک به غیر ممکن بوده. بجز آقای میلز، منشی و شاگرد و راننده نویسنده در سفرش به هند که ایشون هم کاملا ذینفع بودند در این موضوع و نمیشه شاهدی معتبر فرض بشه😐
ولی من واقعا دوست دارم واقعیت این داستانها رو بدونم. چون میتونه کاملا مسیر زندگی و حتی سرنوشت آدمها رو تغییر بده.
کسی نظری نداره؟!
اگر تجربه شبیهی دارید خوشحال میشم لطف کنید و تعریف کنید
سپاس🙏
الناز قانع
۱۴۰۳/۱/۱۴
من این کتاب رو در شرایط بسیار دگرگونی مطالعه کردم. اگر حال خوبی ندارید، اگر ناامید از انرژی‌های برتر پیرامونتون هستید، این کتاب رو پیشنهاد میکنم، با مفاهیمی که از قبل شنیدید به شکل جدیدی آشنا خواهید شد. به ویژه اگر کمی یوگی باشید و تمرینات یوگا را بشناسید. مثلا چرا واژه اووم در یوگا مهم است. داستان‌های جالبی از یوگی‌های متعدد خواهید خواند، تعریف جدیدی از معجزه برای شما باز خواهد شد. نکته مهم مهم این کتاب که نسخه صوتی آن را پیشنهاد میکنم صدای فوق العاده راوی است. موسیقی‌های متن عالی و حس زیبای ایشان با توجه به تجاربی که خودشون داشتن، شنیدن این صدا را فوق العاده جذاب و دلچسب میکنه. من حس بی نظیری گرفتم از این کتاب. حسی که تشویق به مطالعه کتاب‌های مولانا و شمس شدم. امیوارم شما هم این حس را تجربه کنید
کتایون زند
۱۴۰۲/۴/۹
پیشنهادم برای دوستانی که برای بار اول هست که با کتاب آشنا شده‌اند اینه که فولدر ذهن منطقی و آنالیزکننده خود رو ببندید و فولدر ذهن شهودی و خلاقتون رو باز کنید تا بتونید بیشترین استفاده رو از انرژی جاری در این کتاب ببرید.
از اشکالات نسبتا کوچکی در نحوه ادا کردن برخی کلمات و میزان مکث‌ها و... ‌هم که ممکنه در طول شنیدن کتاب متوجه اون بشید بگذرید و روی عشقی تمرکز کنید که واقعا برای صوتی کردن این کتاب حجیم لازم بوده و کاملا در نحوه خوانش حس میشه.
علاوه بر اینکه ترجمه‌ خانم گیتی خوشدل هم مثل‌ همیشه معرکه است و به نظر من بهترین ترجمه این کتابه.
همینطور پیشنهادم اینه که کتاب رو حتمأ بیشتر از یک بار بشنوید یا بخونید🌹
سودابه فرجزاده
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
با سلام، من از شنیدن این کتاب عرفانی. آنقدر به وجد اومدم که قابل توصیف نیست و این کتاب رو به همه کسانی که به دنبال معنویت هستند و می‌خوان به جواب سئوالاتشون برسند توصیه میکنم. هر چقدر از این کتاب تعریف کنم کمه و جا داره از خانم بیتا خداداد خیلی سپاسگزاری کنم چون بیان شیوای ایشون کتاب را دو چندان زیبا و منحصر به فرد کرد و توصیه دوستانه‌ای دارم برای کسانی که مثل خودم دنبال معنویت هستند بعد از این کتاب، معبد سکوت رو هم بخوانند چون داستانهای زیادی در همین رابطه عنوان شده. خیلی از داستانها برای آدمهای معمولی غیر قابل باور هست ولی وقتی بعد از کتاب سرگذشت یوگیی اونو بخوانید آنوقت متوجه واقعی بودنش میشید. موفق باشید.
M Kazemi
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کتاب بسیار جذابی است، به ویژه برای آن‌ها که وجه شهودی شان پررنگ است و علاقمند به امور معنوی هستند به شدت گیرا است. خوانش کتاب و موسیقی هم عالی است. از آن جا که همیشه عالم ماورا برایم پرکشش و پرجاذبه بوده، کتاب به شدت مرا درگیر خود کرد. بدون هیچ سوگیری مذهبی بشنوید و لذت ببرید. با شنیدن این کتاب دائماً شعر مولانا در ذهنم بالا و پایین میشد:
بشنو این نی چون حکایت میکند
از جدایی‌ها شکایت میکند...
این کتاب حکایت زندگی بزرگ مردانی است که با عشق الهی حساب و کتاب‌های عقلانی ما را به بازی گرفته‌اند. نویسنده با بیان سرگذشت خود به خوبی برایمان ترسیم کرده چطور زندگی‌ای که با عشق الهی پر شده سیراب و بی نیاز از هرآنچه که درتقلا برای بدست آوردنش هستیم، خواهد شد...
مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۸/۲۰
کتاب سرگذشت یک یوگی از جهات مختلف دارای ابعاد گوناگون می‌باشد. کتاب بیشتر شرح زندگی و گذشته یوگاناندا را روایت می‌کند همچنین در بعضی از فرازهایی کتاب به داستان‌هایی برمی‌خوریم که با عقل چندان جور در نمی‌آید روایت کتاب به نظرم کمی کند بوده و پرش‌های زمانی انجام شده نیز باعث دشوار شدن درک زمان و بعضاً مکان در آن‌ها می‌شود.
نوع کشف و کرامات در هندوستان و به خصوص یوگی‌ها خیلی شبیه به کرامات اساتید بزرگ مسلمان می‌باشد که نزدیکی بیش از حد آن‌ها به یکدیگر ذهن را کمی آشفته و با شک و تردید همراه می‌کند.
در هر صورت کتابی است که ارزش خواندن برای یک بار را دارد.
ملینا ن
۱۴۰۲/۶/۲۴
کتاب سرگذشت یک یوگی اگر علاقه به عرفان شرقی و دنیای ماورا ندارید اصلا این کتاب بهتون پیشنهاد نمیشه اما اگر قراره با گوش دل این کتاب رو گوش کنید همین الان دکمه‌ی خرید رو بزنید چون به شدت لذت خواهید برد از لحظه به لحظه ش ماجرای یک یوگی قدیس هست که قصه‌های زیادی رو میبینی تجربه میکنه لمس میکنه و زندگی میکنه ترک دنیا نمیکنه ولی به شدت مقرب میشه و براتون لحظه‌های جذابی رو میسازه من این کتاب رو ۵ روزه گوش کردم و واقعا دلم میخواد باز هم تو فرصت مناسب دوباره گوش کنم …یک کلام یک عدد کتاب حال خوب کن روبروی شماست مخصوصا اگر عزیزی رو از دست دادید این روزها و نمیتونید نبودش رو هضم کنید …حال دلتون خوش
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۵/۱۰
با درود خدمت دوستان کتابخوان و گرامی. در مورد این کتاب معنوی بلید بگویم که فوق العاده سر شار از آرامش و حس خوب هست. نویسنده با بیان افکار و تقریبا زندگی نامه به صورت داستان و تجاربی که از طریق ارتباط با افراد والا مقام در این حیطه داشته‌اند به خوبی عمق مطلب را توصیف می‌کند. این کتاب به نظرم برای اون دسته از دوستانی هست که به موضوعات معنوی و عرفان علاقه دارند و برای رسیدن به یک خودشناسی و احساس درون خودمون خواندن این کتاب پیشنهاد میشه. کتاب به خوبی پیش می‌ره و خسته کننده نیست. ترجمه‌ی خوب و خوانش بسیار خوب هم از مزیت‌های این کتاب صوتی می‌باشد. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این اثر خوب
Divine shakti
۱۴۰۲/۴/۲۸
این فایل صوتی با صدای خانم بیتا خداداد و موزیک‌هایی که استفاده شده بسیار ارامش بخش هست من چند سال پیش خود کتاب را با عشق خواندم و الان دوباره به فایل صوتی‌اش گوش دادم هر لحظه از این کتاب انسان را به یاد خود واقعی و قدرت و عظمتی که داره می‌ندازه و این موضوع مهم را یاد اوری می‌کند که تنها ما انسان‌ها خالق زندگی که هم اکنون داریم هستیم و جهان هستی همیشه نامحدود بوده و هست و بر مبنای عشق و محبت ساخته شده است
امیدوارم روز به روز بر تعداد کسانی که این دسته از کتاب‌های معنوی را برای خواندن انتخاب می‌کنند افزوده شود و جهان پر از صلح و ارامش شود
معصومه مولایی
۱۴۰۲/۲/۱
کتاب زیبایی بود سرگذشت یک فرد روحانی هند بود یوگی که زندگی نامه خودش و آدم هآی معنوی دیگر را اینجا جمع کرده با احترام از همه مذهب‌ها حرف زده و مثل مسلمان‌ها همه را کافر نمی‌دونه و بیشتر برای تذهیب نفس خودش تلاش می‌کنه (نه امر به معروف دیگران) اوایل فکر می‌کردم این برای دین ما نیست و نخوانم ولی با خواندن آن حس خوبی بهم دست داد بنظرم تلاش برای حس معنوی (یکی شدن با خدا) بسیار زیباست عشق الهی باعث زنده شدن روح الهی در درون بشر می‌شود
در کل نکات مشترکی بین همه ادیان وجود داره همچنین بعضی خرافات هم در بین ادیان دیده می‌شود
Freyabakhtiari
۱۴۰۳/۱/۱۰
عاشقان خالق، توفیق خوندن این کتاب نصیبشون میشه! خیلی خوشحالم که این کتاب در مسیر هدایتم قرار گرفت. زیبایی این اثر بخاطر ثبت این کتاب توسط خود یوگی پاراهامسا یوگانانداست! کلام بلیغ و شیوای ایشون بشدت به قلب و روح و جان نفوذ می‌کنه. درسی که از این کتاب میشه گرفت اینه که به سکوت رفتن باعث دسترسی به خِرد درون یا همون خدای درونه که انسانِ درگیرِ ذهن زمینی، ازش غافل شده و این کتاب پیوند خودت با اصل و ماهیت وجودیت میشه فارغ از تعصب یا مذهب گرایی، هزاران بار درود به مترجم کتاب و کتابراه
پگاه یزدی
۱۴۰۱/۶/۲۳
واقعا سعادتمندم که برای دوم این کتاب بر سر راهم قرار گرفت، یکبار این کتاب رو متنش رو مطالعه کردم و اونقدر برام عمیق و پر معنا بود که واقعا انگار سفری پر از رمز و راز رو با نویسنده آغاز کردم، برای بار دوم این کتاب این بارصوتی به طرز خاصی خودش به سراغم اومد اونم با صدای عزیزی که واقعا ارادت زیادی نسبت بهشون دارم، امیدوارم این بار در راه این سفر اونچه رو که باید از حقیقت درک کنم با کمک پروردگار و خود نویسنده درک کنم 🙏🏼
Sadegh najjar
۱۴۰۲/۲/۶
کتابی عارفانه و سرشار از حکمت و دانش و اخلاقیات و احترام و فروتنی اموزش کنار گذاشتن کبر و غرور کاذب و رها شدن از منیت
و وصول و رسیدن به حقانیت و کسب رضایت خالق یگانه متعال و پرستش خالصانه و عشق راستین به پرودگار عالم
و یاد اوری شکر و سپاس خدا بابت این‌همه نعمت و لطف و رحمتی که به‌ما ارزانی داشته داشته
و متوجه میشی که تا حالا چقد بی معرفت و نادان و حقیر زندگی کردیم و چقد از خالق مهربان دور شدیم
خدایا بابت تمام لحظه‌های زندگیم و هرنفسی که میکشم هزار هزار شکر و سپاس
رضا امین فلاح
۱۴۰۳/۱/۱۷
خیلی عالی و تأثیرگذار هستش این کتاب، خصوصا برای اون دسته از کسانی که احساس میکنند یه چیز گمشده دارن در درون خودشون یا علاقه به طریقت های عرفانی و مراقبه دارن عالیه. گوینده کاملا واقف و مشرف به کلمات و جملات هستش و کاملا جان کلام و حق مطلب رو ادا میکنه و ترجمه کامل و بی نقصی داره، همین طور از کتابراه تشکر ویژه دارم. کاش یک بخشی در هر نظرات هر کتاب بود که میشد کتاب هایی که واقعا در همین راستا و حالت مکمل رو دارن هم از وجودشون آگاه شد
سیما مهذب
۱۴۰۲/۱۲/۵
با سلام و احترام سال ها قبل این کتاب رو خوانده و بسیار لذت برده بودم این بار خواستم صوتی نیز بشنوم. باید بگویم نسخه صوتی بسیار عالی تهیه شده. در خور این آموزگار بزرگ. لذا از تهیه کنندگان تشکر میکنم و بابت تهیه این کار ارزشمند بهشون تبریک میگم شنیدن این کتاب را به همه کسانی که به موضوعات معنوی علاقمند هستند توصیه میکنم. یوگاناندا یکی از بزرگترین آموزگاران معنوی جهان است و سرگذشت بسیار جذاب و تاثیرگذاری دارد. حق یاور همه ما باشد
مونا ح
۱۴۰۲/۱/۶
کتابی جذاب و پرمحتوا که خواننده یا شنونده را دنبال خود میکشد. کتاب سعی در مقایسه و همانندانگاری ادیان دارد و مثالهایی از زبان قدیسین دیگر ادیان میاورد که البته این مقایسه بیشتر بین آیینهای برهمایی و هندویی با مسیحیت است. به نظر میرسد نویسنده سعی در دوستی ادیان و تبلیغ صلح نیز دارد. ولی به نظر شخصی من بعضی قسمتها تعاریف اغراقگونه و بعضا تبلیغی از هندوییسم و رسومات آنهاست و بعضی قسمتها مانند زنی که ۵۰ سال گرسنه مانده زیاد باورپذیر نیست.
Eli Khazraei
۱۴۰۲/۱/۲۵
پراهامسا یوگاناندا خالق این کتاب زیبا از دوران کودکیش تا جایی که تونست شرح داد از اساتید خارقالعادش، تجربهاش، مدیتیشناش، از اساتیدی که برای ملاقاتشان زمان و مسافت زیاد گذاشته و تجربه‌های خود و صحبتهای حکیمانه معلمهایش را در قالب این کتاب برای ما به ارمغان گذاشته، در این کتاب متحیر میشین از نوع زندگی یسری معلمهای ریاضت کش و در اخر ایشون علم یوگا را در غرب گسترش دادند و تعامل شیرین بین غرب و شرق ایفا کردند.
سهراب امیری
۱۴۰۱/۱۲/۵
بهترین کتابی که تا این لحظه خونم همین بود، تو این کتاب شخصیت اصلی یعنی موکوندا از زمان تولد تا زمانی که خودش تبدیل به یک استاد معنوی شده کل خاطراتی که با استاد‌های معنوی و صحبت‌های پند آموز و مراقبه‌های ژرف و همچنین تجربه‌ی آگاهی کیهانی رو برای مخاطب به تصویر میکشه. من همیشه دنبال یه همچین کتابی بودم بالاخره پیداش کردم. اگر مثل من درمورد زندگی اساتید معنوی کنجکاوی داری این کتاب بهترین گزینه اس
ali akbar Alizadeh
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
بسیار خوب کاملا متوجه می‌شوید که یک یوگی یا همان انسان عارف چگونه زندگی می‌کند و چه افکاری دارد. متوجه می‌شوید در عین این که گام نهادن در این مسیر به نظر سخت می‌رسد اما جاذبه‌های مسیر؛ شما را به ادامه دادن مسیر مشتاق می‌کند. نویسنده بسیار ساده و قابل فهم زندگی خود را بیان میکند و با صدای گرم و دلنشین خواننده متن صوتی کتاب شما مشتاق می‌شوید تا تمام کتاب را پشت سر هم گوش کنید و لذت ببرید
رزا
۱۴۰۲/۱۰/۱
لحظه به لحظه این کتاب خاص با فضاسازی‌های صوتی و موسیقی‌های خاص و صدای زیبای خانم بیتا خداداد منو به هندوستان و قلب اتفاقاتی میبره که داره روایت میشه. گویا انرژی تمام افراد معنوی و آواتارهای که توی این کتاب ازشون روایت شده رو دارم دریافت میکنم. هم داستان جذابه هم کلی دانش و خرد الهی به سمتم سرازیر شده. خود خانم خداداد و باقی آثار صوتیشون هم از همین طریق پیدا کردم و خدا رو شکر میکنم.
Peyman Akbarian
۱۴۰۱/۸/۱۲
بسیار عالی
بسیار مسلط به گویندگی
بسیار شیوا
موسیقی‌های متن بسیار عالی
تسلط گوینده به موضوع کتاب
فوق العاده کتاب عالی و فوق العاده تهیه کنندگی کتاب صوتی عالی
واقعا سپاسگزارم از خانم خداداد بابت تهیه کنندگی و گویندگی عالی کتاب و سپاسگزارم از مجموعه کتابراه بابت نشر این کتاب فوق العاده
امیدوارم نشر کتاب‌هایی شبیه به این کتاب بیشتر شود
♥️♥️♥️♥️
Soheil M
۱۴۰۱/۷/۳
با سلام
این یک کتاب عالی و خاص است که پر از معانی ژرف و نکته‌های عمیق می‌باشد و می‌تواند مسیر را درس راه باشد... با ظرافت و عشق بخوانید و گوش کنید... (درودهای بیکران بر پاراماهانسا یوگاناندای بزرگ و عزیز...)
و با تشکر فراوان از مترجم گرانقدر و ارجمند خانم گیتی خوشدل
و درود و سپاس فراوان از سرکار خانم بیتا خداداد فرهیخته و گرامی
ساغر کاشانی
۱۴۰۳/۱/۱۳
به تازگی شنیدن و خواندن همزمان کتاب را شروع کردم و باید بگویم که برایم بسیار دل نواز است. در ابتدا خوانش راوی برایم جالب نبود، اما بعد که دیدم خیلی دقیق و با توضیحات بیشتر و کامل تر از خود کتاب خوانش رو انجام می دهند، نظرم عوض شد و به نظرم یکی از بهترین کتاب صوتی هاست. به علاوه خواندن این کتاب ارزشمند، پیشنهادم تماشای مستند Awake: The Life of Yogananda هست. ممنون 🙏🏻
حامد فروانی
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
اگر به چشم یک رمان این کتاب مطالعه بشود خوب است، در بخش‌های متعدد، بزرگنمایی و مبالغه زیادی در خصوص آیین هندو و کتب و شعائر آن شده، و در برخی از فصول بعضا (به نظر بنده) تناقض‌هایی هم دیده میشود، نکته دیگر این است که نویسنده با نزدیک کردن عقاید خود به مسیح سعی کرده وجاهت و دنبال کننده بیشتری برای خود جذب کند، ترانه‌ها و آواهای بکار رفته زیبا و جالب بود.
سعید سپهر
۱۴۰۳/۱/۱۴
باورم نمیشه این همه تبلیغ مثبت رو این کتاب میشه. یک فصلشو به زحمت گوش کردم. پر غز خزعبلات خرافه، مقدس سازی و هر چیز مخربی که برای سوءاستفاده از آدمها کاربرد داره در این کتاب میخونی. جسد طرف چندین روز مونده و فاسد نشده و بو نگرفته؟؟ اونپقت چنین چیزی سیل محققین رو به محلجاری نکرده برای بررسی؟ دروغ پشت دروغ. و تاسف برانگیز اینه که چنین امتیازی گرفته
فایزه دانش
۱۴۰۲/۳/۳۱
کتابی بسیار عالی پر از مفاهیم ژرف و عمیق در عین حال دلچسب من از زمانی که با این کتاب آشنا شدم دومرتبه پشت سر هم این کتاب را گوش کرده‌ام و هر بار بیشتر لذت برده‌ام این کتاب سبب شده نگاهم به زندگی و همچنین دنیای مرگ خیلی عمیق تر شود ناگفته نماند که تسلط گوینده و دلنشینی کلام و تسلط ایشان نیز بینهایت در تاثیر گذاری کتاب برای من موثر بوده است ۰🙏🙏
شهین محمدی
۱۴۰۲/۳/۲۶
این کتاب میتوان گفت جزو بهترین کتابهای صوتی است و خواننده را به ماورای جهان هستی سوق میدهدالبته نباید خسته شوید و با حوصله گوش بدهید وتا فصل ۱۲ کتاب پیش بروید تا آرام آرام قدرت جستجوگر و هوشیار شما به درک حقیقت جهان هستی پی ببرد 👌🏻
من که خیلی لذت بردم از عرفان وخداشناسی این کتاب 👌🏻 سپاس از بانوی خوش صدا بیتا خداداد با روایت جالب و شنیدنی 🌹🙏🏻🌹
بیژن جعفری زاد
۱۴۰۲/۳/۱۴
دارم برای بار دوم این کتاب صوتی بسیار عزیز را با مطالبی که گویی در فطرتم سرشته شده و با من آشنایی دیرینه دارد با گوش جان استماع میکنم. چقدر این انسان را احساس میکنم دوست دارم و چقدر قرابت روحی ژرفی به او دارم. چقدر او را هنوز حاضر و زنده می‌بینم و چقدر کمبود چنین انسان‌هایی وارسته و رها شده، غمخوار و یاری‌گر دیگران را در اطراف مان پر رنگ می‌بینم.
فاطمه فاتحی
۱۴۰۲/۲/۳۱
زندگی یک یوگی حس میکنم برای من که اینطور بود البته یه جورایی برام باز کرد اون چیزایی که قبلا مطالعه کردم.
یه سری گره‌های ذهنی و چیزایی که علتش رو نمیفهمیدم. به همه توصیه میکنم این کتاب رو. به نظر اگه با دید عشق به سمت این کتاب بری خیلی بیشتر و بهتر میشه بهره برد. البته صدای زیبا و خوانش جذاب این کتاب خیلی بهتر این کتاب رو جذاب کرده. ممنونم از کتابراه
اسماعیل پورنجفی
۱۴۰۲/۵/۱۱
این کتاب حقیقت مرتض‌های هندی و بیان حقیقت دینشون و بیان حقیقت افرینش انسان هست درجه‌ای ک واقعا از دنیای مادی باید سختی بکشی رها کنی تا ب اون درجه از الهیات برسی کاش من هم میتوانستم یک یوگی باشم شنیدنش پراز لطف الهیست من اعتقاد دارم کتابهای ک انتخاب میکنید روحته ک برات پیدا میکنه تا اگاهی بده کدوم سمت بری و خوراک روحت چیه
اسما
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
باتشکر از بانو بیتا خداداد بابت صوتی کردن این کتاب شنیدنی من نسخه چاپی کتاب رو که دیدم 800 صفحه بود نسخه صوتی هم حدود 22 ساعته کتاب طولانی که وقتی شروع به خوندنش کنید که اماده باشید یک خرده طولانی بودنش من رو اذیت کرد کتابیه که حتما یک بار باید خونده بشه تجاربی که هیچ وقت ممکنه تجربه نکنیم میشه با این کتاب تجربه کرد
Zahra hashemi
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
مقدمه‌ای که گوینده توضیح داده بسیار دلچسب بوده و سراسر انرژی... من صدای گوینده رو خیلی دوست داشتم... خود کتاب هم پر از معنا و مفهوم و با یکبار گوش دادن نمیشه ازش بهره کامل برد، پیشنهاد میکنم حتما تهیه کنید و لذت ببرید و اطلاعاتتون و زیاد کنید.. زندگیتون مملو از نور✨
وحید سحری
۱۴۰۱/۱۰/۲۹
حدود چندین ماه قبل دنبال فایل صوتی این کتاب در کتابراه بودم که پیدا نکردم و وقتی این کتاب را دیدم بیش از پیش مشتاق گوش دادن به ان بودم و واقعا که عالیست به هر شخصی در هر سطحی پیشنهاد میکنم حداقل یک بار این کتاب را گوش کند
سرکار خانم خداداد از صمیم قلب سپاس گزار‌تان هستم و آرزوی موفقیت روز افزونتان را دارم
ارکیا اهنی
۱۴۰۱/۵/۲۹
کتاب بسیار مفید و عالی، ولی بنده با اطلاعاتی که از این کتاب فهمیدم یوگا و مدیتیشن بهترین روش برای رفع بیماریهای جسمی و روحی و ارتقای سطح آگاهیست البته به نظر بنده بایستی اطلاعات بیشتری در مورد رسومات باستانی و اعتقادات مذهبی بدست آورد تا از وهم و خیال و..... سوا کرد.
Farzad tahbazfar
۱۴۰۲/۹/۲۲
ارائه تصویری از بهشت و دوزخ با بیان و زبان و تا حدی فرهنگ متفاوت ولی به صورت منطقی و در بطن مطابق اموزه‌های کتاب مرجع معنوی خودمون (قران) ارائه اگاهی از پتانسیل‌های انسانی که قابلیت بالفعل شدن در زمین دارد و بسیاری اگاهی عرفانی
از مترجم و کسی که صوتی کرده متشکرم
و نویسنده هم خدا رحمتش کنه💙🌷
علی رحمانپور
۱۴۰۲/۴/۱۴
در حال حاظر در حال خوندن این کتابم اوایل کتاب خیلی ارتباط نگرفتم ولی با صبر و دقت جلو رفتم کم کم داره برام خیلی جذاب میشه و حتما بعد از پایان کتاب نظرم رو میگم
به موضوع قدرت انسان می‌پردازه که وقتی در مسیر حقیقت قرار می‌گیره می‌تونه به قدرتهای زیادی دست بیدا کنه و مسیر کمال رو بصورت داستان میگه
Ali Parishany
۱۴۰۲/۱/۲
یکی از زیبا‌ترین کتاب‌هایی بود که خوندم و خیلی از سوال‌هایی که تو ذهنم داشتم برام روشن شد کلی مطالب جالب متافیزیکی داخل هست و اقای یوگاناندا همرو واضح شفاف به زبان ساده توضیح میده و هیچ سوالی رو بی جواب نمیزاره فقط کاش میشد ادم یاد بگیره این نحوه مراقبشونو و دراون زمینه پیشرفت کنه
پریسا امیرزاده
۱۴۰۲/۵/۲۴
واقعا از خواندن کتاب لذت بردم و چقدر آگاهی معنوی بدست آوردم, چه زیبا مطالب و درس‌های وصول به حق بی نظیری در عمق این کتاب بیان می‌شد. مطمئن هستم در اولین فرصت با نگاهی نو, دوباره گوش فرا خواهم داد. تشکر ویژه از همه عزیزان و مسولان کتابراه که واسطه‌ی این آگاهی بودن.
در پناه حق
Soheila Zakeri
۱۴۰۱/۷/۲۹
برای من کتابی است با روح و زنده. سرشار از زندگی و اموزش و اعتقاد. هر گاه بخواهم میتوانم با یکایک انها ارتباط برقرار کنم و وجودشان را حس کنم، بینهایت خوشحال شدم وقتی نمونه صوتی این کتاب را در اینجا پیدا کردم.
از شما سپاسگزارم.
شبنم حسینی
۱۴۰۱/۷/۵
من این کتاب بی نظیر رو قبلا خونده بودم و الان که دارم صوتیش رو هم گوش می‌کنم خیلی برام لذت بخشه. مقدمه‌ای که خانم خداداد در مورد خودشون و تصمیم شون برای صوتی کردن این کتاب و سفرشون گفتن خییییلی برام قابل لمس و ارزشمند بود.
Mahsa Parsae
۱۴۰۱/۶/۱۹
این کتاب نگاه ژرفی به معنویت داره که درک کاملش به تأمل و تفکر زیادی نیاز داره صد حیف که معدود انسان‌هایی به این درجه از درک هستی میرسند و شکر که انسانی با این درک از هستی این کتاب رو نوشت و خدا در تقدیرم قرار داد که این کتاب رو بخونم
مریم رجبی
۱۴۰۱/۵/۳۱
با سلام و تشکر از کتابراه همیشه همراه. این کتاب فوق العاده عالی هست و پر از نکات آموزنده برای کسانی که اهل مراقبه و در جستجوی خدا و حقیقت زندگی هستند می‌باشد. به همه شنیدن آن را توصیه میکنم.
سمیه بهروز
۱۴۰۳/۲/۴
بسیار عالی مخصوصا باصدای زیبای خانم خداداد و موزیک‌های بسیار بجا من که بسیار لذت بردم از گوش دادن به ویس ضبط شده‌ی این کتاب به نظرم کتاب‌های عرفانی راباید اهلش بخواند تا حق مطلب ادا شود. با سپاس از خانم خداداد امیدوارم هر جا هستند در پناه عشق و نور باشند
محمدجواد امینى
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
زندگى یک یوگى میتونه این باور را در ما تقویت کنه که هر آن چه در ذهن ما وجود داره و بهش ایمان داریم، میتونه اتفاق بیوفته. و این که انسان موجویست خارق العاده که توانایی کارهاى بسیارى رو داره به شرطى که باورهایش رو در مورد توانایی هایش تغییر بده
1 2 3 4 5 6 >>