نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی روشن کردن مسیر زندگی - اپرا وینفری

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۱۴
در بیشتر کتابها معمولا نویسنده در پس کلمات کتاب پنهان است و خیلی به نظر خواننده نمیاد. اما کتاب روشن کردن راه زندگی کتابی متفاوت است و نویسنده‌اش از دو منظر خودنمایی می‌کند (حتی اگر مثل من برای نخستین بار باشد که با او آشنا می‌شویم):
اول اسم عجیب او اپرا Oprah که تداعی کننده شاخه‌ای در آواز و موسیقی است (البته با تفاوت در نگارش Opera) همین تشابه اسمی میواند توجه مخاطب را به سوی کتاب جلب نماید.
اما وجه دوم با مطالعه بیوگرافی خانم اپرا وینفری و حوادثی که از سر گذرانده مشخص می‌شود و خواننده به بزرگی شخصیت او و مهمتر از آن، عملگرا بودن وی پی می‌برد.
موضوعی که مطرح شده از کلیدی‌ترین مباحث روز فرا روانشناسی است: اینکه برای انجام چه مأموریتی به این زندگی آمده ایم. در اینجا نیز مأموریت از دو جنبه اهمیت دارد: نخست بخشهایی از وجود ما که با انجام آن رشد می‌کند و دوم کاری که ما با آمدنمان باید برای دنیا انجام بدهیم و بعد برویم.
اینها دو وظیفه‌ای هستند که ما در قبال خود و جهان داریم.
اما پی بردن به اینکه چطور و در چه مسیری می‌توانیم این دو دستاورد را کسب نماییم خود مانند معمایی پیچیده است. چون کاملا وابسته به فردیت شخص است و نمی‌توان نسخه کلی برای آن داد.
خود خانم اپرا هم تصادفا در این مسیر قرار گرفت. اگر او از گویندگی اخراج نمی‌شد و به تاک شو تنزل درجه نمی‌یافت و اگر استعدادش در تاک شو نبود باید مدتهای زیادی راه سعی و خطا را می‌پیمود. اما راهکار تصویر ذهنی شفاف و گوش دادن به ندای خود برتر که در این کتاب ارائه داده می‌تواند بعنوان یک تکنیک عملی، دوره این سرگردانی را کوتاه نماید. مشروط بر غرق نشدن در روز مره گی. در کل کتاب بسیار جذابی هست.
با سپاس از کتابراه
ALI REZAEI
۱۴۰۳/۱/۱۳
نقد کتاب کتابی با موضوع مهم و چالشی کتاب بسیار کامل و جامعی بود من کتاب‌های ایرانی رو در حوزه موفقیت و روانشناسی زیاد قبول نداشتم اما این کتاب دیدگاهم رو عوض کرد ابن کتاب تونست تغییر‌های خوبی رو ایجاد کنه چون که مطالب کاربردی و راهبردی زیاد و با کیفیتی داشت کتاب به خوبی مطالبش رو گام به گام ارائه میکرد و در ابتدا سعی می‌کرد که موضوعاتی که قراره در ادامه کتاب با آن آشنا بشیم رو توضیح مختصری بده. کتاب برای افرادی که قدرت‌های خودشون رو دست کم میگیرن و اعتماد به نفس پایینی دارند مناسب است. نقاط قوت+ نگارش و قلم گیرای نویسندهگسترش قابل فهم مطالب گویندگی عالی قیمت مناسب نقاط ضعف اضافه گویی (گاها کمی بود) صمیمیت کم با خواننده (محتوا زیاد گرم نبود و احساس جزوه خواندن میکردی) در کنار این کتاب کتاب چیرگی رو پیشنهاد میدم که به شدت محتوای خوبی داره اما شاید یکم صفحاتش زیاد باشه براتون در نهایت از پرسنل کتابراه تشکر میکنم
rui
۱۴۰۳/۲/۱
هرکس در این دنیا هدف و رسالتی دارد و به قول آپرا وینفری، «وظیفه‌ی شما در زندگی این است که هرچه زودتر به رسالت‌تان پی ببرید، بدانید که واقعا چه کسی هستید و می‌خواهید چه کاری کنید، و برای رسیدن به پاسخ این سؤال باید به ندای درونی‌تان گوش بدهید.» باید برای موفقیت در زندگی رسالت زندگیتان را پیدا کنید, می‌خواهید هدفگذاری موفق در زندگی داشته باشید ببینید برای رسیدن به چه هدفی خواب و خوراک نداشتن برای شما مهم نیست! می‌خواهید صبحها با شوق برای کار از خواب بیدار شوید ببینید برای چه کاری ساخته شدید. این سوالات همه اساسی و زیبا هستند. اما چطور را باید این موارد شناخت. اوپرا وینفری در این کتاب با مثال‌های مختلف از افراد این سوالات را جواب می‌دهد. حتما شما با شنیدن یک یا چند مثال از این کتاب می‌گویید: آره همینه. منم همینطوری هستم. آنوقت است که معما را حل کرده اید. نقطه ضعف کتاب: ترجمه می‌توانست روانتر باشد تا راحتتر با کتاب ارتباط برقرار کرد. در کل شنیدن چند باره این کتاب صوتی را به همگان پیشنهاد می‌کنم.
سلما
۱۴۰۳/۱/۲۳
سلام اسلوب کلی این کتاب اکثرا بر مبنای مصاحبه‌های نویسنده با افراد مشهور حوزه موفقیت و نتیجه‌گیری این اصل بود که هر انسانی باید استعداد و توانمندی ویژه خود را دریافته و زندگی خویش را به سمت آن سوق دهد تا به کامیابی و آرامش درونی برسد. فحوای مطلب درست و منطقی است ولی شیوه بیان آن به صورت مصاحبه‌های مکرر و توضیحات اضافی و طولانی کمی خسته‌کننده و غیر ضروری به نظر می‌رسد.
جست و جوی آرامش درونی فقط و فقط از طریق کشف علایق شخصی و رفتن به سوی آن، و نادیده گرفتن سایر مولفه‌های آرامش بخش نظیر خانواده، دوستان، شرایط مطلوب زندگی و... کمی اغراق‌آمیز و غیرمنطقی است. به طور کلی محتوای کتاب بیشتر از احساسات نویسنده سرچشمه می‌گیرد و خیلی علمی نیست. این نقطه ضعف این کتاب می‌باشد.
البته صدای دلنشین و خوانش روان گوینده دلیل مهمی بود که باعث شد تا آخر کتاب را گوش دهم.
با سپاس از همه دست‌اندرکاران تهیه و نشر کتاب صوتی
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۳/۱/۲۱
اپرا وینفری و کارهایش و البته موفقیت هایش را دوست می‌دارم. اما این کتاب حالت گزارش گرانه از زندگی اپرا را داشت. با این که دلم می‌خواست کتاب روشن کردن مسیر زندگی از اپرا وینفری را بخوانم اما مطالبش آن طوری نبود که ووو باشد و آموزش خاص اپرا در آن باشد. شاید به تدبیری بیان رازهای اپرا وینفری در این کتاب به برنامه ریزی ناشر تغییر پیدا کرده باشد، کسی چه می‌داند؟! این کتاب برای ابتدای ورود به دنیای اپرا و الفبای موفقیت شناخت خود، فکرکنم انتخاب بهتری باشد اما برای جویندگان چندساله، چنگی به دل نمی‌زند. اپرا وینفری در روشن کردن مسیر زندگی از مصاحباتش در برنامه اپرا مطلب سرایی می‌کند. افرادی که در حیطه آموزش خودشناسی و سیاست و هنر نام‌هایی از آن‌ها بارها و بارها شنیده اید. و کمتر دنیای شخصی خود اپرا رمزگشایی می‌شود. فقط وینفری در ادامه مطالب مخاطبش یا تایید آن‌ها حتی، توضیحاتی عرضه می‌کند. در بخش‌های اول و انتهایی کتاب صوتی روشن کردن مسیر زندگی از زبان اپرا آن هم به صورت طوطی وار کتاب مطالبی دارد. و البته اضافه کنم که این بانوی خیر و کارآفرین خودساخته، اگر هم چیزی نگوید و کسی از او گزارش تهیه کند، باز هم نکته طلایی برای ارائه به مخاطب خود دارد.
م مسعودی
۱۴۰۳/۱/۱۸
قبل از هر چیز تشکر می کنم از کتابراه برای ارائه صوتی این کتاب که خیلی هم بی نقص بود و فرصت بهره برداری از یک کتاب دیگر در مواقع کارهای روزانه؛ انتظار در ترافیک و.... رافراهم کرده بود. خانم اپرا وینفری در این کتاب تمام تجربیاتش از تعامل های روزمره و چالش هایی که در زندگی با آن ها روبه رو شده بود را دست چین کرده و نتایج مفیدی که از آن ها گرفته بود را در اختیار مخاطبانش قرار داده بود. ایشان در کودکی در خانواده ای با پیشینه مذهبی رشد کرده بود و تحت تعالیم پدربزرگ؛ پدر و مادرشان و با روحیه برون گرایی که داشتند علی رغم مشکلات پیش رو به خوبی با جامعه ارتباط گرفتند و اعتماد به نفسی که ریشه در تربیت کودکی دارد جرات ریسک و قدم گذاشتن در موقعیت های جدید را برایشان رقم زد. از تلاش در راه نیل به اهدافشان نهراسیدند وبا بهره گیری از فن سخنوری که حاصل شخصیت مستقل و برون گرایشان بود اعتبار لازم برای همراه کردن و بهره گرفتن از دیگران برای جذب سرمایه کارآمد در راه عملی کردن مقاصدشان را کسب کردند. در بخش های بسیاری از کتاب به مصاحبه با افراد مطرح، هنرمندان و نویسندگان پرداخته بود و حاصل تجربیات آن ها را در اختیار خوانندگان اثرش قرار داده بود و خلاصه کتابی مفید حاصل دستاوردهای افراد بسیاری که از رفتن در دل رویدادها نهراسیده بودند و فراز و فرودهای زندگیشان را در اختیار شنوندگان قرار می دادند به رشته تحریر در آورده بود. در این مورد که کتاب صوتی هم هست شنیدنش حتی به تکرار را توصیه می کنم تا بتوان از آزموده های دیگران به شکل مطلوب بهره گرفت. موفق باشید.
امیر شیری
۱۴۰۳/۱/۲۸
تمام پروژه‌های عظیم تاریخ، تمام کتاب‌ها و موفقیت‌های علمی، تمام بناهای تاریخی، تمام کشف‌های بشر و هرآن چیزی که منجر به وجود آمدن جهانی این چنین عظیم شده، نتیجه تلاش و کوشش انسان‌هاست اما چه چیزی انسان را به فعالیت، به حرکت کردن و سازندگی وا می‌دارد؟ پاسخ در معنای زندگی و اهدافمان پنهان شده است. هر آن کس که هدفی و معنایی برای زندگی دارد، در راستای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کند، زندگی بدون تلاش و کوشش پوچ است، پوچی انواعی از اختلالات و بدکارکردی‌ها را همراه خود می‌آورد، از انسان‌های افسرده و نوروتیک تا افرادی که با مشکلات بالینی حاد دست به گریبانند، بنابراین یکی از معیارهایی که انسان‌های سالم دارند، توصیف تلاش و عملکرد آنان در موضوعات مختلف شغلی، خانوادگی و شخصی است. به قول ویلیام شکسپیر، تلاش لازمه زندگی نیست، بلکه خود زندگی است. اپرا میتواند درباره تلاش در زندگی صحبت کند چون دستاورد داشته.
Melika safizadeh
۱۴۰۳/۱/۲۰
بدون شک یکی از قشنگترین و سودمندترین کتابهایی بود که مطالعه کردم. و خیلی خوش شانسم که یک کتاب محشر را بصورت رایگان در عید بعنوان هدیه از کتابراه دریافت کردم. خیلی کاربردی بود. به همه افرادی که با تفکر و تامل مطالعه می‌کنند و خیلی عمیق درصدد تغییر خودشون هستند، این کتاب پیشنهاد می‌دم و اصلا از دستش ندن. مخصوصا صوتیش. صداگذاری عالی. و صدای خانم راوی پر از آرامش و مسلط به متن کتاب. و اینکه قبل از انتقال مطالب به این مهارت می‌رسند که مطالب را درک کنند، مخاطب را به باور عمیقی و واقعی می‌رسونند. ازشون تشکر می‌کنم. من خیلی از این کتاب لذت و حظ بردم. خیلی سپاسگزارم از کتابراه. برای من خیلی مفید بود و به سوالاتی که تو ذهنم داشتم و فقط خودم شخصا می‌خواستم به جواب قاطعی برسم، از این کتاب نتیجه رضایتبخشی گرفتم. بدون شک ستاره‌های این کتاب باید بینهایت بود...
شهسواری
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتاب های اپرا وینفری به دلایل مختلف تحسین و توصیه می شوند. برخی از این دلایل شامل عمق و صداقت در نگاه به زندگی، الهام بخش بودن برای خوانندگان، ارائه راهکارهای عملی برای بهبود زندگی و پرداختن به مسائل روانشناختی و روابط انسانی است. با این حال، همواره نقدهای منفی هم وجود دارد و برخی از افراد ممکن است انتقاداتی نسبت به کتاب های او داشته باشند. بعضی از این نقدها ممکن است به دلایل مانند سطح عمق کافی در موضوعات مطرح شده، ارائه راهکارهای عملی ناکافی یا عدم تأثیرگذاری مطالب برای بعضی از خوانندگان باشد. به هر حال، نظرات و نقدهای مختلف در مورد کتاب های اپرا وینفری نشان از تنوع دیدگاه ها و تجربیات مختلف خوانندگان است. برای داشتن نقد دقیق تر و بهتر در مورد کتاب های او، مطالعه و تحلیل شخصی آن ها توصیه می شود.
سولماز گوهری نژاد
۱۴۰۳/۱/۲۹
آیا کاری مقدس تر از خودشناسی سراغ دارید؟ وقتی نیچه گریست از آروین دیالوم موضوع جالب و خوب سرشار از کلمات و جملات انگیزشی است ولی همه به این واقعیت رسیدیم که ژنتیک، وراثت، اکتساب و شعور و فرهنگ پدر و مادر که والدین هستند و جامعه و حکومت حاکم بر آن وغیره در آرامش و موفقیت و یا عدم آرامش و موفقیت هر فردی تاثیرگذار است. اگر به داستان های اتوبیوگرافی تعداد افراد اندک موفق در جهان بخواهیم اشاره کنیم هم باز باید به اکثریت توجه کنیم و اقلیت ملاک نمی شود. در کل گوش دادن و یا خواندن کتاب خالی از لطف نیست ولی بازگوی حقیقت های زندگی هم نیست. از نظر من کلمات سفیدشویی واقعیت ها و نا ملایمت های زندگی واقعی هستند که آدم های واقعی پدیدآورنده لحظه به لحظه و تاثیرگذار احساسات و منطق در آن لحظه ها هستند.
مژده خیرالهی
۱۴۰۳/۱/۱۳
باید برای موفقیت در زندگی رسالت زندگیتان را پیدا کنید, می‌خواهید هدفگذاری موفق در زندگی داشته باشید ببینید برای رسیدن به چه هدفی خواب و خوراک نداشتن برای شما مهم نیست! می‌خواهید صبحها با شوق برای کار از خواب بیدار شوید ببینید برای چه کاری ساخته شدید.
این سوالات همه اساسی و زیبا هستند. اما چطور باید این موارد را شناخت.
اوپرا وینفری در این کتاب با مثال‌های مختلف از افراد این سوالات را جواب می‌دهد. حتما شما با شنیدن یک یا چند مثال از این کتاب می‌گویید: آره همینه. منم همینطوری هستم. آنوقت است که معما را حل کرده اید.
نقطه ضعف کتاب: ترجمه می‌توانست روانتر باشد تا راحتتر با کتاب ارتباط برقرار کرد.
در کل شنیدن چند باره این کتاب صوتی را به همگان پیشنهاد می‌کنم
خداداد حیدری
۱۴۰۳/۱/۱۲
با خواندن کتاب خواننده مسیر زندگی و اهدافش رو پیدا میکنه و در واقع هیچ وقت نباید خودمان را با ترس و دلهره ملامت کرد زیرا این از قوانین زندگی است تا ترس نباشد شجاعت معنایی ندارد نگرانی از ذهن ناشی میشه که یک فشار کاملا طبیعی برای نمایان کردن بعد منفی مسایل است همان سایه مخوفی که در درون هر یک از ما وجود دارد و با ان زندگی می‌کنیم و همیشه سعی داریم از بی لیاقتی خودمان مطمئن شویم برای هر رؤیایی به طور خودکار یک حس مقاومت‌ وجود دارد ولی تغییر جهت و خواسته می‌تواند خیلی قوی تر از آن سایه و موج منفی باشد باید تصمیم گرفت و توانایی هامون رو آشکار کنیم وظیفه ما در زندگی اینه که هر چه زود‌تر به رسالت مون پی بیریم.
مهناز کیان مهر
۱۴۰۳/۱/۲۵
کتاب کلی و شعاری و انگیزشی هست، نویسنده آن چون به شدت معروف هست باعث شد، کتاب رو گوش بدم. اما به نظر من چیز خاصی نداشت، همون حرف های همیشگی که به ندای قلبت گوش بده، دست از تلاش برندار و هر کسی یا هر چیزی بنا به دلیلی وارد زندگیت شده. جزییاتی برای موفق شدن ارائه نمی دهد. این کتاب بیشتر برای افراد شهودی مناسب هست نه منطقی. صدای راوی مناسب و دلنشین هست، اما متاسفانه در قسمت های گفتگو محور مخصوصا خانمها، تغییر صدایی نمی داد و این به فهمیدن مکالمه ها ضربه زده. در کل کتاب بدی نیست، اگه به کتابهای انگیزشی علاقمندید گوش بدین
آنیتا ارزانی
۱۴۰۳/۱/۱۷
درود به سفیر آگاهی، کتابراه عزیز●بزور بشه نکاتی از کتاب در آورد که در جامعه‌ی خودمون قابل اجرا و تطبیق باشه●واقعا چه حسی داره که تعریف و تمجید از حرفهایی بشه که برامون کاربرد نداره، بعدش این کتاب که تموم شد برایم سراغ یه کتاب انگیزشی دیگه ●تا آخر گوش دادم، چون از اپرا انتظار دیگه‌ای میرفت. آخرش به این رسیدم که نفس زندگی، اراده، همت، سرزمین رشد و چند فاکتور مهم دیگه در زندگی افراد مورد مصاحبه بود که برای ما حتی تصور کپی برداری هم نیست. ●کتاب کشش نداشت و مشوق ادامه بر خوان محترم بودن که مراتب سپاس خودم رو تقدیمشون میکنم.
رضا عابدین پور
۱۴۰۳/۱/۱۴
هرکس در این دنیا هدف و رسالتی دارد و به قول آپرا وینفری، «وظیفه‌ی شما در زندگی این است که هرچه زودتر به رسالت‌تان پی ببرید، بدانید که واقعا چه کسی هستید و می‌خواهید چه کاری کنید، و برای رسیدن به پاسخ این سؤال باید به ندای درونی‌تان گوش بدهید.»
سفر اصلی درست از همین جا آغاز می‌شود. اپرا در این کتاب آنچه را طی این سال‌ها دیده و تجربه کرده، همچون یک راهنمای خوب در اختیارتان قرار می‌دهد تا بهتر بتوانید زندگی را بشناسید و با دیدگاهی تازه به دنیا نگاه کنید.
maryam mafakheri
۱۴۰۳/۱/۲۰
با تشکر از پدیدآورندگان و  کتابراه عزیز کتاب شنیداری «روشن کردن مسیر زندگی " نوشته اپرا وینفری" کتاب خوبی است و سخنان و نکات جالبی هم از خود نویسنده هم از شخصیتهای برجسته‌ای چون اکهارت توله، تیک نات هان، جوئل اوستین و... که مورد مصاحبه‌اش بوده‌اند دارد. مثلا هیچ کوهی نیست که غیر قابل فتح کردن باشد. یا شما همان میشوید که باور دارید. و چالش‌ها را به فرصت بدل کنید. اپرا وینفری. اجرای خانم گوینده خوش صدا که مطالعه آن را آسان کردند عالی است ممنونم
مرضیه دردشتی
۱۴۰۳/۱/۲۸
سلام. خیلی ممنون از کتاب خوب روشن کردن مسیر زندگی. مطالب کتاب خیلی خوب بود و نکات مهمی را به خواننده کتاب گوشزد میکرد، نکاتی که شاید بارها شنیده ایم ولی باز هم احتیاج به یادآوری داریم، نکته‌هایی برای پیشرفت و ترقی در زندگی. نکته‌ای که فکر میکنم بهتر بود در نوشتن و یا ترجمه کتاب رعایت شود ممتد بودن مطالب بود. نوع نوشتن کتاب به صورت بریده بریده است و کمی خسته کننده می‌شود. ولی به صورت کلی مطالب بسیار مفیدی را ارائه کرده بود. متشکرم
هانیه دهقانی
۱۴۰۳/۱/۲۵
کتاب خوبی بود من به دلیل اسم خانوم اپرا این کتاب رو انتخاب کردم چون شنیده بودم که ایشون ثروتمند ترین زن سیاهپوست جهانه به همین دلیل برام جالب بود و میخواستم مطالب بیشتری راجع به ایشون بدونم و خوندن این کتاب خالی از لطف نبود خانوم اپرا میخواد به ما بگه که هدف ما از زندگی چیه و همین زندگی که داریم زندگی پراز نعمته فقط باید دیدگاهمون رو عوض کنیم و تلاش کنیم تا به جایگاه بهتری در زندگی برسیم
عل قل
۱۴۰۳/۱/۱۷
خیلی کلیشه‌ای بود به نظرم مثال‌ها و افرادی که به عنوان آدمهای موفق با آن‌ها مصاحبه کرده خیلی هم موفقیت اثر بخشی نداشتند که بعنوان الگو انتخاب و نظراتشان با توجه به فرهنگ ما راهگشا باشد شاید اگر نویسنده‌ای پیدا شودبا افراد موفق ایرانی مثل اساتید دانشگاه، پزشکان، ورزشکاران خودمان مصاحبه و بعنوان الگو به جهت انتخاب مسیر زندگی به نوجوانان و جوانان خودمان معرفی نماید اثر بخش تر و انگیزاننده تر باشد
Rashed amani
۱۴۰۳/۱/۱۶
این کتاب فقط اسم قشنگی داشت و کلاً داستان زندگی خود را خانم اوپراوینفری تعریف میکند وکلاً خودنمایی بود من که کدام راهکاری در این ندیدم بر خلاف اون چند نفری که الاکی ۵ ستاره داده بودند وتعریف کرده بودند اصلاً اونطوری نبود برای روشن کردن مسیر زندگی در این کتاب چیز خاصی پیدا نمیکنید فقط تعریف از لحظات زندگی اوپراوینفری اگر دوست دارین به این کتاب مراجعه کنید
Mehrdad F.
۱۴۰۳/۱/۱۵
به نظر بنده کتاب صوتی ضعیفی بود. مکالمات اپرا با افراد سرشناس خسته کننده و بیشتر برای طولانی شدن زمان کتاب بود! گاهی اوقات نظرات ارزشمندی ارائه میشد ولی خیلی خلاصه بودن و سریع وارد یه موضوع دیگه میشد! البته شاید ترجمش خوب نیست و منظور اصلی نویسنده رو نرسونده. اگر کتاب صوتی دو زبانه (انگلیسی-فارسی) بود کیفیت اصلی کتاب بهتر مشخص میشد.
اسما حسنی
۱۴۰۳/۱/۱۳
درود به کتابراه عزیز بخاطر پیشنهادهای به موقعش کتاب شامل دیدگاه های خود اپرا وینفری و افرادی که در مصاحبه های برنامه اش بودند، تنظیم و فصل بندی شده؛ که خود این فصل بندی و موضوع بندی، مخاطب رو به راحتی به عناوین مورد علاقه و نیازش، راهنمایی می کنه. برای من هر فصل و دیدگاه های افراد، موثر و جالب بود و انگار جواب هایی که مدت ها دنبالش بودم رو بهم دادند. ممنونم
مهناز عزیززاده
۱۴۰۳/۱/۱۲
این کتاب برای کسایی ک دنبال موفق شدن و موفقیت هستند خوبه واینکه ادم در زندگی هدف داشته باشه و اینکه میخواد چکار کنه رو موافق هستم راه درست و مشوق خوب هم ب کار ادم خیلی میتونه کمک کنه و اینکه این ادمها چجوری ب شهرت رسیدن دانستنش خالی از لطف نیست ولی اینکه هدف داشته باشی و دنباله رو هدفت باشی و بری خیلی خوبه از کتابراه ممنون ک هر دفعه کتاب خوب معرفی میکنه
مبینا محمودی
۱۴۰۳/۱/۱۳
از دیدگاه من این کتاب به خودی خود کتاب خوبی است. نویسنده زندگی روز مره اش، خانواده اش، اشخاص زندگی‌اش، احساساتش و درس‌های زندگی‌اش را در این کتاب گنجانده است. توی کتاب میتونی با خودت بگی (دقیقا برای من هم اتفاق افتاده است) و آنجاست که به خوبی میتوی با کتاب ارتباط بگیری. اما متاسفانه من با صدای گوینده و نحوه خوانش او نتوانستم همسو شوم.
علیرضا
۱۴۰۳/۱/۱۲
مشکل اینجاست کتاب و مطالب از این دست خیلی هستند اما هر کدام برداشت شخصی و نگرش یه سویه هر فرد هست ولی در زندگی واقعی ما نیاز به برایند تمامی روشها رو داریم و باید بدونیم علی رغم تمام تلاش ما تمام سخت کوشی هامون جبرهایی هست که ممکنه اصلا اون اتفاق خاص نیفته و این باعث نشه سرخورده بشیم یا مایوس همیشه باید درک کنیم راه رسیدن بشدت سخت هست
Almas
۱۴۰۳/۱/۱۶
فعلا تا آخر گوش نکردم هرکسی یا راه ارتباطی خودش با خدا را می‌تونه در مسیر زندگیش ثبت کنه این خانم اینطوری در مسیر زندگی قرار گرفت خوب ما با شنیدن کلمات کلیدی ویا تجربیات دیگران می‌توانیم یک راه درست در مسیر زندگیمان ایجاد کنیم تا به مرحله‌ی رشد وایمان واقعی با خدای خودمان داشته باشیم همه مخلوق خدا هستن
تینا
۱۴۰۳/۱/۱۲
این یکی از سوالات بنیادی انسان بوده و هست و خواهد بود که هدف انسان در زندگی چیست؟ به نظر خیلی فلسفی میرسه اما حداقل یک بار هم که شده شما هم این سوال رو پرسیداین کتاب میتونه جواب خوبی براش باشه. اگر واقعا شما هم نمیخواید عمرتون رو بی خودی هدر بدید و میخواید هدف و معنی و رسالت زندگیتون رو بدونید برای خوندن این کتاب وقت بزارید
مهران
۱۴۰۳/۱/۲۹
من چند کتاب روانشناسی و کتابهای رسیدن به موفقیت را گوش کردم و این کتاب هم در همان راستا می باشد ولی وقتی با کتابی مثل (اکنون خود آینده ات باش) از بنجامین هاردی را می خوانید اصلا با این کتاب اپرا قابل قیاس نیست.. به نظرم بیشتر میخواد جملات ماندگار از خود به جا بگذارد.. با سپاس بیکران از مجموعه کتابراه
Rose
۱۴۰۳/۱/۲۳
در این کتاب نویسنده سعی دارد با بیان مثال‌هایی از افراد مختلف و مسیری که برای خود انتخاب نموده اند، به خواننده نگرش مثبت تر و دید گسترده تر نسبت به تعیین هدف و ابعاد مختلف آن ببخشد. خواندن این کتاب خالی از لطف نیست. اما میتوانست بهتر از این‌ها باشد.
راوی نیز خوانش نسبتا مناسبی دارد.
javidan
۱۴۰۳/۱/۲۱
یک کتاب خوب با گویش بسیار ارامش بخش و متنی شیوا و بسیار اموزشی در کل بعد از اتمام مطالعه نه تنها انرژی عالی برای ادامه زندگی پیدا میکنید بلکه هدفمند و با انگیزه سمت حل مشکلات زندگی خواهید رفت کافیه کمی با دقت به کلمه کلمه کتاب گوش کنید و در زندگی به کار ببندید
ارجمند هدایتی
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتاب مفید و ارزنده برای پیدا کردن مسیر سعادت و کامیابی که راههای مختلفی را پیدا کردن انگیزه درست است که هدف ما را از زندگی آشکار میکند.
اکثر مردم گزینه‌های مختلف رو برای پیدا کردن شناخت درونی خود را برمی‌گزینند اما مهم این است که راهمان را پیدا کنیم که خداوند بر عهده ما گذاشته است
Mehrdad Sajjad
۱۴۰۳/۱/۱۲
ده فصل، ده راهنمایی
کتاب "روشن کردن مسیر زندگی" در ده فصل تدوین شده است. هر فصل به یکی از مراحل مهم در مسیر کشف هدف زندگی اختصاص دارد. وینفری در هر فصل، با ارائه داستانی از زندگی خود و همچنین نظرات دانشمندان و افراد مشهور، راهنمایی‌های عملی و الهام‌بخش را به خواننده ارائه می‌دهد.
معصومه حسینی
۱۴۰۳/۱/۲۶
من آدم کتابخونی نیستم و میخواستم کتابخونی در حوزه خودیاری رو با این کتاب که کوتاه بود شروع کنم صادقانه بگم من هیچی از این کتاب یاد نگرفتم و هر بخش رو به سختی میتونستم گوش کنم و نتونستم با نویسنده ارتباط بر قرار کنم اصلا متوجه نشدم که نویسنده قصد داره چه چیزی رو به من یاد بده.
فهیمه صولتی
۱۴۰۳/۱/۱۶
وقتی شما آرزوی داشتن چیزی را داشته باشید همه کائنات دست به دست هم می‌دهند تا به آن برسید.. خیلی عالی درباره قصد و هدف صحبت میکنه همون اقدام.. باور به خود.. دلم میخواست یه کتاب متفاوت گوش کنم.. به نظرم گوش کردن این کتاب با این صدای زیبا آگاهی لذت بخشیه😍سپاس از برنامه کتابراه
ماریا متین
۱۴۰۳/۱/۱۳
نوشته‌های کسی که از تنهایی و صفر بودن تونسته خودش رو به جهانی شدن و صد برسونه چکیده تجربیاتی هست که احتمالا خیلی از ما تجربش کردیم و خوندن یا شنیدنش به ما میگه که تنها نیستیم، اپرا وینفری همیشه به من حس مثبت داده، امیدوارم همه ما هدفمون رو پیدا کنیم و به حس خوب رضایت برسیم
معصومه اکرمی
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتاب خوبیه ولی اکثر این افراد موفق کسانی بودند که توانسته‌اند تحصیلات عالی داشته باشند و با بزرگان ارتباط برقرار کنند و با تلاش موفق باشند همین کتابها وسخنرانیها هم راهی برای پول در آوردن و معروف شدنه برای مردم یه کار عادی داشتن هم سخته وهر چه تلاش میکنن به جایی نمیرسن
حامد صفری
۱۴۰۳/۱/۱۲
به نظرم کتاب برای یافتن هدف و معنا در زندگی مفید است. لحن صمیمی، تمرکز بر خودشناسی و تمرینات عملی از نقاط قوت کتاب هستند. تمرکز بیش از حد بر تجربیات شخصی، فقدان چارچوب نظری و سادگی بیش از حد از نقاط ضعف کتاب هستند. مفید بودن کتاب به سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد
نسیم دریا
۱۴۰۳/۱/۱۲
نوشتهٔ اپرا وینفری و ترجمهٔ گیسو ناصری هستش و با خوندن این کتاب مسیر زندگی و اهدافتان رو پیدا میکنید. درباره کتاب روشن کردن مسیر زندگیدر واقع هیچ وقت نباید خودتون رو بابت ترس و دلهره سرزنش کنید، چون این یکی از قوانین زندگی است. تا ترس نباشد، شجاعت معنایی نخواهد داشت
Sky
۱۴۰۳/۱/۱۲
واقعا سپاسگزارم از دست اندر کاران کتابراه که برای مخاطبین خودشون ارزش قائل هستن و هر از گاهی کتاب‌های نویسنده‌های بزرگ رو رایگان در اختیارمون قرار میدن و همچنین از طراحی این نرم افزار فوق العاده با آپشن‌های منطقی و زیبایی که داره سپاسگزارم
ashraf mousavi
۱۴۰۳/۱/۱۲
خانم اپراوینفری یک زن دوست داشتنی و کاملا خودساخته هست کمتر زنی استقامت و صبر و مشکلات این انسان را توانسته درخود هضم و برخود هموار کند به دوستداران کتابراه توصیه میکنم از گوش کردن بمطالب و دلنوشته‌های این زن منحصر بفرد غفلت نکنند ممنون کتابراه
راحیل 👩‍🏫
۱۴۰۱/۹/۶
اصلا خوب نبود!!! فکرمیکردم صحبت‌های خود خانم اپرا هست. اما انگار بیشتر صحبت‌های مهمانان برنامشون و اسامیِ اونها بود که اکثرشون هنر پیشه هستند، که خیلی خسته کننده و پراکنده بود برام. صدای گوینده هم چندان دوست نداشتم. خوشحالم که کتاب چاپی این رو نخریدم.
شفیعی
۱۴۰۳/۲/۳
این کتاب بسیار مفید بود حس خوبی که این کتاب درحین گوش کردن به انسان میده باعث میشه بیشتر به هدفتون توی وزندگی فک کنیدهیچ چیزی بهترازآن نیست که به شخصیت و وظایف خودتون احترام بگذارید و کلا به این فکر کنیم که من به دنیا آمدم که چه کار کنم
مهتاب...
۱۴۰۳/۱/۲۵
عالی. به زبان ساده و با بیان خاطرات و تجربیات واقعی افراد موفق، نکاتی را آموزش می دهد که کاربرد فراوان در زندگی دارند نکات آموزنده ی این کتاب بر پایه روشنگری ذهن و سلامت روان آدم هاست. سپاس بابت در دسترس قرار دادن این کتاب
Shima
۱۴۰۳/۱/۲۴
کتاب بسیار دلنشینی هست من عاشق شخصیت و قدرت اپرا وینفری هستم به نظرم با دونستن زندگی نامه اپرا وینفری گوش کردن این کتاب جذابیت بیشتری پیدا میکنه و خود کتاب پر از محتوای خود آموزی درست و صحیح هست و من بخش ۹ خیلی دوست داشتم ممنون از کتابراه
امیر هوشنگ روح بخش
۱۴۰۳/۱/۱۸
درود بر همراهان کتابراه اولین کتابی بود که از این مجموعه استفاده کردم و واقعا لذت بردم. نگاه انسان رو نسبت به خودش و محیط پیرامونش تغییر میده؛ به مانند روح تازه ای در کالبد انسان دمیده میشه طوری که با تک تک ذرات وجودت اون رو حس میکنی.
علی مستانی
۱۴۰۳/۱/۱۷
سلام به کتابراهی‌های عزیز من کتاب‌های زیادی توی این زمینه مطالعه کردماین کتاب رو برای مسیر کارم انتخاب کردم که گوش کنمتا فصل ۳ هم گوش دادم اما نه تونستم باهاش ارتباط بگیرم نه بنظرم محتوای جدید و جذابی داشت و نه کاربردی بود.
Sheydasaedi
۱۴۰۳/۱/۱۵
کتاب خیلی خوبی هست، خوبه که آدم دیدگاه‌های متفاوتی رو درک کنه و نحوه تصمیم گیری آدمها راجع به مسائل را متوجه شه، اینکه چه تصمیمی منجر به چه نتیجه‌ای میشه و در نهایت یه کلیت و هویت رابرای صاحب آن تصمیم اولیه می‌سازه... که هممون میشناسیم
مجید تنکابنی
۱۴۰۳/۱/۱۴
از نظر من کتاب خوب و جالبی برای گوش کردن بود کتابی که شاید بتونه آدما رو در راه و مسیری که روزمرگی زندگیشون رو میگذرونن کمک کنه تا بیدار و آگاه باشن از فرصتهای زندگی، حالا هر چالشی خوب یا بد بستگی به نوع نگاه تو مسیر داره...
N
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتاب بسیار ابتدایی بود اما در کل یک کتاب خودیاری هست در واقع سعی کرده کاری کنه که ما بهتر دنیا رو بشناسیم و دیدگاه تازه‌ای داشته باشیم اما خب از نظرم کتاب‌های بسیار بهتری در این زمینه وجود داره و برای این کتاب وقت نزارید.
علیرضا حیدریان
۱۴۰۳/۲/۲
انتظارم از اوپرا خیلی بیشتر از این بود اون را به عنوان یک زن موفق توی ذهنم خیلی بزرگ کرده بودمبیش از حد در افکار مذهبی غوطه ور بودو اصلا موفقیت را انسانی نمی‌دونست مثل اینکه همه چیز باید منشا غیر انسانی داشته باشه
1 2 3 4 5 >>