نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی همزاد - نورالدین آزاد

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
M Sepandan
۱۴۰۱/۹/۱۳
دست مایه داستان خوب و زیبا بود. عشق خواهر و برادر، مروت و جوانمردی پهلوانان ایرانی، پاک ماندن جوانانی که در جوار پدری پلید بزرگ شده اند و...اما در داستان، اغراق زیادی شده.متن، کشش و جذابیت خاصی نداشت. بعضی مطالب بیش از حد توضیح داده میشد و خسته کننده و ملالت بار بود. بهتر بود، گره هایی در داستان ایجاد میشد، تا کشش مخاطب برای ادامه داستان بیشتر شود.تعابیر و تعاریف نویسنده، خوب و معنادار، اما وقایع داستان به راحتی قابل پیش بینی و عادی و دربعضی موارد شعارگونه می شد.اشکال بارزی درعقیده نویسنده که معتقد هستند به پاک بودن دختری که به او تجاوز نشده (شهرزاد که تا آخرین لحظه پاک مانده بود).آیا اگر دختر بیگناهی، دزدیده شده و به او تجاوز شود، او دیگر دختر پاکی نیست؟؟!!!!!!مشکل بعدی در خواندن راوی داستان که سرد و بی احساس و گاه همراه با تلفظ نا صحیح بعضی کلمات بود (مثلا بِرنِش به جای بُرُنش و.... )اشکال دوم خواندن متن, در نقل قول ها بود که در بیشتر مکالمات، نه گوینده نقل قول مشخص می شد و نه تغییر صدای محسوسی از جانب خواننده کتاب صوتی برای ایجاد تفاوت در دو شخص گوینده مطلب، ایجاد می شد و اکثراوقات متوجه نمی شوی که چه جمله ای رو چه کسی بیان کرده و این باعث سردرگمی بیشتر می شود.ایراد بعدی داستان، در انتقام جویی فردی شیرزاد، به جای کمک گرفتن از مراجع ذیصلاح و پیگیری از طریق قانون می باشد و واقعا جای یک علامت تعجب بزرگ خالی است که چرا سروان و سرهنگ هم به راحتی این اتنقام جویی و خودمحوریِ خارج از چهارچوب قانون را از جانب شیرزاد پذیرفته و نه تنها هیچ اعتراضی ندارند بلکه به نوعی او را هم ترغیب و تایید می کنند.کلا داستان و خوانش متن اون رو نپسندیدم و توصیه نمی کنم.
م.فروهر
۱۴۰۱/۹/۱۱
سلام کتاب صوتی نسبتا خوبی است ولی نویسنده می‌توانست بعضی مطالب را دراین کتاب کشش ندهد دراین صورت وقت کمتری صرف گوش دادن میکردیم صدای راوی خوب است ولی گیرایی ش کم است چون من کتاب صوتی زیاد گوش میدم، ولی متن رمان ومفهوم آن با ذائقه ما ایرانی‌ها همخوانی دارد. ممنون ازکتابراه.
فیروزه شیرینکام
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
داستان عالی بود، رابطه خواهر و برادر فوق العاده بود لذت بردم. جوانمردی که از کشتی و قهرمانی دست میکشه تا قاتل خواهرش رو پیدا کنه. صدای راوی هم دلنشین بود روان وزیبا خوندن. باتشکر
نسرين امينى
۱۴۰۱/۹/۱
جالب بود و خیلى مطالب اضافه داشت بعضى جاهاى کتاب از کش دادن جملات و مطالب خسته میشدم و راوى هم کلاً دلنشین نیست
انصاری
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
بسیار کتاب خوبی بود من لذت برم خوانش عالی و صدای راوی دوست داشتم
m salimi
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
خیلی جالب و پر رمز و راز بود حتما این داستان رو گوش کنید
Aida Paki
۱۴۰۱/۹/۲
داستان جذاب و گیرایی داشت من لذت بردم صدای راوی هم گرم بود