نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دوزخ - دن براون

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
فرح حقیقی
۱۴۰۲/۹/۱۱
کتابیست فوق العاده جذاب، مهیج و پر از اطلاعات ارزشمند تاریخی، هنری، توریستی، پزشکی و... دوزخ از آن دسته کتابهائی است که علاوه بر جنبه سرگرمی، باعث دانش افزایی مخاطب میشود، بعنوان مثال در فصل ۱۸ کتاب به یکی از سوالاتی که در مورد نام کتاب کمدی الهی دانته در ذهنم بود پاسخ داده شد، با معیارهای امروزی در کتاب کمدی الهی نکته‌ای کمدی وار وجود ندارد بلکه در قرن چهاردهم لفظ کمدی به یکی از شاخه‌های ادبیات ایتالیا اطلاق می‌شده به معنی ادبیاتی که بزبان عامیانه بیان می‌شده و مخاطبینش عموم مردم بوده است. صدای عالی و حرفه‌ای جناب قناعت پیشه جذابیت کتاب را مضاعف نموده. فقط یه ایراد به ضبط کتاب دارم بنظرم موسیقی ابتدای فصل کمی طولانی بود بویژه در مورد فصل هائی که شامل چند جمله بودند کمی احساس اتلاف وقت به شنونده دست میده البته جذابیت‌های کتاب آنقدر زیاده که میشه این مورد را نادیده گرفت. ممنون ازکتابراه عزیز و تمامی دست اندرکاران تهیه این کتاب ارزشمند.
حسین رومنجانی
۱۴۰۲/۸/۲۰
با سلام و احترام...
با توجه به آثار مثال زدنی آقای براون، در کمال تعجب و ناباوری باید بگم در این رمان ایشون موارد بیشماری از نا هماهنگی‌هایی دیده میشه که نویسنده صرفا برای پیشبرد و صد البته شاخ و برگ‌های هیجانی، ایجاد کردن در داستان، اونها رو نادیده گرفته، بنده حقیر به چند نمونه اشاره میکنم؛ مثلا رئیس کنوانسیون که پروتکل‌های کاریشون رو در بی‌خبر بودن از نیت‌های مشتریشون میدونن و محرمانه بودن در انجام وظایفشون، مهمترین بخش کار محسوب میشه، بارها و بارها علت انجام خواسته‌ی مشتری بیو لوژیکی‌اش را، بی آبرو شدن میداند، یعنی می‌گوید اگر آخرین خواسته‌اش را انجام ندهد بی آبرو میشود، اما اگر محرمانه است و دیگران از آن بی خبرن، چرا آبرویش در خطر است؟ یا دوست چاق و فرهنگ دوست لنگدان که باهم صورتک دانته رو ربودن، از کجا میدونست که لنگدان با ذهنی آسیب دیده دوباره سراغ اون صورتک رو خواهد گرفت؟ صورتکی که لنگدان و دوست مدیرش که بعلت حمله قلبی فوت شده، باهم پشت آن را بررسی کردن، طوری که در فیلم هویدا بود، پس اون نوشته یا شعر رو پیدا کردن و کافی بود لنگدان که حافظه خوبی دارد فقط آن دست نوشته رو روی کاغذی بنویسد تا نیازی به این همه مکافات نباشه، اگر دقت کنیم خانم سینسکی، تیم همراهش که به گفته‌ی زن مو سیخ سیخ از زیر مجموعه‌های کنوانسیون هست، فردی که در ظاهر بعنوان دکتر تیر خورد و معلوم شد عضو کنوانسیون بوده و همونی بود که بعلت حساسیت به ریش و ابروی مصنوعی تاول داشت، همگی در یک طرف ماجرا و باهم هستن و این خود به تنهایی خیلی از کش و قوس‌های داستان رو بی معنی میکنه، حتی سیینا دختری که در کل ماجرا دست داشت با اون دکتر متظاهر عکس داره و خودش هم قبلا عضو این مجموعه بوده، پس فرار کاملا بی معنی بود،
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۸/۳
اگر عاشق نمادها و نمادگرایی هستید بشتابید که دن براون برایتان مهیج‌ترین رمانی را که می‌توانید تصور کنید با استفاده از نمادها به رشته تحریر درآورده. یک داستان پر تعلیق که جای جای آن نفستان بند می‌آید و از تصور این همه ماجرا در طول یکی دو روز سرگیجه می‌گیرید. ولی نگران نباشید گمراه نمی‌شوید و نویسنده به طور قطره چکانی اطلاعات را به داستان تزریق می‌کند و نقطه ابهامی باقی نمی‌گذارد، اما بارها حدس‌های غلط خواهید زد و شگفت زده خواهید شد.
ضرباهنگ داستان بسیار تند است و نیاز به حواس شش دانگ دارد. چرا که ابدا زیاده گویی ندارد و هر کدی که داده می‌شود در جای خود استفاده و رمز گشایی می‌شود.
علاقه به نمادها و آثار گذشتگان به خصوص دانته در جای جای داستان مشاهده می‌شود وگویی دن براون اصلا قصه می‌گوید که نمادها را به ما بشناساند و به همین‌ دلیل بیشتر داستان هایش حول محور شخصیت رابرت لنگدان استاد نماد شناسی است. ارجاعات فراوان به کتاب دوزخ دانته گویی می‌تواند تلنگری باشد برای مطالعه این اثر. منکه واقعا کنجکاوم کمدی الهی را بخوانم.
روایت جناب قناعت پیشه بسیار عالی بود البته چندین اشتباه در تلفظ برخی واژه‌ها بود مثل مجری و متنفذ که امید است در آینده اصلاح گردد.
با سپاس از کتابراه.
M.A.D م.ع.د
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
درود با عرض خسته نباشید خدمت تمامی عوامل تهیه کننده این کتاب صوتی مخصوصا مترجم و گوینده که هردو به بهترین روش کارشون رو انجام دادند.
این دومین کتاب صوتی بود که از دن براون شنیدم با صدای جناب قناعت پیشه عزیز هنرمند خوش صدا و محبوب کشورمون.
واقعا میخکوب میشه آدم از این حجم قدرت کتاب‌های دن براون.
برای منی که از دانته مطالعه زیادی نداشتم پر از اطلاعات مفید بود از ایتالیا از دانته و آثارش از آثار هنری ایتالیا مخصوصا در دوره رونسانس.
جوری افکارتون رو درگیر میکنه این کتاب که اصلا متوجه نمیشید چجوری ساعت میگذره و اصلا دلتون نمیخواد کتاب تموم بشه.
شخصیت‌های کتاب انقد خوب جا میافتن براتون که انگار دارید یک‌سریال هیجانی و راز آلود تماشا میکنید ولی نقطه قوتش اینه که شخصیت هارو با ذهن خودتون میسازید و برای شخص خودتون هست و ذهنیت هامون فرق میکنه.
پروفوسور لنگدان که شخصیت اصلی این مجموعه کتابها هست در هرکتاب به نوع عجیبی شمارو شگفتزده میکنه.
اگر از این کتاب خوشتون اومد حتما بعدش سراغ کتاب راز داوینچی برید که اون هم شاهکاره...
با تشکر از تمامی عوامل و برنامه خوب کتابراه.
منصوره شیخ
۱۴۰۱/۸/۲۵
کتاب پر کشش پر از تعلیق. پر از هیجان. واقعا اطلاعات عمومی آدم رو بالا میبره. تمام آثار و مکان‌هایی که از اونها تو این کتاب اسم برده میشه همگی سندیت داره و باعث میشه که وسط کتاب دلت بخواد بری یه سرچ کنی و اصل ماجرا رو ببینی و این خودشبه جذابیت کتاب اضافه میکنه. اینکه جز به جز نقاشی بوتیچلی رو نگاه کنی یا اینکه صورتک مرگ دانته رو با دقت تمام ببینی به نظرم خیلی جذابه. انقدر قشنگ در مورد شهرها و مکان‌های تاریخیشون گفته شده که آدم خودش رو دقیقا وسط ماجرا تصور میکنه. و البته به نظرم یکم هم ضد دینه یه کوچولو ولی فوقا العاده قشنگه. به نظرم دو تا کتاب رمز داوینچی و فرشتگان و شیاطین رو هم یا قبل از این کتاب یا بعد از این کتاب حتما حتما بخونید. چون به شدت مجذوبش میشین. البته قبل از کتاب اگر فیلمش رو هم ببینید با فکر بازتری میتونید برای خودتون تصویرسازی کنید
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۹
سلام. من اثار دن براون را گوش دادم. بنظرم پر از هیجان و حادثه هستند. پیرنگ قوی دارند. با اثارش مثل راز داوینچی و خاستگاه و حقیقت یخی ارتباط واضح دارند. این کتاب خاصیت رمز و نمادین دارد. بنظرم همان اغاز کتاب با کمدی الهی بخش دوزخ مربوط است. توصیفات گناهکاران و غوطه ور بودنشون در جهنم که نشان دهنده خوی زشت انهاست. در ادامه هم که حادثه داستان را جلو میبرد. کمدی الهیو معراجنامهمتعلق به دو باور دینی، با رویکرد دینی، اخلاقی و آموزشی است که هدف آن‌ها کمک به خروج انسان از نگون بختی‌های جهان فانی و گشودن راه سعادت است. موضوع این آثار، سفر انسانی وارسته به عالم فرامادی، دیدن پاداش و پادافره انسان‌ها در بهشت و دوزخ و انتقال آن به مردم، پس از بازگشت دوباره به دنیاست. ترجمه خوبی داشت تشکر و ممنونم. همچنین نویسنده از نقاشان بزرگی مثل داوینچی بوتیچلی جوتو نام میبرد
شعری اولیا
۱۴۰۲/۱/۲۵
داستان بسیار جذابی بود. از آن دسته داستان‌ها که به سختی می‌توان خواندن یا شنیدنش را متوقف کرد. به شکل عجیبی هم واقعی و متصل به داستان زندگی امروز احساس می‌شد! مدام به این فکر می‌کنید که «چقدر راست می‌گوید!!!»
البته گویندگی آقای قناعت پیشه هم وااااقعا بی نظیر است! چندین صدای مختلف را در یک داستان اجرا می‌کنند و صداها نه تنها نزدیک به هم و آزاردهنده نیست، بلکه هر کدام مخصوص کاراکتر مورد نظر طراحی شده‌اند و صحنه‌ها و حس‌های داستان را به زیبایی شمر می‌دهند. واقعا به این هنرمند باید تبریک گفت!
فقط یک نکته که لازم دیدم مطرح کنم، تلفظ کلمه‌ی تویزه است. این کلمه در داستان با «ی» ساکن تلفظ شد. در حالیکه تلفظ صحیح آن با فتحه روی «ت» و صدای «ای» برای «ی» است.
Monir Naghikhani
۱۴۰۱/۸/۲
کتاب خوبی است، ما نشستیم توی خونه واز همه جا بی خبر، موضوع کتاب در مورد ازدیاد نسل و به نابودی کشیدن کره زمین بوسیله انسانهاست، ودانشمندانی که هر کدام به نوعی تلاش میکنند که زمین را نجات دهند، حالا به هر نحوی که شده، یکسری میکروب بین مردم پخش میکنند که زاد و ولد راکم کنند، یک‌سری میخوان بیماری بندازن به جون مردم که جمعیت رو‌کم کنند، خلاصه دنیا رو به نابودیه و به نظر من هر آنچه در این کتابها میاید عاقبت گریبان بشر را خواهد گرفت کما اینکه چند نمونه‌اش را شاهد بودیم، حالا اون بالاها کی تصمیم گیرنده است تو‌خود حدیث مفصل بخوان از این مجمر!!!!!
کامران بلوریان
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
مثل همیشه معجزه‌ی دن براون بزرگ رو شاهد هستیم کتابی همه جانبه کتابی چند بعدی که شما رو در هنگام فراز و فرود‌های جذاب و معمایی داستان با تاریخ و فلسفه و نماد و بسیاری از اطلاعات جالب آشنا میکند مگه یک نفر از یک کتاب چه انتظاری دارد به جرأت میتونم بگم قبل و بعد از خواندن این کتاب و البته تمام سری کتابهای مربوط به رابرت لنگدان شما فرد متفاوتی خواهید بود من هم فیلمهایی که با اقتباس از این کتابها ساخته‌اند و همچنین کتاب‌ها رو خوانده و دیده‌ام با تشکر از کتابراه
somayyeh sabouhi
۱۴۰۱/۱۰/۴
باز هم قلم جادویی و دلهره آفرین دن براون، در هر فصل و هر پارگراف آن حاوی اتفاق و حادثه‌ای هست، که ریتم و ضرب آهنگ زیبایی به داستان داده است.
داستان دانشمندی که قصد دارد با گسترش یک بیماری شبیه به طاعون، از روند رو به رشد جمعیت جهان جلوگیری کند. بسیار پرکشش مالامال از اطلاعات عمومی جالب در خصوص آثار هنری و حدود ۳۰ مکان تاریخی و گردشگری از ۳شهر فلورانس، ونیز و استانبول.
در حال حاضر فیلم سینمایی هم اقتباس گرفته از این اثر در حال ساخت است.
مصطفی مهدیان
۱۴۰۲/۷/۲۱
عالی بینظیر. دن براون برام یکی از بهترینا شد. کتاب اولش وقتی فکر میکردم قراره اطلاعات علمی درسطح پیشرفته بشنوم قبل از شنیدنش حوصلم سرم رفته بود. اما وقتی کتابو شنیدم اصلا اینجوری نبود جذاب بود تا سطر اخر. تو این کتاب هم وقتی فریدون اسفندیاری fm2030 معرفی کرد رفتم سرچ کردم دیدم واقعا بوده همچین شخصی. فوق العاده بود. اوج داستان هم وقتی بود که فهمیدم fs2080 کیه. عالی بود. جاهایی از داستان هم که درمورد دانته آلیگری بود عااالی بودن
علی بداغی
۱۴۰۲/۷/۱۷
با سلام
کار آقای قناعت پیشه واقعا عالی بود، نوع اجرا به شکلی بود که شخصیت‌ها و مکان‌ها کاملا قابل تصور بودن، متن کتاب بسیار عالی بود هم داستانی جنایی بود هم جنبه تاریخی داشت، نویسنده به زیبایی یه سری اطلاعات رو داخل یه داستان جنایی جا داده مثل اف‌ام ۲۰۳۰، انگار یه گشت توی فلورانس، ونیز و استانبول زدم با این کتاب.
اگر نسل انسان در حال انقراض باشه و شما با زدن یک دکمه بتونید نصف انسان‌ها رو نجات بدید، آیا این دکمه رو میزنید؟!
دودی شهبازب
۱۴۰۲/۲/۱۱
خیلی وقتها سعی می‌کنم که یک کتاب صوتی از آقای قناعتی دانلود کنم چون صرف نظر از اینکه محتوای کتاب سلیقه من باشه یا نه صداپیشگی ایشون من رو انقدر جذب میکنه که این کتاب صوتی رو تا آخر بخونم البته گوش بدهم با اینکه فیلمی در همین موضوع ساخته شده و من اونرو دیده بودم اما احساس می‌کنم اون فیلم که اسمش خاطرم نیست خیلی به متن این کتاب با فدار نبوده و کتاب خیلی جذاب تر هست امیدا توصیه می‌کنم این کتاب رو گوش بدید.
سارا نامور
۱۴۰۱/۹/۲۳
به عنوان یک خواننده حرفه‌ای، به شدت ناراحت هستم که چه دیر این کتاب رو خووندم. ظاهراً کتاب جناییه. اما در واقع چندین دنیا رو با هم و به موازات هم نشون میده. یه تور گاید جذاب از ایتالیا. یه نقبی عالی به دیدگاه دانته. زیر سوال بردن برخی تفکرات افراطی نه فقط مذهبی.... توصیه می‌کنم که حتما بخونید تا لذت ببرید از این همه مطالب نو و جذاب که کمتر منابعی به صورت میکس بیان می‌کنه
S Beigi
۱۴۰۱/۱۱/۲
عالی بود هم محتوا، هم اجرا و هم موسیقی متن.
کتاب معمایی هست. که طبق کتاب‌های قبلی نویسنده، کاراکتر نقش اول رابرت لنگدان هست که توی این کتاب با معمای دوزخ (کمدی الهی) سروکار داره.
حتما کتابهای "شیاطین و فرشتگان" و "معمای داوینچی" رو هم گوش بدید.
به شدت هر سه کتاب رو پیشنهاد میکنم🌝
Sanaz Es
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
جایی شنیده بودم که: «اگر کتابی را از نویسنده‌ای پسندیدی، دلیلی نداره که تمامی سیاه مشق‌های آن نویسنده را هم بخوانی»!!
به جرات می‌گویم که این نظر، درمورد دن براون صدق نمی‌کند!
آیا واقعا این کتاب قبل از دوران کرونا، نوشته شده!!!؟؟
بسیار جای تفکر دارد
به چه سویی می‌رویم؟
عسل
۱۴۰۱/۱۰/۷
کتاب معمایی و جنایی بود که نویسنده بسیار استادانه همزمان با روایتی جذاب و پرکشش وقایع تاریخی رو بازگو می‌کند. و این روایت عجیب من رو به یاد دوران وحشتناک کرونا و قرنطینه‌اش می‌اندازه... و نگران آینده‌ای هستم که ممکنه توسط انسان نابود یا بهبود پیدا کنه...
bahar niazi
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
بعد خوندن این کتاب من تا چند روز بهش فکر کردم، هنوزم فکر میکنم، چطور میشه داستان انقد بی نقص تموم بشه، و مغز تو رو به فکر کردن وا داره، اگه صد تا کلاس در مورد نظم نوین جهانی میرفتم، انقد قشنگ نمیتونستم درکش کنم، صدا پیشه عالی...
Behrouz hoshmand
۱۴۰۲/۱۰/۲
بی شک بهترین کتاب‌هایی که تو زندگیم خوندم آثار زیبای دن براون هست و با گویش جناب قناعت پیشه رنگ و لعابی دوچندان پیدا میکنه، پیشنهاد میکنم گوش بدین لذت ببرین و کوهی از اطلاعات بدست بیارید، با سپاس از عوامل کتابراه عزیز
سحر
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
داستان مهیج و عالی و علاوه بر اون اطلاعات عمومی زیادی به خواننده میده. اما به نظرم با کتاب قبلی که از این نویسنده خواندم تو سطح پایین‌تری بود و یکم آبکی شد. کتاب راز داوینچی خیلی قوی تر بود. کیا موافقن؟؟ 🙂
کیوان پیشکاری
۱۴۰۲/۹/۱۲
نویسنده بسیار با معلومات بالا و اطلاعات تاریخی و باستانی فوق العاده یکی از دوستان در ثبت نظرات به ایشون لقب ابر نویسنده دادن که واقعا حقه، صدای گوینده هم واقعا برای این کتاب متناسب وعالیه
شقایق عطایی
۱۴۰۲/۱/۹
این کتاب به معنای واقعی یه شاهکاره و واقعا تئوری که مطرح می‌شه داخل داستان تامل برانگیزه... واقعا نمی‌شه گفت جنایت علیه بشریته یا نجات دادن نسل‌های آینده از بدبختی. صوت هم واقعا عالیه.
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
عالی بود، اجرای زیبائی داشت و جالبه که با نظرات و جملات فلسفی با ارزش و قابل تفکر آشنا میشویم اگه بخوام از بین 50 کتابی که از کتابراه گرفتم رتبه بندی کنم جز پنج کتاب اول خواهد بود.
The Man Hunter
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
یه کتاب فوق العاده پرمحتوا و زیبا برای علاقمندان به جهان آخرت... تصویر کشی و صدای گوینده فوق العاده بود! پیشنهاد میکنم حتما برای یکبار هم که شده در عمرتون این کتاب و بخونید یا بشنوید!
سید جواد دهقانی
۱۴۰۱/۹/۱
اصلا قابل مقایسه با سایر آثار این نویسنده نیست. بیشتر به نظر می‌آید یک کتاب سفارشی برای تبلیغ گردشگری فلورانس، ونیز و استانبول باشد. ۹۰ درصد کتاب در وصف آثار و چشم اندازهای این شهر هاست.
هومن محمودی
۱۴۰۲/۷/۲
یکی دیگر از کتابهای جذاب دن براون. اگر کتاب داوینچی کد را دوست دارید از این کتاب هم لذت خواهید برد. داستان بسیار پرکشش است بطوریکه می‌خواهید آن را تا آخر در یک جلسه گوش کنید. ‌
مهدی غفوریان
۱۴۰۲/۶/۲۰
کتاب بسیار پر کشش و جذابی است، همراه میشوید و قدم به قدم همراه قصه میروید، داستان پردازی بی آلایش و روان دن براون را دوست دارم، سپاس فراوان از صدا پیشه استاد قناعت پیشه
آناهیتا ایزدی
۱۴۰۲/۵/۲۸
دن براون نویسنده‌ی بسیار باهوش و با ذکاوتیه چنان که با قلم زیبایش به شنونده تمام مفهوم علم بشری و رویداد پیش رو به تسخیر کشیده، چنانکه اخیراً با یک ویروس جهانی روبرو بودیم
پریسا صمدی
۱۴۰۱/۸/۱۰
کتاب عالی بود اما از فهم من خارج بود. توضیحات دینی و توصیفات از حد تصورات من خارج بود چون هیچ پیش زمینه‌ای نداشتم. فقط گوش کردم و از هر چندین صفحه یک کلمه رو فهمیدم.
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۲/۹/۲۲
نمی دانم چرا از خواندن و یا گوش سپردن به کتاب‌های دن براون لذت نمی‌برم، اگر از مخاطبان محترم علت آن را حدس می‌زنند می‌خواهم به من هم بگویند، متشکرم
shima moghadam
۱۴۰۲/۵/۱۷
کتاب علاوه بر محتوای زیباش کلی چیز جدید یادت میده پیشنهاد میکنم کتاب راز داوینچی که بازم پروفسور لنگندان قهرمان داستان هستش رو هم کوش کنید عالیه
Rose
۱۴۰۱/۹/۲۱
من طرفدار دن بروان هستم ولی این کتاب بر خلاف فیلمی که از اون ساخته شده جذابیت کافی نداشت و در مقابسه با فرشتگان شیاطین و راز داوینچی خیلی پایین تر هست...
Mohammad hoseini
۱۴۰۲/۸/۱۱
عالی بود دن براون یکی از بهترین نویسنده هاست که هم اطلاعات تاریخیش خوبه هم اطلاعات مذهبیش و بنظرم دوزخ یکی از بهترین نوشته هاشه
amir ghorbani
۱۴۰۱/۸/۲۹
رای دادم ولی نمیدونم واقعیت داره یا نه ولی عیبی نداره بالاخره شامل همه گیمون میشه خدا داند اخر و عاقبت خودمون چه میشه.... پناه بر خدا وبس
Pedy Ak
۱۴۰۲/۹/۵
فوق العاده بود. کتاب از دو جنبه جالب بود یکی داستان هیجان انگیز و دوم اطلاعات جالبی که طی کتاب باهاش آشنا میشی.
Saghar Tehrani
۱۴۰۲/۶/۳
فوق العاده بود ممنون از آقای قناعت پیشه که با مهارت و صدای خوبشون داستان رو بسیار روون و جذابتر کردن
واهه یوسفی
۱۴۰۱/۹/۱۳
داستان پرکشش و جذاب. صدای گوینده عالی. موزیک متن جالب. توضیحات تاریخی جالب. حتما شنیدن این کتاب را پیشنهاد میکنم.
ترلان تبار
۱۴۰۲/۳/۱
کتابی جذاب
پر از اتفاق‌های غیرقابل پیش‌بینی
به نظرم از فیلمش خیلی کامل‌تر و بهتره.
سارا حمزه لو
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
کتاب‌های این نویسنده بی نظیر من نمیتونم حتی بین فصل‌ها وقفه بندازم عاااااالی مرسی از کتابراه
mani eslami
۱۴۰۳/۱/۷
عالیه. دن براون سبک نوشتنش تقریبا همیشه یکیه ولی داستان هایش جالبه
رضا اکبری
۱۴۰۲/۹/۲۰
مگه میشه دن براون باشه. بد باشه؟؟. عالی و پر هیجان اجرا معرکه لذت بردم
ز اسلامی
۱۴۰۲/۷/۲
واسه سلیقه من جالب نبود بیشتر شبیه فیلم‌های اکشن امریکایی بود
محمدرضا نورمحمدی
۱۴۰۲/۶/۱۴
با این کتاب گشتی در فلورانس و ونیز و استانبول زدم. راوی بسیار عالی بود
نیلوفر نیکوئی
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
کتاب مثل سایر کارهای دن براون عالی،
ترجمه بی نظیر، گوینده عالی. 👏👏👏
حسین میرزایی
۱۴۰۱/۹/۱۳
کتابای دن براون واقعا عالیه لذت بخش و حلاجی شدس سبکشو دوست دارم
بهنام
۱۴۰۱/۹/۳
خیلی زیبا هست من این کار دن براون را بیشتر دوستداشتم
آدرین
۱۴۰۲/۲/۷
کتابی که بی شک ارزش شنیدن را دارد