نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دشمن عزیز - جین وبستر

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
نرگس اخلاقی‌نیا
۱۴۰۲/۸/۳۰
ممنون از کتابراه به خاطر این هدیه فوق‌العاده به مناسبت هفته کتاب!
با اینکه سالها قبل این کتاب را خوانده بودم ولی شنیدن صوتی ‌آن بسیار لذت بخش بود. شخصیت‌ها بهتر از زمانی که خودم خواندم در ذهنم جان گرفتند. صدای خانم گوینده یکنواخت نبود و در لحظاتی شبیه لحن خانم زهره شکوفنده (دوبلر نقش جودی ابوت در سریال کارتونی بابالنگ‌دراز) می‌شد؛ که تا حدی حس نوستالژیک نامه‌های جودی به بابالنگ‌دراز داشت. انتخاب موزیک اول قسمت‌ها هم که از همان انیمه گرفته شده بود، جالب و با فضای ذهنی سازگار بود.
خود داستان‌ هم با اینکه در سال ۱۹۱۵ منتشر شده، فشرده و خلاصه چندین جلد کتاب روانشناسی امروزی با پیام‌های زیر است: نترس، اقدام کن- با شرایط فعلی کنار بیا و شروع کن- با عادت‌ها و تمرینات مداوم اوضاع بهتر می‌شود- دشمن را به دوست تبدیل کن- به حرف و نظر دیگران اهمیت نده- خودت باش- مجبور نیستی بی نقص باشی- از پرسنل و کارمندهایت حمایت کن و....
فرم نامه‌ای و گزارش نویسی داستان این حس را به شنونده و خواننده می‌دهد که نوشتن گزارش اتفاقات روزانه شاید خیلی هم سخت نباشد و می‌شود امتحان کرد.
کتابی مفرح با پایانی دلنشین و خوب. بارها شنیدنش را توصیه می‌کنم.
م مسعودی
۱۴۰۲/۸/۳۰
ابتدا تشکر ویژه از خانم بنایی که با اجرای ماهرانه رمان بیشتر به صورت نمایش رادیویی نه یک بازخوانی ساده بر شیوایی و روانی مطلب افزوده بودند و شنونده با اشتیاق تمایل به ادامه و انجام داستان پیدا می‌کرد.
در ادامه تبحر خانم جین وبستر در داستان‌سرایی بر کسی پوشیده نیست و پس از خلق اثر بابا لنگ‌دراز که به خوبی احساسات یک دختر پرورشگاهی و نیز طرز برخورد صحیح جامعه با این افراد را واکاوی میکرد، رمان دشمن عزیز به نوعی کامل کننده آن بود.
سالی که از نزدیک با روحیات جودی آشنا بود به مدیریت نوانخانه (پرورشگاه) محل زندگی جودی برگزیده می‌شود و با درایت و علم روانشناسی که در طول داستان به‌خوبی از او مشاهده میشود این محیط را از یک خوابگاه زندان مانندِصرف تبدیل به محیطی پویا می‌کند و به خوبی طرز برخورد با کودکان و ایجاد انگیزه در کودکان و بزرگسالان و نیز مخاطبانشان برای داشتن زندگی با هدف را نشان می‌دهد. از جنبه رشد تربیت رفتاری در برخورد با دیگران، رشد مهارت برنامه‌ریزی اقتصادی برای استقلال در زندگی و آموزش فنون مختلف که برای هر کودکی در طی مراحل رشد الزامی است تا رشد عاطفی و سیراب کردن احساسی کودکان از توجه و در آغوش گرفتن تک به تک ایشان و....
خواندن این کتاب علاوه بر جنبه سرگرم کننده بسیار آموزنده هم هست.
ممنون از کتابراه🙏🌹
آمین
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
سلام من این کتاب صوتی رو بعد از بابالنگ دراز با صدای خانم شکوفنده گوش کردم بسیار زیبا و عالی سیر تغییرات سالی مک برآید رو از دختری با تمایلات خودمحور و غیر فعال در امور اجتماعی به مدیری کاردان، دلسوز و مدافع حقوق زیرمجموعه ش که کودکان نوانخانه باشه توصیف میکنه، سالی یک دوست نمونه س که بشدت جودی رو درک میکنه و رفع کمبودهای کودکان رو در اولویت کار و زندگیش قرار میده، سبک نامه نگاری و انتقال اطلاعات داستان عالیه، یک ستاره کمتر رو به خاطر ترجمه دادم میتونست با یک بازبینی دوباره روان‌تر و بهتر از کار در بیاد، اجرا عالی بود جز برخی موارد که وصل کلمات و عبارات از زیبایی کار می‌کاست مثلا در میانه داستان با چند بار گوش دادن باز هم گرگ باران دیده شنیدم که میدونید کاربردش غلطه...
توصیه می‌کنم حتما گوش کنید، پر از شور و زندگیه، حتی نسبت به سرپرستی کودکان بهزیستی هم ترغیب میشید و دیگران رو تشویق میکنید 🩷
سپاس از کتابراه عزیز
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۹/۱۹
سالی در بابالنگ‌دراز خیلی فرق کرده است و از گذر زمان و مهارت‌آموزی برای دنیای بهترش می‌کند و این نشانه رشد فردی به‌خوبی در متن کتاب نشان داده می‌شود. استفاده از آگاهی و دانش برای تعالی زندگی بهتر.
اینکه بانو جین وبستر ادامه بابالنگ‌دراز را با سالی نوشته است، را کمی قبلتر از شنیدن کتاب متوجه شدم و خرسندم که این کتاب را شنیدم.
در کتاب دشمن ‌عزیز اثر جین وبستر آمریکایی به خوبی از مهارت و تبحر نویسنده برای نوشتن کتاب با نامه‌نگاری را می‌توان به شایستگی مشاهده کرد و در زمان خودش دایره اجتماعی و مهارت رشد فردی را در همه زمینه‌ها شنید و درک کرد.
استفاده ازشبکه ارتباطی، هوش هیجانی، سواد عاطفی، تربیت فرزند بهتر و والاتر از زمان خود، استفاده بهینه از پول و آموزش مالی از سن کم برای کودک، حمایت از پرسنل و مدیر از طرف بالادست نه سانسور و امر ونهی کردن او و باز خواست کردن او قبل از تمام شدن کارش و محصول نتیجه اش، بازگذاشتن دست مدیر، استفاده از هنر و مهارت برای زندگی بهتر، پذیرفتن اشتباه و عشق و زندگی و... در این کتاب به راستی از زبان وبستر بیان می‌شود.
موضوعاتی که برای این سده قبل، در کشورهای دیگر رشد یافته است.
زینب نظری
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
من بعد از کتب صوتی بابالنگ دراز سراغ دشمن عزیز رفتم و بر خلاف قضاوت اولیه‌ام با اثری به مراتب بهتر و پخته تر از بابا لنگ دراز رو به رو شدم. صدای راوی اول‌های کتاب برام نامانوس بود ولی هر چقدر که جلو رفتم فهمیدم که چقدر روایت گوینده خوب و بی نقص هست و چقدر خوب موقعیت‌های مختلف رو ایفا کرده. ماجراهای سالی مک برآید و دشمن عزیزش به مراتب حتی بهتر از ماجرا‌های جودی ابوت هست. خوشحالم که این اثر فوق العاده رو با کتابراه تجربه کردم. تنها چیزی که کمی آزار دهنده بود سیر یک طرفه همه روایت‌ها بود و اینکه چه قدر شنونده مشتاق بود تا جزئیات بعضی چیز‌ها رو بیشتر بدونه. مثلا دیدار آخر دکتر مک ری و سالی و اینکه دقیقا چه حرف‌هایی از جانب دکتر به سالی گفته شد. ولی خب به جهت شیوه روایت کتاب که همون نامه نگاری هست همچین انتظاری خلاف قاعده است. در نهایت از کتابراه به خاطر این هدیه عزیز ممنونیم.
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۸/۳۰
من قبلا بابالنگ دراز رو خونده بودم اما بعد گوش دادن به این کتاب دوباره خوندمش، تا ببینم چقدر در مورد شخصیت سالی تو اون کتاب حرف زده که کم بود، تو کتاب دشمن عزیز توصیفات از مکان و آدمها خیلی بهتر از کتاب بابا لنگ دراز هست.
داستان این کتاب جذاب هست و تغییرات شخصیتی که در سالی رخ می‌دهد هم خوب و باور پذیر هست. اما کلا شخصیت سالی نسبت به کارتون و حتی خود کتاب بابالنگ دراز فرق داره.
کارهای مدیریتی و چالش‌هایی که سالی در نوانخانه دارد به نظرم جالب بود.
ترجمه هم قابل قبول بود فقط جایی گفته میشه که من حاضر نیستم بچه‌ای رو ندیده بخرم که نمی‌دونم اشتباه مترجم بوده یا خود نویسنده اینجوری نوشته.
صدای راوی هم با توجه به شخصیت شوخ و مهربان سالی هماهنگ بود.
در کل داستان قشنگ و تاثیر گذاریه، شاید جذابیت داستان بابا لنگ دراز رو نداشته باشه اما به لحاظ داستانی و توصیف فضا از اون بهتره
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۹/۱۰
واقعا خدا رو شکر که در زمان نوشته شدن این داستان ایمیل و واتس آپ و.... وجو نداشت و سالی نامه می‌نوشت به جای آنکه ویس بفرستد.
همه با داستان جودی ابوت و بابا لنگ دراز آشنا هستند و لذتش را برده‌اند ولی در پایان آن داستان آدم دلنگران بچه‌های نوانخانه جان گریر می‌ماند و شاید این دلنگرانی نویسنده هم بوده که داستان را از زبان سالی طوری ادامه داده که بچه‌های نوانخانه رها نشوند.
دشمن عزیز هم درست مثل بابا لنگ دراز طنز خاص خود را دارد و بسیار انسانی است به گونه که با قهرمان سازی‌های افسانه‌ای مواجه نیستیم
بلکه سالی یک فرد قابل لمس هست که دچار ضعف هم می‌شود و با وجود عشقی که به بچه‌ها دارد گاهی دلش می‌خواهد از جان گریر فرار کند.
در مورد روابط سالی و دکتر از ابتدا همه چیز قابل حدس بود.
روایت بسیار عالی بود.
با سپاس از کتابراه.
پونه
۱۴۰۲/۹/۲۴
جین وبستر در کتاب دشمن عزیز سیر تکامل و رشد دختری جپان و پرشور را به تصویر می‌کشد، رشدی دردناک و مالامال از تمایل به فرار، به ترک نوانخانه، رشدی که با عشق همراه است و این عشق به کودکان او را رشد می‌دهد، وقتی با تمام وجودش تلاش می‌کند تا یتیم خانه را بهبود ببخشد، وقتی با کسانی روبه‌رو می‌شود که او را نالایق می‌دانند، آه سالی، چه‌ها که تحمل می‌کند به عشق آن کوچولوها، و چه روزهای خوشی پشت سر می‌گذارد، روزهای یکنواخت و دلگیر و روزهایی با کمی هیجان، کمک‌هایی که می‌تواند به نوانخانه جلب کند، مشکلاتی که بچه‌ها دارند، دکتری که یک تخته‌اش کم است، خانواده‌هایی که به دنبال چیز‌های رویایی در فرزندخوانده آینده شان هستند.
کتاب زیبایی ست و سرشار مسائل آموزنده برای دختران جوان. متشکرم⁦❤️⁩
Atamalek Hashemi
۱۴۰۲/۹/۳۰
رمان "دشمن عزیز"، نخستین بار در سال 1915 منتشر شد. ماجرای این رمان در قالب مجموعه‌ای از نامه‌ها روایت می‌شود که توسط سالی مک براید، بهترین دوست جودی ابوت در داستان «بابا لنگ دراز»، نوشته شده‌اند. همانطور که کتاب «بابا لنگ دراز» به زندگی جودی ابوت و ماجرای بزرگ شدن او می‌پردازد، رمان دشمن عزیز نیز نشان می‌دهد که چگونه سالی از دختری ساده‌دل به زنی مستقل و توانا تبدیل می‌شود. داستان علاوه بر این، فراز و نشیب‌های رابطه‌ی سالی با سیاستمداری ثروتمند به نام گوردون هالوک، و پزشک نوانخانه، دکتر رابین مک رِی، را پی می‌گیرد. سالی به عنوان مدیر نوانخانه انتخاب می‌شود و موفقیت‌ها و شکست‌های او در انجام این کار، در قالب داستانی جذاب و سرگرم کننده روایت می‌شود.
عسل رستمی
۱۴۰۲/۱۲/۹
داستان این رمان در قالب مجموعه‌ای از نامه‌هایی روایت می‌شود که توسط سالی مک براید، بهترین دوست جودی ابوت، نوشته شده‌اند. همانطور که کتاب «بابا لنگ دراز» به زندگی جودی ابوت و ماجرای بزرگ شدن او می‌پردازد، رمان دشمن عزیز نیز نشان می‌دهد که چگونه سالی از دختری ساده دل به زنی مستقل و توانا تبدیل می‌شود. داستان علاوه بر این فراز و نشیب‌های رابطه‌ی سالی با سیاستمداری ثروتمند به نام گوردون هالوک، و پزشک نوانخانه، دکتر رابین مک رِی، را پی می‌گیرد. سالی به عنوان مدیر نوانخانه انتخاب می‌گردد و موفقیت‌ها و شکست‌های او در انجام این کار، در قالب داستانی فوق العاده جذاب و سرگرم کننده روایت می‌شود.
M R
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
کتاب رو دوست نداشتم. این کتاب به نوعی میتونه ادامه داستان بایالنگ دراز در نظرگرفته بشه اما برخلاف تصورم این کتاب اصلا به جذابیت و زیبایی کتاب بابالنگ دراز نبود. صرفا نامه نگاری از شخصیت سالی برای دوستش جودی سالها بعد از دوران مدرسه اونها و مربوط به زمانی هست که جودی و جرویس (عموی جولیا پندلتون) با هم ازدواج کردن و مدیریت یه مدرسه شبانه روزی که دختران نوجوان در اون درس میخونن رو به سالی واگذار میکنن. شاید اگه نگارش کتاب به سبک نامه و شرح اتفاقات روزانه مثل خاطرات شخصی نبود و حال و هوای اون مثل کتاب بابالنگ دراز ادامه پیدا میکرد بهتر میشد. در نهایت برای من جالب نبود.
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۱۱/۴
داستان دشمن عزیز داستانی زیبا و جذاب نوشته‌ی جین وبستر است. این کتاب دنباله‌ی کتاب بابا لنگ دراز است که درباره‌ی نوانخانه‌ی جان گریر است که جودی و همسرش مدیریت آن را به دوست دوران تحصیل جودی یعنی سالی مک برایت سپرده‌اند و سالی در غالب نامه‌هایی گزارش کارهایی را که طی روزهای مختلف در نوانخانه انجام شده را برای جودی توضیح میدهد. با اینکه کتاب فقط در غالب نامه است بازهم خیلی جذاب است و شنونده مشتاق است ادامه داستان را بشنود. واقعا از شنیدن‌ای داستان خیلی لذت بردم. روایت داستان هم خیلی جذاب و خوب بود.
با تشکر از کتابراه و راوی داستان
مهدیه عباسپور
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کتاب جذاب و شیرینی هست. این کتاب در ادامه بابالنگ دراز هست ولی از زبان سالی دوست جودی روایت میشه. مثل بابا لنگ دراز سبک کتاب به صورت نامه نگاری و از طرف سالی به افراد مختلف به خصوص جودی هست. این کتاب روایتگر چالش‌ها و شیرینی‌هایی هست که سالی در سمت سرپرست نوانخانه جان گریر تجربه میکنه و در کنار اون خودش هم رشد میکنه. من خیلی این کتاب رو دوست داشتم. البته جذابیت بالا لنگ دراز بیشتر بود. ولی این کتاب هم خوبه. به علاوه صدای گوینده خیلی به کتاب نشسته و خیلی زیبا کتاب را خوانش میکنن.
hadis malekpour
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
به نظرم ترجمه میتونست با حفظ وفاداری به متن اصلی، نزدیک تر به زبان فارسی باشه نه انقدر تحت الفظی بعضی کلمه‌ها واقعا خیلی نامأنوس بودن مثلا یه قسمتش گفته بود شامی سیر کننده خوردیم. راوی خوب بود ولی بالا پایین رفتن مدام صداش یکم رو اعصاب بود یه جاهایی تقریبا داد میزد و یه جاهایی با یه لحن معصومانه خیلی اروم حرف میزد که تکرار این قضیه زیاده روی بود در کل هیچ کدوم از این ایراد‌های جزئی از جذابیت‌های ادامه‌ی کتاب اول جین وبستر کم نمیکنه و صد درصد ارزش خوندن داره
مریم کاوه نژاد
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
چون خودم عاشق جودی ابوت عزیز بودم مسلما این کتاب رو هم خیلی دوست داشتم و در تعجبم چه طور نویسنده این قدر جذاب نوشته که با مجموعه نامه‌های یک شخص مخاطب رو پای داستان نگه می‌دارد. البته از اواسط داستان من آخرش رو می‌تونستم حدس بزنم اما همچنان دوست داشتم تا آخر با حرف‌های سالی مک براید پیش برم و وضعیت ان یتیم‌های بیچاره رو گوش بدهم. با این که فقط تعداد زیادی نامه بود ولی خدای من هر لحظه احساس میکردم منم وسط ماجرا‌ها حضور دارم واقعا عالی بود. ممنون از گوینده و مترجم.
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۳/۱/۳
دشمن عزیز که به نوعی ادامه‌ رمان زیبای «بابا لنگ دراز» است، با همان سبک نامه‌نگارانه به رشته تحریر درآمده است. این رمان با تصمیم «جودی» و «جرویس» بر بازسازی نوانخانه «جان گریر» آغاز می‌شود. آن‌ها تصمیم می‌گیرند «سالی» دوست دوران دانشگاه «جودی» را به عنوان مدیر نوانخانه انتخاب کنند. آشنایی «سالی» با سرپرست آن نوانخانه «دکتر مک ری»، اختلافات بین آن‌ها و در نهایت سرنوشت جالبی که منتظرشان است لحظات خواندنی و جالبی را در طول داستان برای خواننده به وجود می‌آورد.
کیمیا پورکهن دین
۱۴۰۳/۱/۷
خانم جین وبستر یکی از بهترین نویسنده‌ها هستن. از نظر من کتاب‌های ایشون فضا و سبک متفاوت و دلنشینی دارن. شخصیت سازی کتاب دشمن عزیز حال و هوای خاصی داشت. سالی، اون دختر شیرین و دلنشین و مدیریت نوانخانه‌ی جان گریر که حالا قراره به یک موسسه تبدیل بشه. با خواندن کتاب دشمن عزیز به دوران بچگی‌ام برگشتم و یاد کارتون بابا لنگ دراز؛ کارتون مورد علاقه بچگی‌ام افتادم. اما این بار به جای جودی، با سالی همراه بودم.
09140100577
۱۴۰۲/۸/۳۰
کتاب ادامه‌ای است بر بابا لنگ دراز و داستان دوست جودی پس از ازدواجش زا روایت میکند که به سمت مدیریت یتیم خانه گماشته میشود و ایجاد دشمنی میان او و پزشک یتیم خانه که به عشق ختم میشود را با روایتی طنز و زیبا تعریف میکند. البه گاهی داستان بصورت بی معنایی کش دار میشود ولی در اغلب موارد بسیار جذاب و دست کمی از بابا لنگ دراز ندارد.
سر در گمی میان عداوت و علاقه و عشق شده حاصلش دشمن عزیز.
محمود ع
۱۴۰۲/۸/۲۸
بصورت کلی میگم که اسپویل نشه. ادامه‌ی داستان بابا لنگ درازه و از همون ساختار نامه نگاری استفاده شده. داستان سالی، بهترین دوست جودی در دانشکده ست که یه ریاست نوانخانه‌ی جان گریر انتخاب شده. از مشکلاتش و تلاش هاش و حسش نسبت به بچه‌ها و محیط میگه و از تغییراتی که بوجود میاره تا بچه‌ها زندگی بهتری داشته باشن. یه داستان پر احساس و عاشقانه ست که برای نوجوون‌ها مناسبه و مفاهیم مهمی رو بهشون یاد میده.
مرضیه دردشتی
۱۴۰۲/۹/۸
سلام. خیلی ممنون از کتاب صوتی زیبای دشمن عزیز. این رمان بسیار ساده و شیرین توسط جین وبستر نوشته شده است واقعاً از شنیدن آن لذت بردم، مخصوصاً با صدای خانم ثمین نبی‌پور که بسیار خوب و عالی این کتاب را بازخوانی کرده بودند. چقدر از شنیدن کتاب لذت بردم صدایشان برای این کتاب بسیار عالی بود و خیلی خوب آن را بیان کرده بودند
Behrouz Por
۱۴۰۲/۹/۴
با سلام و احترام، چرا فکر میکنید یکسری کلمات کنار هم خسته کننده میشه کتاب کرد و به خورد ملت داد، لطفا در انتخاب کتاب دقت بفرمائید، هر کسی که این کتاب مطالعه کرده، لطفاً مطالب آموزده این کتاب عنوان کند، اما صدای راوی، انگار مسابقه روخوانی گذاشته باشند، امیدوارم این خانم محترم در آثار بعدی خود شمرده تر روایت بفرمایند. با تشکر
ستایش کاکاوند
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب شیرین و روانی بود. یه داستان عاشقانه آمیخته با طنز. از اینکه در تمام طول رمان جودی ندیدیم و داستان حول محور اون نبود کمی تو ذوقم خورد به هر حال ما با جودی خیلی علاقه داریم‌. نمیتونم بگم رمان خیلی عمیق و شخصیت‌ها پیچیده ان اما برای شروع رمان روان و شیرینی بود
الهه عباسی
۱۴۰۱/۹/۱۹
عالی بود اولش که گوش دادم پیش خودم گفتم چطور در قالب نامه نگاری سالی می‌تونه تمامی احساس و اتفاقات در نوانخانه رو به زیباترین شکل ممکن بیان کنه ولی نویسنده اینقدر زیبا و دلنشین نوشته بودن و ترجمه وخوانش اینقدر با هیجان بود که حس مثبت وخوبی به من داد.
عسل مهاجران
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
این کتاب در مورد زندگی «سالی» دوست «جودی ابوت» در داستان بابا لنگ دراز است که نوانخانه را اداره میکند و ماجراهای آن جا را در قالب نامه برای جودی تعریف میکند. از این ماجراها میتوان دلسوزی و مثبت اندیشی را آموخت. با تشکر از گوینده کتاب که بسیار جذاب اجرا کرده‌اند.
م.ع
۱۴۰۲/۱۲/۴
بعد از داستان شگفت انگیز بابا لنگ دراز جین وبستر این اثر رو خلق کرد البته باید اعتراف کنم از لحاظ جذابیت داستان و گیرایی هرگز به بابالنگ دراز نمیرسه ولی در کل ادامه همان است ونسخه صوتی‌اش خوب هست و آدم رو کمی به حال و هوای قصه قبلی میبره
Haleh Sadat Ketabchi
۱۴۰۱/۷/۱۸
درکل حس خوبی بهم میداد این کتاب.
اولش از صدای گوینده خیلی خوشم نیومد، چون برای سالی به صدای خانم رزیتا یاراحمدی عادت کرده بودم ولی بعد دیدم این خانم هم خوب و حرفه‌ای هستن و انتخاب خوبی برای سالی بودن
baran amirhasani
۱۴۰۳/۱/۱۲
من کتاب رو دوست داشتم بسیار آرام، ساده و دلنشین و در عین حال پر کشش و جذاب ازون دسته کتابهای حال خوب کن پیشنهاد میکنم روحتون رو باهاش جلا بدین یه حالتی داره که انگار دل آدم رو نرم می‌کنه برای من که اینطور بود
Farhad Niyazifar
۱۴۰۳/۱/۳
برای اونایی که عاشق بابالنگ دراز بودن به نوعی ادامه داستان هستش اما از زبان سالی مک براید
یه راوی بسیار خوش صدا داره که کاملا با متن آشناست و انتقال دهنده تمام هیجانات کتاب هستش
من از شنیدن صداشون واقعا لذت بردم.
Haniyeh R
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
دوستش داشتم چون برایم حالت نوستالژی و خاطره‌های خوب رو داشت.
خیلی از ما‌ در بچگی کارتون بابا لنگ دراز رو دیدیم و این کتاب برایمان یادآوری کلی خاطرات خوب و البته داستان‌های قشنگ بود. شنیدنش رو پیشنهاد میکنم.
javidan
۱۴۰۲/۹/۹
سلام اگر فیلم بابا لنگ دراز و دیده باشید اسمها و شخصیتها هم در خاطر داشته باشید این کتاب براتون عالیه نامه‌های دوستانه با متنی شیوا و روان و جالبتر اینکه مثل کارتون شخصیت‌های افراد ومیتونید در بزرگسالی تصور کنید
مهدی
۱۴۰۱/۶/۱۴
بی نهایت زیبا با احساس. بهترین کتابی که تا حالا خوندم. صدای گوینده بسیار حرفه ایی که با هر کلمه احساسات را بخوبی بیان میکنه و میتونه تصویر ذهنی و عینی رو منتقل کنه. کلا دنیای عجیب و جالبی رو ترسیم میکنه
منیره کارور
۱۴۰۳/۱/۴
این کتاب که ادامه کتاب بابا لنگ دراز هست، لطیف و سرگرم کننده هست. مثل کتاب جودی به صورت مجموعه نامه هست، حسن بزرگ این کتاب صوتی، گوینده فوق العاده کتاب که با صدای دلنشین این کتاب رو اجرا کردن.
Sama
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
عالی بود من که لذت بردم از قلم خانم وبستر. بابا لنگ دراز رو با این که بیشتر دوست داشتم ولی این هم برام لذت بخش بود و تقریبا همون حال و هوا رو داشت. موسیقی اول هر بخش هم کلی واسم خاطره انگیز بود
پگاه
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب دشمن عزیز داستان زندگی دوست جودی ابوت را روایت میکند. این رمان نشان میدهد چگونه سالی به زنی مستقل تبدیل میشود. داستان در قالب مجموعه‌ای از نامه هاست به نظرم خوب بود.
Faranak Tahmasebi
۱۴۰۲/۹/۲۷
نمیتونم بگم چقدررررر دوسش داشتم؛ خیلی از بابا لنگ دراز بیشتر بهم حس خوب بودن میداد؛ من موقع خواب گوش میکردم، و با تغییراتی که سالی میکرد حس غرور داشتم حتمن بشنوین.
فرزانه حسن زاده
۱۴۰۲/۸/۲۸
این کتاب نامه‌های سالی به افراد مختلفه از جمله به جودی و دشمن عزیزش. این کتاب قصه‌ی عشق دختر پولدار و مرد فقیره، برخلاف بابالنگ دراز که عشق مرد پولدار و دختر فقیره.
مهر در پاییز
۱۴۰۲/۸/۲۷
این کتاب بسیار شیرین و دلنشینه، در راستای کتاب جودی ابوت یا بابا لنگ درازه هست، یه عاشقانه لطیف و روان در متن نامه‌ها رشد، بلوغ، تفکرِ گام به گام و عشق رو در اون میشه دید و لذت برد
فائقه
۱۴۰۲/۸/۲۷
ادامه‌ی کتاب بابا لنگ درازه جودی یه نوانخانه زده وسالی دوستش مدیر این نوانخانه شده ودر نامه نگاری اتفاقات نوانخانه رو برای جودی تعریف میکنه خیلی قشنگه صدای راوی خوب بود
Zahra.Sh
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
واقعا کتاب‌های جین وبستر عالی و دوست داشتنی هستند چقدر که خواندن این کتاب لذت بخش بود مخصوصا اینکه از یک انتشارات عالی با ترجمه‌ای عالی تر بود
amb bbz
۱۴۰۳/۱/۳
صدا گزاری یکوچولو باید بهتر و با پرش کمتر بشه و راهکارای خوبی پیشنهاد میده برای کنار اومدن با آدم‌های دشوار و توصیه میکنم
akbar saeid
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب داستان جالب، زیبا، طنزو رونی داره که شمارو خسته نمیکنه همچنین صدای گویند خیلی زیبا است و لحن بامزه داره به نظرم ارزش شنیدن رو داره
M
۱۴۰۲/۱۲/۷
عالی بود پیشنهاد میکنم این کتاب صوتی رو حتما گوش کنید صدای گوینده‌ها فوق‌العاده زیبا و سازگار با شخصیت‌های داستان هست
فاطمه فرحانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
خیلی خوشحال شدم که دختر خجالتی رمان بابا لنگ دراز، تونسته یک موقعیت شغلی به دست بیاره که مدیریت کنه و اعتماد به نفسش رو بالا ببره
جوادکرمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
سلام این کتاب برای دهه ۶۰ تیا هست وگوینده مارو به اون روزها میبره به شخصه لذت بردم وخاطره‌ها برام لذت بخش بود ممنون از گوینده
Zahra Absn
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
برای سرگرمی خوبه در ادامه جودی ابوت هست و به همان شیوه نوشته شده ایده‌های سالی برای بهتر کردن نوانخانه برایم خیلی جالب بود
کاربر سرو
۱۴۰۲/۱۱/۶
کتاب بی نهایت زیبا و جذابی بود تصویر سازی‌ها جوری بود که راحت میشد تجسمشون کرد صدای راوی هم دلنشین و ملموس ترش کرده بود. واقعا لذت بردم.
Sepideh Sohrabi
۱۴۰۲/۹/۲۴
یه کتاب داشتانی جالب که چالش‌های یک نوان خانه رو به تصویر میکشه داستان‌های جودی ابوت که حالا سالی داره روایتش میکنه. من خیلی خوشم اومد.
فرزانه عبدی
۱۴۰۲/۹/۲
کتاب جالبی بود مخصوصا برا ما که کارتون دوران کودکیمون جودی ابوت بود. گوینده هم خیلی خوب و با هیجان کتاب رو می‌خوند. ممنون بابت این کتاب خوب
مریم
۱۴۰۱/۷/۲۱
خیلی دوست داشتم، اما شخصیت سالی کاملا متفاوت با اونچه بود که تو سریال نمایش داده شده بود، مقتدر، اعتماد به نفس بالا و البته گاهی خشن
Yalda B
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب فراتر از یک کتاب صوتی هست به لطف نویسنده‌ی قهار داستان و صحنه سازی با ارزش تیم کتابخوان لذت داستان صدچندان شده.
1 2 >>